Krups Dolce Gusto Lumio KP1308 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups Dolce Gusto Lumio KP1308 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Jos 06-12-2020

Krups Dolce Gusto Lumio KP1308 zwart

De koffie en de vele koffiekeuze is prima.
Maar dan de koffiemachine, vele maar dan ook vele malen spettert de koffie alle kanten op behalve in het kopje.
Mijn inzien is de capsulehouder waardeloos.
Zowel bij de originele alsmede de merkloze capsules gebeurt dit.

Pluspunten

• lekkere koffie en keuzes
  • schakelt zelf uit
  • makkelijk instelbaar

Minpunten

• spetteren van de capsules
  • zowel bij originele als merkloze capsules

Lia 01-12-2020

Balen

De lumio heeft als nadeel dat de melkcups regelmatig scheuren. Gevolg is dat de melk rondom de cuphouder naar beneden komt. Het is volgens krups een lumio kwaal.
Kost een hoop geld op deze manier. Veel spijt van de aankoop.

Jouke Jan de Boer 14-10-2020

Heel matig apparaat

Nadat wij vele jaren (meer dan 5) gebruik hebben gemaakt van een voorloper van deze Dolce Gusto, hebben we dit voorjaar de Dolce Gusto Lumino aangeschaft. Het voordeel hiervan zou zijn, dat het apparaat zelf instelt hoeveel water je bij bepaalde capsules nodig hebt.
Wat direct al tegenviel is het heelkleine waterreservoir, maar daarover hebben we niet te lang getreurd.
Veel erger is dat het apparaat om de haverklap in storing vliegt, zeker als je de pech hebt, dat je het reservoir helemaal leeg gebruikt.
Het is daaarna bijna onmogelijk om weer een normaal bakje eruit te krijgen.
Ook lekkken de capsules heel vaak , vooral bij melkcapsules voor cappuccino etc.
NU, na een maand of vijf, begint het gedonder pas echt, want nu komt er bijna helemaal geen water meer uit het apparaat.

Minpunten

• klein reservoir
  • na leeg reservoir moeilijk te starten
  • verschillende waterhoeveelheden

Truyens Bianca 03-03-2018

Krups Dolce Gusto Lumio KP1308 - knap design -

Ik vind de Dolce Gusto in één woord fantastisch, veel keus, van koffie naar thee of chocomelk.
Voor straffe koffie, zachte koffieliefhebbers.
Mooi design.
Ik had veel verwachtingen door de goede publiciteit maar deze zijn volledig ingelost.

Pluspunten

• veel smaken
  • mooi design
  • koffie, thee, chocomelk
  • koud of warme dranken

Minpunten

• de cups zijn duur

Els 10-01-2018

Handig toestel en lekkere koffie ??

Het is een leuk toestel dat erg handig is in gebruik. Er zijn verschillende soorten koffie en zelfs chocomelk te verkrijgen. Het toestel is zeer snel opgewarmd en oogt bovendien nog leuk op het aanrecht. Ideaal als je regelmatig eens een of een paar tasjes wil zetten of zoals bij ons in nu is, de koffievoorkeuren nogal verschillen ;-)

Pluspunten

• Mooi
  • Snel opgewarmd
  • Makkelijk schoon te houden
  • Groot aanbod

Minpunten

• Drupt soms een beetje na

Ankeamber 07-01-2018

Krups Dolce Gusto Lumio KP1308

Dit is een super koffiemachine.
Voor ieder wat wils. Van espresso tot grand.
Chocomelk, thee. Zeer gebruiksvriendelijk en super lekker.

Pluspunten

• Zeer snel
  • Zeer lekker
  • Veel variaties
  • Mooi model

Minpunten

• Klein reservoir

Lillydot 04-01-2018

Mooi snoetje én lekker

Ik was helemaal weg van het design van het toestel en het neemt helemaal niet veel plaats in. Past in elke keuken. Het werkt snel en zonder spatten; je kan de hoogte voor je kopje snel en gemakkelijk regelen. Zo is het ideaal als je veel bezoekers hebt, bovendien zijn er tal van smaken, naar ieders goesting.

Pluspunten

• Werkt snel, water snel opgewarmd
  • Groot waterreservoir
  • Valt vanzelf in standby
  • Veel verschillende smaken voorhanden

Minpunten

• Bij verwijderen van cupje opletten voor druppen

Els 04-01-2018

zeer veel keuze

Ik vind het concept en het product geweldig. Zoveel keuze in koffie en koffievarianten, eindeloos mix en match en daarnaast nog de sterkte van de koffie kunnen aanpassen. de mogelijkheid om koude koffie/thee te maken is ook inventief. Het enige negatief puntje dat ik heb ondervonden na zo een drietal maanden gebruik is dat de koffie niet echt heet wordt.

Pluspunten

• veel variatie
  • mooi design

Minpunten

• koffie niet super warm
  • pads lekken een beetje

mamakirsten 04-01-2018

Super toestel

Wij hebben dit toestel mogen testen en waren meteen enthousiast. Het toestel is heel simpel te bedienen en onderhoudsvriendelijk. We hebben ondertussen al heel wat smaken uit het zeer uitgebreide gamma getest en deze zijn ook goedgekeurd. We hebben onze vorige koffiemachine netjes opgeborgen want het verschil was toch wel heel groot in smaak. wij vinden de dolce gusto zeker een aanrader.

Pluspunten

• mooi design
  • Heel gebruiksvriendelijk
  • diverse heerlijke smaken te verkrijgen
  • onderhoudsvriendelijk

Minpunten

• Geen recycleerbare cups
  • afval cups

Vicky2102 01-01-2018

Klein maar dapper toestel

Ik had al een dolce Gusto toestel gehad maar deze nam nogal veel plaats in. De Lumio daarintegen is klein maar heeft een voldoende groot reservoir. Zeer handig in gebruik, koffiesterkte aan te passen en ook voor koude dranken. Makkelijk in onderhoud ook. Ik twijfel niet meer. Dit is mijn favoriete toestel ooit.

Pluspunten

• Compact
  • Makkelijk
  • Mooi design
  • Voldoende groot reservoir

Veerlevispoel 31-12-2017

Snel en lekkere koffie

Ik vind deze koffiemachine 1 van de beste dat er is. Heel gemakkelijk in gebruiken zoveel verschillende smaken dat er al zijn. Het design is heel leuk om in de keuken te plaatsen en een eyecatcher op zich. Een beetje wennen aan het waterreservoir dat je er uit moet halen om zo bij te kunnen vullen. Voor de rest niets anders dan lof, ik ben verslaafd aan mijn dolce gusto machine. Moest deze ooit stuk vallen, ik ga direct een ander halen. Familie en vrienden hebben ook al de dolce gusto in huis gehaald, nadat ik hun de koffie (en ander dranken) heb laten proeven.

Pluspunten

• snel
  • gemakkelijk in gebruik
  • lekkere koffie

Minpunten

• klein waterreservoir

Hades 31-12-2017

Mooi design voor een mooie prijs

Oogt zeer mooi en de koffie is zoals gekend erg lekker met een mooie schuimlaag. Een paar mindere details zijn het knopje om de koffie op te zetten is gemaakt uit plastiek en voelt breekbaar aan. Ander minpuntje is wanneer het reservoir bijna leeg is en je wilt de pad houder vastklinken hij naar voor durft te kantelen door de kracht die je gebruikt om het hendeltje naar onder te schuiven. Reservoir is voldoende groot en laat zich gemakkelijk bijvullen. De pad houder is gelaakt uit metaal en is afwasbaar in de vaatwasser.

Pluspunten

• Mooi design
  • Pad houder afwasbaar
  • Makkelijk te bedienen
  • Voldoende groot waterreservoir

Minpunten

• Aan/uit knop uit plastiek
  • voor kantelen wanneer je wilt fixeren

Soraya 31-12-2017

Heel tevreden

Wij zijn enorm tevreden van het toestel ! Het is heel handig in gebruik , gemakkelijk schoon te maken, en je hebt onmiddellijk een kop koffie. Zeker ook een pluspunt zijn de zoveel verschillende smaken die je kan krijgen ... niet enkel koffie maar ook thee chocomelk en koude dranken. We zouden dit toestel niet meer kunnen missen !

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Makkelijk schoon te maken
  • Veel verschillende smaken
  • Neemt weinig plaats in

Minpunten

• De cups blijven nalekken

Inge 30-12-2017

Gebruiksvriendelijke machine

Deze machine is heel gebruuksvriendelijk.het onderhoud is ook heel eenvoudig evenals de bediening. De versheid van de koffie is hemels. Het waterreservoir is voldoende groot. De automatische stop, na het doorlopen van de gevraagde hoeveelheid water is zeer handig.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Automatische stop na doorlopen

Ivan Segers 30-12-2017

Mooi design en bovendien lekkere koffie

Deze Dolce Gusto Lumio maakt niet alleen lekkere koffie hij heeft ook nog een mooi design. Je hebt keuze uit verschillende soorten koffie. Cappucino maken was nog nooit zo makkelijk. Enig nadeel is de verstelbare hoogte voor de tas. Was in het begin beetje zoeken. Alles is eenvoudig en duidelijk waardoor dit toestel zeer gebruiksvriendelijk is. Zeker een aanrader.

• Keuze koffievarianten

Minpunten

• Verstelbare hoogte tas niet zo handig

anndw 30-12-2017

Heel tevreden!

Hij oogt vooral heel mooi! Ik heb al een dolce gusto mini me maar toch was het even was het even wennen. Hij is ook een beetje groter als het ander model. Ik vind het ook wel goed dat de koffie warmer is, ik heb het liefst heel warme koffie en vond dat het ander model niet warm genoeg werd. Wat ik ook super vind is dat er geen aanknop op staat maar dat die in stand by gaat. Van zodra je een regelknop komt of het bakje voor de capsul er uit haalt springs die aan. De aanduiding van de hoeveelheid water is nu met licht, de andere is nog met een schuifknop. Ook kan je hier met de regeling voor een XL tas gaan. Ik heb ondertussen ook wel al een paar nieuwe soorten koffie kunnen ontdekken en ben tot hiertoe wel al verkocht aan een paar. Ook de kindjes vinden het super om chocomelk te maken. Ik ben in elk geval al heel tevreden met het nieuwe model en kan het zeker aan raden aan iedereen die het overweegt om een aan te schaffen!

Pluspunten

• Warmer water
  • standby stand
  • veel keus in koffie en chocomelk

Suleika Tillaert 29-12-2017

Een geweldige koffiemachine!

Een tijdje geleden ontving in mijn Lumio testpakket van The Insiders

Qua looks heeft het me zeker niet teleurgesteld. Het is een mooie en compacte machine. Ik had de Circolo al in huis en hoewel dat ook een heel mooie machine is, neemt die veel meer plaats in.
Wat natuurlijk veel belangrijker is dan het 'uiterlijk', is het gebruiksgemak van de Lumio. De capsulehouder is veel omslachtiger dan de Circolo, het opvangbakje voor de 'nadrup' mag niet in de vaatwasser en laat zich maar moeilijk uit het toestel halen. Ook vind het ik het vervelend dat ik een extra onderdeel dien te bewaren (om te ontkalken). Dit ligt in een keukenschuif, met het risico dat het stukgaat. En iedereen weet natuurlijk dat er in keukenschuiven steeds plaats te weinig is in plaats van te veel. Wat ik ook wel mis is dat ik bij de Circolo mijn tas onder machine schoof, er een capsule in stopte, aanzette, de intensiteit instelde en reeds op de startknop kon drukken. Wanneer de machine opgewarmd was begon de koffie vanzelf te lopen. Dit heb ik met de Lumio nog niet durven testen. Tijdens de onbijtrush mis ik deze functie echt.

Er zijn natuurlijk ook veel voordelen aan de Lumio. Hij doet er minder lang over om op te warmen dan de Circolo (21 sec versus 39). Het kan een 'gedacht' zijn, maar hij lijkt me minder in het rond te spetten dan de Circolo bij het zetten van een kopje koffie. Je gasten (en jijzelf) mogen ook nog op het laatste nippertje veranderen van koffiekeuze, de pad word niet onmiddellijk doorprikt wanneer je hem in het toestel plaatst. Je kan dus ook heel gemakkelijk je koffie voor s morgens, s avonds al klaarzetten. Het toestel drupt ook niet zoveel na. Het bijvullen en terugplaatsen van de tank is veel gemakkelijker, het toestel is beduidend stiller en trilt ook niet. Bij de Circolo durfde mijn tas al eens te gaan wandelen. Het toestel schakelt na gebruik ook zeer snel uit.
Hoewel ik hierboven ook nadelen heb opgesomd moet ik eerlijkheidshalve vermelden dat ik sinds ik de Lumio in het stopcontact heb gestoken, de Circolo niet meer gebruikt heb...
Dat de koffie's van Dolce Gusto heerlijk zijn, daar bestaat ook geen twijfel over. Bij het pakket zat voor mij een nieuwe smaak, de 'Grande Intenso'. Wat een heerlijke koffie om je dag een kickstart te geven!
I love Lumio!

Pluspunten

• Snel warm
  • Schakelt snel uit na gebruik
  • Trilt niet
  • Is niet 'super'-luid
  • Tank is gemakkelijk bij te vullen

Minpunten

• Onderdeel dat je moet bewaren
  • Omslachtige capsulehouder.

Ellyke64 29-12-2017

Handige machine; ruim assortiment, lekkere warme koffie

Leuke machine, gemakkelijk in gebruik
je hebt snel een tas warme koffie en hebt keuze uit een ruim assortiment aan koffies en thees.
Snel schoongemaakt en leuk design

Pluspunten

• snel
  • lekkere smaken
  • warm
  • design
  • praktisch

Minpunten

• spat soms

Kimberlyensteven 29-12-2017

Vlug en makkelijk heerlijke koffie

Mooi toestel om op het aanrecht te zetten, het waterreservoir ziet er klein uit maar is verrassend ruim... het zichtbare waterniveau is heel handig. De nieuwe capsulehouder is even wennen. Door de grote keuze aan thee koffie en chocolademelk voor iedereen wat wils.

Pluspunten

• Zichtbaar waterniveau
  • Snel

Minpunten

• Rode kabel bij wit toestel

Evelyn l 28-12-2017

Leuk koffieapparaat

Het is een heel leuk koffieapparaat ! Het een kleine vorm dus past overal gemakkelijk in elke keuken. Maakt heerlijke koffie/choco

Pluspunten

• De vorm
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Het water reservoir

Minnie 27-12-2017

Compact, designvol maar middelmatig gebruiksgemak

Dolce Gusto Lumio heeft een strak design en de grootte van het toestel is compact, wat absoluut een pluspunt is. Het gebruiksgemak, en dan vooral het inbrengen en uithalen van de capsules, valt wel een beetje tegen. Je dient de capsulehouder er handmatig uit te halen, te openen alvorens de capsule erin te kunnen steken en dan opnieuw de houder in het toestel plaatsen. Nadat de koffie doorgelopen is, dien je dus ook de hete (!) houder er terug uit te halen om de capsule weg te gooien. Hiermee gaat ook wat gesmos gepaard want in de capsule blijft redelijk veel water zitten, wat voor gedrup zorgt. Hem erin laten steken tot hij afgekoeld en uitgedrupt is, is ook een optie maar dan zal je wel het uitdruipbakje vaker moeten ledigen. Qua geluid valt de Lumio wel mee, hij is geruislozer dan het klassieke Senseotoestel. De capsules zijn echter wel wat duurder dan pads en vragen ook meer plaats in de keukenkast, zeker wanneer je verschillende smaken wil proberen. Bij de Lumio heb je dan wel weer meer van die smaakvarianten, en de koude dranken (ijsthee bv.) zijn ook wel aangenaam. Nadeel van de Lumio t.o.v. Senseo vind ik de temperatuur van de koffie: Senseo blijft naar mijn mening veel langer warm. En hoewel de dosering van de Dolce Gusto Lumio aangegeven wordt, zijn deze voor mij te klein. Je zou dus bij de Lumio teveel handelingen moeten doen om een dubbele koffie te maken, terwijl je bij Senseo in een paar seconden een nieuwe pad steekt en terug laat doorlopen. Dolce Gusto Lumio heeft zeker zijn voordelen, maar helaas ook wat nadelen ...

Pluspunten

• Compact
  • Niet te luid
  • Snel opgewarmd
  • Veel smaken

Minpunten

• Koffie blijft niet lang warm
  • Gebruiksonvriendelijke capsules
  • Maar 1 koffie per keer mogelijk

jdesch 27-12-2017

design en handig

Dit is een handig toestel waar iedereen zijn eigen gepersonaliseerde koffie kan maken. Het mooie rode design past ook perfect in onze keuken!

Pluspunten

• handig met de doseerstreepjes

Minpunten

• drupt wat

Claudia 27-12-2017

Makkelijk gebruik en gemakkelijk schoon te maken

Zeer geweldig makkelijk te gebruiken en schoon te maken een echte aanrader. Veel makkelijke dan de manuele koffiezet

Pluspunten

• Makkelijk in te stellen
  • Onderhoud
  • Goeie druk

Minpunten

• Nog geen gevonden

Fred C. 27-12-2017

WAT EEN MACHINE !

Het toestel is gemakkelijk te installeren en makkelijk in gebruik. Vooral de dosering die vermeld staat op de cups en die instelbaar is op de machine, maken dat je zonder veel moeite de perfecte smaak kan bereiken. Daarenboven heeft de machine een mooi design en is het heel makkelijk in gebruik.

• Gebruiksgemak

Minpunten

• Dient snel te worden ontkalkt

Zizakke 27-12-2017

Gemakkelijk lekkere koffie

Prima prijs kwaliteit
Voor 2 man is dit het ideale koffiemachine.
Snel klaar en gemakkelijk in onderhoud.
Enig minpuntje soms problemen met capsules

Pluspunten

• Snel klaar
  • Heerlijke koffie
  • Veel soorten
  • Makkelijk in onderhoud
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Soms problemen met capsules