Philips HD8829 - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart

Beoordeling op basis van 19 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Henk 26-09-2016

Uitstekend apparaat voor een goede prijs.

Mooi design, makkelijke bediening en schoonhouden van de machine. Maar vooral een heerlijk kopje koffie. Of het nou een espresso of een cappuccino is of zelfs een gewone bak , je geniet er voor de volle 100% van. Het doet je denken aan het kopje koffie in Italië.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Goed schoon te houden
  • Goed resultaat

Minpunten

• Nog niet tegengekomen

Bas 05-05-2017

hi, ik heb zelf deze machine ook gekocht maar hij is heel luidruchtig heb jij dit ook?

Rob van DIjk 26-08-2017

Lekkere koffie, simpel te bedienen, deels onhandig ontwerp

Nu dik 3 maanden in bezit; daarvoor een DeLonghi. Koffie smaakt wat beter. De melk-afdeling wordt niet gebruikt (iedereen drinkt zwart hier). V.w.b. gebruiksgemak vind ik een paar dingen heel goed: het is een vrij smal apparaat; water aan de bovenkant, zodat je met een kan kunt bijvullen (bij DeLonghii altijd het reservoir er uit te trekken). Ook de verlichte knoppen zijn prettig. Het 2x indrukken (en dubbel knipperen) t.b.v. 2 koppen tegelijk moet je even weten, maar is ook wel handig. Wat ik ronduit stom vind is het koffiebonenreservoir: een opstaande rand waar altijd boven achter klem blijven zitten en het dekseltje niet meer past; en in het toch al niet zo grote reservoir zitten ook nog eens 2 dikke 'uitsteeksels' waar de bonen achter blijven hangen. Ook de afstand van de tuit naar het kopje is te groot; kan wel wat versteld worden, maar dan nog steeds. Kortom, het spettert nogal eens. De platte lade met het restant-water is enigszins verrassend vrij goed zonder morsen er uit te halen. Heb ik vrede mee, aangezien het apparaat er smal door kon blijven. Alles bij elkaar best tevreden, hoewel ik me een paar keer per week erger aan het bonenreservoir.

Spookie77 17-12-2017

Mooi design koffiemachine

Ja, ik beveel dit product aan Deze review wordt nog gecontroleerd door Kieskeurig.be

De machine geeft zeer lekkere met de juiste verdeling koffie en opgestoomde melk af. De temperatuur van de koffie is precies goed. Er zit een knop op de machine voor extra aroma... dit heb ik gebruikt bij minder goede bonen. Met vers gebrande bonen was dit voor mij niet nodig. Heel erg blij met deze mooie vorm gegeven machine.

Pluspunten

• Mooi design koffiemachine
  • Temperatuur koffie
  • Lekker koffie (verse bonen)

Minpunten

• Schoonmaken
  • Melk schuimer niet geïntegreerd

NielsN 17-12-2017

Heerlijke koffie

De HD8829/01 3000 series Volautomatische espressomachine, heeft een goede prijs-kwaliteitsverhouding, is zeer gebruiksvriendelijk en zet heerlijk koffie.
De machine is makkelijk te gebruiken en heeft een mooie design. De machine kan vijf soorten drankjes zetten, waaronder cappuccino, de machine schuimt veel melk op (ongeveer 2 vingers breed).
Kortom deze machine zet heerlijk koffie en is zeker een aanrader.

Pluspunten

• Goede prijs-kwaliteitsverhouding
  • Mooie design
  • Vijf drankjes
  • Zeer gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Veel lawaai tijdens melk opschuimen

Denise 17-12-2017

lekkere koffie, makkelijk te bedienen koffiebonen machine

Pluspunten: deze koffiebonen machine maakt heerlijke espresso, koffie en cappuccino. Je kan ook heet water voor thee tappen. Je kan de sterkte simpel bijstellen. De hoeveelheid per kop/mok is ook makkelijk te programmeren.
Minpunten : als je melk opschuimt komt er teveel water als eerste in het kopje.

Deze koffiebonen machine is niet moeilijk in gebruik . Er zit een goede handleiding bij.
Het bijvullen van de bonen en water is heel makkelijk je hoeft alleen een klepje op te lichten.
Het is eenvoudig te onderhouden en simpel om schoon te maken. Het is wel verstandig om het melkslangetje regelmatig schoon te maken door deze met warm water door te spoelen.
Ik raad wel aan om de handleiding goed door te lezen voordat je de machine gaat gebruiken, zodat je precies weet hoe de machine werkt en hoe je het moet gebruiken.
De koffie smaakt heerlijk en is snel gemaakt. Het is zeer prettig dat het system bij uitschakelen of in standby mode zichzelf na enige tijd automatisch reinigt.
Daarnaast geeft de machine zelf aan via waarschuwingslampjes wanneer er tekort aan water is, bonen bijgevuld moeten worden, het afvalreservoir vol is of er ontkalkt moet worden.
Deze volautomatische espressomachine beveel ik ten zeerste aan.

Pluspunten

• heerlijke espresso, koffie en cappuccino
  • Je kan de sterkte simpel bijstellen.
  • hoeveelheid per kop is makkelijk te programmeren

Minpunten

• teveel water in het kopje bij opschuimen

SchSt72 16-12-2017

Handig, compact apparaat

Voor het eerste gebruik hadden we wel even de gebruiksaanwijzing nodig, maar eigenlijk werkt het apparaat daarna heel simpel. Het is een fijn compact model en zet goeie koffie, het water is goed warm. Het maakt vrij veel geluid, maar dat deed ons vorige apparaat met koffiebonen ook. Cappuccino is geweldig, alleen jammer dat er gebruik wordt gemaakt van een plastic slangetje.

Pluspunten

• Compact
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Plastic slangetje voor cappuccino

Knarfie123 16-12-2017
  • Product gekregen

Goede prestaties voor een compact product

Het product is een zeer goede volautomaat voor een compact aanrecht. Toch door zijn kleien afmeting kan de automaat prima 1 of 2 koppen koffie zetten. Door de aroma plus functie die een extra sterke koffie zet, wordt je iedere ochtend goed wakker. Verder maakt het apparaat snel en gemakkelijk cappuccinos en is het opschuimsysteem simpel schoon te maken zodat je iedere dag kan genieten van een koffie met melkschuim.

Pluspunten

• Goede koffie
  • goede melk
  • water is goed voor thee

Minpunten

• Klein bonenresevoir
  • Redelijk luid

TimTimTim 16-12-2017

Makkelijk te bedienen en heerlijke koffie!

Het apparaat is zeer makkelijk te bedienen, heeft een groot waterreservoir plus een handige melk-opschuimer en heeft daarmee een groot gebruiksgemak.
Zeer smaakvolle koffie, welke per gezette kop ook nog eens veel voordeliger is dan koffie van onze capsule-automaat die we voorheen hadden. Met de Aroma Plus knop is heel eenvoudig sterkere koffie te maken, waar ik persoonlijk erg van hou. Na het maken van cappuccino is de melkopschuimer en toevoer met één druk op de knop schoon te maken, groot voordeel! Het apparaat beschikt over de functies espresso, koffie, cappuccino en heet water voor thee. Al deze opties zijn naar persoonlijke wensen in te stellen qua hoeveelheid/sterkte. Al met al zeer tevreden over de prijs-kwaliteit-verhouding.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Verschillende malingstanden
  • Makkelijk schoon te houden
  • Smaakvolle koffie
  • Makkelijk te bedienen / Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Maakt meer geluid dan een capsule-automaat

OlenaP 16-12-2017

Heerlijke koffie en makkelijk in gebruik!

De machine ziet er mooi uit. Het is niet te groot en niet te hoog, past bij ons keuken onder de hangkasten. Ik vind de symmetrie heel mooi. Geen bijzondere onderdelen op zijden en knopjes zijn simpel en duidelijk.
Het kost een stukje tijd om instructie te lezen aan het begin, maar daarna is het duidelijk.
Smaak: Ik probeerde 100% arabica, dezelfde soort dat wij bij onze Nespresso gebruiken. Geen blend zonder toegevoegde aroma’s enz.
Normaal drink ik koffie met melk en cappuccino. Mijn man gewoon zwarte koffie. Het verschil is merkbaar. Je kan het duidelijk voelen ook bij melk.
Mijn man zegt dat het minder sterk is dan uit de pro machine op zijn kantoor, maar nog steeds smaakt de koffie lekkerder.
Aroma+: Interessant. Volgens mij kan je een beetje meer coffeïne voelen, en arabica krijgt een stukje zure note. Mijn man vind het lekker, maar het is niet voor de elke keer.
Wij vinden de dosering optimaal. Ook bij de espresso optie. Als ik denk of iets qua porties veranderd moet worden, dan liever niet.
Melk: Oh, Ik vind de melkbakje heel leuk. Het is niet te groot and past bij de koelkast prima. Geen willekeurige druppels van melk in je koffie van de vorige gebruik door vibratie, dus goed.
Aan/uit: Het duurt een beetje tot de machine klaar is, maar de wachttijd is niet te lang. Na een tijdje gaat hij “slapen”. Dus ik denk is de machine ideaal voor 2-4 kopjes tegelijk. Als hij klaar is, voelt het raar om gewoon een kopje te maken.
De machine maakt wat geluid (zoals alle machines) maar niet te hard. Geen ongemak volgens mij, ik vind it best zacht.
Heet water: Om heet water te krijgen moet je de punt van melk naar water vervangen. Persoonlijk vertrouw ik koffiemachines helemaal niet om het water te koken. Dus ik zal deze functie nooit gebruiken.
Reiniging: Heel makkelijk en duidelijk hoe maak je de bakjes leeg. Over de “calc clean” moet ik nog een keer de instructie lezen. Hoe lang duurt dat, hoeveel water moet je in de bak hebben enz. Niet zo intuïtief.
Minpunten: Wat ik erg irritant vind is het water dat komt als je de machine aan zet. Sommige machines hebben een andere buis dat het water naar de bak gaat, niet naar je beker. En nog paar druppeltjes als je de koffie knop drukt. En de andere ding is dat het soms moeilijk is om de “aroma deksel” terug te plaatsen. Soms liggen de koffiebonen aan de kanten vast, en het is niet zo makkelijk om hen met je vinger in de bak te doen.

petrah 15-12-2017

Super apparaat

Daar kwam hij dan, de volautomatische espressomachine HD8829/01.
Ik had me al weken verheugd op deze koffiemachine omdat zowel ik als mijn partner het heerlijk vinden om cappuccino en latte macchiato te drinken.
Gelijk geïnstalleerd en uitgeprobeerd, deed hem voor de eerste keer aan en de lampjes van espresso, cappuccino en espresso bleven knipperen en het algemeen alarmlampje en water bleven ook branden. Heb ik iets verkeerds gedaan vroeg ik me af, handleiding een aantal keer doorgelezen maar kon niks vinden hierover. Maar het bleek dat je even voordat je het voor de eerste keer gebruikt je op een van de knipperende knoppen moet drukken.
Het is een veelzijdig koffiemachine waar iedereen van kan genieten, je kan er heet water mee tappen, latte macchiato maken en alles wat je maar lekker vind wat met koffie te maken heeft.
De sterkte van de koffie kan je heel makkelijk zelf instellen, door aan de knop te draaien.
Het is makkelijk te onderhouden en simpel om schoon te maken, wel is het verstandig om het melkslangetje regelmatig schoon te maken en met warm water door te spoelen.
Wel raad ik aan om goed de handleiding door te lezen voor gebruik zodat je precies weet hoe het werkt en hoe je hem moet gebruiken.
Ik beveel deze volautomatische espressomachine aan al mijn vrienden en familie aan, dus mocht je nog twijfelen om hem aan te schaffen, ik zou hem kopen!

Pluspunten

• voor ieder wat lekkers

VJong 14-12-2017

Fijn apparaat in deze prijsklasse

Mooie machine, hoewel wat vingerafdruk-gevoelig. Werkt heel intuitief. Niet te groot.
De koffie is goed van smaak en sterkte is aan te passen naar smaak. Ik heb echter weleens lekkerder gedronken maar dat is dan wel uit een apparaat van 2x deze prijs of meer.
Het melkschuim in de cappuccino is top!
Jammer dat er niet ook latte macchiato mogelijk is.
Super fijn dat je ook heet water kan tappen. Het is wel een klein traag straaltje dus geduld is wel geboden.

• Goede cappuccino
  • Heet water

Minpunten

• Vlekken van vingers
  • Voor koffie connaisseurs niet de beste smaak

ReneQ 14-12-2017

Voor en nadelen

Afgelopen weken heb ik deze espressomachine getest. Naar mijn mening heeft de machine wel wat nadelen.

Als eerste is de machine vrij groot. We hebben niet zo'n groot aanrecht en dan is de machine wel echt groot. De koffie is wel lekker, al duurt het even voordat je de goede 'sterkte' instelling gevonden hebt.
Cappuccino maken is een fluitje van een cent. Maar als de cappuccino klaar is heb je ook een fluitje in je oren. De machine maakt namelijk tijdens het melk opschuimen namelijk een enorm lawaai.

Het water- en bonenreservoir zijn van prima grootte. Een keer per dag bijvullen is voldoende voor een paar koppen koffie, zonder ergens naar te hoeven kijken.

De heet water tapfunctie is handig, al is het water in een goede mok maar 82 graden. Voor een kopje thee genoeg denk ik maar het water heeft dus niet gekookt, zoals bij een kop thee uit de waterkoker.

Al met al prima apparaat. Goed schoon te maken, makkelijk in gebruik.

Pluspunten

• Lekkere koffie

Minpunten

• Vrij groot
  • Lawaai tijdens cappuccino maken

Jeroen81 14-12-2017

Zeer goede espressomachine met mooi strak uiterlijk

De Volautomatische espressomachine van Philips ziet er strak uit en mag er in mijn ogen zeker wezen.
Ik heb voorheen de Senseo Sarista van Philips gebruikt en liep hier toch wel tegen een aantal dingen aan. Hij maakte veel herrie en het binnenwerk liep vaak vast door koffieresidu. Het niet kunnen doseren van de sterkte was ook wel een gemis.
Toen ik deze espressomachine onder handen kreeg was ik blij verrast. Je kunt met deze machine kiezen uit koffie, espresso, heet water en cappuccino dankzij de melkopschuimer. Maar niet alleen de sterkte van de bonen kun je aanpassen, maar ook de hoeveelheid kun je aanpassen naar je mok/beker. Je kunt dus eenvoudig grote mokken vullen. De machine is na het aanzetten snel op temperatuur en het geluid wat de machine produceert bij het malen valt mij enorm mee. Waarbij de Sarista zodanig herrie maakte dat je elkaar niet kon verstaan, geeft deze machine een normaal en logisch volume.
De containers voor afval, water en bonen zijn groot genoeg om niet te vaak hiermee bezig te moeten zijn. Wat me wel opviel is dat de klep die boven het waterreservoir zit niet goed open blijft staan, ik moet dus met 1 hand de klep openhouden terwijl ik met de andere hand het reservoir terugplaats.
Na het gebruik van de melkopschuimer voor een lekkere cappuccino wordt aanbevolen om het systeem een keer door te spoelen door 2x op de waterknop te drukken, dit werkt perfect en de leidingen in het apparaat worden daarmee goed gereinigd. De slang die naar het externe melkreservoir loopt wordt hierbij echter niet schoongemaakt, dus die dien je nog handmatig onder de kraan schoon te spoelen (althans, ik heb liever geen oude melkresten in de slang, die gaat namelijk niet mee in de koelkast). Het wisselen van de waterkop en melkopschuimerkop doe je door met een stevige knijpbeweging de kop los te halen, het zou makkelijker zijn als die beiden standaard erop zaten. Maar dat is geen showstopper.
Al met al is dit een apparaat wat ik zeker zou aanbevelen. De koffie smaakt heerlijk en ze zijn snel gemaakt. Bij het uitschakelen, automatisch na een tijd van niet gebruiken, wordt nog een keer het systeem gereinigd.

Pluspunten

• espresso koffie en cappuccino in 1 (+ heet water)
  • is snel gereed
  • niet te veel herrie van het malen van bonen
  • sterkte makkelijk bij te stellen
  • je kunt de hoeveelheid per drank programmeren

Minpunten

• na gebruik melkopschuimer zelf slang schoonspoelen
  • afdekklep van waterreservoir valt steeds dicht
  • wisselen van heet water en melkopschuimer

Heerlijke bonenkoffie! 13-12-2017

Heerlijke bonenkoffie !

Deze koffiebonen machine is makkelijk in gebruik door de makkelijke Nederlandse Stap-voor-stap handleiding. Het bijvullen van de bonen en water hoef je enkel een klepje op te lichten. De onderdelen zijn handig af te spoelen onder de kraan. Ik ben erg tevreden over dit apparaat!

Pluspunten

• Handige Nederlandse stap-voor-stap handleiding.
  • Handig in onderhoud. (reiniging)
  • Gemakkelijke bediening.
  • Heerlijke koffie.
  • Bonenmachine is niet duur, t.a.v. andere machines.

Minpunten

• accesoire voor melkschuim is stug aan te sluiten.

Nataskoffie 13-12-2017

Veel koffievariatie uit 1 machine

Hele fijne machine in gebruik.
En makkelijk in onderhoud.
Binnen een mun van tijd een heerlijke koffie naar smaak .

Pluspunten

• 3 koffie variaties uit 1 machine
  • Handig in gebruik
  • Makkelijk in onderhoud
  • Duidelijke aanduidingsknopen

Minpunten

• Bij melkfuntie maakt machine aardig wat lawaai

Femke 13-12-2017

Makkelijk en snel

Het apparaat werkt makkelijk en snel. Met een druk op de knop maak je een heerlijke espresso, koffie of cappuccino. Er zit een apart kannetje bij voor melk, maar je kan het slangetje ook in het melkpak steken, zodat je geen melk verspilt en weg hoeft te gooien. Er zit ook een heet-water functie op dus je kunt er ook thee mee zetten.
Jammer vind ik dat je de melk niet apart kunt opschuimen, zodat je ook een latte macchiato zou kunnen maken.

Pluspunten

• Makkelijk
  • Snel
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Geen aparte melkschuim optie

N Boergonje 12-12-2017

Goede koffie met 1 druk op de knop

Deze Volautomatische espressomachine

Is makkelijk in gebruik te nemen.
Er zit een goede gebruiksaanwijzing bij zodat je de machine makkelijk in stappen gereed kan maken om te beginnen met het zetten van verse koffie.
De machine is makkelijk in gebruik, met 1 druk op de knop heerlijke koffie, espresso, of Cappuccino.
Het is wel zaak de maler even goed in te stellen zodat je de koffie de gewenste smaak krijgt.
Een cappuccino is ook makkelijk te bereiden het opschuimen van de melk kan wel wat luidruchtig zijn maar het schuim is prima. Als je een iets rijkere koffie smaak wilt kan je de aroma knop gebruiken, deze knop is bruikbaar bij alle koffie soorten die je wilt zetten. Daarnaast is de machine makkelijk te onderhouden legen en schoon te maken.
Kortom een fijn product.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Goede koffie

Minpunten

• Maakt wat herrie met opschuimen

Bolknakje 11-07-2017

Goede koffiemachine voor een zeer redelijke prijs.

Koffiemachine hd8829 is er een die even wat doornemen van de handleiding nodig heeft maar eigenlijk redelijk eenvoudig is in gebruik. Cappuccino is heerlijk en flink met echte schuim. Maakt dan wel wat lawaai maar dat doen alle goede stoompijpjes of andere oplossingen voor het stomen en opschuimen van melk. Voor zo'n eenvoudige machine genoeg instellingsmogelijkheden. Ik heb expres niet gekozen voor een display en dat soort fratsen want daar wordt de koffie niks lekkerder door en de machine alleen duurder. Er kan dus ook meer kapot.
Gelukkig bij dit model wel gaten in het RVS lekrooster. We wilden ook van onze vorige Nespresso machine af die steeds van die aluminium cups had en daardoor redelijk slecht voor het milieu. Hier alleen nog koffie en water nodig en daardoor op den duur ook veel goedkoper.
Spetteren bij melk opschuimen doen ze allemaal dus daarover heb ik niks te klagen. Dat het slangetje en de kop van het melkopschuimer smerig worden en niet gemakkelijk schoon te maken geldt ook voor alle koffiemachines. In het begin is dat wat sterker dan na een tijd.
Wel heeft de grootte van de machine zijn beperkingen qua waterreservoir en koffie reservoir. Je moet nogal redelijk vaak koffie en water bijvullen.
Ook de lekbak moet nogal redelijk vaak worden leeggegoten. Het is kennelijk een afweging tussen vormgeving qua grootte en
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

Café01 17-01-2017

Heerlijke koffie en simpel te bedienen

Uitstekende kop koffie en cappuccino. Echte koffie smaak en simpel te bedienen en schoon te houden.
Koffie zou iets heter mogen.
Oorspronkelijk gepost op philips.nl