Saeco Incanto HD8911 - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart

Beoordeling op basis van 48 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Maurice 28-01-2016

Ga als een ware barista aan de slag met deze Espressomachine
Via de insiders mag ik de Saeco Incanto (HD 8911) testen. Ik heb de volautomaat espresso machine nu ruim een week in gebruik. Deze Saeco past met zijn moderne design en chromen details in iedere keuken.
Gebruiksgemak:
Na eerst de gebruiksaanwijzing gelezen te hebben kan het een wat lastige indruk geven. Eenmaal aan de slag met het apparaat blijkt het toch niet zo moeilijk. Het apparaat geeft zelf duidelijk aan welke handeling je moet verrichten. Het is een aanrader om de instellingen te wijzigen naar eigen smaak. Eenmaal zover vind ik het gebruik van de machine een eenvoudige klus. De Saeco geeft met behulp van het duidelijke Led-dsplay aan wanneer o.a de boiler weer klaar is voor gebruik. Het uitneembare lekbakje, geleegd dient te worden. De waterfilter, ontkalking enz. Het ruime waterreservoir is uitneembaar en daarom heel eenvoudig bij te vullen. Onderhoud tijdrovend?! Niet deze! Het is geheel voorzien van een automatisch ontkalkings- en reinigingssysteem!

Vers gemalen
Daarnaast kan je eenvoudig met de toetsen aan de voorzijde de ideale temperatuur zelf aanpassen waardoor er altijd een optimale aromaontwikkeling plaatsvindt en je een perfecte cremalaag op je espresso krijgt. Bovendien stelt de Saeco je in staat zelf de hoeveelheid koffie te programmeren. Handig wanneer je bijvoorbeeld die ene melange of blend graag net iets anders drinkt! Tevens kan je het malen van de bonen, het grote geheim van een goede smaakvolle espresso, instellen voor elke echte koffiedrinker. De in hoogte verstelbare koffieteut creëert bijvoorbeeld de mogelijkheid voor het plaatsen van verschillende kopgroottes. Het apparaat is bovendien zowel met bonen als gemalen espressokoffie te gebruiken.
Pure smaak:
De Saeco incanto is voorzien van een melkschuimer/ stoompijpje waarmee je heerlijk licht melkschuim maakt. Het pijpje mengt stoom, water en lucht, zodat er een rijke melkschuimlaag ontstaat. Je kunt zelf heel eenvoudig variëren met de samenstelling van het melkschuim en bijvoorbeeld ook een lekkere latte macchiato of cortado maken. Dit apparaat beschikt tevens over een heet waterfunctie. Wanneer je de toets hotwater indrukt komt er heet water uit de het stoompijpje. Handig wanneer je bijvoorbeeld een warme chocolademelk wilt maken, een kopje thee wilt zetten, of wanneer je een caffè americano wilt maken door heet water aan je espresso toe te voegen.
Het enige minpuntje wat ik tot zover kan bedenken is dat het apparaat wat luidruchtig is.
De Saeco Incanto goed afgesteld is een must! Een langdurige, goede nasmaak is kenmerk van een perfect bereide espresso en goede kwaliteit koffie.

ArjayKay 24-01-2016

Review Saeco Incanto HD8911/01
De volautomatische espressomachine van Saeco is een prachtige machine om te zien.
Zwart met chroom/zilveren elementen. Vrij smal in vergelijking met mijn huidige Jura c5 en praktisch even hoog.
Mijn eerste indruk is vrij goed, mooi, strak, glimmend. Maar als je het apparaat van dichtbij bekijkt, dan ziet alles er wel een beetje erg goedkoop en plastic uit. De knoppen zijn solide, maar bijvoorbeeld de koffie-uitloop voelt weer erg goedkoop. Ook is deze helaas niet helemaal naar beneden te plaatsen, waardoor de koffie echt in het glas valt ( met bellen in de crèmelaag als gevolg )
Het instellen van de machine is op zich vrij gemakkelijk, alleen had de handleiding iets duidelijker gemogen. Het was wel erg veel tekst voor weinig handelingen. De machine komt met een teststrip voor het bepalen van de waterhardheid. Er zit een waterfilter bij, die makkelijk te plaatsen is. Ook zit er een schepje voor gemalen koffie bij, die tegelijkertijd dient als tool voor het bepalen van de maalgraad van de bonen. Het aanpassen van de maalgraad is vrij gemakkelijk te doen, zolang dit maar tijdens het malen van de bonen gebeurt!
Het bepalen van de juiste maalgraad, is vrij lastig gebleken bij de Saeco. Na ruim een halve kilo bonen te hebben verspild heb ik nu een perfecte espresso, alleen een verschrikkelijk slappe koffie.( Ik heb dezelfde bonen in een Jura C5 zitten, alleen geeft deze wel een lekker bakkie koffie, dus aan de bonen kan het niet liggen. )
Nu over de rest van de machine, het is een mooie aanvulling in de keuken. Alleen is het waterreservoir lastig uit de machine te halen als je bovenkastjes hebt. Deze moet namelijk in zijn geheel boven de machine uit gehaald worden ( ipv een paar cm omhoog en daarna opzij ), dit is bij mij thuis onmogelijk aangezien de hendel te hoog er boven uitsteekt. Let hier op bij aanschaf van deze machine. Het legen van de koffiekoekjes en het restwater is vrij eenvoudig. Wel moet hiervoor de stoompijp opzij worden geschoven en de koffie-uitloop volledig naar boven geplaatst worden. Voor het verwijderen zijn wel 2 handen nodig, aangezien er 2 knoppen tegelijk moeten worden ingedrukt.

Koffie/espresso smaak in vergelijking met de Jura c5
Ik heb meerdere mensen de 2 verschillende bakjes koffie en espresso laten proberen, maar allemaal waren we er over eens dat de Saeco een slappere koffie ( Espresso Lungo ) produceert maar dat de espresso net zo goed is als de Jura. Alleen is de crème laag bij de Jura vele malen voller en blijft deze ook langer staan.
Waar kan het aan liggen? Als ik de maling vergelijk met mijn Jura, dan is de maalgraad vele dunner van de Saeco. Dus technisch gezien zou de koffie sterker moeten zijn dan bij de Jura. De maalgraad veranderen naar een grovere stand heeft een nog slechter resultaat. Daarom heb ik de maal stand van de Jura aangepast naar een vergelijkende graad als de Saeco, maar alsnog blijft de koffie van de Jura voller van smaak hebben. Ik heb alle standen gehad van de maler ( En heb steeds minstens 3 kopjes gewacht voordat ik de stand beoordeelde )
Minder water in de koffie, heeft ook niet echt het gewenste effect. Pas als ik ongeveer dezelfde hoeveelheid water gebruik als een espresso kom het in de buurt van een lekker bakkie koffie.
Achteraf gezien blijkt dit bij Saeco vaker voor te komen. Een kennis van mij heeft ook een Saeco en had dit probleem ook ( espresso heerlijk, koffie slap ) en is uiteindelijk na 2 jaar gezocht te hebben naar de perfecte instelling overgegaan naar Nespresso. Volgens 1 van de testers heeft Saeco zelf ook een oplossing hiervoor verzonnen. Zij heeft namelijk ook een Saeco maar dan met een extra optie “Caffe” ( naast de Espresso, Espresso Lungo). Deze optie geeft namelijk wel een lekkere bak koffie.
Voor deze test dacht ik mijn Jura in te ruilen voor een nieuwer apparaat, maar voorlopig blijft de Jura nog even staan op mijn keukenblad.
Plus punten
• Strak ( smal ) design
• Lekkere Espresso
• Redelijke prijs
• Snel klaar met opwarmen
• Schakelt zelf uit
• Temperatuur is in te stellen

Min punten
• Oogt goedkoop
• Slappe koffie
• Korte stroomkabel
• Waterreservoir verwijderen is lastig als er bovenkastjes zijn
• Maakt veel lawaai ( hoger geluid dan Jura C5 )

Peter 05-10-2017

Omdat ik ook zit met de keukenkast, wil ik graag de hoogte weten van het waterreservoir. Ik heb nu een oude machine met het waterreservoir aan de zijkant, wat natuurlijk erg handig is. Omdat dit apparaat zijn tijd heeft gehad, ben ik op zoek naar een nieuwe.

jurrie 19-01-2016

Een mooi stil apparaat, dit is echt een eye catcher in de keuken. Hij is redelijk stil. koffie is goed in te stellen werkt makkelijk. heeft een waterfitlter waardoor hij pas na 5000 kopjes koffie ontkalkt hoeft te worden. de temperatuur van de koffie is ook goed.
De nadelen zijn. je moet zelf melkschuim maken. dit werkt redelijk makelijk. maar het tuitje had langer mogen zijn. verder spettert het tuitje als je warm water pakt en word het nat naast het apparaat.

Verder een super apparaat. met heerlijke koffie(illy espresso bonen)

Kievit74 25-10-2017

Een echte aanwinst.

De Incanto bevalt super en de instellingen zijn makkelijk te doen. Met het extra waterfilter heb je ook geen omkijken naar het ontkalken.
Nu nog diverse bonen uit proberen om de lekkerste koffie of espresso te maken. Het opschuimen van de melk is niet moeilijk en na een paar keer oefenen heb je in een handomdraai een lekkere cappuccino.

Pluspunten

• Duidelijke gebruiksaanwijzing
  • Makkelijk schoon te maken

J. Simic 26-07-2017

Eindelijk echte koffie! Heel blij mee!

Eenvoudige bediening, makkelijk in onderhoud, mooi design, waterfilter om de levensduur te verlengen. Ik ben helemaal gelukkig met deze Incanto!

Pluspunten

• Weinig onderhoud
  • Eenvoudige bediening
  • Waterfilter

L.Olierook 11-07-2017

Prima apparaat, goede prijs kwaliteit verhouding

Zet een goede bak koffie, zeer gebruiksvriendelijk. Ook het melkreservoir is gemakkelijk te plaatsen en te gebruiken. Door zijn vorm en uiterlijk een mooi apparaat in de keuken

Pluspunten

• Gebruikvriendelijk
  • Lekker hete koffie

r bomer 07-07-2017

duidelijk apparaat

Tot nu toe prima even uitzoeken welke maling en welke koffie bonen ik zelf het lekkerste vind. Ook het instaleren is wat ingewikkelder . Maar met rust en display kaart kom je er prima uit.

GEORGE CRISTEA 06-07-2017

Mijn beoordeling zal ik aanpassen aan de hand van mijn verdere bevindingen.
Vooralsnog vindt ik mijn aankoop beneden peil.
De koffie die er uit komt is niet voorzien van een mooi crèmelaagje het laagje wat erop zit is dun en smelt als sneeuw voor de zon. Mijn Philips Senseo is vele malen beter en goedkoper.
De intro filmpjes zien er prachtig uit, enkele laat men de positieve kant van het geheel zien.
De mindere kant bij het product behoren wordt niet gefilmd

Marco W 02-07-2017

Mooi design en veel opties voor een lekkere koffie.

Ik kies vaak Philips omdat ik weet dat ze duurzame producten maken. Deze koffiemachine is geen uitzondering. Mooi design, weinig herrie bij het bonen malen door de keramische schijven en een betrekkelijk eenvoudig menu voor heel veel koffievarianten met en zonder melk.

Pluspunten

• design
  • redelijk stil
  • mogelijkheid om melk uit pak te zuigen

Minpunten

• lekwaterbakje snel vol
  • risico van veel koffie drinken

Emma 02-07-2017

Helemaal top

Fijn apparaat, mijn vorige was ook een Saeco.Heerlijke koffie en makkelijk in onderhoud,
Never change the winning team.

01/07/2017 01-07-2017

Marcel

Het product is prime je kan er heerlijke koffie mee zetten en wij hopen da hij lang mee gaat en dat we voor veel kennissen een lekkere bak koffie kunnen zetten

Pluspunten

• Gemakkelijk
  • Eenvouwdig

Ruitertje 01-07-2017

Mooi apparaat, stijlvol

Ik verwacht een toestel met lekkere koffievariaties, die er mooi uitziet in de keuken. Tot nu toe voldoet dit.

Verbetersuggestie voor de handleiding: Niet alle procedures staan vermeld. Lekbak verwijderen. Gelukkig helpt internet met filmpjes

Pluspunten

• veel variatie mogelijkheden
  • mooi vormgegeven
  • gemakkelijke bediening

Minpunten

• hoge melkuitstroom

Koffiezetapparaat 01-07-2017

Goed werking

Zet lekkere koffie, maalt de bonen door het instelbare grote extra fijn. Hierdoor een verfijnde koffie smaak.

Saeco PicoBaristo HD8927/01 01-07-2017

Koffie

Apparaat maakt de heerlijkste koffie met alle mogelijke variaties zoals espresso , cappuccino en andere koffie. De koffie is heerlijk warm en kan in de juiste hoeveelheid worden ingesteld.

Tom 30-06-2017

Super apparaat heerlijke koffie

Prima simpel te bedienen en dat is wat wij wilden. Prijs kwaliteit gewoon goed aangekocht bij de ING rentepunten winkel. Het is een aanrader

hanna 30-06-2017

Saeco incanto Hd8911

mooi design
goede handleiding, Lekker hete koffie , goed van smaak ,
Handig dat je ook thee/chocomelk ermee kunt zetten

Yvonne 29-06-2017

Schakelt zelf uit ?

Goedenavond , sinds dinsdag in het bezit van een seaco incanto HD8911
Als werkt alleen schakelt hij niet zelf uit het lampje blijft knipperen .
Kan iemand mij vertellen hoe je dit moet doen .
Alvast bedankt .

Dp 27-06-2017

Goede apparatuur

goed werkend apparaat heb het zelf nog niet vaak gebruikt maar dat komt nog. Ik heb deze voor de winkel aangeschaft en klanten vinden het lekker

Saeco HD8927/01 27-06-2017

Lekkere koffie, fijne machine

Heb de 8927/01 nu enkele dagen in huis en wat een lekkere koffie zeg! Bevalt me erg goed. Uiteraard nog te vroeg iets te kunnen zeggen over duurzaamheid, onderhoud etc maar de start is veelbelovend!

Pluspunten

• lekkere koffie
  • goede temperatuur van de koffie
  • makkelijk in de bediening
  • vele mogelijkheden

Fam. Wackers 27-06-2017

Fijn apparaat met voldoende keuze.

Een fijn koffie apparaat met voldoende keuze aan koffie. Ook ideaal dat er een heetwaterfunctie op zit. Meer dan tevreden over het apparaat, het geeft aan wanneer er doorgespoeld dient te worden en wanneer iets schoongemaakt moet worden. Ook is het ideaal het apparaat zelf aan geeft wanneer de filter in het waterreservoir vervangen dient te worden, maar ook als er te weinig water of koffie inzit geeft het apparaat dit aan.