Philips HD8841

Beoordeling op basis van 12 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Koelewijntjes 17-05-2015

Wij zijn een gezin met twee puberzoons en gebruiken nu bijna 2 weken het nieuwste Philips espresso apparaat. Ik moet zeggen: er wordt meer koffie gedronken dan ooit! Het Philips espresso apparaat is mooi compact, met de functies voor het zetten van een espresso, espresso lungo en een classic coffee. Tevens zit er een steamer op voor het bereiden van een cappucino of latte. Voor het functioneren en instellen van het apparaat moet je wel even de bijsluiter doornemen. Deze functies zijn makkelijk te onthouden en gebruiksvriendelijk. Voor het zetten van espresso dient de hendel naar beneden te staan, voor een gewone koffie omhoog. Het is mogelijk het apparaat naar smaak in te stellen d.m.v. een draaiknop waarmee je de maling van de bonen en dus de smaak van de koffie kan verfijnen naar smaak. Het water is makkelijk bij te vullen in een bak die van bovenaf (links) eruit gehaald kan worden. Hier zit een handvat aan, net als een emmertje, zodat deze makkelijk gevuld te verplaatsen is. Aan de rechterkant bovenin zit een bak waar je de bonen bij kan vullen. Het apparaat reinigt zichzelf als het niet gebruikt wordt. Af en toe loopt er wat spoelwater uit. Het is verstandig er een bakje onder te plaatsen dat het spoelwater opvangt. Onderin zit een lade waar anders het spoelwater inloopt. In deze lade zit een bakje waar het koffieprut in opgevangen wordt. De espresso of andere koffie is ook qua sterkte op de display in te stellen. Op de display staan koffieboontjes die ingesteld kunnen worden van 1-5 boontjes, zo kun je variëren in sterkte. Het apparaat zet een heerlijk kopje koffie! Kortom: een compact apparaat, duidelijk in bediening met als resultaat: een heerlijk bakkie koffie naar smaak! Van de 10 punten krijgt deze een ruime 8!

Marij65 24-05-2015

Review espresso –volautomaat Philips HD8841/01

Ruim een week gebruik ik nu deze espresso-volautomaat en ik ben heel enthousiast. De zwarte espressomachine ziet er mooi en compact uit. In de verpakking zitten ook een reinigingspenseel, een teststrookje om de hardheid van het water te bepalen, een tube vet voor het maandelijkse onderhoud van het koffiezetgedeelte van de machine en een sleutel voor de instelling van de maalfijnheid. Dit laatste is tevens een maatlepel voor voorgemalen koffie en een gereedschap voor de reiniging van het koffiezetdeel.
De gebruiksaanwijzing (die wel in het Duits en in het Engels is meegeleverd, maar niet in het Nederlands !) leidt je duidelijk door het eerste gebruik van het apparaat en de verschillende toepassingsmogelijkheden : espresso, espresso lungo, “gewone” koffie, heet water en stoom (voor het opschuimen van melk). De werking van de druktoetsen is eenvoudig te leren.
Daarbij kan de machine zowel bonen als voorgemalen koffie verwerken en is de smaak van de koffie naar eigen voorkeur in te stellen.
Om te kunnen vergelijken heb ik dezelfde koffie (zowel bonen als voorgemalen koffie) gebruikt als in mijn oude espressoapparaat. De Philips HD8841/01 produceert in alle gevallen koffie met een veel betere smaak en aroma als mijn oude koffiemachine. Ook gasten, die ik deze week na een etentje, espresso van de Philips-volautomaat serveerde, waren zeer lovend over de kwaliteit en de volle smaak van de espresso.

Conclusie:
Deze espressomachine voldoet uitstekend. Op een puntenschaal van 1 tot 10 scoort dit apparaat een 8,5. Inmiddels gebruik ik nagenoeg alleen nog maar dit nieuwe apparaat. Alleen voor het zetten van een grote pot koffie wordt nog het oude koffiezetapparaat gebruikt.

Pluspunten:
- Goede kwaliteit van de geproduceerd koffie.
- Compacte uitvoering.
- Regelmatige automatische reiniging van het apparaat.
- Duidelijke communicatie via het display.
Minpunten:
- Geen Nederlandse gebruiksaanwijzing meegeleverd (wel Nederlandse Quick Instruction Guide, maar die is minder uitvoerig).
- Instellen op een andere maalfijnheid gaat niet gemakkelijk.

Xan123 23-05-2015
  • Product maand in bezit

Heb de HD8841/01 nu bijna een maand in gebruik. Is na een keer met gebruiksaanwijzing alle functies te hebben doorlopen eenvoudig in het gebruik en produceert nadat je de juiste bonen hebt gevonden een heerlijke espresso met mooi schuimlaagje, maar ook een goede koffie (dus geen grote kop minder sterke espresso). Maak zelf ook graag gebruik van de melkopschuimer om cafe latte te maken. De in hoogte verstelbare koffietuit is ook handig. Heb hier met eerdere espresso apparaten ervaring mee dat gewone koffie koppen niet passen. Wat ik iets minder handig vind is de melkopschuimer die beperkt beweegbaar is en erg dicht bij de koffietuit zit en weinig ruimte laat om melk op te schuimen. Waar ik ook aan moet wennen is feit dat apparaat bij aanzetten eerst klein beetje water uitstoot.

Petra L. 23-05-2015

9,4
Een geweldig apparaat met ongekende mogelijkheden. Je kunt kiezen voor een espresso, een lungo of zelfs "gewone" koffie. De smaakbeleving van deze soorten is ook écht anders en je proeft de echte koffiesmaak, wat mij betreft onvergelijkbaar met andere apparaten in deze prijsklasse. De sterkte is per kopje aanpasbaar. Dan is er ook nog een mogelijkheid om de hoeveelheid koffie in te stellen naar de grote van jouw kopjes.

Standaard zullen er bonen gebruikt worden door de meesten, maar je zou ook gemalen koffie kunnen gebruiken. Alles per kopje te regelen. Verder is er in het menu ook nog aan te geven hoe grof de maling moet zijn en wat de gewenste temperatuur van het water is. Dit geldt dan wel voor alle koffie's. Vergeet ik nog bijna de stoomoptie voor cappuccino of gewoon heet water. Alles heel gemakkelijk.
Het gebruiksgemak is perfect (echt heel simpel), en de grootte van het apparaat is prima. Niet zo'n log beest op het aanrecht, maar een mooi design.

Het waterreservoir vind ik een minpuntje: dit moet helemaal uitgenomen worden en daarmee komen wij in de knoop met de kastjes die boven het apparaat hangen. Het apparaat moet helemaal verschoven worden, niet echt handig. Het verwijderen van de dras behoeft ook wat werk, daarvoor moeten wat handelingen worden gedaan, maar dat hebben wij er graag voor over. Het beste koffie-apparaat wat we tot nu toe hebben gehad, echt een aanrader.

Tip: lees de Engelse gebruiksaanwijzing ook even door, hier staat veel meer in beschreven dan in de Nederlandse en geeft meer opties aan.

Mo2017 16-02-2017

Top apparaat!

Wat een super fijn apparaat. Makkelijk schoon te maken. Simpel menu en je kunt echt je persoonlijke bakje koffie zetten. Snel opgewarmd.

Anoniem 22-06-2016

Ben er heel tevreden mee.

Heb al een hele tijd gezocht naar een geschikte espresso machine.
Die alles had wat ik zocht zoals prebrewing systeem die je bonen bevochtigd voor de maling.
Keramische molen schijven die verbranden je bonen niet.
En voor mijn man de gewone koffie want niet iedereen houdt van een crema laagje, ik wel en dat geeft dit apparaat dan ook.
Ik ben er zo blij mee en hoop fat wij hier nog lang van mogen genieten.
Elke dag een heerlijk kopje koffie vol van smaak.
Espresso,espresso lungo, latte machiato, capuchino,classic koffie en heet water voor de thee of coup a soup.
De koffie is ook heerlijk heet zoals koffie hoort te zijn.
Ja, wij zijn heel tevreden.

nijssenr 17-04-2016

Perfecte koffie, schoonmaken is een dingetje

Wat een mogelijkheden. Geweldig. En alle koffie smaakt prima.
Het invoeren van losse koffie is niet zo handig. Gaatje is te klein en klepje valt steeds dicht. Daarbij moet je de koffie ook nog naar binnen duwen. Resultaat: Overal koffie
En dus schoonmaken. Dat is wel een gedoe.
Alleen al om de lekbak eronder vandaan te halen is gedoe/
En dan de wekelijkse schoonmaak van de brower. Gedoe!

Maar het belangrijkste is de koffie en die is heel smakelijk en goed warm

barista 25-01-2016

heerlijk apparaat

Ontzettend fijn apparaat. Maakt de heerlijkste koffie's. Geheel naar eigen smaak in te stellen......Kortom.....regelrechte topper !!!!

Marij 24-05-2015

Deze espressomachine voldoet uitstekend.

Review espresso –volautomaat Philips HD8841/01

Conclusie:

Pluspunten:
- Goede kwaliteit van de geproduceerd koffie.
- Compacte uitvoering.
- Regelmatige automatische reiniging van het apparaat.
- Duidelijke communicatie via het display.
Minpunten:
- Instellen op een andere maalfijnheid gaat niet gemakkelijk.

MissPetra 24-05-2015

Handig apparaat met veel mogelijkheden en lekkere koffie

Je kunt kiezen voor een espresso, een lungo of zelfs "gewone" koffie. De smaakbeleving van deze soorten is echt anders, je proeft de echte koffiesmaak en de sterkte is per kopje aanpasbaar. Je kunt de hoeveelheid koffie instellen naar de grootte van jouw kopjes, dat hoeft maar 1 keer.

Verder is er in het menu ook nog aan te geven hoe grof de maling moet zijn en wat de gewenste temperatuur van het water is. Ook maak je heel gemakkelijk cappuccino.
Het gebruiksgemak is perfect (echt heel simpel), en de grootte van het apparaat is prima. Niet zo'n log beest op het aanrecht, maar een compact apparaat met mooi design.

Het waterreservoir vind ik een minpuntje: dit moet helemaal uitgenomen worden en daarmee komen wij in de knoop met de kastjes die boven het apparaat hangen. Het apparaat moet helemaal verschoven worden, voor ons niet echt handig. Voor het verwijderen van de koffiedrab moeten wat handelingen worden gedaan, maar dat hebben wij er graag voor over. Het beste koffie-apparaat wat we tot nu toe hebben gehad, echt een aanrader.

Tip: lees de Engelse gebruiksaanwijzing ook even door, hier staat veel meer in beschreven dan in de Nederlandse en geeft meer opties aan, zoals ook de mogelijkheid om gemalen koffie te gebruiken.

Xan123 23-05-2015

zowel lekkere koffie als espresso.

heb de HD8841/01 nu bijna een maand in gebruik. Is na een keer met gebruiksaanwijzing alle functies te hebben doorlopen eenvoudig in het gebruik en produceert nadat je de juiste bonen hebt gevonden een heerlijke espresso. maar ook een goede koffie (dus geen grote kop minder sterke espresso). Maak zelf ook graag gebruik van de melkopschuimer om cafe latte te maken. De in hoogte verstelbare koffietuit is ook handig. Heb hier met eerdere espresso apparaten ervaring mee dat gewone koffie koppen niet passen. Wat ik iets minder handig vind is de melkopschuimer die beperkt beweegbaar is en erg dicht bij de koffietuit zit en weinig ruimte laat om melk op te schuimen. Waar ik ook aan moet wennen is feit dat apparaat bij aanzetten eerst klein beetje water uitstoot.

Koelewijntjes 17-05-2015

Compact en mooi apparaat, duidelijke bediening, heerlijk kopje koffie!

Het Philips espresso apparaat is mooi en compact. De functies voor het gebruik zijn makkelijk te onthouden en gebruiksvriendelijk. Bovendien zet het apparaat een heerlijk kopje koffie, geheel naar eigen wens en smaak. Een klein minpuntje: in de lade zit een bakje waar het koffieprut in opgevangen wordt. Het had fijner geweest als dit opvangbakje aan de zijkant eruit gehaald zou kunnen worden, zodat je niet de hele lade uit hoeft te schuiven om het bakje te legen. Kortom: een compact apparaat, duidelijk in bediening met als enig klein minpuntje de lade maar het resultaat: werkelijk een heerlijk bakkie koffie naar smaak!