Siemens TE605209RW - Reviews

Soorten koffie
latte macchiato

Michel 07-01-2017 Product paar dagen in bezit

Top Machine!

Lang gezocht naar een machine die makkelijk bedienbaar is. Siemens stond al snel op de nummer 1 op het lijstje. Misschien niet gelijk de goedkoopste maar wel voor ons de beste. Het gemak, mogelijkheden, betrouwbaarheid en vergeet de smaak niet, deed ons besluiten om voor dit apparaat te gaan. Nu een paar dagen in gebruik en geen seconde spijt. Hij is vooral erg stil. Ik hoor nog wel eens apparaten waarbij het wel lijkt of er een drilboor gebuikt wordt om de bonen te malen. Leuk voor je naaste buren! Kortom, voor mij alleen nog maar SIEMENS in de keuken!

Pluspunten

• gebruik
  • stil
  • keuze
  • smaak

Skollie 24-12-2016 Product paar weken in bezit

Mooie machine, makkelijke bediening

Na wat problemen met onze vorige koffie machine van een ander merk, was ons oog gevallen op deze machine van Siemens. Na het bekijken van alle opties en het lezen van reviews is de keuze gemaakt. Geen moment spijt van. Heerlijke koffie en andere dranken, makkelijk in onderhoud en een stuk stiller dan de vorige. Enig nadeel wat ook andere schrijven is dat de lekbak een beetje snel vol is.

Pluspunten

• stil
  • 2 kopjes van wat je wilt
  • makkelijk in onderhoud

Minpunten

• Lekbak snel vol

Koffieleutje 23-12-2016 Product paar dagen in bezit

Siemens TE605209RW

machine net gekocht en is makelijk te installeren, koffie is lekker en hij maakt niet teveel lawaai. ziet er mooi en degelijk uit en handig in gebruik door de tip toetsen. je veranderd dus makkelijk je keuze en dit word duidelijk in het scherm weergegeven. Ik heb lang op internet gezocht en de beoordelingen hebben er voor gezorgd dat ik dit apparaat heb gekozen

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • makkelijk instellen soort en volume

Minpunten

• Vrij duur

Marjan 16-12-2016 Product paar dagen in bezit

Super mooi apparaat

Het apparaat zet heerlijke koffie voor ieder met eigen sterkte en eigen keuze van koffie. Ook heel handig dat je er een melk pak naast kan zetten i.v.m. schoonmaken en hygiëne.
Met andere woorden een super apparaat.

Pluspunten

• compact met veel mogelijkheden

Minpunten

• nog niet ontdekt

Nens 14-11-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer gebruiksvriendelijke volautomaat

Na altijd al koffie gedronken uit een Siemens soortgelijke automaat op het werk, wilde ik deze ook graag voor thuis. Ik was zeker van 3 dingen; het moest een volautomaat zijn, 19 bar en een melkslang (ipv een stoompijpje).
Na een uitgebreide studie op internet kwam ik bij deze machine uit.

Dit is gewoon koffie drinken. Heel makkelijk in gebruik. Het werkt vanzelf. Na wat testkopjes hadden we al meteen een lekkere smaak te pakken. Meteen met de familie uitgeprobeerd. Met 1 druk op de knop heb je een lekker bakje koffie. We gebruiken hier koffiebonen. Erg leuk om nu op 'bonentocht' te gaan welke koffieboon het lekkerst is.
Ook melkschuim maken gaat heel goed. Mooi vast schuim, lekker romig en ik gebruik hiervoor halfvolle melk. Het melkslangetje is heel handig. Ik stop het gewoon in het melkpak of gebruik een roestvrijstalen melkkannetje.

Schoonmaken heb ik nog niet gedaan en na het apparaat geïnspecteerd te hebben lijkt me dit ook een fluitje van een cent.
Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen want heb 'm nog maar net maar hij ziet er stevig uit. Alles past en klikt netjes in elkaar zonder druk uit te oefenen.

Wij zijn heel blij met dit apparaat. Het is nu echt genieten van een kopje koffie!

Pluspunten

• zeer gebruiksvriendelijk
  • mooi design
  • juiste temperatuur
  • 2 kopjes tegelijk
  • weinig geluid

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

Familie Kolkman 09-11-2016 Product paar weken in bezit

Gemakkelijk te bedienen designvolle Alles-in-1-koffiemachine

Relaxt de dag beginnen, dat doe ik nu dagelijks met een heerlijk vers bakkie koffie: gemakkelijk gemaakt door de EQ.6.

Deze koffiemachine is een eyecatcher in de keuken, is gemakkelijk te bedienen, en biedt genoeg keuze voor elke smaak: espresso, bonenkoffie, filterkoffie, cappuccino, latte macchiato. koffie verkeerd, melkschuim, warme melk, heet water. De smaak is bovendien aan te passen naar sterkte, en ook de hoeveelheid (groot/klein/medium) kun je zelf kiezen. Ook kunnen er 2 bakkies tegelijk worden gezet, en dat is vooral gemakkelijk als je met meerdere personen bent.

Het zwarte design zorgt ervoor dat eventuele koffievlekken niet snel zullen opvallen, en het apparaat is daardoor gemakkelijk schoon te houden. Het onderhoud van het koffieapparaat is eenvoudig en zelf uit te voeren.

Het gemak en het plezier van dit apparaat, maakt dat ik de aanschafprijs ben 'vergeten' en dat ik het dagelijkse genot ervan ervaar als een cadeautje.

Een tip die wij kregen bij de aankoop: gebruik wat drogere koffiebonen (die dus niet te vet zijn) om langer te kunnen genieten van het apparaat.

Pluspunten

• ruime keuze qua smaken
  • gemakkelijke bediening en onderhoud
  • sterkte en hoeveelheid aanpasbaar
  • designvol apparaat en bedieningsscherm
  • 2 koppen koffie tegelijk kunnen zetten

Minpunten

• aanschafprijs

Gert 06-11-2016 Product paar dagen in bezit

prachtige machine

Een fantastisch apparaat, heerlijke koffie op de juiste temperatuur.Heel veel mogelijkheden om verschillende soorten koffie te maken.Een sieraad in de keuken

Pluspunten

• heerlijke koffie
  • prachtig design
  • stille maling

Arjan 30-10-2016 Product paar dagen in bezit

Tevreden klant

Mooi en gebruiksvriendelijk apparaat wat ons tot op heden echt heeft verrast. Goede vormgeving en heerlijke koffie. Ook de latte en capu zijn vergelijkbaar met die je in restaurant krijgt. Kortom een aanrader

The Tastemachine 20-05-2016 Product paar dagen in bezit

Koffievolautomaat SUPERBE

Geweldig mooi en degelijk apparaat dat ook nog eens
heerlijke drankjes maakt en met kinderlijk gemak de
lekkerste drankjes bereid. SUPER TOP!!!!

Nance 19-01-2016 Product paar weken in bezit

Een woord voor..Geweldig!! Alle soorten koffie zijn superlekker, de kleinkinderen genieten van de warme melk en het melkschuim. Mijn favorite is de cappuccino en cafe latte. Deze zijn lekkerder dan in menig cafe en restaurant! Hmmmmmm. En super gemakkelijk schoon te maken door het volautomatische systeem wat het melkslangetje reinigd. Echt een goede en mooie aankoop.

Jorrit 13-01-2016 Product paar dagen in bezit

Sinds 1 week de eq6 500 serie in huis. Tot nu toe bevalt die goed. Er zijn tal van mogelijkheden en bijna alles is naar eigen wens in te stellen. Helaas is de melk die eruit komt niet warm. Dit los ik op door de melk eerst voor te verwarmen. De melk die ik eerst gebruikte kwam regelrecht uit de koelkast en is dan rond de 4 graden. Daarnaast is het ook jammer dat je niet kan instellen hoeveel melk in een kopje cappuccino gaat behalve door op stop te drukken. Verder kan ik geen min punten bedenken. Over de duurzaamheid valt nu nog niet veel te zeggen. Het schoonmaken is erg makkelijk. Je haalt alles makkelijk uit elkaar en dan hoef je het alleen maar even om te spoelen.

Fred C 11-01-2016 Product paar dagen in bezit

Gemakkelijke installatie, de koffiemachine is via de touchtoetsen intuïtief te bedienen. Eigenlijk wijst het zich zelf.
Met de koffiebonen nog aan het experimenteren voor de optimale koffiesmaak. Maar nu al erg tevreden. Machine maakt weinig lawaai. Duurzaamheid kan ik nog niets over zeggen, maar met de eerste ervaringen zeer tevreden

Tim Kramer 14-01-2017 Product paar dagen in bezit

Aanwinst voor een huishouden

Na lang zoeken en veel wikken, wegen en proeven gekozen voor dit apparaat van Siemens.
Nog geen enkele ervaring met koffiemachines, maar wel een duidelijke voorkeur voor een volautomaat. Na jarenlang dolce gusto en senseo gedronken te hebben nu alles in huis.

Apparaat is redelijk stil, sneller klaar dan verwacht en vele instelmogelijkheden, kortom voor elk wat wils.

• Redelijk stil
  • Uitgebreide mogelijkheden
  • Snel klaar
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Verbruikt redelijk wat water
  • Veel spoelen, voor gebruik en na gebruik.
  • Geen kokend water, wel heet voor thee

Richard 13-01-2017 Product paar dagen in bezit

Koffie

Super fijne machine makkelijke bediening en zeer goede koffie heel erg bij met de aankoop veel keuze met koffie sterkte

Rob Dekker 13-01-2017 Product paar dagen in bezit

Fraai design. Werking perfect

Dit is ons derde Siemens apparaat. Niet voor niets weer voor een Siemens gekozen. We hebben zojuist de koffieautomaat ingesteld en zijn wederom onder de indruk van deze machine. Het geluid van de maling is bijzonder laag en de mogelijkheden van de machine bijna onbeperkt.

Pluspunten

• Zeer weinig lawaai
  • Duidelijk display
  • Echt makkelijk in gebruik.

Hoekstra 13-01-2017 Product paar weken in bezit

Stille molen. Goede prijs kwaliteit verhouding.

Goede degelijke machine. Veel keuze zoals naast koffiesoorten ook heet water, warme melk en opgeschuimde melk (favoriet bij kinderen).

Pluspunten

• Stille molen
  • Keuze mogelijkheid dranken

Minpunten

• Waterreservoir had groter gemogen

Duijn 12-01-2017 Product paar dagen in bezit

Lauwe dranken

Na alle positieve reviews besloten te kiezen voor deze koffiemachine.
Onze verwachtingen waren misschien te hoog?
Maar wij vinden de koffie niet warm genoeg, kan net, ondanks temperatuur instelling. Vooral de cappucino en latte macchiato zijn meteen te drinken en naar ons idee gewoon lauw.
Ook de verhouding melk vinden wij veel te veel dit is ook niet te regelen.
Ook het hete water is niet heet, maar direkt drinkbaar, voor thee niet lekker.
Jammer want we dachten hier echt een goede machine aan te hebben.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Luxe apparaat om te zien
  • Koffie smaakt goed.

Minpunten

• Lauw
  • In verhouding teveel melk

Richard 12-01-2017 Product paar dagen in bezit

Fijn apparaat!

Na een lange zoektocht naar een goede volautomatische koffiemachine uiteindelijk uitgekomen bij de Siemens EQ6 TE605209RW.

Het apparaat doet wat het belooft: uitstekende koffie zetten met een constante kwaliteit.
2 koppen tegelijk is ook mogelijk.

De grootte van de kopjes, mokken en bekers zijn instelbaar en op te slaan. Ideaal!
5 standen voor de grofheid van het malen mogelijk (wij hebben echter alleen nog maar de middelste stand gebruikt).

Het bedieningspaneel en menustructuur zijn overduidelijk. Ook is de taal in het nederlands in te stellen wat voor veel mensen fijn zal zijn.

Reinigen is zeer makkelijk. Het apparaat is eenvoudig uit elkaar te halen en is dus zo weer schoon. De leidingen voor koffie en melk worden regelmatig automatisch gereinigd.

Opstarten is snel, en het apparaat schakelt zichzelf uit na een tijdje niet gebruikt te zijn (tijd is instelbaar).

Wij zijn tevreden!

Pluspunten

• Snel opstarten
  • Uitstekend schoon te houden
  • 2 kopjes tegelijk zetten
  • Veel mogelijkheden instelbaar

Jos 11-01-2017 Product paar weken in bezit

Top Koffie, stil apparaat

Ik vind de machine helemaal goed, lekkere koffie, en uit dezelfde bonen veel pittiger dan de oude philips saeco minuto. de machine is ook heerlijk stil.
gemakkelijk te bedienen door het duidelijke touchscreen.

Pluspunten

• duidelijke bediening
  • lekkere hete koffie
  • stil in het gebruik
  • in 1 keer een cappuchino o.i.d.

Minpunten

• nog niet gevonden

Smalko 09-01-2017 Product paar weken in bezit

Lekkere koffie

Wij zijn zeer tevreden over dit apparaat.
Je hebt zeer snel een kop koffie . De koffie smaakt heerlijk.
Voor iedereen zit wel iets lekkers in de automaat. Kinderen maken regelmatig warme chocolade melk . ( melk mag van de kinderen wel wat warmer uit de automaat komen)
Sinds Kerst de machine in huis en nog geen moment spijt.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Veel verschillende soorten koffie
  • Makkelijk schoon te maken
  • Makkelijk te bedienen en snel te leren

Minpunten

• Warme melk mag wel iets warmer
  • Machine is wat groot