Siemens TE605209RW - Reviews

espresso machine
Soorten koffie
latte macchiato

Jorrit 13-01-2016 Product paar dagen in bezit

Sinds 1 week de eq6 500 serie in huis. Tot nu toe bevalt die goed. Er zijn tal van mogelijkheden en bijna alles is naar eigen wens in te stellen. Helaas is de melk die eruit komt niet warm. Dit los ik op door de melk eerst voor te verwarmen. De melk die ik eerst gebruikte kwam regelrecht uit de koelkast en is dan rond de 4 graden. Daarnaast is het ook jammer dat je niet kan instellen hoeveel melk in een kopje cappuccino gaat behalve door op stop te drukken. Verder kan ik geen min punten bedenken. Over de duurzaamheid valt nu nog niet veel te zeggen. Het schoonmaken is erg makkelijk. Je haalt alles makkelijk uit elkaar en dan hoef je het alleen maar even om te spoelen.

Marcel 13-02-2017 Product paar dagen in bezit

Apparaat met ruime instelmogelijkheden

De SIEMENS EQ6 500 serie is een fijn apparaat.
We hebben hem aangeschaft omdat onze SENSEO SARISTA kapot was gegaan.
Het allereerste wat opviel was de enorme rust bij het zetten van een koffie, vergeleken onze vorige machine is hij superstil.
Om de koffie naar je persoonlijke smaak te maken zitten er genoeg instelmogelijkheden op waaronder o.a.de hoeveelheid die je in je kopje wil en de sterkte.
De cappuccino vind ik nog niet super, maar dat kan aan de melk liggen die ik gebruik, de schuimlaag mag iets steviger - we hebben speciaal voor deze machine gekozen omdat de druk voor het opschuiven hoger zou zijn dan de 300 serie -
Ook heeft deze machine een fijn groot reservoir voor de bonen en het water en geeft aan wanneer er iets vol of leeg is (als het water op is heb je teminste niet het idee dat er nog wel een kopje gezet had kunnen worden).

Mijn belangrijkste keuze voor een siemens is de webshop van hun.
Als er iets aan mijn apparaten mankeerd repareer ik dat zelf, bij siemens op de webshop staan uitstekende exploded views waarmee je alle onderdelen makkelijk kan vinden en bestellen (en dat geld niet alleen voor koffieaparatuur maar voor alles) voor zowel reparatie als voor onderdelen voor onderhoud.

Pluspunten

• Mooie machine met makkelijke bediening
  • Instelmogelijkheden
  • Verkrijgen van onderdelen

Familie van der Linden 25-01-2017 Product paar weken in bezit

Een TOPPER onder de TOPPERS!!

Een duur apparaat, maar zeer zeker de moeite waard!
Gezien (en uitgeprobeerd) bij Siemens Inspiratiehuis 20/20 in Hoofddorp en meteen verkocht en .. gekocht. Als je in de buurt woont heel erg de moeite waard hier eens binnen te stappen. Konden bovendien profiteren van een 50 euro cashback.

Zeer gebruiksvriendelijke interface. Heel gemakkelijk te bedienen en een pronkstuk in de keuken. De koffie is uitstekend van smaak, hangt natuurlijk wel van de boonkeuze af. Wij zijn uitgekomen op 100% Arabica.
Heel gemakkelijk schoon te maken. Enige aanmerking die ik zou kunnen hebben is dat de melk die je gebruikt veelal uit de koelkast komt en dus eigenlijk te koud is. Ik gebruik daarom ongekoelde houdbare melk en verwarm de kopjes voor.
Echt supertevreden met deze aankoop.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijke interface
  • gemakkelijk te reinigen
  • styling
  • geluidsarm

Duijn 12-01-2017 Product paar dagen in bezit

Lauwe dranken

Na alle positieve reviews besloten te kiezen voor deze koffiemachine.
Onze verwachtingen waren misschien te hoog?
Maar wij vinden de koffie niet warm genoeg, kan net, ondanks temperatuur instelling. Vooral de cappucino en latte macchiato zijn meteen te drinken en naar ons idee gewoon lauw.
Ook de verhouding melk vinden wij veel te veel dit is ook niet te regelen.
Ook het hete water is niet heet, maar direkt drinkbaar, voor thee niet lekker.
Jammer want we dachten hier echt een goede machine aan te hebben.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Luxe apparaat om te zien
  • Koffie smaakt goed.

Minpunten

• Lauw
  • In verhouding teveel melk

Michel 07-01-2017 Product paar dagen in bezit

Top Machine!

Lang gezocht naar een machine die makkelijk bedienbaar is. Siemens stond al snel op de nummer 1 op het lijstje. Misschien niet gelijk de goedkoopste maar wel voor ons de beste. Het gemak, mogelijkheden, betrouwbaarheid en vergeet de smaak niet, deed ons besluiten om voor dit apparaat te gaan. Nu een paar dagen in gebruik en geen seconde spijt. Hij is vooral erg stil. Ik hoor nog wel eens apparaten waarbij het wel lijkt of er een drilboor gebuikt wordt om de bonen te malen. Leuk voor je naaste buren! Kortom, voor mij alleen nog maar SIEMENS in de keuken!

Pluspunten

• gebruik
  • stil
  • keuze
  • smaak

Skollie 24-12-2016 Product paar weken in bezit

Mooie machine, makkelijke bediening

Na wat problemen met onze vorige koffie machine van een ander merk, was ons oog gevallen op deze machine van Siemens. Na het bekijken van alle opties en het lezen van reviews is de keuze gemaakt. Geen moment spijt van. Heerlijke koffie en andere dranken, makkelijk in onderhoud en een stuk stiller dan de vorige. Enig nadeel wat ook andere schrijven is dat de lekbak een beetje snel vol is.

Pluspunten

• stil
  • 2 kopjes van wat je wilt
  • makkelijk in onderhoud

Minpunten

• Lekbak snel vol

Koffieleutje 23-12-2016 Product paar dagen in bezit

Siemens TE605209RW

machine net gekocht en is makelijk te installeren, koffie is lekker en hij maakt niet teveel lawaai. ziet er mooi en degelijk uit en handig in gebruik door de tip toetsen. je veranderd dus makkelijk je keuze en dit word duidelijk in het scherm weergegeven. Ik heb lang op internet gezocht en de beoordelingen hebben er voor gezorgd dat ik dit apparaat heb gekozen

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • makkelijk instellen soort en volume

Minpunten

• Vrij duur

Marjan 16-12-2016 Product paar dagen in bezit

Super mooi apparaat

Het apparaat zet heerlijke koffie voor ieder met eigen sterkte en eigen keuze van koffie. Ook heel handig dat je er een melk pak naast kan zetten i.v.m. schoonmaken en hygiëne.
Met andere woorden een super apparaat.

Pluspunten

• compact met veel mogelijkheden

Minpunten

• nog niet ontdekt

Nens 14-11-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer gebruiksvriendelijke volautomaat

Na altijd al koffie gedronken uit een Siemens soortgelijke automaat op het werk, wilde ik deze ook graag voor thuis. Ik was zeker van 3 dingen; het moest een volautomaat zijn, 19 bar en een melkslang (ipv een stoompijpje).
Na een uitgebreide studie op internet kwam ik bij deze machine uit.

Dit is gewoon koffie drinken. Heel makkelijk in gebruik. Het werkt vanzelf. Na wat testkopjes hadden we al meteen een lekkere smaak te pakken. Meteen met de familie uitgeprobeerd. Met 1 druk op de knop heb je een lekker bakje koffie. We gebruiken hier koffiebonen. Erg leuk om nu op 'bonentocht' te gaan welke koffieboon het lekkerst is.
Ook melkschuim maken gaat heel goed. Mooi vast schuim, lekker romig en ik gebruik hiervoor halfvolle melk. Het melkslangetje is heel handig. Ik stop het gewoon in het melkpak of gebruik een roestvrijstalen melkkannetje.

Schoonmaken heb ik nog niet gedaan en na het apparaat geïnspecteerd te hebben lijkt me dit ook een fluitje van een cent.
Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen want heb 'm nog maar net maar hij ziet er stevig uit. Alles past en klikt netjes in elkaar zonder druk uit te oefenen.

Wij zijn heel blij met dit apparaat. Het is nu echt genieten van een kopje koffie!

Pluspunten

• zeer gebruiksvriendelijk
  • mooi design
  • juiste temperatuur
  • 2 kopjes tegelijk
  • weinig geluid

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

Familie Kolkman 09-11-2016 Product paar weken in bezit

Gemakkelijk te bedienen designvolle Alles-in-1-koffiemachine

Relaxt de dag beginnen, dat doe ik nu dagelijks met een heerlijk vers bakkie koffie: gemakkelijk gemaakt door de EQ.6.

Deze koffiemachine is een eyecatcher in de keuken, is gemakkelijk te bedienen, en biedt genoeg keuze voor elke smaak: espresso, bonenkoffie, filterkoffie, cappuccino, latte macchiato. koffie verkeerd, melkschuim, warme melk, heet water. De smaak is bovendien aan te passen naar sterkte, en ook de hoeveelheid (groot/klein/medium) kun je zelf kiezen. Ook kunnen er 2 bakkies tegelijk worden gezet, en dat is vooral gemakkelijk als je met meerdere personen bent.

Het zwarte design zorgt ervoor dat eventuele koffievlekken niet snel zullen opvallen, en het apparaat is daardoor gemakkelijk schoon te houden. Het onderhoud van het koffieapparaat is eenvoudig en zelf uit te voeren.

Het gemak en het plezier van dit apparaat, maakt dat ik de aanschafprijs ben 'vergeten' en dat ik het dagelijkse genot ervan ervaar als een cadeautje.

Een tip die wij kregen bij de aankoop: gebruik wat drogere koffiebonen (die dus niet te vet zijn) om langer te kunnen genieten van het apparaat.

Pluspunten

• ruime keuze qua smaken
  • gemakkelijke bediening en onderhoud
  • sterkte en hoeveelheid aanpasbaar
  • designvol apparaat en bedieningsscherm
  • 2 koppen koffie tegelijk kunnen zetten

Minpunten

• aanschafprijs

Gert 06-11-2016 Product paar dagen in bezit

prachtige machine

Een fantastisch apparaat, heerlijke koffie op de juiste temperatuur.Heel veel mogelijkheden om verschillende soorten koffie te maken.Een sieraad in de keuken

Pluspunten

• heerlijke koffie
  • prachtig design
  • stille maling

Arjan 30-10-2016 Product paar dagen in bezit

Tevreden klant

Mooi en gebruiksvriendelijk apparaat wat ons tot op heden echt heeft verrast. Goede vormgeving en heerlijke koffie. Ook de latte en capu zijn vergelijkbaar met die je in restaurant krijgt. Kortom een aanrader

The Tastemachine 20-05-2016 Product paar dagen in bezit

Koffievolautomaat SUPERBE

Geweldig mooi en degelijk apparaat dat ook nog eens
heerlijke drankjes maakt en met kinderlijk gemak de
lekkerste drankjes bereid. SUPER TOP!!!!

Nance 19-01-2016 Product paar weken in bezit

Een woord voor..Geweldig!! Alle soorten koffie zijn superlekker, de kleinkinderen genieten van de warme melk en het melkschuim. Mijn favorite is de cappuccino en cafe latte. Deze zijn lekkerder dan in menig cafe en restaurant! Hmmmmmm. En super gemakkelijk schoon te maken door het volautomatische systeem wat het melkslangetje reinigd. Echt een goede en mooie aankoop.

Fred C 11-01-2016 Product paar dagen in bezit

Gemakkelijke installatie, de koffiemachine is via de touchtoetsen intuïtief te bedienen. Eigenlijk wijst het zich zelf.
Met de koffiebonen nog aan het experimenteren voor de optimale koffiesmaak. Maar nu al erg tevreden. Machine maakt weinig lawaai. Duurzaamheid kan ik nog niets over zeggen, maar met de eerste ervaringen zeer tevreden

Felix 20-02-2017 Product paar maanden in bezit

Heerlijke koffie

Wij hebben de Siemens EQ6 nu enkele maanden in gebruik. Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk zet heerlijke koffie en is makkelijk schoon te maken. Wanneer er schoongemaakt moet worden wordt dit in de display weergegeven. Behalve het schoonmaken van de zetgroep daar moet je zelf aan denken. De melk vind ik niet warm genoeg, dit los ik op door eerst de melk met het apparaat op te warmen en er vervolgens cappuccino mee te zetten.

Pluspunten

• Mooi
  • Makkelijk

Minpunten

• Melk niet warm

Karin 13-02-2017 Product half jaar of langer in bezit

Een toppertje

Een geweldig apparaat met een duidelijk scherm en gebruikersmenu.......heerlijke koffie ......zeer makkelijk in gebruik qua schoonmaken etc.

Pluspunten

• duidelijk gebruiksscherm
  • eenvoudige bediening
  • makkelijk schoon te houden

Minpunten

• lekbak te snel vol al na twee keer zetten

Jolanda 29-01-2017 Product paar weken in bezit

Geluidsarm

Deze koffiemachine maakt weinig geluid, goede warme koffie en geeft oprijd aan wanneer de koffie, het water bijgevuld of lekbak geleegd moet worden.

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Geeft lekkere koffie
  • Genoeg variatie

Minpunten

• Hoge aanschafprijs

Esmeralda 28-01-2017 Product paar maanden in bezit

Siemens koffiezetapparaat voldoet aan alle eisen

Wij vinden dit een zeer makkelijk en handig koffiezetapparaat. Makkelijk in bediening en geeft na het afstellen een heerlijke kop koffie. Zeker een aanrader in deze prijscategorie.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Meerdere soorten koffie mogelijk

Minpunten

• een klein minpuntje het ontkalken

Matthijs 24-01-2017 Product half jaar of langer in bezit

Mooi touchscreenscherm, heerlijke koffie en cappuccino.

Het apparaat heeft een mooi touchscreen scherm. Het apparaat zet heerlijke koffie en in een handomdraai een heerlijke cappuccino. Ik vind het shoonmaken erg eenvoudig werken, het appraraat legt precies uit hoe dit werkt. Na een paar keer een miskoop te hebben gehad nu heel tevreden over deze machine.

Pluspunten

• Touschreen, eenvoudig bedienen
  • Koffiemaling aan te passen
  • Smaak koffie en cappuccino
  • mooi disign

Minpunten

• Gebruikt veel water