Melitta Caffeo Solo Perfect Milk - Reviews

Type
espresso machine

Linda-W 29-10-2016 Product paar dagen in bezit

Uitstekende aankoop!

We waren op zoek naar een nieuwe espressomachine. Ons oog viel op deze machine omdat deze over een melklang beschikt, klein van formaat is, een mooi strak design heeft (kwestie van smaak natuurlijk) en de reviews door eerdere kopers erg positief waren. Voor deze Melitta hadden we een Saeco Moltio. Op zich ook een prima apparaat maar we drinken graag cappuccino/latte en bij de Saeco dronken we dat eigenlijk nooit omdat het vooruitzicht van het schoonmaken van het melkreservoir ons erg tegenstond (veel onderdelen die lastig schoon te krijgen waren). Hoe anders is dat met dit apparaat! Doordat hier een melkslang bij zit kan deze fijn in het melkpak worden geplaatst en na gebruik kan het melkpak gewoon weer de koelkast in. Het schoonmaken van de melkslang en de aansluitstukken is heel makkelijk en daar ben je dus veel sneller mee klaar. Enige nadeel is dat de melkopschuimer handmatig bediend moet worden (draaiknop), ook m.b.t. hoeveelheid (voordeel hiervan is dat iedereen de hoeveelheid naar zijn/haar voorkeur kan bepalen!). Het malen van de bonen gaat wel gepaard met wat geluid maar dat hoort denk ik gewoon bij een espressomachine (was bij de Saeco niet anders). We hebben deze machine pas een paar dagen in gebruik maar zijn er tot nu toe heel erg tevreden over. En we hebben nu ook meer plaats over op het aanrecht :).

Pluspunten

• Melkslang
  • Formaat (klein maar fijn)
  • Sterkte en hoeveelheid in te stellen per kop

Minpunten

• Melk opschuimer moet handmatig bediend worden

Kersten 29-09-2016 Product paar dagen in bezit

Compact en zeer goede koffie

Wij twijfelden tussen de Melitta solo perfect milk en de Melitta pasionne. Uiteindelijk heeft het prijs verschil (~200 euro) bij ons de doorslag gegeven. Ondanks dat hij niet iets minder instelling heeft voor koffie sterkte en instellen kopjes ed. Aangezien ons vorige automaat toch altijd op de maximum sterkte stond.
Het apparaat is lekker smal echter daardoor weer net iets langer voor ons was dat een voordeel omdat hij dan niet zoveel ruimte op de aanrecht in neemt, en we er toch nooit iets voor zetten. Het nadeel van de compacte maat is dat er minder water en bonen in kunnen en het lek-bakje wat kleiner is. Echter zijn wij maar met zn tweeën en drinken allebei maar 1 of twee kopjes per dag. Als het meer wordt dan dat, bijvoorbeeld met gasten moet je hem wel vaker bij vullen.

Verder zet dit apparaat een lekker sterk bakje koffie ook de temeperatuur is zeer goed (en in te stellen). Bij ons vorige apparaat was de koffie meteen te drinken bij dit apparaat is hij echt nog heet. Het kopje even voorverwarmen met de stoompijp helpt ook.
Verder doet de melk op schuimer het ook zeer goed zowel handmatig als automatisch. Nadeel is dat je deze altijd handmatig moet stoppen en niet automatisch na bepaalde hoeveelheid kunt laten stoppen.

Aandachts punten (zelf bepalen of dat min of plus is), is compacte vermaat zorcht voor kleine waterbak en bonenreservoir.

Pluspunten

• Compact
  • Redelijk stil
  • Hete koffie
  • goede melkschuim

Minpunten

• hoeveelheid melkschuim niet automatisch

lianvermeer 08-03-2016 Product paar dagen in bezit

Prima apparaat makkelijk in gebruik en geeft een heerlijk kopje koffie met een lekkere crema laag.
Het apparaat zuivert het water bij het aanzetten en doet dit ook weer voordat hij automatisch uitschakelt, dus zet er wel altijd een bekertje onder

Ralph Ligtenberg 07-02-2016 Product paar dagen in bezit

Ben erg tevreden over de kwaliteit en het gebruiksgemak van het apparaat. Wel jammer dat na een onderhoudsbeurt opeens geen water meer in de zetgroep terecht kwam, waardoor er dus ook geen koffie meer gezet kon worden. Dit gebeurde na twee jaar, dus net buiten de garantietermijn. Volgens Melitta zou de reparatie het standaardtarief van 175 Euro kosten. Duur geintje dus, maar uiteindelijk heb ik mijn toestel toch maar ter reparatie aangeboden. Er bleek inderdaad een onderdeel stuk te zijn dat de watertoevoer naar de zetgroep regelt. Dit is vervangen en het apparaat is goed doorgetest om eventuele andere problemen uit te sluiten. Inmiddels heb ik het apparaat alweer een aantal maanden in gebruik, maar ik heb nooit antwoord gekregen op mijn vraag wat dit probleem veroorzaakt heeft...

Essie34 02-02-2016 Product jaar of meer in bezit

Zeer fijn apparaat, veel opties. Koffie smaakt heerlijk! Daarbij makkelijk te reinigen (dus een plus voor het gebruiksgemak).

raymund 01-02-2016 Product half jaar in bezit

Bijna 1 jaar in bezit. Prima apparaat waarmee je snel een koffie klaar kan maken. Instellingen qua sterkte en hoeveelheid voldoende. Heet genoeg zeker als je het kopje van tevoren verwarmt. Melkopschuimer gebruik nagenoeg nooit. Teveel werk om het schoon te maken en de schuim is niet zo goed (ligt misschien aan de melk: langhoudbare melk). Wel regelmatig schoonmaken (1 maal per week) en ter voorkoming van schimmel het zetgedeelte laten drogen (bv 's-nachts) voordat deze weer terug gezet wordt.

Joost 25-01-2016 Product jaar of meer in bezit

Eindelijk het goede en fijne apparaat gevonden, geen gezeur, makkelijk functionerend en schoon te houden. Temperatuur goed en vooral Een kop koffie is geheel naar eigen smaak te zetten, snel en eenvoudig en daar was ik op uit. Mijn favoriete koffie gevonden bij koffie voordeel, de Maestro Café Grand Cru Classé. Bij hen ook het apparaat gekocht. Bezoekers loven "mijn" koffie ! Voor écht geen ander apparaat.

M.G.Luitwieler 24-01-2016 Product jaar of meer in bezit

Wij hebben dit apparaat nu twee jaar en onze koffiemomenten behoren tot de beste momenten van de dag. Leuk is nu ook het uitproberen van verschillende koffiebonen totdat je je eigen smaak gevonden hebt. Goede goedkope bonen vind je bij de Lidl en als je perfectie wil kun je die bij bocca.nl uitzoeken. Wij houden van de Braziliaanse koffiebonen. Het schoonhouden van het apparaat kost wat routine en tijd, maar dat hoort erbij. Wel denk ik dat een toekomstige gladde vloeiende vormgeving het apparaat makkelijker schoon houdt. Eindconclusie is dat we er na twee jaar nog steeds heel erg blij van worden om hier koffie mee te zetten.

John 10-01-2016 Product kwartaal in bezit

Fijne machine,lekkere koffie makkelijk intestellen.
Maar wel wat werk als de machine gereinigd moet worden.

ritavandeputte 07-04-2014 Product paar weken in bezit

We zijn super positief verrast over de mogelijkheden die dit expresso-apparaat heeft, nog te meer wanneer we prijs/kwaliteit vergelijken met onze vorige machine JURA die veel te prijzig is! De smaak van de koffie is subliem, het aroma is verbluffend! ZEKER nu al aan te bevelen...