Siemens TE809201RW

Beoordeling op basis van 38 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

jamie86 27-12-2015
  • Product kwartaal in bezit

Wij hebben gekozen voor deze machine gezien zijn uitstraling en functies. Prijs kwaliteit vind ik minimaal. Als je een kop heet water zet spetterd het behoorlijk. Door het rvs zie je elke vinger aanraking op de machine. De machine spoelt na elke kop. Je moet er dus aan denken dat je een kopje of bakje eronder zet anders heb je alles onder zitten. Ik vind de warmte van de cappuccino erg tegenvallen. Deze is nagenoeg koud te noemen. Koffie daarentegen is warmer. Voor de cappuccino dus even de uitproberen wat werkt zoals hieronder beschreven het kopje verwarmen in de magnetron. Echter voor de prijs vind ik het schandalig om niet rechtstreeks een warme cappuccino te kunnen zetten. Tips zijn welkom.

koffieleutje 10-01-2017

moderne koffiemachine

Een moderne machine voor de echte koffieliefhebber. Verschillende soorten koffie mogelijk zoals cappuccino, macchiato en espresso. De reiniging is helaas wat minder gedetailleerd dan de vorige machine (ook van Siemens) zodat ik de eerste keer bij het ontkalken geen tablet erin had gedaan maar de machine gelijk met het spoelen begon. Voorts vind ik het spoelen van het melksysteem, na het maken van b.v. een cappuccino, minimaal en is het buisje, om de melk op te zuigen moeilijk te plaatsen.

Pluspunten

• uiterlijk
  • mogelijkheden

Minpunten

• uitleg bij reiniging
  • stroeve opening buisje

edebee 03-08-2016

Mooi apparaat en heerlijke koffie

Nu 2 weken in bezit. Veel keuzes in koffie, apparraat is zeer genakkelijk in bediening en de koffie is heerlijk. Dit Siemens apparaat heeft ook een premium uitstraling met het rvs.
Zeer zeker tevreden geen seconde spijt van aankoop.

engel 24-06-2016
  • Product jaar of meer in bezit

nooit meer siemens

5,6
4 jaar een voorganger van deze siemens gehad, deze kostte toen €1050.
erg lekkere koffie in meerdere varianten.
maar....
binnen een paar weken mocht hij terug voor de melktemperatuur. daar werd niets aan gedaan door siemens, 45 graden is OK zegt men. na een half jaar was het aan/uit knopje stuk, hij moest steeds twee keer aanschakelen - door de winkel (niet door siemens!) is hij toen omgeruild. na vier jaar ging de keuzeknop stuk: reparatie €275. na tussenkomst winkel niet hoeven betalen. nu, een paar maanden verder, kwam het water een paar keer uit de verkeerde opening en vervolgens doet hij niets meer: "storing bel de hotline a.u.b."
total loss dus.
doei siemens.

MM 12-06-2016

heerlijke koffie uit veelzijdig apparaat!

De mogelijkheden van de machine zijn legio, alles wat je maar kunt bedenken lukt ermee. Zelfs je eigen koffie instellen! Het apparaat werkt eenvoudig, is superstil. Maar het belangrijkste... de koffie is superrrr.... van creme tot machiato... wow!
Hij is wat groot, dat wel. Dus in een kleine keuken misschien wat overheersend.

Ernest Jager 12-06-2016

Fantastische volautomaat van Siemens, lekker bakje troost!

Degelijke koffiemachine
Mooi vormgegeven en stevig rvs huis.
De koffie smaakt super! Zelf bij te stellen in sterkte.
Volop keus aan type koffie.
Handleiding m.b.t het waterfilter kan beter, echter dat doet niets af aan de smaak en de machine.
Tevens een stil apparaat.

SiemensEQ8 08-06-2016

Lekker Kopje koffie

Een tijdje moeten sparen voor de Siemens EQ8 serie 900. Maar dan heb je ook wat.
Mooie machine en veel belangrijker,voor het eerst van mijn leven een fatsoenlijke en hete cappuchino kunnen maken.

jamie86 09-06-2016

Wij hebben deze koffie automaat ongeveer een half jaar maar hete cappuccino hebben wij nog niet kunnen maken. Hoe doet u dat? Wij hebben al verschillende dingen geprobeerd zoals kopjes verwarmen, melk verwarmen enz maar met zo'n koffie apparaat als deze moet je toch in 1 keer warme cappuciono kunnen maken?

Trudy 29-05-2016

Siemens TE809201RW

Vanmiddag gekocht,vanavond wat vrienden uitgenodigd.....ze waren laaiend enthousiast.Lang gezocht naar een apparaat die onze koffie wensen kon vervullen.Deze Siemens TE809201RW kan alle mogelijke varianten maken en ziet er robuust en solide uit.De bediening is super eenvoudig,een groot display waarop alle mogelijke koffie varianten,melkschuim,warme melk en heet water voor thee te zien zijn.Ondanks dat we hem pas kort hebben,het gebruiksgemak is top!

Leenhouwers 27-05-2016

Het ultieme kopje koffie uit het dito apparaat!

Al vanaf het begin is het genieten van deze in het oog springende volautomaat en is ieder kopje koffie met klasse bereidt. Het smaakt nog eens heerlijk en de temperatuur is top! Het RVS en het display maken de machine een high end kwaliteittproduct onder alle machines. Super stil en met een bonen en water reservoir om U tegen te zeggen. Makkelijk schoon te houden! Kortom: 10+

sjaak4321 22-05-2016

super apparaat

goede smaak, veel mogelijkheden en een groot gebruiksgemak. Na mijn vorige Siemens koffiemachine getwijfeld tussen Jura en Siemens. Siemens heeft een betere prijs/kwaliteitverhouding en is beter zelf te reinigen.

Marco73 29-02-2016

Prachtig apparaat! en heerlijke koffie varianten.

We hebben de machine nu een aantal weken in bezit en hij bevalt mij echt zeer goed. Het is echt eenvoudig om de verschillende instelmogelijkheden te gebruiken. De smaak van de koffie is zeker zeer goed, alhoewel dit natuurlijk ook van het soort bonen afhankelijk is. De cappuccino en latte krijgen een hele mooie melkschuimkraag. Persoonlijk vind ik het apparaat ook makkelijk schoon te maken, dus ja, eigenlijk alleen maar lovende woorden. Ik heb nog geen negatief punt kunnen ontdekken. In sommige reviews staat vermeld dat de prijs hoog is, maar dat is naar mijn gevoel niet relevant als het gaat om het apparaat zelf. Je hebt altijd de keus om hem niet te kopen.

Tilanusstraat 19-01-2016

Fantastische aankoop! Wat een geweldig gebruiksgemak en prachtige vormgeving. Wij zijn helemaal tevreden met dit volautomatische espresso apparaat. Het nodigt elke keer opnieuw uit tot een heerlijk bakje koffie :-)

Marco 19-01-2016

Ook al heb ik hem maar een paar dagen in bezit, en wellicht nog enigszins te vroeg voor een representatieve review, toch ben ik nu al lovend over dit apparaat. De koffie is echt lekker. Natuurlijk draagt de keuze van bonen zeker bij aan de smaak, maar de machine doet het werk. De bediening van het apparaat vind ik persoonlijk erg makkelijk en duidelijk. Het schoonmaken, dat zeker goed voor de levensduur is, is ook erg eenvoudig. Ik heb hier ook zeker naar gekeken omdat ik dit nu juist het minst leuke werkje vindt. De cappuccino evenals de latte krijgen een mooie schuimlaag maar overtreft de koffiesmaak niet. Verder kan ik beamen dat het apparaat ook erg stil is tijdens het malen van de bonen. Ik had hier toch mijn bedenkingen over maar wat door andere gebruikers is beschreven klopt. Misschien dat het allemaal nogal lovend overkomt, maar als iets gewoon goed is, dan is het ook gewoon goed. Nu maar hopen dat we erg lang plezier van kunnen hebben.

Sylvia vdV 15-01-2016

Slechts enkele dagen in bezit maar erg tevreden over smaak van de diverse koffievarianten en het gebruiksgemak. Wat vormgeving betreft zou ik het fraaier vinden als het bonenreservoir meer geïntegreerd zou zijn geweest.

johan 12-01-2016
  • Product maand in bezit

9,4
Super machine zeer duurzaam afgewerkt prima smaak
top mogelijkheden en zeer belangrijk hete koffie ]
met een super aroma.

Siemens q8 01-01-2016

Een heel fijn apparaat. Makkelijk te bedienen. Heerlijke koffie. Nu nog uitzoeken welke smaak van de bonen het lekkerst is. We hebben het nog maar 1week dus over de duurzaamheid kunnen we nog niet veel zeggen

Dora 25-12-2015

Hel veel keuzemogelijkheden, daarom in het begin even zoeken naar ieders voorkeur. Voor Capucino is het verstandig je kopje van te voren even in de magnetron voor te verhitten. Mooi apparaat.

hens 23-12-2015

Super machine; in het begin even zoeken naar de voor jou beste keuze/smaak. Waterfilter aanbrengen kan niet met grote handen, dat is jammer. Duurzaamheid moet zich bewijzen.

MAal 20-12-2015

Sinds twee weken in het bezit van Siemens espresso volautomaat (type TE809201RW). We zijn zeer tevreden over dit apparaat, ontzettend lekkere koffie. De koffie is goed warm, je kunt de koffie niet direct drinken zo warm is het. Het apparaat is zeer gemakkelijk te bedienen en vrijwel direct te gebruiken na aankoop. Er word een stick bijgeleverd om de hardheid in het water te controleren, op basis daarvan kan het apparaat ingesteld worden (staat exact omschreven in het bijgeleverde boekje).

De verschillende mogelijkheden op het apparaat zijn erg fijn, espresso, cappuccino, latte machiatto en creme koffie zijn allemaal even goed. Het is nu uitzoeken welke koffiebonen het beste smaken. We zijn zeer tevreden en we raden het apparaat dan zeker aan! Het is even een investeren maar dan heb je ook een zeer goed apparaat.

*Duurzaamheid heb ik niet gescoord, daar we het apparaat reeds in het bezit hebben.

Dano 30-10-2015

Koude koffie indien met melk

Ik drink zelf kleine kopjes cappuccino en bemerkte dat ik deze snel moest drinken, anders werd deze te koud. Ik dacht dat het aan de kopjeswarmte lag. Bij zeer warme kopjes blijft de cappuccino iets langer warm, maar nog steeds lijkt het alsof ik cappuccino shotjes aan het drinken ben. Nu had ik vrienden op bezoek en die gaf ik trots een Latte Macchiato, die was ronduit lauw tot koud. Gewoon niet lekker zo koud! Kreeg het advies om houdbare melk te gebruiken op maximaal 18 graden. De melkopschuimer schijnt slechts tot gemiddeld 42 graden Celcius op te warmen. Dus als je melk uit de koelkast 5 graden Celcius is dan heb je opgeschuimde melk van 47 graden. Waarom dan een melkreservoir maken die zo gezegd makkelijk in de deur van een koelkast past, als de melk dan sowieso te koud is??? Ik was eerst super enthousiast over de afwerking van de automaat en de koffie zonder melk is nog steeds super, maar alleen melkspecialiteiten kunnen maken met houdbare melk op 18 graden Celcius gaat er bij mij niet in. Als het mogelijk was zou ik de automaat direct retour zenden om te ruilen voor een automaat die wel gewoon melk uit de koelkast kan opwarmen tot 60 a 70 graden Celcius! Koffie variatie is er hier niet bij voor mij.