Siemens TE501205RW - Reviews

Kleur(en)
zwart
Fabrikant kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 32 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Wim van Sl. 23-12-2014
  • Product maand in bezit

Vanwege de vele mogelijkheden is het zeker belangrijk de gebruiksaanwijzing gedetailleerd te bestuderen. En dan ben je er nog niet .... O.a. het instellen van de sterkte moet je proefondervindelijk vaststellen. Ook de hoeveelheid bijvoorbeeld. Om vervolgens te experimenteren met de diverse soorten bonen.
Maar als het dan lukt: Het bakkie koffie is goddelijk !!

Wim van Sl. 04-05-2015

We hebben het apparaat al een tijdje in ons bezit. Gebleken is dat het schoonmaken een vieze klus is. De afgewerkte koffie komt in de vorm van een dikke damsteen terecht in een opvangbak; valt vaak geregeld op de rand, waardoor er prut terecht komt in de bak met 'afval'water, dat dan in zwarte dunne blubber verandert.
(Design flaw, of misschien slordige eind controle?)
Toch handhaven wij het apparaat, want ...... de koffie blijft overheerlijk!

Distelvelt 22-01-2017

Uitstekende koffie

Na veel zoeken toch besloten om de siemens aan te schaffen. Wat ik een voordeel vind is dat je zelf de melk voor een latte kan regelen en dat het niet door het apparaat loopt.
De koffie kun je zelf op sterkte maken doormiddel van de knoppen.
Hij is makkelijk in de bediening en de koffie is echt heerlijk.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Zelf hoeveelheid melk beslissen
  • Lekkere koffie
  • Heet water functie is echt heet

Minpunten

• Vrij groot apparaat

Maarten 10-12-2016

complete machine!

In vergelijking met de cups van tegenwoordig, is dit toch een betere machine die een gewenste resultaat levert. Het bevat een duidelijk instructieboekje en is makkelijk te hanteren. In dagelijks gebruik, is deze machine erg prettig, Eenvoudig te bedienen en zeer stil in vergelijking wat ik bij anderen thuis meemaak. Je kunt zowel temperatuur als sterkte en hardheid van je water instellen. De machine geeft netjes op tijd aan als het water op dreigt te raken en je het reservoir weer moet legen. Wat erg prettig is, dat je de grote van het kopje kan instellen en ook voor dubbele kopjes. Wat nu nog een uitvinding moet zijn, is dat als je 2 kopjes gebruiken wilt, dat hij dan ook maar 1 keer hoeft te malen. Opschuimer werkt goed, maar zoals bekend is, als je thee wilt zetten, doe dat wel met een waterkoker, je krijgt er anders een schuimlaagje op, zoals het dan ook uit de magnetron komt. Zelf gebruik ik altijd mijn losse opschuimer, vindt ik toch makkelijker en net wat steviger. Voor een apparaat met opschuimer is dit echt een hele goede prijs / kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• erg stil
  • duidelijke gebruiksaanwijzing
  • diverse instellingen mogelijk
  • keurig verpakt
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• 2 x malen bij 2 kopjes koffie
  • theewater krijgt een schuimlaagje

Nicol-66 27-11-2015
  • Product jaar of meer in bezit

Mijn ervaring na nog geen 3 jaar in gebruik te hebben. Wij waren in het begin erg tevreden. Maar na twee en half jaar kwamen er al gauw problemen. Bijna 3x in de week moeten wij de zetgroep reinigen. en de koffie is zeker niet heet meer. Na gebeld te hebben met Siemens wordt er gezegd dat je de koffiezetapparaat kan laten updaten voor 169 euro en schoon laten maken voor 20 euro. Dus 200 euro extra voor een apparaat die al ruim 600 euro heeft gekost. Tevens wordt er gezegd dat het heel normaal is dat je deze apparaten na 3 jaar deze servicebeurt moet geven. Maar dat wordt bij de verkoop er niet bij gezegd. Dus mijn advies is koop dan maar een goede koffie zetter van rond de 250 euro als deze kapot gaan na 2 a 3 jaar koop je gewoon een nieuwe. Beter dan 600 a 700 euro in de prullenbak te gooien. Dus voor ons geen duur koffiezet apparaat meer.

john vd burg 20-08-2015

6,6
Heb deze machine nu twee jaar en is al 4 keer terug naar Siemens geweest voor reparatie .
Het is nu nog garantie maar vraag me af hoelang ie nog mee gaat .
Voor het geld wat deze machine kost vind ik het slecht dat deze zo vaak kapot gaat.

Martin1154 08-06-2015
  • Product maand in bezit

Mooi aparaat , makkelijk te bedienen overzichtelijk en geluidsarm.
Goede cappucino melkopschuimer.
Makkelijk schoon te maken.

AJK64 13-01-2015

Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk, makkelijk in gebruik te nemen, eenvoudig te onderhouden, maakt niet te veel lawaai en de koffie smaakt geweldig (afhankelijk van de bonen natuurlijk)

ronald pothuizen 04-01-2015

prachtig apparaat wel wat groot qua vorm koffie smaakt prima en de melkopschuimer werkt ook heel goed mogelijkheden zijn prima en we hopen de duurzaamheid ook. Wel heel jammer dat er zoveel toestanden uitgehaald moeten worden voor de 30,00 retour.Ik heb zelfs de kilo koffie maar laten zitten aangezien ik anders weer ruim een half er mee bezig ben om alles in te vullen.

BBQmarc 03-01-2015

Apparaat aangeschaft naar aanleiding van de reviews op Kieskeurig. De Siemens EQ.05 voldoet volledig aan de verwachting. Het is een mooi apparaat, werkt snel om koffie te zetten. Geluid van het malen heb je geen last van. Koffie smaak erg lekker. (smaak afhankelijk van de bonen)
Al met al zijn wij erg blij met dit apparaat en en als je ons advies wilt volgens schaf deze dan aan.

Batonhomme 27-12-2014

Heerlijke koffie. Goed op temperatuur. Goed bedieningsgemak. Makkelijk in te stellen naar je eigen wensen.

geruis 24-12-2014

Onze Delonghi machine maakt me teveel herrie, deze een stuk rustiger. Wel jammer dat hij voor 2 kopjes ook twee keer moet malen (dat was bij die Delonghi dan weer niet).
We hebben dit apparaat een paar dagen, kunnen dus nog niet veel zeggen over degelijkheid. Wel waren we ontevreden over de temperatuur van de koffie: die was ook lauw op de heetste stand (handig, dat kun je in drie temperaturen instellen). Daarom hebben we het apparaat teruggebracht en omgeruild voor een ander. Die lijkt warmer te zijn.

Ric895 22-12-2014

Een goede makkelijk te bedienen machine Degelijk uitgevoerd en zet een lekkere bak koffie (espresso)Ook het schoonmaken is een fluitje van een cent Een aanrader dus

Michael_K. 10-12-2014

Dit is onze tweede volautomatisch koffiemachine van Siemens. De vorige hebben wij in 2008 gekocht en heeft bijna 15.000!!! kopjes koffie gezet en werkt nog steeds. De enige reden dat we een nieuwe hebben gekocht, is dat de zilverkleurige (Surpresso S50) niet meer in het keukeninterieur past.

Fam. Pourchez 23-11-2014
  • Product maand in bezit

We hadden hiervoor een soresto, waar we heel tevreden mee waren , maar deze overtreft in smaak, mogelijkheden en gebruikersgemak. Er staat echt een apparaat in je keuken... ik zou niet weten wat de opvolgende modellen zouden moeten toevoegen. maar wij zijn super tevreden gebruikers van deze machine

Jelmerrr 27-06-2014
  • Product kwartaal in bezit

Super enthousiast over deze koffiezetapparaat. Prijs/kwaliteitverhouding is ook erg goed. We hadden altijd een Deloghi maar ben blij dat we zijn overgestapt. De smaak van de koffie is uitstekend en hij maakt niet zoveel lawaai als de vorige. Het enige nadeel is dat het relatief lang duurt en dat je vaak moet reinigen, maarja dat moet bij alle volautomaten.

BrunoS 20-05-2018
  • Product gekregen

Lage koffie temperatuur

Op zich zelf wel een goed apparaat maar de temperatuur van de koffie is te laag. Het apparaat staat op de hoogste temperatuur ingesteld maar de koffie is altijd lauw. En opwarmen van de kopjes vind ik geen optie voor een apparaat van deze prijs. Bij mijn oude filterkoffiezetter is de drinktemperatuur bijna 10 graden hoger, zodat je niet verplicht bent om je kopje koffie snel op te drinken zoals bij dit dure apparaat. Ook vind ik de instelling voor de koffiesterkte niet ruim genoeg, want mijn vrouw wil de koffie wat slapper en dan moet je er nog heet water bij doen voor de juiste sterkte. Dit heeft wel als voordeel dat de koffie dan beter op drinktemperatuur is, maar dat is toch niet de bedoeling van zo'n duur apparaat. Ook de gebruiksonvriendelijke schoonmaakacties die dit apparaat regelmatig uitvoert is zeer onhandig. al met al zal ik deze koffiemachine niet aanbevelen aan andere mensen.

Pluspunten

• Helaas geen pluspunten.

Minpunten

• Te lage temperatuur
  • Te weinig instelmogelijkheden voor koffiesterkte
  • filterkoffiezetter is gebruiksvriendelijker.

Bruno Smit 10-01-2018

Lekkere koffie maar veel werk

Als eerste is het zeer belangrijk om de handleiding goed te lezen.(Dat geldt natuurlijk voor alle moderne apparaten). De instellingen zijn vrij gecompliceerd en het (zeer) regelmatige schoonmaken is omslachtig. Mijn koffiezetter was na 2 maanden al in een blokkering geraakt waardoor hij niet meer werkte. Knop 12 blijft knipperen voor ontkalking.
Ook de "reset" voor de fabrieksinstelling doet niets. Voor een modern elektrisch huishoudelijk apparaat is hij zeer onhandig in gebruik.

Minpunten

• Erg vaak schoonmaken
  • Na korte tijd al defect (2 maanden)

elvy 10-06-2016
  • Product jaar of meer in bezit

van begin al water onder apparaat

5,6
vanaf het begin al water onder het apparaat na gebruik, bijna om de 3 weken reinigen, al worden er maar 6 bakjes per dag gedronken, in een woord, waardeloos, liever een duurdere.

Rien00000 12-01-2015

zeer handig geen pads , stelt hem op smaak en de gewenste hoeveelheid kopje koffie, zeer tevreden .
Is voor vrienden en kennissen aan te bevelen

internetkabouter 25-12-2014

Heerlijke koffie uit dit apparaat. Goed van smaak en temperatuur. Gebruiksvriendelijk en mooi van vorm.