De'Longhi ECAM 23.120.SB zwart, zilver

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 158 reviews die zijn achtergelaten voor de De'Longhi ECAM 23.120.SB zwart, zilver op Kieskeurig.be.

Ben Geurts 10-06-2016

De Longhi espreso machine type ECAM 23.120SB

Geschreven voor: De'Longhi ECAM 23.120.SB zwart, zilver

Apparaat is eenvoudig van bediening. Koffie is goed van temperatuur en de smaak is gemakkelijk instelbaar maar natuurlijk afhankelijk van de soort koffiebonen en hoe ze gebrand zijn.
Duurzaamheid zal zich nog moeten bewijzen maar wij vertrouwen erop dat een Italiaans merk dat al zo lang op de markt is zijn reputatie hoog wil houden.

Mevr-p 15-03-2016
  • Product maand in bezit

Heerlijke koffie, compact, gemak, uitstraling

Geschreven voor: De'Longhi ECAM 23.120.SB zwart, zilver

Compact apparaat met een mooie uitstraling en een makkelijke bediening. In het begin even de handleiding erbij en het apparaat uitproberen hoe en op welke manier te gebruiken. nu volop plezier en genot van een heerlijk kopje koffie op alle tijden van de dag met een heel makkelijk gebruik. Snel op goede temperatuur. makkelijk schoon te houden. kortom heel tevreden!

Annelinde234 31-12-2014

Lang gezocht naar een apparaat dat kon voldoen aan onze eisen. Met name niet te veel geld betalen voor iets goeds. Onze mening is dat dit apparaat daar aan voldoet. Heerlijke koffie, snel gemaakt en gemakkelijk te bedienen. We hebben het melkopschuimen nog niet geprobeerd bij gebrek aan RVS kannetje, maar dat komt nog. Het enige nadeel is dat andere koffie dan niet echt meer smaakt...
Het apparaat zelf oogt robuust en heeft een luxe uitstraling.

George Eli 27-06-2016

Annelinde,
Werkt jullie ECAM 23.120.SB nog steeds naar volle tevredenheid ?
Wij willen hem n.l. óók gaan kopen.
Bij voorbaat hartelijk bedankt.

Annelinde234 29-06-2016

Hoi,
Ja hij bevalt nog steeds en doet het nog goed. Alleen het melkopschuimen is niet ons ding. We hebben er alsnog een aparte melkopschuimer bij gekocht. Verder hebben we ook (tegen het advies in van DeLonghi een goedkoper reinigings(ontkalkingsmiddel) gekocht. Dit werkt naar ons idee net zo goed. We gebruiken het apparaat voor gemiddeld 4 a 6 kopjes per dag. Ik zou alleen geen zwarte weer kopen hij ziet er namelijk snel stoffig uit. We hebben toendertijd zwart gekozen omdat een andere kleur duurder was.

anneliefje66 28-12-2018

@ Annelinde234 op jouw advies net de zilverkleurige versie aangeschaft; mag ik vragen welk ontkalkingsmiddel je gebruikt wat zo goed bevalt? Ik vind het ook nogal een kostenpost, zie dat je ook waterfilters moet vervangen?? Ik hoor het graag van je!

Annelinde234 05-01-2019

@anneliefje66 ik gebruik nu ontkalkingsmiddel van HG. Waterfilters vervang ik nooit. Ik heb ze eruit gehaald. We gebruiken ook geen andere functies (die vind ik minder goed). Voor zover ik weet is het een kwestie van merk verkoop. Is al het andere goed genoeg. Het meest handige is om de samenstelling van het ontkalkingsmiddel te vergelijken. Het enige nadeel nu is dat ik dus alleen mijn eigen koffie lekker vind. ;-)

Ruud 25-12-2016

Mooi apparaat, heerlijke koffie

Geschreven voor: De'Longhi ECAM 23.120.SB zwart, zilver

Prima koffiemachine, duidelijke handleiding, heerlijke koffie, sterkte goed in te regelen, gemakkelijk schoonmaken.

hjb 30-12-2017

goed koffie apparaat

Geschreven voor: De'Longhi ECAM 23.120.SB zwart, zilver

werkt goed de koffie apparaat geen klachten erover dus delonghi is goed koffie
apparaat voor iedereen aanbevolen.

Pluspunten

• goed

Minpunten

• niet

Jose van den Broek 06-05-2017

lekker hete kofifie

Geschreven voor: De'Longhi ECAM 23.120.SB zwart, zilver

Het is een machine die gemakkelijk op je eigen voorkeur is in te stellen, zowel aan warmte als aan sterkte.Ik hoop dat deze wel langer mee gaat als mijn eerste 4 jaar is niet echt lang. Gaf een groot verschil met 2 kopjes tegelijk zetten tussn link en rechts links vol rechts half. rechter tuitje druppelt alleen ook bij 1 kops

Pluspunten

• snel en eenvoudig in te stellen
  • lekkere koffie

Hendrik 19-04-2017

Is nog te vroeg voor een review

Geschreven voor: De'Longhi ECAM 23.120.SB zwart, zilver

Ik kan alleen iets zeggen over het apparaat: ziet er mooi uit en is praktisch in gebruik, alleen de bedieningsknop van de melkschuimer gaat wat zwaar en het loshalen van het stoompijpje vraag wat handigheid. Het verwijderen en schoonmaken van de lekbak en de koffieopvang is simpel. Makkelijk toegankelijk aan de voorzijde van het apparaat. Ik moet meer verschillende bonen hebben geprobeerd om iets zinnigs over de koffiekwaliteit te kunnen zeggen.

Frans 10-03-2018

Lekkere 'cappuccino'

Geschreven voor: De'Longhi ECAM 23.120.SB zwart, zilver

We hebben de machine nu ongeveer 4 mnd. We zijn erg tevreden. Makkelijk, snel en hete koffie. De cappuccino met melkschuim werkt ook goed. De uitleg bij BCC is perfect geweest. Zelf volle melk uit de koelkast pakken is het meest praktische met de melkschuimer. Onderhoud gaat ook vlot. Niet te vette bonen gebruiken.

Pluspunten

• Snel een kopje koffie
  • met heet water voorverwarmd
  • opschuimer

anneliefje66 28-12-2018

@ Frans, een vraagje, ben nieuwkomer op dit gebied..welk merk bonen raadt je aan? Hoe herken ik vette bonen? Zitten allemaal in een dichte zak ;-)

Frans v.d.Ouweland 28-12-2018

Hoi Annelief!
Wij gebruiken 'Lavazza' bonen Qualita ORO, 100% Arabica en dan nummer 5.
Vette bonen herken aan de glans. Hoe meer glans - hoe vetter. Althans, dat is de regel.
En inderdaad, aan de buitenkant zie je dat niet. Uitproberen dus. Veel plezier van je koffiemachine en natuurlijk ook van de koffie zelf.
Grt. Frans.

Annelinde234 05-01-2019

Volgens mij is er ook verschil in Arabica en Robuusta bonen. Waarbij de Arabica bonen minder vet zijn. Maar ook dat heb ik van "ergens gehoord'. Hoewel ik voor de zekerheid altijd 100% arabica bonen gebruik ..(Staat vast ook wel op internet ;-) )

Wim van den Hurk 30-12-2017

bijzonder handig en duidelijk apparaat

Geschreven voor: De'Longhi ECAM 23.120.SB zwart, zilver

Wij gebruiken al jarenlang een koffieapparaat van dit merk. Is de tweede bij ons. wij zijn er zeer tevreden over anders hadden we niet weer voor dit merk gekozen.hopelijk zijn jullie blij met ons als vaste klant.

Sanders 30-12-2017

handig in gebruik

Geschreven voor: De'Longhi ECAM 23.120.SB zwart, zilver

het apparaat geeft lekkere koffie. Ik ben al op leeftijd en kan niet goed met apparaten omgaan, maar met dit apparaat kon ik snel goed overweg. De handleiding is duidelijk. Ook is het prettig dat het apparaat niet al te veel geluid maakt.

Pluspunten

• maakt niet veel lawaai
  • duidelijke handleiding
  • lekkere koffie

Jan 22-12-2017

Koffiebonenmachine

Geschreven voor: De'Longhi ECAM 23.120.SB zwart, zilver

Mooi apparaat....heerlijke koffie. Goede uitleg bij bcc. Het apparaat is makkelijk in gebruik. Echt een aanrader.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Makkelijk in gebruik

l van der made 21-12-2017

goed apparaat.duidelijk

Geschreven voor: De'Longhi ECAM 23.120.SB zwart, zilver

Mooi apparaat, makkelijk in onderhoud en geheel duidelijk
Lekkere koffie en veel mogelijkheden
Kortom geheel blij met de aankoop van koffie apparaat

Pluspunten

• lekkere koffie
  • makkelijk in onderhoud
  • duidelijkapparaat

Luigi 19-12-2017

Heerlijke koffie

Geschreven voor: De'Longhi ECAM 23.120.SB zwart, zilver

Nu ik dit apparaat heb vind ik de koffie thuis lekkerder dan in menig restaurant. Makkelijk te bedienen, makkelijk in onderhoud.

mernest 27-02-2014

Apparaat ziet er gelikt uit en straalt klasse uit. Wel de handleiding goed lezen, wat er allemaal schoon gehouden moet worden. Maar dat gaat wel lukken, het lijkt niet al te ingewikkeld. Ben helemaal blij met deze espresso-machine, de koffie is heerlijk. Ook de cappuccino smaakt goed, maar de smaak blijft afhankelijk van de gekozen bonen natuurlijk. Duurzaamheid kan ik nog niet veel van zeggen.

George Eli 27-06-2016

Hi Mernest,
We zijn inmiddels 2 jaar verder....en ben je nog steeds een tevreden gebuiker van de ECA 23.120.SB en is de machine "duurzaam "gebleken ?
Laat het mij weten a.u.b.

mernest 28-06-2016

Ik ben nog steeds tevreden. Ontkalken hoef ik niet te doen want ik heb een ontkalkingsmachine aangeschaft die al het kalk in het water direct bij binnenkomst er uit haalt. Geniet nog steeds van elk kopje koffie.

anneliefje66 28-12-2018

@ mernest is dat duur zo'n ontkalkingsmachine? Wij hebben ook last van kalk, vroeg me af of je hem aan zou raden? welk merk?

mernest 28-12-2018

Wij hebben een ontkalkingsapparaat van Aquacell. Aanschaf was ongeveer 2000 euro. Daarna moet je steeds aanvullen met zoutblokken. Is even een uitgave, maar bevalt bevalt nog steeds uitstekend. Goed voor de huid, lekker zacht water en nooit meer kalk in je douche en apparaten.
Hierbij de link naar Aquacell: https://www.aquacell-waterontharder.nl/
Ook de DeLonghi wordt nog steeds dagelijks gebruikt.

Sjoerd 14-07-2019

Prima koffiemachine

Geschreven voor: De'Longhi ECAM 23.120.SB zwart, zilver

Wij gebruiken de machine nu enkele maanden, soms intensief als er bezoek is. Erg tevreden over het gebruiksgemak, smaak en temperatuur van de koffie. Een klein nadeel is het kleine waterreservoir.
Maar wat een verschil met de Gaggia Titanium, die we hiervoor hadden. De Delonghi is beslist een aanrader.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Temperatuur van de koffie

Minpunten

• Relatief klein waterreservoir

Sjoerd 11-07-2019

Prima koffiemachine

Geschreven voor: De'Longhi ECAM 23.120.SB zwart, zilver

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Temperatuur van de koffie

Minpunten

• Relatief klein waterreservoir

Sjoerd 23-03-2019

Gemakkelijk in gebruik

Geschreven voor: De'Longhi ECAM 23.120.SB zwart, zilver

Nav defecte Gaggia Titanium dit type Espresso apparaat aangeschaft. Opvallend is dat de apparaat snel is te installeren en gemakkelijk te bedienen. Prima hete koffie (standaard 65 graden C en evt hoger in te stellen). Groot voordeel dat aroma is in te stellen.

Pluspunten

• Hete koffie
  • Aroma instelbaar
  • Gebruiksgemak
  • Duidelijke gebruiksaanwijzing

Minpunten

• kleiner waterreservoir dan Gaggia

Jim 28-02-2019

Koffiemachinne

Geschreven voor: De'Longhi ECAM 23.120.SB zwart, zilver

Deze machine hebben we 25-11-2018 gekocht en hij werkt nog steeds naar behoren. Jammer is de frequentie van schoonmaken iedere maand. na +/- 6 tot 8 koppen koffie per dag. In vergelijking met onze vorige machine (Magnifica S) heeft de E cam lichtere onderdelen zoals lekbakje, opvangbakje voor de koffie, en het waterreservoir Daarbij was de Magnifica +/- de helft goedkoper dan de E cam Als ik dit van te voren had geweten had ik weer voor de Magnifica gekozen.

Pluspunten

• eenmaal ingesteld heerlijke koffie
  • mooi vormgeving
  • makkelijk schoonmaken
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• snel moeten schoonmaken
  • molen maakt veel herrie
  • ongelijke verdeling tussen 2 kopjes
  • rvs plaatje voor de kopjes snel beschadigd

Lidia 21-01-2019

DeLonghi Ecam23

Geschreven voor: De'Longhi ECAM 23.120.SB zwart, zilver

Top koffieautomaat. Makkelijk in gebruik, prima koffie goed warm en ik houd van cappuccino dus gebruik de melkopschuimer. Fantastisch.
1 klein minpuntje, had ik ook gelezen, het blad waar de kopjes opstaan krast snel en dat klopt.
Helaas ik wilde er niet alleen naar dit mooie apparaat kijken dus dan maar krasjes......

Willievk 16-01-2019

Compacte machine

Geschreven voor: De'Longhi ECAM 23.120.SB zwart, zilver

Fijne gebruiksvriendelijke machine. Sinds de aanschaf van de machine ben ik echt gaan genieten van een heerlijk kop koffie.