Melitta CAFFEO Bistro

espresso machine
Jura J6

arnoudj 26-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Prima, ook na 4 jaar.

Ik heb deze machine nu bijna 4 jaar in gebruik, zonder enig probleem. zonder enige storing (even afkloppen). Onderhoud volgens gebruiksaanwijzing. Moet wel een heel goed apparaat zijn want ik heb een ongelukkige omgang met techniek, de meeste apparaten gaan bij mij snel stuk :-). Zie ook mijn beoordeling uit begin 2013.

Jacobi69 10-05-2015 Product jaar of meer in bezit

Na reparatie van € 175 van de caffeo Bistro van nog geen 4 jaar oud geeft hij weer heerlijke koffie.
De technicus die hem terugbracht gaf de tip mee dat de koffie van DE en Albert Hein te vet is.
De koffie van de Hema is perfect en zeker zo lekker.
Misschien doet de machine het nu langer.

hansi 24-03-2015 Product paar dagen in bezit

5,2
Na maanden verloop garantie doet apparaat niets meer, apparaat altijd op tijd schoongemaakt.
Helpdesk komt met opsturen apparaat en al vooruit 175 euro rekening !!!!!
Toch maar eens gekeken wat er aan de hand was blijkt een verschroeide print-plaat.
Voor apparaat destijds 648 euro betaald !!!!!!
Mijn Jura F50 8 jaar gebruikt zonder problemen dus volgende toch maar weer een jura.

joseboukes 06-03-2015 Product paar dagen in bezit

Op 23 februari een Melitta caffeo bistro gekocht. Wel geteld één kop koffie kunnen maken geen water meer iin het kopje maar in de lekbak en op de aanrecht.
Volgende dag Melitta gebeld deze zou op 27 februari(3 dagen later) op gehaald worden en leenmachine afgeleverd worden. Op vrijdag 6 maart machine weer omgeruild er is een spare drainage valve 046 vervangen, de machine kreeg ik vies terug dus eerst schoongemaakt daarna kreeg ik de lekbak niet meer goed op zijn plek er viel een stuk zwart plastic uit de machine,dus weer een machine die het niet doet. Dezelfde dag Melitta weer gebeld dikke pech dat het weekend voor de deur stond en mevr wist niet of zei nog iemand kon spreken voor het weekend anders werd het maandag dit accepteerde ik niet mevr zei dat ik de zelfde dag nog gebeld zou worden, om 7 min voor 5 belde ik gesloten werd er gezegd op het bandje.Ben diep teleurgesteld in Melitta en verwacht een nieuw apparaat. Ben benieuwd.

Jacobi69 20-01-2015 Product jaar of meer in bezit

7,4
Heerlijke koffie. Makkelijk schoon te houden. Schuimopklopper werkt perfect.
Echter binnen 4 jaar kapot. Melitta gebeld.
Printplaat stuk en gaat €175,- kosten om te laten repareren.
Volgens Melitta gaat het apparaat niet langer dan 4 a 5 jaar mee.

christinam 28-09-2014 Product jaar of meer in bezit

9,4
Ben echt tevreden van mijn apparaat! Lekkere koffie, niet meer te missen. Eén keer stuk geweest en snelle en zeer correcte service! Apparaat kan ontregeld geraken door te snel op verschillende toetsen te drukken. Verder geen problemen gehad de afgelopen 2 jaar.

alpino1 30-08-2014 Product paar dagen in bezit

Na 2 jaar een Senseo Sarista gebruikt te hebben waar we zeer ontevreden mee waren, hebben wij deze melitta Bistro gekocht super machine nu echt warme koffie en gebruikvriendelijk echt een aanrader.

Jeen van der Meer 20-08-2014 Product jaar of meer in bezit

Apparaat is voor de 2e keer defect in ruim een jaar. Nu weer in discussie met Melitta beland over het repareren. Nu komt er geen water uit het apparaat. Als we het bonnetje kunnen vinden zal het wel gerepareerd worden. Net zo lang totdat we de 2 jaar voorbij zijn...

Kortom geen aanrader. Machine is te storingsgevoelig en heb je waarschijnlijk na 2 jaar niks meer aan.

riajoosten 21-06-2014 Product paar weken in bezit

Gebruiksgemak:
qua koffie zetten super!
reinigen en ontkalken scoort minder.

Duurzaamheid:
kunnen we nu nog geen antwoord op geven.

gertalbers 09-06-2014 Product paar dagen in bezit

Lekker bakje koffie, gekregen voor onze trouwdag. Plaatje in de keuken. Verbruik is in een paar dagen al gestegen.

El Tulipano 01-06-2014 Product paar weken in bezit

Toen onze AEG expresso machine stuk ging hadden we de keuze tussen een dure reparatie en doorgaan met een slap bakkie, of een nieuwe met hopelijk een beter resultaat.
De Melitta Caffeo Bistro kwam goed uit in de recensies van diverse vergelijkings sites en beoordelingen van de gebruikers, daarom deze gekocht.
Nu daar hebben we geen spijt van, de koffie is al sterk op stand 1 van 4 en de temperatuur is goed heet en kan zelfs nog warmer ingesteld worden.
De machine is gemakkelijkste bedienen en heeft veel instel mogelijkheden, een klein nadeel vinden we dat de machine bij het automatisch uitschakelen na 2 uur nog één keer doorpompt en als daar geen kopje onder staat alles naar het lekbakje loopt die dan vrij snel vol loopt.
Verder niets dan lof over deze machine en het design.

klumpke 30-05-2014 Product maand in bezit

Een super espressomachine, mooi vormgegeven en heel makkelijk in gebruik. Met de levensduur zal het ook wel goed zitten met een garantie van 3 jaar. Koffie is goed heet in tegenstelling met veel andere apparaten. Heb gekozen voor de zwarte uitvoering

Baslogman 28-05-2014 Product paar weken in bezit

9,4
Nu een paar weken in bezit en echt super koffie. We hadden een sarista met de nodige klachten.
Er kan op verschillende manieren de sterkte van de koffie geregeld worden. We zijn nog aan het fine tunen maar het was van dag 1 al lekker.
Over duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen na zo'n korte periode maar oogt werkt nu al beter dan eerdere machines die we hebben gehad van andere merken.
Aanzetten (en ja zorgen dat alles voldoende gevuld is) en op de koffieknop drukken is het moeilijkste en het makkelijkste om koffie te maken. Echt een aanrader.

LoekdeJong1988 28-05-2014 Product paar dagen in bezit

Vorige week een Melitta Bistro gekocht bij de Mediamarkt in Utrecht. Toen ik het apparaat thuis installeerde bleek het defect. De koffie liep rechtstreeks de lekbak in. Wat een enorme tegenvaller. Direct teruggebracht naar de Mediamarkt, waar ik vriendelijk werd geholpen. Er werd mij gezegd dat dit de eerste keer was dat ze een dergelijk defect zagen bij dit apparaat. Espressomachine werd teruggestuurd naar Melitta en ik kreeg een nieuwe. Deze werkt perfect!
Ik geniet nu elke dag van heerlijke espresso's en cappuccino's.
Positieve punten: temperatuur, goed melkschuim, gebruiksvriendelijk, heerlijke espresso.
Negatieve punten: het apparaat vergt wel wat onderhoud, maar dat geldt eigenlijk voor elke espressomachine.

Over de duurzaamheid kan ik me vooralsnog niet uitlaten.

FSBGW 26-05-2014 Product paar dagen in bezit

Prachtige machine, na installatie heerlijke koffie. Een Sensatie in vergelijking met de oude Senseo. Heerlijke smaak en geur en perfect op temperatuur. Daar gaan we veel plezier aan beleven....!!!En mooie vormgeving in onze recent vernieuwde keuken.

sarah47 21-05-2014 Product paar dagen in bezit

Apparaat ziet er mooi uit. De mogelijkheid voor twee soorten koffiebonen is super. Eindelijk een koffieapparaat die hete koffie produceert.

SJPost 16-05-2014 Product paar dagen in bezit

Duidelijke gebruiksaanwijzing. Brengt de koffie prima op temperatuur. Veel mogelijkheden, grove - fijne maling, extra of juist minder water, maken dat de koffie naar ieders smaak is in te stellen.
Melkopschuimer werkt simpel maar zeer doeltreffend.
Wat opvalt in minder positieve zin is dat de lekbak vol aangeeft, en ook is, na 5 - 6 kopjes. Naar onze mening gebruikt de Bistro dan ook veel water.
Verder gemakkelijk te reinigen. Zetgroep ziet er degelijk uit en is makkelijk uit te nemen.

Timabo 13-05-2014 Product paar weken in bezit

Gemakkelijk te bedienen koffiezetter. Die lekkere koffie en cappuccino maakt. Je kunt er 2 verschillende soorten bonen tegelijk in doen.

Vivy J 28-04-2014 Product paar dagen in bezit

Ik heb sinds kort een Melitta Caffeo Bistro aangeschaft en ik ben er zeer tevreden over.
Het apparaat is zeer gemakkelijk om te gebruiken en de koffie is zeer lekker en heet.
Het is fijn dat het apparaat 2 reservoirs voor bonen heeft. Goede melkschuimer.
Gemakkelijk onderhoud.
Kortom, een mooi, gebruiksvirendelijk apparaat wat lekkere koffie maakt.

Coffeefreak 28-04-2014 Product paar dagen in bezit

Sinds kort in het bezit van de CaffeO Bistro. Na zes tests, inclusief gebruik maatbeker om juiste hoeveelheid af te geven koffie voor de ideale Cappuccino vast te stellen, nu de perfecte verhoudingen vastgesteld. Deze is nu heerlijk, nog beter dan we gewend waren. En sneller gereed dan we gewend waren. Espresso is ook heel goed. De handleiding is duidelijk. En de garantie inclusief extra jaar met afhalen en gebruik leen apparaat spreken ons erg aan. Zeer tevreden.