Braun Silk epil 7 7181 Wet & Dry

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Silk epil 7 7181 Wet & Dry op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

ambassador greet 01-06-2013

Als lid van de Ambassador Club heb ik de eer gehad om de Braun Silk-épil 7 te mogen testen. Het concept is om één been te epileren en het andere been te ontharen met je oude methode (in mijn geval koude wax strips)

Het was voor mij de eerste keer dat ik een epilator gebruik heb, en ik kan zeggen dat het heel goed meegevallen.

Het gebruiksgemak bij deze Braun is zeer goed, doordat het apparaat snoerloos is en je het onder de douche/in bad kan gebruiken.
En de epilator onder water kunnen gebruiken is zeker een pluspunt. Hierdoor doet het epileren namelijk minder pijn. Als je op een droge huid epileert voelt het aan zoals waxen. Voor mezelf viel dit goed mee vermits ik het gewoon ben van te waxen.

Het resultaat, hierover heb ik wat gemengde gevoelens. Mijn been voelt na 3 weken nog steeds glad aan, daarnaast zag ik na één week wel al terug kleine haartjes (die ik bij het waxen niet heb).

Mijn conclusie: een handig apparaat waarmee je zeer gladde benen hebt.

thkel 27-05-2013

Sinds enkele weken ben ik ambassador voor de braun silk epil 7. Ben zelf erg tevreden over de voordelen van het toestel. Handig in gebruik, lampje waarmee je de kleinste haartjes opmerkt, 40 min snoerloos en vooral onderwater te gebruiken. Daardoor wordt het epileren veel aangenamer en minder pijnlijk.

Tineke_Ode 22-05-2013

Voor de ambassadors club van 'zin in meer' hebben we ook de kans gekregen om de Silk-epil 7 wet & dry te mogen uitproberen.
Ik moet eerlijk zeggen voor mijn allereerste epileerbeurt was ik verrast dat het eigenlijk geen pijn deed (behalve de eerste 3 stroken eventjes pieken ;-) ). Dit allemaal omdat het in een warm badje kan gebeuren, 5 minuutjes ontspannen en dan eraan beginnen. De meebewegende kop zorgt dat alles vlekkeloos verloopt en door het lampje zie je wat er onder water gebeurt!
Een zeer handige oplader waar je de epilator zelf op kan leggen, dus geen plaatsverspilling!

Misschien 1 minpuntje het is enkel voor benen, waardoor je nog een extra apparaat nodig hebt voor de oksels en bikinilijn. Maar het is de tot nu toe 3 weken haarloze benen zeker waard!

JosfienTierssoone 19-05-2013

Ik ben bij één van de gelukkigen om de Braun Silk-épil 7 uit te testen! En ik heb hem natuurlijk al eens uitgetest, een echte aanrader! Ik was bang dat het pijn zou doen omdat ik gewend ben om te scheren, awel ik moet zeggen dat viel zéér goed mee! Ik heb het wel onder de douche gedaan. De haartjes blijven langer weg dan anders en hij is supermakkelijk in gebruik. (er staat zelfs een lampje op - wat handig is om overgebleven haartjes mee te hebben, want het kan nogal donker zijn in onze douche), en het kopstukje gaat mooi mee met de golvingen van je been, hij is op te laden en daarna draadloos te gebruiken, zowel droog als nat!
Een must-have voor ladies zou ik zeggen!

saar501 18-05-2013

Ik ben ook als één van de gelukkigen uitgekozen om de Braun Silk Epil 7 wet and dry uit te testen voor de ambassador club.

Ik heb het product nog maar iets meer dan een week maar ik ben er tot nu toe heel erg tevreden over. Ik vind het een heel gebruiksvriendelijk apparaat. Het is heel handig dat je het apparaat snoerloos kan gebruiken en dat de Silk Epil 7 voorzien is van de 'smartlight'. Dankzij dit lampje mis je geen enkel haartje.

De pijn valt echt reuze mee en het resultaat na het epileren is uitzonderlijk! Ik testte vorige week het apparaat voor de eerste keer en nu een week later is mijn geëpileerd been nog steeds even glad, terwijl mijn ander been dat ik gewoon geschoren had als opnieuw moet behandeld worden! Een heel groot verschil dus.

Nog een groot pluspunt is dat de Silk Epil 7 verschillende standen heeft. Bepaalde zones van je benen kan je dus rustiger ontharen (duurt dan iets langer) terwijl je op de hoogste stand net iets sneller resultaat hebt.

Ik ben over het algemeen heel erg tevreden over dit apparaat en ik kan het iedereen aanraden.

Stefva 17-05-2013

Ik ben één van de gelukkige dames die Ambassador is voor Zin In Meer, met enkele andere dames mag ik de Braun Silk-épil 7 uittesten.

Meteen was ik verkocht! Zelf nog maar van het moment dat ik het pakje opendeed: de Braun ziet er schitterend uit (letterlijk én figuurlijk), het apparaat glanst mooi en het heeft accenten van mijn lievelingskleur: roze.

Ik had nog maar één keer mijn benen laten waxen en nog nooit laten epileren, zelf scheer ik altijd mijn benen. Maar zo goed als altijd heb ik jeuk tijdens en na het scheren, omdat ik gevoelige benen heb (ik kan iet goed tegen de scheerproducten), dus vond ik het meteen al zéér aangenaam dat ik niks van jeuk heb gehad!

Wij - de Ambassadors - testen de Braun uit op één been en op het andere been gaan we verder met onze gewone methode van het ontharen: het scheermesje. Meteen was het verschil na vier dagen zichtbaar: op mijn linkerbeen bleven alle haartjes weg en op mijn rechterbeen waren ze al terug aanwezig.

Groot pluspunt is ook dat de Braun bruikbaar is zowel in bad/douche als uit het bad/douche - nat en droog dus.
Ja, het prikkelt eventjes en je moet eventjes wennen aan het gevoel, maar het levert natuurlijk resultaat!

Het enigste nadeel dat ik vind, is dat het wel een beetje moeilijk uit te kuisen is. Tot nu toe heb ik het enkel droog uit gekuist met het bijhorende borsteltje. Ik zal het ook eens moeten proberen nat uit kuisen.

Als ik jullie mijn mening mag zeggen: koop deze Braun! Het is een eenmalige investering, maar je zult er zoveel aan hebben! Slechts om de drie weken je benen ontharen, super toch!

Pezzewol 16-05-2013

Ik had een beetje bang om met een epilator te beginnen voor de pijn, maar wat een meevaller. Ik heb hem in bad getest, en het viel echt super mee, je voelt het wel maar minimaal. Het lampje dat op je benen schijnt is ook handig om geen haartjes te vergeten. Mijn ene been is nu al 2 weken glad, terwijl mijn ander been al terug vol haartjes staat. Als ik dan toch en opmerking moet geven is dat het vrij veel lawaai maakt. Maar ik heb al gelezen dat andere epilators meer lawaai maken.
Zeer tevreden over dit product, klaar voor de zomer:-)

saar17 16-05-2013

Ik ben via de Ambassadors Club van Zin in Meer uitgekozen om deze epilator te testen. De bedoeling is dat we 6 weken lang ons ene been scheren met onze huidige methode (bij mij is dit met scheermesje en -gel) en ons andere been met de epilator.

Ik heb tot nu toe twee keer geprobeerd. Ik had hiervoor nog nooit een epilator gebruikt en was erg bang voor de pijn. Ik heb namelijk een zeer gevoelige huid en een lage pijngrens.

De voordelen:
- je kan de epilator onder de douche of in bad gebruiken
- als je de epilator in bad gebruikt (na 10 minuutjes weken), doet het minder pijn dan bij droog epileren
- de epilator onder water gebruiken zorgt ervoor dat de haartjes rechtstaan, waardoor ze makkelijker meekomen
- mooi apparaat, stoer, maar toch vrouwelijk
- ligt makkelijk in de hand
- massagekop die helpt tegen de pijn
- snoerloos gebruik
- wordt geleverd met opbergzakje en schoonmaakborsteltje

Nadelen:
- als ik epileer, blijven er nog verschillende heel korte haartjes staan (ik vraag me af of dit na verloop van tijd zal veranderen of niet, door de haargroeicyclus)
- na de epilatie is mijn been heel rood (de poriën staan open en zijn rood, hopelijk wordt dit minder gevoelig na een aantal keer proberen)
- geen 'dock' om de epilator in te zetten
- geen omhulselkapje om de kop mee te beschermen
- toch wel redelijk pijnlijk (normaal gezien zou deze pijn wel moeten verminderen na een aantal weken gebruik, als alle haartjes al eens geëpileerd en teruggegroeid zijn)

Over de Ambassadors Club:
- geweldige organisatie
- vlugge levering
- leuke opvolging van rapportjes (ze worden effecties gelezen!)

Dit zijn mijn voorlopige vaststellingen. Ik zal deze review regelmatig aanvullen de komende weken!

Elle2011 16-05-2013

Ik heb me aangemeld als ambassador voor het testen van de Silk Epil 7. Ik moet eerlijk toegeven dat het toestel me wat tegenvalt. De reclame dat er voor gemaakt heeft me overtuigd om me hiervoor in te schrijven, gladde benen, een langblijven resultaat, ... Ik moet in alle eerlijkheid zeggen dat het resultaat niet is wat ik ervan verwacht had. De haren zijn verre van allemaal verwijderd. Ik vind dat je meermaals over het zelfde plaatsje moet gaan alvorens de haartjes iets ofwat verwijderd zijn, waardoor er dan irritatie optreedt aan je been en het vrij pijnlijk is. Het is wel makkelijk in gebruik, er zit een tasje bij waar je alles netjes in kan opbergen en er is een lichtje aan het toestel zodat je de haren op je been beter kan zien. Het grote voordeel is ook dat je het zowel droog als nat kan gebruiken.
Maar sorry ik ben niet overtuigd omdat ik nog steeds haren op mijn benen heb.

KarolienH 15-05-2013

Ik heb sinds een ruime week de kans om de Silk-épil 7 te testen, en ben er tot nu toe zeer tevreden over.

Ik gebruikte enkele jaren geleden reeds een oudere versie van de silk-épil, en deze is een hele vooruitgang! Vroeger steeds 3 à 4 dagen hevige rode uitslag en bij de Silk-épil 7 is dit NIET het geval! Wel wat rode puntjes, maar ik had 's avonds onthaard en de ochtend nadien waren ze verdwenen :)

Nu na een 10tal dagen nog steeds glad.

Wat ook handig is aan het apparaat is het lampje, zo kan je, zelfs in een slecht verlichte badkamer, toch alle haartjes goed zien. Ook heb ik hem getest onder de douche en dat werkt prima.

Een klein nadeel is dat je over korte haartjes soms meerdere malen over hetzelfde plekje moet gaan.

Op een klein kwartiertje was mijn been onthaard. ( ik mag voorlopig maar op 1 been het toestel gebruiken om een vergelijkende studie te maken)

De batterijduur is ook zeker goed!

Kloen Tina 15-05-2013

Vorige week heb ik voor het eerst de braun silk-épil 7 legs kunnen uitproberen.
Ik had in het begin wel eventjes schrik voor de pijn, omdat ik altijd het klassieke scheermesje gebruik.
Toen ik begon moest ik wel eventjes op mijn tanden bijten, maar na een tijdje had ik geen pijn meer.
Het toestel ligt goed in de hand, ziet er leuk uit en zeker het lichtje is een meerwaarde.
Na de epilatie, bleven er nog wel haartjes achter, dat vond ik wel spijtig.
Ik had ook geen uitslag achteraf.

bobit 14-05-2013

Ik heb de kans gekregen om Slik épil Braun te testen. Ik was eerder sceptisch tegenover een épilator, ik wax normaal gezien. Nu kreeg ik de kans om dit eens te vergelijken.

Ik moet zeggen ik ben redelijk tevreden. Hoe voelt het? Anders dan andere épilatietoestellen, het doet iets minder pijn wanneer je dit toestel gebruikt op de droge huid. De eerste keer doet wel iets meer pijn, maar naarmate je het al een keer gebruikt hebt, valt dit wel mee.
Maar dit toestel heeft een groot voordeel, je kan het onderwater gebruiken in bad of in de Douche. Hier was ik zeer benieuwd naar... Het is werkelijk zo dat het minder pijn doet, wanneer je de haartjes épileert wanneer ze nat zijn. Enig nadeel, je ziet minder of je alle haartjes mee hebt.
Het toestelletje past vlot in de hand, er zit een lichtje op. En je kan de snelheid van het apparaat aanpassen.
Ik ben algemeen tevreden over dit apparaat...Ik ben enkel nog benieuwd hoelang de haartjes wegblijven...Daar hou ik jullie van op de hoogte.

Waarschijnlijk vraag je je af of ik nu waxen of épileren verkies?
De voorkeur gaat nog steeds naar waxen, het is snel gedaan en je hoeft het maar om de 3 weken te doen. Maar ik moet toegeven, ik zal épileren wellicht ook doen indien sommige haartjes vroeger verschijnen, of wanneer ik geen afspraak heb gemaakt bij het schoonheidsinstituut.

Dit product is zeker een aanrader!

StefanieL 14-05-2013

Ik heb de Silk-épil 7 een week in mijn handen. Op het eerste zicht had ik schrik om er aan te beginnen. Ik had bang dat het pijn zou doen. Uiteindelijk op aanraden van de handleiding het voor de eerste keer onder warm water geprobeerd. (super handig dat je het ook gewoon onder de douche kan gebruiken)De massagekop zorgt er eigenlijk voor dat het eerder een beetje kietelt dan pijn veroorzaakt. Je went snel aan het gevoel en voor je het weet zijn je beide benen perfect geëpileerd dankzij dit handig toestelletje. Er zit een lampje op waardoor je perfect kan zien waar er nog haartjes zitten. Na het epileren heb ik mijn benen gehydrateerd met bodybutter en dit zorgde er ook voor dat ik geen rode puntjes had. Wauw! Ik ben erg tevreden over de Silk epil 7 en raad hem aan alle vrouwen aan.

joycekevl 14-05-2013

Ik heb de Silk-Epil vorige week geprobeerd en het was tot mijn verbazing volledig pijnloos.
Het lichtje op het toestel maakt het gemakkelijk om in de douche de extra lichte haartjes te zien en weg te halen.
Het toestel ligt ook heel gemakkelijk in de hand en de batterij gaat lang mee.
Mijn benen waren heel zacht, ik heb ze na de epilatie wel ingesmeerd met body lotion.

Tot vandaag nog steeds geen haartjes te bespeuren.