Braun Silk-épil 7 7-561 Wet & Dry draadloze epilator met 6 extra's inclusief een scheerhoofd en een tondeuse opzetstuk - Reviews

Bruikbaar onder de douche
Aantal snelheden
Afspoelbaar

Beoordeling op basis van 13 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

blingblong 11-07-2015 Product paar weken in bezit

Na jarenlang de silk epil 1 te hebben gebruikt was ik ondertussen erg nieuwsgierig geworden naar het wet & dry epileren.
de silk epil 7 aangeschaft in een leuke aanbieding.
net klaar met de eerste keer gebruiken en ik moet zeggen dat het me een beetje tegenvalt.
het apparaat is meer gericht op pijn bestrijden dan op het epileren zelf naar mijn mening. erg handig al die opzetkapjes denk je, maar door de kapjes lijken de haartjes minder makkelijk bij de pincetjes te komen. ook zijn de meebewegende kapjes juist niet handig omdat de pincetjes alleen bovenaan opengaan, en niet aan de zijkanten bij het meebewegende kapje.
epileren onder water of onder stromend water is inderdaad minder pijnlijk, maar het werkt wel vervelend omdat de huid door het water wat stroef wordt en de epilator dus minder makkelijk over de huid glijdt.
Denk dat ik al met al deze epilator had kunnen laten liggen,
doordat ik al aan de pijn gewend ben en deze pijn natuurlijk ook is afgenomen in de jaren heb ik liever een efficiënte epilator en daaraan voldoet de silk epil 1 meer.

Kim van der Ploeg 04-06-2016 Product paar dagen in bezit

Helemaal blij!

Voor het eerst een epileerapparaat epileerapparaat gekocht. Bevalt me goed! Zo fijn dat ik niet de volgende dag alweer stoppeltjes voel als ik met mijn benen over elkaar wrijf... ik moet soms wel een 2e keer over het zelfde stukje, maar dat moest ik met een mesje ook. Bij mijn onderbenen vond ik de pijn nog meevallen. Van mijn boven benen waren de haren te lang, dus die heb ik eerst met het scheerhoofd geschoren, om dat ook te proberen. Ook het scheerhoofd bevalt me goed! Ik heb net mijn oksels geëpileerd, dat deed erg pijn! Maar het resultaat is heerlijk! En de pijn zo weg! De rest en nat epileren heb ik nog niet geprobeerd...

Leo75 20-10-2017 Product paar maanden in bezit

Epileerapparaat bijna. Pijnloos

Ik wilde weer eens wat anders dan het gebruikelijke scheermesje. Mijn benen voelden niet meer glad aan. Met de Braun Silk-epil SE 7-561 epilator ben ik er achter dat epileren eigenlijk geen pijn doet. Waarschijnlijk ligt dit aan de samenstelling van het apparaat.
Ik gebruik het apparaat met name voor mijn benen en oksels. Mijn benen voelen erg glad en het duurt zeker twee tot drie weken voordat de haartjes weer terugkomen. Het Mooie van het apparaat is dat het ook alle kleine haartjes meeneemt. Dit komt ook door de lamp die aan voorzijde zit waardoor je alle haartjes goed kan zien. Tevens heb ik een gevoelige huid maar met dit apparaat heb ik dus geen uitslag. Ook is het natuurlijk handig dat het apparaat onder de douche of in bad te gebruiken maar dat is niet aan mij besteed omdat ik het fijn vind om in een goede positie te zitten terwijl ik mijn benen en oksels epileer. Dus dit is voor mij geen extra voordeel om het aan te schaffen
Enig nadeel van het apparaat is dat de haartjes die in het apparaat komen moeilijk te verwijderen zijn omdat ze vast zitten tussen de mesjes.

Met de bijgeleverde bikinitrimmer had ik bij de eerste keer dat ik het gebruikte veel pijn. De keren daarna deed het minder pijn, maar erg fijn vind ik het ook niet.

Pluspunten

• Ook kleine haartjes worden meegenomen
  • Lampje aan de voorzijde
  • Minder pijn

Minpunten

• Moeilijk schoon te maken

Monique 18-10-2017 Product paar weken in bezit

Goede accuduur

Omdat ik af wilde van het scheren met mesjes, deze epilator aangeschaft. Vooral op basis van ervaringen van mensen om me heen gekozen voor deze van Braun. Het is een mooi apparaatje, ligt lekker in de hand. Maar dat epileren was wel even wennen, de eerste keer was mijn huid het er niet mee eens. Opgezwollen rode bultjes over heel mijn benen. Maar goed dit ligt aan mij en niet aan het apparaat. De haartjes waren wel weg en blijven echt beduidend langer weg! Mijn huid begint er ook aan te wennen en het is al lang niet meer zo pijnlijk. Verwacht dus de eerste keer niet meteen supergladde benen, je moet echt even door de pijn heen, maar daarna stelt het apparaat zeker niet teleur!

Pluspunten

• Veel mogelijkheden met de opzetstukjes

Minpunten

• Pijnlijk
  • Kwestie van wennen

TB 18-10-2017 Product paar maanden in bezit

Goed resultaat, veel mogelijkheden, lange accuduur

Om te beginnen ben ik heel erg blij met mijn aankoop. Ik heb de Braun nu zo’n 2 maanden in gebruik en de haren komen na lange tijd pas terug en zijn veel dunner dan voorheen. Normaal had ik altijd een soort donkere waas onder mijn oksels na het scheren, maar nu met de Silk Epil welke de haren met haarzakje eruit trekken, heb ik dat niet meer :)

Eerste keer dat ik mijn oksels epileerde gebruikte ik de massage kap en alsnog deed het behoorlijk pijn. Maar nu na 2 maanden hoef ik geen opzetstuk meer te gebruiken. De epilady roteert zo snel, dat die paar haartjes van 1 week oud pijnloos te epileren zijn.

Hoe vaak ik ook scrub, voor mijn benen werkt het niet. Wel voor mijn bikinilijn en ook zonder ingegroeide haren, zolang ik maar om de dag scrub.

Hoewel ik in andere reviews lees dat men het lampje geen toegevoegde waarde vindt, vind ik dat wel! Bij weinig licht in de douche heb je dit juist nodig. Blij dat deze Braun snoerloos en waterdicht is. Mijn vorige epilady (overigens ook van Braun) is vorig jaar na 11 jaar overleden. Ik ga er nu dus ook vanuit dat deze minstens net zo lang mee zal gaan :)

Mijn man heeft overigens het kleine scheerapparaatje in beslag genomen voor het recht scheren van zijn snor. Zelf kan ik niet bedenken waar ik ‘m voor zou kunnen gebruiken.

karinbree 17-10-2017 Product paar weken in bezit

Zeer complete set voor alle behaarde lichaamsdelen

De silk-epil 7 nu een paar weken gebruikt. Gebruik hem vooral met de massagekap omdat die zorgt dat je veel minder last heb van ingegroeide haartjes. Je voelt het ook minder dan met de gewone kap. Mijn zoon (wielrenner) gebruikt vooral het scheer opzet stuk vind hij makkelijker en sneller werken dan de epileerkop. En natuurlijk minder pijnlijk. De slik-epil 7 is een zeer complete set waar al het benodigde in zit om alle behaarde lichaamsdelen te ontharen, zowel scheren al epileren Zou dit dan ook zeker aanraden. Met een handig lampje zodat je kan zien waar je nog niet bent geweest. Kan me wel voorstellen dat je de epileer kop te pijnlijk vind op kwetsbare lichaamsdelen.Maar als je gewent bent om te harsen zal je dit echt niet pijnlijker vinden. Mijn benen doe ik liever met deze silk-epil dan laten harsen, maar mijn bikini lijn laat ik liever harsen dan dat ik de silk-epil gebruik. Dit komt waarschijnlijk omdat je met harsen er in 1 ruk vanaf bent en met de Silk-epil juist langzaam over de behaarde plek moet gaan. Net als bij een pleister kan je beter snel in een keer eraf halen dan langzaam. Voordeel is natuurlijk wel dat je de silk-epil thuis gebruikt op een tijdstip dat het jouw uitkomt en niet de deur uit hoef voor een afspraak bij de schoonheidsspecialiste.

Pluspunten

• compleet met veel hulpstukken
  • lang niet zo pijnlijk als eerdere modellen
  • handig lampje

Minpunten

• vrij prijzig

Ilona 16-10-2017 Product paar weken in bezit

mooi apparaat, blijft een pijnlijke aangelegenheid..

Omdat deze epilator vanwege het speciale opzetstuk minder pijnlijk zou zijn, was ik heel nieuwsgierig naar dit apparaat. Voor het eerst mijn oksels ermee onthaard, gewoon droog, dus niet onder de douche. Dit is denk ik het enige wat ik ermee blijf ontharen, mijn onderbenen zijn er gewoon niet geschikt voor, ondanks het vele scrubben blijven de haren onderhuids terugkomen. Wat niet bevorderlijk is voor de aanblik, dan maar liever regelmatig met het scheermes erover! Er zit op het apparaat een lampje, wat ik persoonlijk niets vind toevoegen, zou er van mij af mogen. De tondeuse is verder prima! Net als de bikinilijn trimmer, jammer dat deze niet mee onder de douche kan. Mijn oksels blijven langer zacht en de haren die terugkomen zijn dunner, dus ondanks dat het erg gevoelig is blijf ik dat wel doen, die pijn heb ik er voor over ;)

Pluspunten

• vele opzetstukken

Minpunten

• blijft pijnlijk

F Hermsen 13-10-2017 Product paar maanden in bezit

Fijne grip, stil maar wel pijnlijk,

Voor twee dochters en vrouw op zoek naar iets anders voor de vele scheermesjes die gebruikt worden en dus een epilator waarmee je tot wel 4weken haarvrij zou zijn.

Alle mogelijke opties zijn aanwezig voor heel je lichaam zoals wenkbrauwen, benen, armen, gezicht en bikinilijn.
Het lampje tijdens het epileren of scheren is erg handig want je ziet wat je doet en wat er eventueel achterblijft.
Mijn vrouw en dochters ervaren het als zeer pijnlijk en krijgen uitslag, ook wanneer er schuim gebruikt wordt of met koud water epileren zorgt er niet voor dat het epileren pijnloos is. De huid na het scheren insmeren met bodylotion verlicht enigszins.
Hierdoor worden alleen de benen gedaan en zijn ze bang om op andere plekken de epilator te gebruiken.
Het resultaat is echter wel heel goed en worden de kleinste haartjes meegenomen.
Het epileren werkt sneller dan scheren en is een eenmalige aanschaf voordeliger dan elke keer nieuwe scheermesjes kopen.
Tip: leen hem eerst van iemand en gebruik hem 2 of 3 keer, dan kan je beter oordelen of je overgaat tot aankoop of niet.
Ondanks dat haren langer wegblijven toch besloten om te blijven scheren, de pijn en irritatie van de huid weegt niet op tegen 4 weken lang haarvrij zijn.

Vanwege de pijn die hier ervaren wordt bevelen we de epilator niet aan.

Pluspunten

• Goei grip
  • vele opties aanwezig
  • handig laadstation
  • Droog of nat te gebruiken
  • 2 standen

Minpunten

• Blijft pijnlijk op alle manieren

Nikki79 24-06-2017 Product paar weken in bezit

Hele fijne epilator

Deze epilator is heel fijn, veel minder pijnlijk dan mijn oude braun silk epil ( na meer dan 20 jaar gebruik op), met deze kan ik zelfs mijn oksels epileren, wat hiervoor echt veel te pijnlijk was. Hij neemt alle haartjes mee, echt super. Je kan hem eventueel ook in het gezicht gebruiken en onder de douchen maar dit heb ik zelf nog niet gedaan. Hiervoor probeerde ik een philips satinelle maar die nam lang niet alle haartjes mee, hoe vaak ik er ook over heen ging, dus die heb ik terug gestuurd. Deze van braun is echt veel beter, kan hem iedereen aanraden.

Pluspunten

• Niet pijnlijk voor benen
  • Beetje pijnlijk voor oksels
  • Nat en droog te gebruiken

Minpunten

• Niet goedkoop

Mändy 02-06-2017 Product paar dagen in bezit

goede aankoop

Heb het dezelfde dag geprobeerd. En deze is helemaal niet pijnlijk als mijn vorige. En het doet wat het beloofd. Lange korte haartjes maakt niet uit het trekt deze pijnloos eruit. Kan nog niet zeggen hoe lang ze weg blijven. Ben er heel te vrede mee.

Pluspunten

• pijnloos
  • pakt alle haartjes weg
  • ook onder de oksels mooi resultaat
  • spaart je geld uit omdat ik eerst liet harsen.

Jeanne ten Cate 04-03-2017 Product paar weken in bezit

Goede accu duur, ligt goed in de hand

Prettig apparaat. Veel opzetstukken, w.o. massage opzetstuk. Kan onder de douche gebruikt worden.
Prima ding!

Pluspunten

• Kan zowel droog als nat gebruikt worden
  • Goede accuduur

Esmaralda 10-09-2016 Product paar dagen in bezit

Braun silk epil 7

Product werkt goed door de verlichting zie je snel of je haartjes hebt overgeslagen. De verschillende koppen zorgen ervoor de je verschillende delen van het lichaam kan ontharen. Epileren is niet pijnlijk. De epilator is draadloos wat erg fijn is.

Pluspunten

• Lampje
  • Verschillende standen
  • Verschillende koppen
  • Draadloos

Lifejegu 16-07-2016 Product paar dagen in bezit

Braun silk epil 7

Prettige epilator. Werkt prima en heeft diverse opzet stukken, echter voor je wenkbrauwen zou het prettig zijn als er nog een speciaal opzetstuk bij zou zitten. Degene die er nu bij zit, kun je niet nauwkeurig mee werken.