Kobo Clara HD zwart

Touchscreen
Formaat scherm
6 inch
Kleurenscherm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 17 reviews die zijn achtergelaten voor de Kobo Clara HD zwart op Kieskeurig.be.

5,5

J.G. 05-10-2018

Nogal complex

Geschreven voor: Kobo Clara HD zwart

Ik gebruik al jaren de goede oude Sony ereader, zeer tot mijn genoegen. Omdat na ca. 7 jaar intensief gebruik de accu het heeft begeven de Kobo Clara aangeschaft op basis van reviews en testresultaten.
Ik ben zeer teleurgesteld. Technisch een prima ding, maar door het ontbreken van fysieke knoppen nogal complex in de bediening en Kobo meldt zich regelmatig met aanbiedingen en aanbevelingen en daar zit ik al helemaal niet op te wachten.
Het toestel kent veel funkties die ik op mijn oude reader nooit heb gemist en die ik liever kwijt dan rijk ben.
Jammer dat er geen basic ereader meer te koop lijkt te zijn met alleen de voor het lezen van een boek noodzakelijke functies.

Pluspunten

• Mooi beeld, goed leesbaar
  • Licht van gewicht

Minpunten

• Geen fysieke knoppen
  • Ingewikkelde menustruktuur
  • Opdringerige Kobo

Klaas 17-05-2019

Heb vandaag deze ook gekocht, verder een prima e-reader, alleen wat u zegt, het opdringerige van Kobo.
Als er iemand is, die weet hoe we dat kunnen veranderen (lees: verwijderen)? Dat zou wel heel prettig zijn!

Petra 19-06-2019

Dag, het is heel simpel te verwijderen. Je gaat naar de website van kobo en daar log je in. Vervolgens ga je naar Mijn account, daar zet je data share uit. Ik heb sindsdien geen enkele reclame meer ontvangen. Succes.

Petra 19-06-2019

Even iets vergeten. Bij mijn account moet je eerst nog even doorklikken naar mijn accountinstellingen. Aan de rechterkant zie je het vervolgens staan.

Smientje 31-08-2018

Een hele fijne e-reader!. Helder scherm.

Geschreven voor: Kobo Clara HD zwart

Makkelijk te bedienen e-reader. Helder scherm. Lange batterijduur. Het lezen is een plezier met deze e-reader. Heel fijn is de automatische aanpassing van licht. Er kunnen veel boeken op, dus een koffertje mee op reis met boeken is niet meer nodig. Heel handzaam.

Peter 11-07-2018

eenvoudige bediening goede verlichting en 8 gig intern geheu

Geschreven voor: Kobo Clara HD zwart

Prijs kwaliteit verhouding is prima en eenvoudige bediening Via de ingebouwde wifi krijg je automatisch updates

Vera 20-05-2020

Kobo Clara HD

Prima e-reader.

Ik lees nogal wat negatieve reviews en ook bij mij liep de Clara helemaal vast en kon ik er niets meer mee. Na een speurtocht op het internet bleek dat deze e-reader erg gevoelig is voor het gebruik van snelladers (zoals van een mobieltje) en daardoor niet goed laadt. Na een nachtje aan een langzame lading (kan evt. ook via de laptop) deed ie het weer prima en sindsdien, alweer ruim een jaar, erg tevreden.

Pluspunten

• Backlight
  • Sleepcover functie
  • Handige en intuitieve bediening
  • Fijn formaat

Minpunten

• Langzame lader nodig

Anita 11-04-2020

Goed product

Geschreven voor: Kobo Clara HD zwart

De e reader is heel licht en makkelijk in gebruik. Prima formaat en daardoor makkelijk mee te nemen in handtas. Een aanrader

Hannie 18-12-2019

Prettige e-reader

Geschreven voor: Kobo Clara HD zwart

Ik had in her begin ook veel problemen met een snel lege batterij en het vastlopen.
Ik wilde hem al terug sturen, toen ik toch maar eens wat instellingen naliep.
Ik kwam erachter dat je bij de energie instellingen de optie slaapstand inschakelen en automatisch uitschakelen deze niet op een tijd moet zetten, maar de optie nooit kiezen.
Ik heb een sleepcover en die instelling heb ik.aan laten staan. Hierna geen enkel probleem meer gehad.
Ik vind de aan en uitknop wel erg slap en slecht.
Misschien lukt het met bovenstaande instellingen bij andere klanten ook om de ergenis van bevriezen op te lossen.

Pluspunten

• Lekker licht

Minpunten

• Slappe aan en uitknop

Hannelore 19-04-2020

Super fijne reader

Geschreven voor: Kobo Clara HD zwart

Een hele fijne reader, makkelijk te bedienen, diverse mogelijkheden voor aanpassing lettertype, regelafstand, dikte letters, verlichting etc.
Advies om de reader zo MIN MOGELIJK in slaapstand te zetten, tenzij het voor een paar minuten is, maar om de reader uit te schakelen. Zo voorkom je dat hij vastloopt!!!! Opstarten na uitschakeling duurt maar 30 seconden!!! Heb het zelf uitgeprobeerd toen hij ook diverse keren vastliep in slaapstand en nu bij uitschakeling is dit niet meer voorgekomen. Bovendien loopt de accu veel en veel minder snel leeg.

Pluspunten

• ligt lekker in de hand
  • Voorkeuren makkelijk in te stellen

A 20-11-2019

Koop geen Kobo Clara HD

Geschreven voor: Kobo Clara HD zwart

Waardeloos ding zeg Gaat iedere keer op slaapstand Altijd als de batterij leeg is opnieuw aanmelden met account , boeken opnieuw laden. Ergste is dat ie na opladen zegt dat je op de resetknop moet drukken en dat kun je 100 x doen en dan de 101ste keer doet ie het misschien

Minpunten

• Gaat snel leeg
  • Resetknop doet het niet
  • Kwaliteit is niet in verhouding tot de prijs dus
  • Werkt niet valt voortdurend in slaap

d.van Zijl 03-11-2019
  • Product gekregen

zeer korte levensduur

Geschreven voor: Kobo Clara HD zwart

gekregen voor mijn verjaardag, ziet er leuk uit, makkelijk leesbaar enz enz.
na 2 weken een een boek in een boek als afbeelding, resetten naar fabrieksinstellingen, maar helaas, kan er niks meer mee, het hoofdmenu is gedeeltelijk weergeven, enz.
bij de mediamarkt zei men dat hij gevallen was op het scherm en dat dat de oorzaak was, garantie??? waarschijnlijk niet, echter hij is niet gevallen en van schade aan het apparaat is niks te zien.

Nicole 02-09-2019

De Clara blijft in slaapstand hangen

Geschreven voor: Kobo Clara HD zwart

Ik zou deze Clara niet aanraden! Ik heb er eentje gekocht afgelopen april en deze blijft steeds in "slaapstand" hangen. Je kunt hem niet aan- of uitzetten, maar moet telkens teruggezet worden naar de fabrieksinstellingen met een harde reset. Vervolgens doet hij 3 dagen alles goed en dan duikt het probleem weer op! Heb met Kobo gebeld, hem vervolgens teruggestuurd naar Bol.com en daar blijkt dat ze hem niet meer kunnen maken.....Krijg nu als het goed is mijn geld terug gestort en ga daarna een andere bestellen maar voor mij nooit geen clara meer....

Gerard 29-07-2019

Prettige afmeting en haarscherp scherm.

Geschreven voor: Kobo Clara HD zwart

De Kobo Clare HD kwam al als beste prijs/kwaliteit verhouding uit alle testen, maar dat is in de praktijk ook zo. Zelf heb ik in een winkel diverse E-readers naast elkeaar bekeken en deze sprong qua helderheid ver boven de anderen uit. De afmetingen blijven in mijn optiek altijd subjectief. Zelf vind ik deze Clara HD heerlijk compact en makkelijk mee te nemen in mijn binnenzak van mijn jas of colbert. Het lettertype en grootte kan je makkelijk aan je persoonlijke wensen aanpassen. Mijn vrouw heeft de Kobo Forma gekozen die een iets groter beeldformaat heeft. De prijs is wel weer ruim 100 euro duurder, maar dat heeft zij er graag voor over voor meer de beleving van een 'nomale' bladspiegel. Beide E-readers zijn kwalitatief van een hoge standaard.

Izzy 03-07-2019

Waardeloos dat je geen softe reset kan geven

Geschreven voor: Kobo Clara HD zwart

Omdat mijn Kobo Glo HD door zeer intensief gebruik niet meer opgeladen kon worden, heb ik een nieuwe e-reader gekocht. De Kobo Clara HD. Ik heb hem nu een klein maandje en hij is al 2x helemaal vast gelopen. Helaas heeft de Clara geen mogelijkheid voor een softe reset dus moet je wel overgaan tot een harde reset. Dat heeft als gevolg dat al je boeken verdwenen zijn. Die moet je er opnieuw opzetten en al je verzamelingen opnieuw aanmaken. Echt waardeloos. Deze keer lukt zelfs de harde reset niet. Ik mis mijn Glo!

Pluspunten

• Titel van het boek staat bovenaan de pagina

Minpunten

• Geen mogelijkheid softe reset
  • Loopt vaak vast

Peter 06-08-2020

Slecht!

Geschreven voor: Kobo Clara HD zwart

Voor een duurdere ereader van een goed merk is dit echt een slecht apparaat! Vindt vaak de aanwezige WiFi niet, synch mislukt vaak, gaat 3x per week spontaan uit, loopt veel vast (heropstarten). Goed is het formaat en de leesbaarheid van het scherm en de batterijduur. Daarvoor hoef je alleen niet deze te kopen!

Pluspunten

• Formaat
  • Batterijduur
  • Scherm

Minpunten

• Slechte wifi
  • Valt spontaan uit
  • Synchronisatie mislukt vaak
  • Loopt vaak vast

P.J. Arens 03-12-2019

Mooi apparaat, maar werkt niet

Geschreven voor: Kobo Clara HD zwart

Ik heb deze reader gekocht. Als hij doet wat hij moet doen is het een zeer prettige E-reader.
Maar, na een paar dagen blijft hij vastzitten in de slaapstand. Na veel gemartel met die ene knop wil hij nog wel opstarten, doch na zo’n 7 tot 10 dagen zit het apparaat muurvast en doet niets meer.
In een tijdsbestek van 5 weken heb ik drie maal (!!) een nieuwe Clara HD gekocht. Elk gekocht toestel stopte er al snel volledig mee. Samengevat: als hij doet wat hij moet doen: een prachtig toestel, maar hij stopt er na ongeveer een week mee.

Pluspunten

• comfortabel lezen
  • handzaam model

Minpunten

• blijft vastzitten in slaapstand
  • gaat ongeveer een week mee

P 07-08-2019

waardeloos apparaat

Geschreven voor: Kobo Clara HD zwart

Vandaag voor de derde keer terug geweest naar Media Markt: apparaat springt op slaapstand en is niet meer te resetten. 2 Keer een nieuwe e-reader gekregen, vandaag geld terug gevraagd. Klacht was bij Media Markt bekend: de Kobo Clara springt vaak op de slaapstand.

Pluspunten

• handig formaat

Minpunten

• waardeloze software

Teunissen 07-08-2019

Waardeloze e-reader

Geschreven voor: Kobo Clara HD zwart

Ik heb binnen 1 maand een kapotte e-reader. Blijft in de slaapstand staan en je ziet niet dat hij is opgeladen.Ik ga nu de Kobo Aura H2O 2de editie proberen

Pluspunten

• Goed formaat
  • Goed leesbaar

Minpunten

• Laad niet op
  • Blijft in slaapstand staan

Riny Hendriks 02-07-2019

Compacte e-reader

Geschreven voor: Kobo Clara HD zwart

Compact, duidelijk leesbaar scherm, automatische aanpassing lichtsterkte.
Installatie zeer eenvoudig en snel.