Sangean WFR-27C - Reviews

digitaal
Kleuren
zwart

janbemel 24-02-2016 Product maand in bezit

Zo'n 40 jaar geleden kocht je een kortegolfontvanger als je geïnteresseerd was in het luisteren naar radiozenders uit de hele wereld. Uit ruis, gepiep en gekraak plukte je dan de muziek en spraak van veraf gelegen radiozenders. Vandaag de dag heb je de radiowereld aan je voeten met deze veelzijdige radio van Sangean, de WFR-27C.

De radio is gemakkelijk in te stellen voor internetradio en DAB+. Voor de FM-band hoeft helemaal niets vooraf te worden ingesteld. De ontvangstkwaliteit van DAB+ en FM is prima, niets op aan te merken. De geluidskwaliteit van de ingebouwde luidspreker is heel acceptabel. Het kleurenschermpje is lang niet zo helder als het scherm van een smartphone of tablet, maar toch is de tekst, ook bij daglicht, heel behoorlijk leesbaar. De bediening is natuurlijk even wennen, maar de menu's zijn duidelijk genoeg. Wel jammer is dat ze niet in het Nederlands gekozen kunnen worden.

Wat vroeger de kortegolf was voor wereldwijd radioluisteren, is nu de internetradio. Dit deel van de WFR-27C is goed ontworpen. Het wisselen van zenders gaat aardig snel. De menustructuur binnen het internetradiodeel is goed gestructureerd. Voor internetradio maakt de WFR-27C gebruik van de diensten van vTuner. Deze dienst lijkt wat minder radiozenders te bevatten dan zijn tegenhanger TuneIn. Maar zeker kun je nog altijd kiezen uit een overvloed aan radiozenders en podcasts uit alle werelddelen.

Behalve als radio kun je de WFR-27C ook gebruiken als 'muziekstreamer'. Dat kan via de muziekspeler waarmee je muziek van bijvoorbeeld een pc naar je radio streamt. Maar er is nog een modus, Spotify Connect genaamd. Met die modus kun je het geluid van je tablet of smartphone 'doorsturen' naar de WFR-27C. Die speelt dan je Spotify-muziek af. Om dit te kunnen doen moet je wel abonnee zijn van Spotify, en je moet de Spotify-app gebruiken op je mobiele toestel.

Wat batterijgebruik betreft is deze radio ook flexibel. Er moeten 6 AA-batterijen in de WFR-27C. Daarbij kun je kiezen voor niet-oplaadbare alcalinebatterijen of oplaadbare exemplaren. Kies je voor oplaadbare batterijen, dan kun je ze in de radio zelf opladen. Heel praktisch.

Met de WFR-27C heeft Seagan een universele radio op de markt gezet, die een heuse opvolger is van radio's uit de jaren 1970 met FM, langegof, middengolf en kortegolf.

erikange1972 17-06-2015 Product paar dagen in bezit

Na een noxon internetradio gehad te hebben, nu deze gekocht, het geluid is beter, via internet kan je een favoriete lijst maken die dan op je radio komt, maar wat voor ons zeer belangrijk is zijn de 5 voorkeuzeknoppen, aangezien mijn man blind is, helaas is zijn favoriete zender 53lacht net uit de lucht..

jaanluis 19-05-2015 Product paar dagen in bezit

1 dag in bezit en maar retour naar leverancier. Reden, NPO zenders in de DAB modus zorgen voor een stoppend apparaat na ongeveer4 a 5 minuten. De radio sluit zichzelf af. Oorzaak zijn de slideshows van npo waarmee de radio niet overweg kan en stopt. Bij sagean (nl) is men bekent met dit fenomeen is men volgens zeggen bezig de software hierop aan te passen.
Hoe lang dit gaat duren is niet bekent dus maar snel retour. Op zich wel jammer want het is geen verkeerd apparaat.

emaricus 13-11-2014 Product paar dagen in bezit

We kenden het merk niet, waren wat wantrouwig.
Ongelooflijk, geweldige radio die via internet werkt.
We hebben zelfs een tweede aangeschaft, zo goed zijn we tevreden.

Er is geen Nederlandse gebruiksaanwijzing, hindert niet, de menustructuur werkt zeer eenvoudig.
Zeer gemakkelijk en eenvoudig in gebruik.
Compact.
Zelfs (oplaadbare) batterijen zitten er bij.

Geluid is zeer goed.
Geluid kan ook zachtjes gezet worden, ook dan geweldig geluid. Dit is voor ons belangrijk.

Radio is via internet overal in huis storingvrij te ontvangen.
Via DAB werkt hij ook goed, wij gebruiken de radio via internet, hoeft de antenne niet uit.

Geweldige radio die we iedereen kunnen aanbevelen.