Ruark Audio R4i - Reviews

Type tuner
analoog
Usb-aansluiting

JKO76 23-07-2014 Product kwartaal in bezit

Na 3 maanden gebruik kan ik mijn Eerste review alleen nog beamen. Het enthousiasme is zelfs toegenomen, wat een fijn apparaat. Ik heb voor de wireless ontvangst een Apple Airport Express aangesloten en dat werkt formidabel! Spotify, geluid van video's, clips van YouTube, alles wordt snel zonder storing overgebracht naar de Ruark die het vervolgens perfect afspeelt. Zeer tevreden gebruiker. Hoewel er niets mankeert aan de behuizing, vind ik persoonlijk de metalen "look" wel mooi, maar ik had in dit segment een betere afwerking verwacht van de goedkoop ogende metalen behuizing van de afstandsbediening en het front. Dit oogt aluminium, maar ik denk dat het mat RvS plastic is, het enige minpuntje dus.

JKO76 04-04-2014 Product paar weken in bezit

Getwijfeld tussen Sonos en Ruark, en beslist geen spijt gehad van de keuze voor de Ruark R4i. Wat een megageluid, vol en zwaar, de kamer (40m2) wordt geheel gevuld, hoewel twee additionele BT-speakers best erbij kunnen.
De Ruark heeft geen Airplay, DLNA of wireless. In plaats daarvan kun je kiezen voor CD, USB, Ipod/Iphone, FM of DAB+. Om toch te kunnen streamen kan er aan de achterzijde een BT-module of een Air Express (Apple) geplaatst worden dmv de audio-ingang, maar waarom zou je nog een extra connectie maken als de meeste gebruikers een iphone hebben die bovenop het dockingstation geplaatst kan worden. Bovendien is de Ruark door zijn gebruik van High End componenten gepositioneerd voor liefhebbers in de bovenkant van de markt (de puristen). Ik heb mijn exemplaar gekocht bij Divine Audio in de UK (650 euro incl. verzending) en ik ben zeer tevreden over de kwaliteit van deze Ruark. Alles werkt prima, de afstandsbediening is zeer apart. Enig minpuntje is de afwerking van de zogenaamde "aluminium" trimmings, zoals het deksel van de 30-pins connectie en de schaal waarin de afstandsbediening geplaatst kan worden. Van mij had dit fraaier gekund.