Tivoli Model One - Reviews

analoog
Usb-aansluiting

leoneke56 03-04-2015 Product jaar of meer in bezit

6,8
Mooie vormgeving. Mooi geluid uit zo'n klein kastje. Maar hij loopt zo vaak van de zender af dat het een flinke bron van ergernis geworden is. Ik deel die ervaring van het niet op de zender afgestemd blijven met de andere reviewers. Ik luister vaak naar Radio NPO 2 en om hem op die zender afgestemd te krijgen en te houden is werkelijk een crime. Ik zou dit product niet weer kopen.

Juul de Crules 28-02-2015 Product jaar of meer in bezit

Al jaren in het bezit van design-lieveling Tivoli's Model-One en Model-Three.
Ik ben beslist niet tevreden met deze radio's.
Grootste ergenis is het weglopen van de radio-zender zodat je regelmatig moet bij-tunen om hem weer storingsvrij aan te horen. Dat doen bij mij beide modellen. Bovendien maakt Model-One gigantische herrie in de tussenliggende etappes van de ene naar de andere zender frequenties...Heel irritant.
AM is niet om aan te horen en heeft weinig ontvangstpotentie met de gemonteerde ingebouwde antenne.

Wat deel van het ontwerp is (en ik had het kunnen weten bij aankoop) maar wat toch armoede uitstraalt:
1] geen treble/bass instellng
2] geen stereo mogelijkheid
3] geen voorkeurzenders
en betreffend voor model Three:
4] een gigantische externe voeding in de vorm van een wit blok aan de netspanningskabel....niet handig en niet fraai.
5] Model Three klinkt bovendien anders en minder "vol" dan model One...
Deze Three heeft wel de mogelijkheid om een 2e speaker toe te voegen (echter heb ik zelf niet in geïnvesteerd met in gedachte die Tivoli prijzen)

DAB is niet aan de orde bij deze modellen en ik was met voorgaande ervaring niet geïnteresseerd meer in een Tivoli product.
Ik heb een Ruark aangeschaft> een mono èn een stereo model: geweldig geluid...doet beslist niet onder voor Tivoli.

later nog een FM radio gekocht voor mijn moeder: een Sangean > perfect geluid en gebruik....in feite beter dan Tivoli....de prijs is dik minder dan de helft van de Tivoli-One...al is het design niet geweldig orgineel.

Kortom;
de Tivoli's hebben technische mankementen....voor een product met díe prijs in samenhang met die oude vertrouwde bekende FM-techniek vind ik dit daarom een (totaal) overprijsd product.

pblom 05-04-2012 Product jaar of meer in bezit

Heb de Tivoli One nu bijna anderhalf jaar in bezit. Fantatstisch mooi om te zien en te horen. Straalt echt degelijkheid uit en is een genot om naar te luisteren.....als ie tenminste op de zender blijft. Dankzij ontwerpfouten in de Tivoli loopt deze vaak van de zender af en stoort deze enorm tijdens het zoeken van een zender. Ook is het een drama nauwkeurig op een zender af te stemmen.
Deze laatste punten verpestten het laatste half jaar toch echt mijn aanvankelijk positieve beeld van de Tivoli. Helaas houdt het RMA beleid van Tivoli ook niet over; men spreekt over 'design features', waarvoor bedankt....:-(

ibb 28-07-2010 Product jaar of meer in bezit

ALS ie het goed doet is het geluid super. Heb echter problemen met het van de zender lopen. Is al eens gratis gerepareerd, het is nu beter, maar zeker niet over.

Sjoerd Gompie 14-01-2010 Product jaar of meer in bezit

9,6
----------Update review, 14-1-2010-----------
Inmiddels twee jaar in bezit.
Zowel de One als de Pal bevallen zeer goed. Het geluid van de One vind ik echter wel beter/voller.

Zo goed dat ik hem inmiddels in de woonkamer heb staan.
De I pod met dockingstation en afstandsbediening heb ik er op aangesloten...Perfect

Misschien ruil ik de one ooit nog in voor een two.
Wel een nadeel dat je hem niet verder kan uitbreiden.

-----------1e review, 21-1-2008-----------
Niet goedkoop, maar het geluid vind ik super.
De mogelijkheden zijn beperkt maar eenvoud is ook het uitgangspunt geweest van het ontwerp.

Omdat ik het geluid zo goed vind, heb ik een paar maanden geleden er nog een pal bijgekocht. Zodat ik op vakantie ook van dit wondertje kan genieten.

Zeer tevreden, als je niet te veel op je centen hoeft te letten zeker een aanrader.

thalazar 29-11-2009 Product paar dagen in bezit

Wat een kwaliteitsproduct! Zo bouw je een eenvoudige radio met hoogwaardige componenten! Je voelt aan de behuizing en de knoppen dat je deze radio nog aan je kleinkinderen kunt geven!
Het geluid is ook vol en diep en kamervullend.
De tuner van Kloss is zeer zuiver af te stemmen door een vertraging op de knop, bij voorgaande reacties kwam een ruis voor wanneer het volume laag stond, dit heb ik niet kunnen bemerken.
Kortom een simpele mono tafelradio met een verbazingwekkend geluid!

Marc63 27-10-2009 Product jaar of meer in bezit

7,6
Deze radio is al vele jaren in mijn bezit en heeft een goede FM ontvangst en een onovertroffen goed geluid, krachtige lage tonen, helder hoog en kamervullend. Heb onlangs een Tangent Quattro gekocht, maar de geluidskwaliteit van de Tivoli is echt een klasse beter. Bij laag volume is inderdaad wel een soort bromtoon hoorbaar....al sinds het begin, maar ja, aangezien ik zeer tevreden ben over deze radio, moet ik deze productiefout maar accepteren.

johndejong 19-12-2008 Product paar dagen in bezit

Kwaliteit valt tegen.
helderheid ( trebble) niet te regelen.
Ruis bij aux.
AM niet om aan te horen.
Houdt zender niet 100% vast.
Prijs/kwaliteit niet goed.

Maarten897 29-08-2008 Product jaar of meer in bezit

Een genot voor het oor en de radioliefhebber! FM ontvangst met de interne antenne is zeer goed. AM ontvangst valt wat tegen. Heb een mail van de importeur die aangeeft dat de radio ook niet voor AM bedoeld is (waarom zit het er dan op????)

Ander minpuntje is dat hij al een keer gerepareerd is, probleem met verloop van frequenties.

Het geluid is fenomenaal. Het lijkt onwaarschijnlijk dat er een huiskamervullend geluid uit komt met ook flink wat lage tonen.

De mogelijkheden zijn bewust beperkt, dat is een keuze. Mooi analoog, geen gedoe met rds enzo. Gewoon simpel radio luisteren.

Eerlijk is eerlijk: hij is duur. Maar dat hoor je dan ook als je luistert!