Panasonic Lumix DC-TZ200 zwart

Filmen in Full-HD
Optische zoom
15 x optische zoom
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 31 reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic Lumix DC-TZ200 zwart op Kieskeurig.be.

Samenvatting

Dit allround superzoom model van Panasonic is een waardige opvolger van de TZ100. Dit toestel is uitermate geschikt voor reizigers en vakantiegangers. De camera is namelijk erg handzaam en makkelijk om mee te nemen. De camera beschikt over een 15x optische 24 -360 millimeter zoomlens, maar heeft hiervoor wel wat moeten inleveren op de lichtsterkte. De camera kan 1080p beeld tot 120 fps schieten en 4k beelden tot 30 fps. In Full-HD kun je slow-motionbeelden schieten. Het lcd-scherm is helaas niet te tilten. De foto's die de camera schiet zijn goed van kleur en helder. De Lumix van Panasonic is een erg fijne all-round camera voor een scherpe prijs.

Pluspunten

Minpunten

+ Zoombereik

+ Grootte en grip

+ Goede beeld stabilisatie

- Minder lichtsterk

- lcd-scherm tilt niet

Robin Vos 03-06-2018

Super camera voor elk doeleinde

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 zwart

We zijn bij Cameraexpress geweest om informatie in te winnen over een all in compacte camera voor onze vakanties, heel goed geholpen en uiteindelijk tot het besluit gekomen om deze (wel wat aan de dure kant) compact camera aan te schaffen. De 15x zoom is echt een toegevoegde waarde. Het 4k filmen en via de film een foto op kunnen slaan is een heel erg handige functie tijdens actiescènes. Per foto is in te stellen op welk punt je scherp wil stellen net zoals bij een spiegel reflex camera. Helaas is de capaciteit van de batterij aan de lage kant waardoor er maar ca 300 foto's te maken zijn met een volle accu. Qua filmen weet ik niet hoe lang de batterij mee gaat omdat ik de camera pas 2 weken in bezit heb.

Overall : hele goede camera, mooie scherpe fotos. klein formaat, goede zoom.
Aan te raden voor een all in 1 camera voor op reis.
Wat ze wel kunnen toevoegen in de volgende serie is een grip aan de achterzijde voor de duim voor iets meer grip tijdens het fotograferen.

Pluspunten

• Kwaliteit foto's
  • Mogelijkheden
  • Touch screen

Minpunten

• Batterij capaciteit

jac. 28-08-2018

prima reiscamera

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 zwart

de TZ 200 is een gemakkelijk mee te nemen camera en overtuigd met uitstekende foto's. De handleiding vergt enige studietijd maar in de stand " automaat " zijn de resultaten eveneens van zeer goede kwaliteit. Kortom een uitstekende keus.

Pluspunten

• sdcherpe foto's
  • makkelijk te hanteren

Minpunten

• geen, een extra batterij is aan te bevelen

Janneke Firet 15-05-2019

Prettige combinatie van grote sensor en groot zoombereik

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 grijs

Compacte camera met groot bedieningsgemak en mooi zoombereik. Beeldkwaliteit prima en accuduur uitstekend. Zeer geschikte camera om altijd binnen handbereik te hebben voor binnen en buiten.

Bart 22-04-2019

Handzaam toestel

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 zwart

Gemakkelijke bediening en mooi klein toestel, aanrader wanneer je net als wij op de motor weinig bagageruimte hebben.

Pluspunten

• Formaat
  • Touchscreen

Michel 19-04-2019

klein en handelbaar, grote sensor en behoorlijke zoom

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 grijs

Dit toestel is echt een voltreffer qua aangeboden kwaliteit.
Spijtig dat het scherm niet kan worden opengeklapt. Dit geeft soms problemen zo de zon verkeerd staat. De kleine optische zoeker helpt, maar lost dit probleem niet volledig op.

Pluspunten

• klein en handelbaar
  • 1 inch sensor
  • groot zoombereik

Minpunten

• geen openklapbaar scherm
  • gevoelig voor bewegingsonscherpte bij grote zoom
  • gevoelig klepje om batterij op te laden

BJG52 13-03-2019

Mooi compact, zeer goede specs.

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 zwart

Deze camera gekocht als vervanging van de TZ10. Deze camera is een perfect alternatief met 15x zoom, 1"sensor, zoeker goed te gebruiken bij veel zon, fotomoment kiezen uit film en beste plaatje opslaan en ga zo maar door. De prijs is stevig maar als je vergelijkt met andere soortgelijke camera's moet je wel tot de conclusie komen dat dit de beste keuze is. Prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed.

Pluspunten

• 1"sensor
  • 15x zoom
  • zoeker
  • Zeer compact
  • Video in 4K ultra HD

Minpunten

• Geen accu lader bij gesloten

Emmy 18-01-2019

super compact

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 zwart

Op zoek naar een goede, kleine compactcamera had mijn onderzoek twee kandidaten opgeleverd: de Sony RX100VI en de Panasonic Lumix DZ200. Kamera Express had beide modellen op voorraad, dus ik kon ze uitgebreid proberen. Er wordt ruim de tijd genomen om je advies te geven en te luisteren naar je wensen.

De Sony was ietsje beter getest dan de Lumix, maar kost 2x zoveel. De Lumix biedt geen uitklapbaar scherm en heeft een iets tragere lens, maar de interface vond ik iets intuïtiever en de kwaliteitsverschillen zijn minimaal.

De Lumix dus. Mooi alternatief voor het uitklapbaar schermpje is de verbinding met je mobiel, waarbij je de Lumix compleet met je mobiel kunt aansturen. Ook het beeld wordt op je mobiel weergegeven. Ik ben amateurfotograaf met vrij hoge kwaliteitseisen. Onderwerpen zijn macro, landschap, vogels. De eerste resultaten voldoen ruimschoots aan mijn wensen. Een goede keuze dus, die Lumix. bedankt voor de service Kamera express

Pluspunten

• klein/compact
  • aansturen via de app
  • zoombereik
  • touch screen

Minpunten

• geen kantelbaarscherm
  • geen interngeheugen

Geert 19-07-2018

Perfecte camera voor op reis

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 grijs

De camera is compact maar is toch goed vast te houden. De EVF werkt zeer goed, dus ook bij veel zonlicht goed zicht op het onderwerp. Opstarten van de camera en het scherpstellen gaat zeer snel. Het menu werkt intuïtief. Dit is mijn eerste camera van Panasonic maar ik kan de weg in het menu goed vinden. Een aanrader!

Pluspunten

• Compact
  • Snel opstarten en scherpstellen
  • Menu werkt intuïtief

Minpunten

• Scherm niet kantelbaar

Arjo 05-11-2019

goede foto kwaliteit

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 grijs

Na aankoop meteen meegenomen op vakantie. Heel veel mogelijkheden, nog lang niet allemaal gebruikt. Met de meegeleverde batterij kon ik toch een dag flink foto's maken en af en toe wat filmen. De HDMI aansluiting is ook handig om op de hotelkamer alvast via de tv de foto's te bekijken en te selecteren.

Ton 14-10-2019

Duidelijk scherm, groot zoombereik

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 zwart

Een compactcamera met alle denkbare mogelijkheden/instellingen. Groot zoombereik en fantastische foto's.

Pluspunten

• kwaliteit foto's
  • Zoom bereik
  • instelmogelijkheden

Minpunten

• nog niet ontdekt

H. Theune 28-09-2019

Een echte alleskunner!

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 grijs

Na een lange zoektocht uiteindelijk terechtgekomen bij de Panasonis Lumix DC-TZ200. Wel getwijfeld tussen de TZ100 en de TZ200 (beide met 1 inch-sensor), maar het grotere zoombereik gaf toch de doorslag.
Een echte alleskunner! Je kunt werkelijk alles naar eigen wens instellen, net als een spiegelreflex. Als je dat niet wil: de automatische instelling (iA of iA+) doet het fantastisch!

Pluspunten

• compact met veel zoom
  • stevig
  • veel naar eigen wens in te stellen
  • goede zoeker

Ivonne Koomen 18-09-2019

Groot zoombereik, lange accuduur

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 zwart

Deze digitale camera heeft een groot zoombereik en lange accuduur. Het heeft heel veel mogelijkheden, maar je kunt ook de automatische stand gebruiken, dus voor gemak gaan. Voor alle kwaliteiten van de camera is het een hele goede prijs-kwaliteitverhouding.

Pluspunten

• groot zoombereik
  • lange accuduur

Yvonne 14-08-2019

Prima camera met enorm veel mogelijkheden

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 zwart

Na 5 jaar de Sony Cybershot RX100 met volle tevredenheid te hebben gebruikt, wilde ik de stap naar de Sony RX100 VI maken. Alleen de aanschafprijs weerhield me van deze koop. Na goed vergelijken op diverse sites kwam ik toen uit op Panasonic TZ200. Heb de camera nu enkele weken in mijn bezit. Gekocht bij foto de Vakman in Wijchen waar ik zeer prettig werd geholpen en goede uitleg kreeg over de camera. De eerste resultaten zijn geweldig. Wat een mooie foto's. Maar wat een mogelijkheden heeft deze camera. Zal nog wel wat tijd vergen om alles uit te proberen, onder de knie te krijgen. De zoom is geweldig, wat een verschil met de Sony RX100. Ook het touchscreen is erg prettig. Alleen jammer dat het niet kantelbaar is. De camera ligt erg prettig in de hand. Een aanschaf voor jaren fotografie plezier.

Pluspunten

• de zoom
  • ligt goed in de hand

Minpunten

• geen kantelbaar touchscreen

lumix DC-TZ200 02-08-2019

heel veel camara voor een redelijke prijs

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 grijs

Nadat xxxxx van Kamara express ons advies had gegeven kwamen we uit bij de TZ200. We zijn nog in de testfase voordat we een maand naar Armenië en Georgië gaan maar zijn nu al enthousiast over de mogelijkheden, scherpte en helderheid. Onze oude kamara, ook een Lumix, nemen we alleen nog mee als reserve onderin de koffer.

Pluspunten

• scherpte
  • natuur getrouwe kleuren van de foto's

Minpunten

• redelijk ingewikkeld, tijd nemen voor oefening

Joop 31-07-2019

Perfecte beeldkwaliteit

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 grijs

Compacte camera, niet te groot niet te klein. goede grip, meer dan voldoende zoom voor travelcamera 15X optisch maar door digitaal 30 X zonder noemenswaardige beeldverslechtering. 20Mb sensor geeft ook echt ≥20Mb foto's.

Pluspunten

• Grote zoom 15X en 30 X
  • 1" Sensor
  • Geen beeldruis
  • Redelijk gewicht daardoor stabiele grip.
  • Vele alternatieve instellingen zelf te maken

Jan 28-07-2019

Panasonic DC-TZ200

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 grijs

Handige compact camera, die alles kan wat een systeemcamera ook kan maar dan in compact formaat. Handig voor het reizen, zo in je zak meenemen en gelijk klaar om een foto te maken. Ben er heel erg blij mee en is een goed produkt. Is wel even goed de handleiding lezen wat hij allemaal kan, maar dat leert vanzelf. Stevig toestel en licht goed in de hand.

Pluspunten

• Klein en compact
  • Alles erop wat ik belangrijk vind
  • Makelijk verbinden met smartfoon
  • Goede beschrijving bij

FotoSan 14-07-2019

Compactcamera met aparte zoeker

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 grijs

Op zoek naar een goede, kleine compactcamera met gebruikersgemak tijdens wandelingen. Kamera Express heeft veel modellen op voorraad, waardoor de gelegenheid was om meerdere camera's te proberen. De ligging in de hand, het gewicht en een aparte zoeker of kantelscherm waren belangrijke criteria voor mij. De keuze is op de Lumix TZ200 gevallen en dan de grijze versie omdat die er toch wat zachter uitziet dan de zwarte versie. Er wordt ruim de tijd genomen om je advies te geven en te luisteren naar je wensen en er wordt een kopje koffie/thee aangeboden. Ook leuk dat KameraExpress bij de aankoop van een camera een of meerdere digitale cursussen erbij geeft, zodat je thuis achter de PC nog meer uit de camera kunt halen.

De Lumix biedt geen uitklapbaar scherm, maar door de aparte zoeker is het probleem met zonlicht in het scherm opgelost. De zoeker is ook in te stellen voor mensen met een bril.

De Lumix biedt volop keuze in scenes en opname-mogelijkheden als je alles automatisch doet, maar ook voor de iets gevorderde amateurfotograaf zijn er mogelijkheden om zelf met sluitertijd en diafragma aan de slag te gaan. De eerste resultaten voldoen prima aan mijn verwachtingen. Een goede keuze dus, waar ik de komende jaren veel plezier mee ga beleven.

Pluspunten

• aparte zoeker
  • eenvoudig in gebruik
  • touch screen

Robert 07-06-2019

fantastisch toestel

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 grijs

dit toestel aangeschaft om de TZ40 te vervangen. Alhoewel de bediening genoeg dezelfde is , is dit wel een serieuze upgrade: zeer mooi en compact, zeer degelijk zoom, 4K, batterij gaat lang mee. En bovenal is heel simpel om te gebruiken.
perfect toestel om mee op vakantie te nemen

Pluspunten

• compact
  • handig
  • zeer goed zoom
  • batterij gaat lang mee

Minpunten

• geen (tot nu toe)

Frank 17-05-2019

Groot zoombereik

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 zwart

Was op zoek naar een compact camera met een groot zoombereik, perfecte eigenschappen en veel mogelijk, zowel automatische als handmatige instelling. Ook moest het toestel beschikken over goede videokwaliteiten.

Pluspunten

• compact
  • groot zoombereik
  • accuduur
  • ligt goed in de hand

Carolien 05-05-2019

Makkelijke bediening, haarscherpe foto's

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 grijs

Gekocht bij kameraexpress in Groningen. Eerst uitvoerige info gehad daar. Makkelijk te bedienen, haarscherpe foto's.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Makkelijke bediening
  • Mooi uiterlijk

Minpunten

• Geen kantelbaar schermpje
  • Instellen WiFi en Bluetooth vergt even wat tijd.