Sony Cyber-shot TX DSC-TX1 zilver - Reviews

Optische zoom
4,0 x
Filmen in full-hd

MacSchulte 28-10-2013 Product jaar of meer in bezit

Misschien gaan m'n ogen achteruit, maar ik vind m'n fotoos niet meer zo fraai als in het begin. Wat het meeste stoort is de nog steeds gebrekkig functionerene zoom, waar ik vanaf dag 1 al problemen mee had. Nu is het zover dat hij nog wel in maar niet meer uitzoomt. Dat betekent dat ik telkens de camera uit moeten zetten en dan weer aan, als ik ergens voorbij gezoomed ben. Daardoor nemen gebruiksgemak en degelijkheid af.

Bert Blauw 13-12-2010 Product half jaar in bezit

Heb hem nu een half jaar en erg blij mee maar zal maar gelijk in de nadelen duiken:

--- Moet perce een Sony geheugen kaart kopen
-- Scherm krijgt helaas krassen (dus niet zoals je Iphone)
+/- Touchscream vergt wat behendigheid maar als je het eenmaal onder de knie krijgt is het erg stoer
- Hoop opties waarvan ik niet echt het nut van in zie maar je kan er beter te veel dan te weinig hebben

+++ Erg gaaf design maar ook functioneel. Heb namelijk vaak gehad dat je nog een foto uit je batterij wil persen en dat de lens dan niet meer terug schuift. Heb je bij deze dus geen last van
+++ Batterij gaat na mijn mening erg lang mee
++ Goede foto's in het donker. Dus leuk voor feestjes
++ Panorama optie is erg leuk

Achteraf gezien zou ik iets meer geld neerleggen en de TX5 nemen maar al in al absoluut geen mis koop geweest en nog steeds erg veel plezier mee.

MacSchulte 04-05-2010 Product paar dagen in bezit

7,6
Ik ben nu weer 3 maanden verder dan mijn vorige beoordeling.
Over de fotoos ben ik iha tevreden. Ik hbe nog niet ontdekt hoe je een lichte onderbelichting van -0.3 tot standaardinstelling kunt maken zodat je na iedere keer aan/uit deze weer moet activeren.
Waar ik van baal is dat de zoom het vaak niet doet, zodat ik hem binnenkort terug moet sturen naar de fabriek. Ik was al bang voor dit soort gebreken gezien de beetje gammele indruk die de camera maakt. De vlek op het scherm is alleen maar groter geworden en beslaat nu bijna een kwart van het hele oppervlak.

A.Ras 26-10-2009 Product paar weken in bezit

Hebben ze bij Sony bij personal audio zich links en rechts laten inhalen door Apple, met digitale camera's staat Sony zijn mannetje. Zo ook met wéér een nieuw model in de T-serie. De DSC-TX1 ziet er weer fantastisch uit en is voorzien van tal van nieuwe snufjes. Het nieuwe menu is aanzienlijk gebruikersvriendelijker geworden. De uitvoerige gebruiksaanwijzing op cd heb je eigenlijk niet nodig. De losse handleiding die Sony altijd royaal (wat milieu?) in diverse talen bijleverde is komen te vervallen. De zeer beknopte gebruiksaanwijzing bevindt zich nu samengebonden in een soort camera-bijbeltje. Even raadplegen hoe de accu en de memory stick moeten worden geplaatst, en het boekje kan bij het oud papier. Met een paar aanwijsplaatjes op of in de verpakking had volstaan kunnen worden. De accu gaat gelukkig wat langer mee. De fotokwaliteit is voorbeeldig. Niets aan te merken dus? Jawel. Net als diverse typen voorgangers belicht dit deze camera van Sony buitenopnamen standaard over. Natuurlijk kun je dit van te voren corrigeren met de lichtwaardeinstelling. Of achteraf op de pc. De lichtwaardeinstelling schiet bij de Imode na het sluiten van de camera weer in de nul positie; bij Programma-instelling kun je de lichtwaarde vastzetten. Dan loop je wel de kans dat je dat vergeet (hoewel het wel zichtbaar is op de display). Al met al storend werken waar je goed aan moet wennen. Het heeft geen zin de camera naar de service dienst van Sony te sturen. Hij komt onverwijld terug met de mededeling dat ze niets kunnen vinden. Mijn idee is dat Sony deze tekortkoming in de software van de camera moet aanpassen. Probeer dát maar eens aan Sony te slijten.