Braun MPZ 22

Severin CP 3534
9,0 (2)

8,1

Sylviaaaa 21-05-2015 Product jaar of meer in bezit

Ik heb de ouwe MPZ 22 van mijn oma, dus meer dan 50 jaar oud! Hij is een keer gevallen dus het lipje heeft een extra zetje nodig, maar hij werkt als een tierelier! Gebruik hem echt elke dag, heel blij met degelijke kwaliteit.

Marco Maas 10-02-2013 Product half jaar in bezit

Uitstekend product. Het kost weinig en er zitten geen toeters en bellen op waar je toch niks aan hebt. Hij doet precies wat hij moet doen en dat gaat perfect. Hij is snel en makkelijk schoon te maken en de pers is krachtig. Echt een product van de ouwe stempel. Duurzaamheid heb ik een 10 gegeven maar ik weet niet hoe het na een paar jaar is natuurlijk. Mijn gevoel zegt dat deze het nog jaren perfect blijft doen.

dondanny 17-12-2012 Product maand in bezit

Geweldig apparaat, verschillende andere citruspers apparaten gehad... allemaal drama: slippende aandrijving, sinaasappels te weinig uitgeperst...
Dit apparaat heeft vermogen, is handig en makkelijk schoon te maken. Wordt praktisch iedere dag gebruikt en mocht deze ooit de brui aan geven dan zal ik zeker hetzelfde apparaat kopen !

JaneHo 10-04-2012 Product jaar of meer in bezit

Na 20 jaar van mijn vorige citruspers van Braun genoten te hebben dit model 1,5 jr geleden aangeschaft. Met Pasen heeft hij het (gelukkig) begeven. Anderhalf jaar irritatie over het sap dat na 1 of 2 sinaasappels al niet meer door de opening het glas in wilde. Erg makkelijk verstopt door het vruchtvlees en dan maar steeds moeilijk moeten doen om toch de glaasjes gevuld te krijgen. Miskoop. Niet aan beginnen.

mika2006 04-09-2011 Product jaar of meer in bezit

Na jaren van gebruik liet de vorige Braun MPZ 22 het leven , alleen een tandwieltje was versleten , dus een nieuwe gekocht.
Echter na een jaar hetzelfde euvel met een nieuw MPZ 22 , dus voor mij geen nieuwe meer , tandwieltje geen service artikel dus pech opzoek naar een betere pers geen braun meer.

MarkusL 13-03-2011 Product kwartaal in bezit

5,5
We hebben jarenlang een klein persje van Braun gehad, geen probleem, lekker simpel en goed. Nu deze gekocht en begon te ratelen na minder dan een paar maanden. Kapot, versleten, tandwieltje intern rot (zelf open gemaakt). Jammer hoor. De moeite niet om terug naar de winkel te gaan voor dat geld en ook nog 5 euro parkeergeld in de stad te betalen. Zou bij omruil toch deze niet meer willen. Braun was voor mij kwaliteit vroeger en nu....
Het stopje zat ook regelmatig dicht. Op basis van reviews op Kieskeurig de Philips gekocht en wauw wat een wereld van verschil, de zo stil en krachtig als rolls royce pers (wel 2x zo duur, maar geen frustraties meer). Hopelijk blijft ie wat langer leven dan de Braun.

CdV 17-02-2011 Product jaar of meer in bezit

5,3
---------- update review 17-02-2011 ----------
De Braun MPZ 22 had ik zeer lang in gebruik. Heb al eerder een lovende review gegeven, wel met een paar kanttekeningen.
Maar ik heb nu een veel betere ontdekt van Braun, namenlijk de Citromatic (MPZ 4).
De MPZ 22 heeft als bezwaren dat het witte rubbertje van de lekstop binnen de kortste keren zwart van de schimmel wordt. Dat kan je dan wel vervangen, maar moet regelmatig gebeuren.
Ook het tuitje van de lekstop is meerdere malen kapot gegaan. Ook te vervangen. Maar je blijft bezig.
De perskegel en de ring zijn lastig schoon te maken.
Allemaal bezwaren die niet aan de MPZ 4 kleven.
Bij mij is de MPZ 22 dus de deur uit gegaan.

---------- oude review 03-05-2008 ----------
De MPZ 22 heb ik al sedert 5 augustus 1982 in mijn bezit. Dat zegt dus wel wat over de duurzaamheid, want ik gebruik deze citruspers nog dagelijks.

Wel zijn er af en toe wat onderdelen kapot gegaan, maar die waren gemakkelijk te vervangen door aan te schaffen in de onderdelen winkel. Perskegel eenmaal vervangen, uitlooptuitje en rubbertje zijn een paar maal vervangen.

Persen gaat prima. Alleen schoonmaken is niet echt gemakkelijk. Mogelijk dat dat probleemloos in een afwasmachine kan, maar hier gebeurt de afwas nog met de hand. Onmiddellijk afspoelen na gebruik is geboden, anders koekt het pulp aan de onderdelen vast. De onderdelen hebben ook lastige hoekjes die niet schoon te krijgen zijn en daar groeit dan in de loop der tijd zwarte schimmel aan.

Kortom: een Braun design klassieker met een goed persresultaat, maar dat op het vlak van schoonmaken en onderhoud nog wat verbetering zou kunnen gebruiken.

windmillsails 16-02-2011 Product paar dagen in bezit

We hadden al eerder zo'n apparaat, dik tevreden over gebruiksgemak en duurzaamheid. Je kunt er alleen maar mee persen, vandaar de 4 voor "mogelijkheden" bij de beoordeling gegeven.
Na een jaar of 8 en veel gebruik heeft hij de geest gegeven. Bij de Bobshop een nieuwe besteld, snelle levering en goede prijs. Al diverse produkten hier besteld. Een aanrader.!!

charles43 06-06-2010 Product maand in bezit

Deze braun welke we nu sinds
2 maanden in gebruik hebben is gewoon goed,heel makkelijk
schoon te maken, perst prima
tot de laatste druppel uit,
zonder meer een uitblinker

Ruben33 07-05-2010 Product paar dagen in bezit

De pers heb ik nu ongeveer 3 jaar en gebruikt 'm enkele malen per week.

Het apparaat is degelijk en perst erg goed. De motor is krachtig maar met snel persen, lukt het toch om het draaien te stoppen als de sinaasappels hard en klein zijn. Bij veel persen raakt de toevoer naar het gootje verstopt maar dit is meestal makkelijk te verhelpen maar er zit wel opeens een stuk vruchtvlees is je glas. Het gootje is echt heel handig en lekt ook niet als je deze omhoog klikt om van glazen te wisselen.

Het schoonmaken gaat makkelijk, even afpoelen en soms in de vaatwasser. Zie nog niet dat dit het materiaal aantast. Er is geen mogelijkheid om het snoer op te bergen maar er omheen draaien lukt ook zonder dat het snoer er los om hangt.

Ben erg tevreden met het apparaat, niet niet eerder zo'n goede pers gehad.

Watmann 29-03-2010 Product kwartaal in bezit

In mijnleven nu 3e citruspers. 4 maanden in bezit, werkt goed, maar is moeilijk schoon te maken en stinkt daarom. Verder wel heel degelijk, mooi en licht in gebruik. Vorige machine van MLS was beter schoon te maken, maar begaf het na 3 maanden. Braun is een heel degelijk merk, heb er ook een koffiezetter van, die heb ik a 4 jaar en werkt als een zonnetje. Maar niet alles gaat over rozen, dus in dit geval ga ik toch verder zoeken.

testman 11-03-2010 Product paar dagen in bezit

Gisteren besteld bij Digideals, vanochtend al binnen en natuurlijk direct op de proef gesteld. Conclusie; een super apparaat!

Maakt weinig lawaai, perst zeer goed en is nog eenvoudiger schoon te maken. Voelt ook als zeer degelijk aan.

Cybermom 08-11-2009 Product jaar of meer in bezit

Dit apparaat kocht ik in 1982 voor ongeveer 50 gulden. Het draaide lekker snel en dat is ook de reden dat ik hem niet heb weggedaan toen in 1990 de lipje van de bovenbak afbrak (waar het sap uikomt). Hij loopt nog als een zonnetje al weet ik niet of dat zo zal blijven.

Ethan38 19-03-2009 Product paar dagen in bezit

Ik had ooit een lichtgewicht Braun citruspers, maar deze is erg solide. Gedeelte waar de motor in zit heeft een behoorlijk gewicht zodat hij niet beweegt over je aanrecht. Schenktuitje is inklapbaar, handig voor inschenken meerdere glazen. Makkelijk te reinigen. Persen gaat erg makkelijk en goed. Blijft niets over van je sinaasappel, dankzij de 60 watt.

sinaasappelmax 19-11-2008 Product jaar of meer in bezit

Genoeg vermogen (60watt) draait eerder de sinaasappel stuk dan dat de pers moeilijk doet. Het zijn maar 2 onderdelen die je hoeft schoon te maken, als je hem na gebruik gelijk schoonspoelt dan ben je in 30 sec klaar. En eens in de 3 maanden in een warm sopje laten weken. In de opvangbak kunnen ongeveer 2 glazen. Ik gebruik hem bijna elke dag.
Maart 2005 aangeschaft.

ferry pers 01-08-2008 Product jaar of meer in bezit

na ong. 15 jaar dagelijks gebruik van de braun citruspers, zonder een enkel probleem, begaf de aandrijving het. Tijd voor een nieuwe machine.
Na diverse andere modellen bekeken te hebben
viel de keuze wederom op de mpz 22. De prijs
kwaliteit verhouding het gemak in gebruik en de duurzaamheid gaven opnieuw de doorslag. Helaas
hebben we bij deze machine minder geluk, want
na ong. een jaartje persen, houdt hij er gewoon
mee op. Jawel, de aandrijving...
Gaan we nu weer de mpz 22 nemen?

tommycat 01-06-2008 Product jaar of meer in bezit

Ja, wat zal ik zeggen... had ik dit apparaat maar eerder gekocht. Makkelijk schoon te maken, ideaal dat je het citrussapstroom simpel kan stoppen en je beker eronderuit kan halen , nieuwe beker eronder en dan weer openen. Zeer krachtige motor, die gewoon doorgaat als je harder drukt. Kortom, klass apparaat.

Charly 11-05-2008 Product paar dagen in bezit

5,3
Deze citruspers gekocht en geprobeerd, maar hij was de eerste keer al verstopt.
Ook het schenktuitje was een beetje gammel, ik denk dat het snel stuk is.
Geen aanrader dus!

Mark1980 04-05-2008 Product paar weken in bezit

Dit is volgens mij een van de meest succesvolle citruspers ooit! Dit model van Braun had mijn oma namelijk ook al.
Een oer degelijk duits product wat makkelijk 15 jaar zonder enig probleem dienst doet in de keuken.
Alle losse onderdelen van dit apparaat zijn vervaardigd van stevig plastic/kunststof en kunnen dus makkelijk een keertje op de grond vallen zonder te breken.
Ook kan alles zonder probleem de vaatwasmachine in.

Het onderste gedeelte van de machine is de motor (60Watt) en is dus het zwaarste gedeelte van de pers. Dit gewicht zorgt er voor dat je makkelijk druk kan uit voeren op de sinaasappel/citroen/grapefruit zonder dat je bang hoeft te zijn dat de pers weg zou schieten.

Het schenktuitje van deze machine kan je ook dicht doen tijdens het persen zodat het sap wordt opgevangen in het reservoir bovenin. Zelf pers ik altijd met de tuit dicht en kan zo makkelijk 2 glazen sinaasappelsap opslaan.

Heb deze pers gekocht omdat ik gewoon weet dat deze nog jaren mee zal gaan, niet duur is en in een handomdraai schoon is.

ilse24 13-09-2007 Product half jaar in bezit

Echt een hele fijne citruspers, er zit een flinke motor in die de sinaasappels zo leeg perst. Je hoeft er niet per se een glas onder te zetten want je kan het schenktuitje open of dicht zetten. Zo kun je dus kiezen om de sap meteen in een glas te laten lopen of om het op te sparen en daarna in een glas te gieten.

Sinds ik deze pers heb ben ik helemaal jus d'orange verslaafd :)
Ik ben trouwens nog nooit een dopje kwijt geraakt. Het laat ook weinig pulp door, zodat je veel sap hebt zonder allerlei stukjes!Zeker een aanrader!