Makita MLT100

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Makita MLT100 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Johan 15-06-2019

grote zaagtafel maar van fabriek uit niet correct afgesteld.

Geschreven voor: Makita MLT100

Ik kocht de machine aan bij Fixami omdat de prijs daar op dat moment heel gunstig was (en de service super). De machine bleek bij levering groter uit te vallen dan ik verwacht had. Je kan er dus wel grote stukken op zagen. Reeds bij de eerste zaagsneden stelde ik vast dat het zaagblad niet parallel met de geleidergleuven in het tafelblad was geplaatst waardoor nauwkeurig zagen met bv een zaagslede niet mogelijk was. In de handleiding vind je niet terug hoe dit bij te regelen. De machine diende voor een groot deel uit elkaar gehaald te worden en enkele bevestigingspunten(gaten) dienden aangepast te worden voor dit euvel kon verholpen worden. Tijdens de demontage stelde ik vast dat enkele schroeven (heel moeilijk bereikbaar door de grote sticker met schaalverdeling aan de voorzijde die erboven gekleefd werd) van de fabriek uit niet voldoende werden aangedraaid... De geleiders zijn niet echt stevig en vertonen speling (wat ik al wist uit andere reviews). Voor wie (heel) precies wil zagen zijn deze niet bruikbaar.
De "coating" op het tafelblad lijkt meer op een verflaag en vertoont na amper enkele tests reeds diverse krassen. Ook de inzaagplaat is vervaardig uit veel te slappe plastiek en is bevestigd met 6 schroeven. Deze moeten steeds verwijderd worden als je het spouwmes (tijdelijk) wil verwijderen voor bv het zagen van gleuven. Na enkele uren werk voor de (nodige) aanpassingen hoop ik dat de machine me toch nog de nodige voldoening zal bieden.
Voor de prijs had ik iets meer verwacht, misschien lagen mijn verwachtingen te hoog.

Pluspunten

• groot verlengbaar zaagblad
  • softstart

Minpunten

• slordige montage
  • geleiders te veel speling en dus onnauwkeurig