Bosch ALS 25 - Reviews

5,3

• Slecht

Andre 28-11-2015 Product jaar of meer in bezit

5,5
Ik heb deze bladblazer een jaar in bezit en ong 6 keer gebruikt. En inderdaad regelmatig vastlopers. De laatste keer was dat al na een minuut. Bij natte bladeren vormt zich een dikke 'pasta' waarop het schoepenblad helemaal vast loopt. Bij droge bladeren heb je daar geen/minder last van. Maar ja, bladeren vallen in de herfst, niet in de zomer.
Wat betreft de blaaskracht. De motor is -ook op de zwakste stand- zo sterk dat bladeren alle kanten op vliegen tenzij ik op drie meter afstand ga staan.
Ik weet niet of dit aan dit specifieke model ligt of in zijn algemeenheid voor alle bladblazers/-zuigers. Maar ik heb een fantastisch alternatief ontdekt. Een bladhark, een flinke tuinafvalzak en een sneeuwschop om de bijgeharkte bladeren in de genoemde zak te scheppen. Uurtje werk met de bladeren van vier bomen.

vindor 19-11-2014 Product half jaar in bezit

na enkele minuten gebruikt te hebben is dit apparaat verstopt. Na een niet zo makkelijke demontage/montage weer bruikbaar. Na enkele ogenblikken weer hetzelfde euvel. Krijg hiervan de zenuwen. Slecht apparaat van BOSCH. Nooit kopen(misschien enkel voor gras opzuigen bruikbaar.

bladblazer 21-11-2011 Product paar dagen in bezit

5,5
Bij het zuigen blijven de versnipperde bladeren tussen de rotorbladen zitten. Het apparaat begint binnen een paar minuten veel lawaai te maken en te trillen. Vervolgens raakt de zaak verstopt en wordt er geen blad meer opgezogen. De oplossing is dan: de aanzuigbuis demonteren, de rotor schoonmaken en de aanzuigbuis weer monteren. Om dat dan, na het vervolgen van het gebruik, een paar minuten later weer te moeten herhalen. Ik ben er mee terug naar de winkel geweest. De winkelier geloofde het eerst niet, maar moest mij gelijk geven toen hij de proef op de som nam. Ik heb mijn geld teruggevraagd en gekregen.
Als bezitter van een grote tuin en na vele jaren ervaring met bladblazers heeft het renommeerde merk Bosch mij erg teleurgesteld. Waarschijnlijk is er te weinig ruimte tussen de rotorbladen. Bij mijn vorige bladblazer van het merk Black & Decker, die dit soort problemen niet had, zit er tweemaal zoveel ruimte tussen de rotorbladen als bij de Bosch ALS 25.