Dyson AM09 Hot + Cool wit/zilver - Reviews

Kleuren
wit, zilver
Type/soort
electrische verwarming

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 28 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Guus 01-06-2017

Prachtig desig maar misleidende naam

Dyson brengt een prachtig apparaat op de markt dat inderdaad in staat is om erg warme lucht te produceren. De claim dat dit apparaat ook koelt vind ik pure misleiding!!
In een kleine kamer van slechts 2,5 bij 4 ongeveer heeft het apparaat 2 uur staan draaien op vol vermogen. iN die tijd is de temperatuur gezakt van 26.5 naar 26.2 graden. Helaas wordt het toch een of ander lelijk dng met een lange slang eraan... Het had zo mooi kunnen zijn, maar deze was binnen 24 terug naar de leverancier!

Pluspunten

• design
  • verwarmen

Minpunten

• koelen
  • koelen

Officiele reactie van Dyson 02-06-2017

Hallo Guus,

Dankuwel voor uw review. Dat klopt helemaal: het is geen airconditioner, maar een ventilator. Een ventilator verkoelt doordat het verplaatsen van de lucht u toestaat om uw lichaamswarmte beter kwijt te kunnen. Erg vervelend als u dacht een airconditioner te kopen, dat is absoluut niet de bedoeling.

Groeten
Dyson Benelux

Wim 15-09-2016

No value for money

AM09 Hot + Cool gekocht om de slaapkamer heerlijk te kunnen koelen. De site was veelbelovend met woorden als "krachtige koeling". Dit blijkt echter erg tegenvallend. Het blaast alleen krachtig lucht uit waarbij het apparaat vrij veel herrie maakt. Voor 419 EUR een miskoop

Minpunten

• Geen echte koeling
  • Veel lawaai

MariPaz 16-11-2016

Simple the best product I have bought in the last two year

I live in an old house with central heating. Downstairs is warm and cosy but upstairs was always cold...till I bought the dyson AM 09. It just needs 5 minutes and my bedroom, bathroom and rest of the rooms become conformable. I am not afraid of the winters anymore...Seriously it has change my life. It was what I was looking for, an extra heating system, fast reliable and above all SAFE as I have two super energetic boys. Thank you Mr Dyson and team.

I 27-10-2015
  • Product maand in bezit

Ik ben erg tevreden van mijn aankoop! De diffuse blaaskracht zorgt ervoor dat de ruimte snel en gelijkmatig verwarmt/afkoelt, het toestel is gebruiksvriendelijk dankzij de timer en het strakke design (en de handige magnetische afstandsbediening!) maken van het toestel een echte eye catcher. Enkele minpuntjes: het toestel produceert best wat geluid en is eerder prijzig.

Annevh 27-09-2015
  • Product maand in bezit

Fijn apparaat! Heel prettig dat hij zowel warm als koud kan. Daarnaast is het prettig dat je de blaasrichting kan instellen(jetfocus verus brede focus).
Vooral bij inslapen op warme dagen ideaal mede dankzij de timer.

Freek Dericks 14-09-2015
  • Product maand in bezit

Het toestel oogt erg strak en heeft een mooi design, waardoor het in een woonkamer of elders in huis nooit stoort, integendeel.
Reacties van vrienden op bezoek zijn op dit gebied zeer positief. Eén minpuntje misschien; wij hebben voor een wit toestel gekozen,
maar die zwarte (donkergrijze) draad had beter wit geweest. Dan was het echt àf geweest. Wel een plus voor de draad is de vorm van
de stekker die voorzien is van een dwars stukje harde plastic waarmee je de stekker makkelijk en veilig kunt uittrekken.
Functioneren, afstandsbediening enzomeer zijn prima, zowel warm als koud bekomt men snel het gewenste effect in niet al te grote
ruimtes. Het geluid is behoorlijk storend in gezelschap, maar blazen zonder geluid te maken zal wel nooit lukken.
Samengevat: prima toestel dat doet wat moet!

Bartvanrhijn 23-08-2015
  • Product maand in bezit

Heel mooi vormgegeven. Werkt super makkelijk. Handig dat de afstandsbediening met een magneet aan het apparaat 'geplakt' kan worden. Wordt op de kinderkamer gebruikt, daarom fijn dat er geen bladen in zitten en dat er een thermostaat op zit.

Kristel van Vilsteren 20-10-2015
  • Product kwartaal in bezit

Wat een fantastisch apparaat. Zowel het uiterlijk is prachtig, als de werking. In de zomer super koel en in winter heerlijk warm. Super pluspunt is dat het erg kindvriendelijk is. Met 3 jonge kinderen in huis een aanwinst !

MKok1 04-10-2015
  • Product maand in bezit

Top product. heel blij mee.
Warm en koud is heel fijn. geluid valt me ook helemaal mee.
de `jet focus` is wel heel erg fijn.
al met al heel blij mee, aanrader.

AndreaC 02-09-2015
  • Product maand in bezit

Ik heb de Dyson AM09 hot+cool al een paar weken en vind het een geweldig apparaat!
Pluspunten
- De blaaskracht is erg goed!
- Ik vind het geweldig dat je de keuze om het recht op jou te richten of het juist van je af te richten (Diffusemode) en het gewoon de kamer te laten coolen of opwarmen.
- Het heeft een timer wat ik persoonlijk heel handig vind omdat je het voor een aantal uren kan instellen. Het heeft genoeg mogelijkheden qua het in te stellen tijd. (Wat ook heel duurzaam is)
- Ook een pluspunt is dat het een afstandbediening heeft, wat ik erg handig vind. Zorgt dat je niet steeds hoeft op te staan voor het aan/uit, sterker/zachter, koud/warm zetten van de dyson.
- Het neemt weinig ruimte in.

Minpunten
- Een minpunt vind ik dat het toch best wel geluid maakt. In vergelijking tot mijn gewone ventilator maakt het even veel geluid. Je went er wel snel aan, maar zo stil is het niet.
- ook een minpunt is dat het wel even duurt voordat de kamer echt opfrist of opwarmt in het diffuse mode.

saskia 15-08-2018

Ventilator Hot + Cool

Goed product, heerlijk gekoeld op de warme dagen die we gehad hebben. S'avonds mee naar boven genomen en op stand 1 deed hij het voor mij genoeg bij het bed, geen overbodig geluid. je kan er prima bij slapen. De warmte stand alleen maar even snel geprobeerd, maar hij is direct warm. Alleen een beetje jammer dat met de temperatuur de prijs ook omhoog gegaan is. Verder top!

Marja driessen 04-08-2018

Dyson hot cool

Helemaal geweldig, heb hem de hele dag draaien, met deze warmte,en in de winterperiode s morgens ff warme lucht,tot de kou uit huis is. Ik kan het echt aanbevelen

Els 28-07-2018

Niet meer te missen

Mijn moeder kwam met een hot cool ventilator af. Vandaag heb ik voor mezelf 1 bijgekocht. Als het s'morgens koud is laat ik even op hotstand draaien. De warme lucht gaat ver de kamer in en is er zalig. Bij rugpijn ben ik er ook eens voor gaan staan. Nu in de zomer is het onmisbaar. Niet gevaarlijk voor mijn hond. Geen gerammel lawaai. Top hoor.

Jana Hermans 13-11-2017

Duurder dan gemiddeld maar uitstaand in zijn werking

Verwarmt ongelooflijk snel de kamer op. Je zet hem aan en voor de rest van de avond hoef je je geen zorgen te maken dat het te warm wordt, is zeer stil in vergelijking met andere luchtverwarmers en zeer handig in verbruik. Je stelt de gewenste temperatuur in en voor de rest hoef je niets te doen. De Dyson gaat vanzelf uit als de temperatuur bereikt is, en terug aan als het koeler wordt.

Pluspunten

• Snelle verwarming
  • Afstandsbediening
  • Sleeptimer
  • Strak design met mooie display

Minpunten

• beknopte handleiding
  • Geen automatisch aan-uit-uur

LR 20-06-2017

Teleurgesteld

Fantastische looks, en daar dus voor gevallen. Plus functionaliteit; zowel koelen als verwarmen! En een mooie merknaam. Verwarmen gaat goed, koelen valt zeer tegen. Misschien dat het werkt als je niet in een bovenappartement woon; ik had mij beter niet kunnen laten lijden en verleiden door de mooie looks en een veel goedkopere, maar verkoelendere kunnen halen.

Pluspunten

• Prachtig design
  • Kan ook verwarmen, kan ook koelen

Minpunten

• Niet zo verkoelend

Officiele reactie van Dyson 21-06-2017

Beste LR,

Hartelijk dank voor uw review. De AM09 verkoelt inderdaad als een ventilator. Hij brengt de temperatuur van de lucht dus niet omlaag. Het spijt me als u die verwachting had. Dat is niet de bedoeling.

Met vriendelijke groeten
Tom

Martin 19-06-2017

Niet storende ventilator

Na jaren een lawaaiige ventilator te hebben gehad, waren we te aan wat rust. Al zoekend kwamen we ook bij de Dyson hot en cool. Warme lucht was in de winter ook fijn, dat gaan we nog uitvinden.
Op lage stand doet hij het al geweldig en verplaatst hij aardig wat lucht, lekker koel.

Pluspunten

• weinig geluid
  • 10 standen
  • kantelbaar en oscilerend

Jesse Lammerts van Bueren 16-11-2016

Prachtig Design, Perfecte Werking

Onwijs mooi ontworpen product, ijzersterk in gebruik en zeker niet te luidruchtig. Supermakkelijk in te stellen met afstandbediening en op de timer!

• Geluidsniveau
  • Timer + afstandbediening
  • Kracht

N. 07-10-2016

Fluister stil

Een hele fijne ventilator. Helaas erg prijzig. Op de laagste stand is ie fluisterstil, daarna neemt het geluid behoorlijk toe.
Voor mensen die niet met geluiden kunnen slapen is ie in de laagste stand heerlijk, maar moet hem dan wel binnen 2 meter plaatsen om goed te koelen met dat hele warme weer. Handige afstandsbediening erbij!

Mercedes180 30-11-2015
  • Product kwartaal in bezit

Prachtig design, super kwaliteit,zeer energie zuinig,
snelle reactiesnelheid, super value for money
Kortom Uniek toestel!

Ingrid 13-07-2016

Wij hebben er net een gekocht mar naar ons idee, koelt hij helemaal niet. Wat doen we verkeerd? Ingrid

Officiele reactie van Dyson 14-07-2016

Beste Ingrid,

Wat vervelend om te horen. Gezien de AM09 zowel een warmte- als koelmodus heeft, zouden wij u eerst willen vragen om te dubbel checken of de AM09 in de juiste modus staat. Voor meer informatie over het wisselen tussen beide functies verwijzen wij u graag naar de AM09 gebruikshandleiding. In deze verkoelingsmodus verplaatst de AM09 vervolgens lucht door de ruimte om voor verkoeling te zorgen. Mocht dit uw probleem niet oplossen, dan verwijs ik u graag door naar onze klantenservice. Deze is bereikbaar op 0800 0206 203.

Dr.Gadget 04-10-2015
  • Product maand in bezit

Wat een prachtig apparaat!
Fijn en makkelijk te gebruiken.
De blaaskracht is krachtig op de hoogste stand en bereikt een aantal meters en is ook naar een hoek in een ruimte in te stellen.
Nu het al wat kouder begint te worden staat 't lekker centraal in de woonkamer en genieten wij van de aanwezigheid van de AM09. Wanneer het de juiste de temperatuur op de warme stand in de omgeving heeft bereikt valt het automatisch uit,ideaal!
Dankzij de timer hebben wij ook daarom geen omkijken naar het energieverbruik van de AM09.
Er wordt dus gebruikt gemaakt van dit apparaat wanneer we het ook echt nodig hebben.
Helaas is het geluid van dit apparaat ook aanwezig, maar niet een al te vervelend geluid gelukkig. Als de TV aan staat of wanneer er visite is valt het geluid niet eens op. Maar daar mag naar mijn mening nog wel aangewerkt worden.
Voorlopig zullen wij in ieder geval zeker voor een lange tijd heel veel plezier van hebben!
Chapeau Mr. Dyson!