Philips SCD510 - Reviews

Camera babyfoon
Optische weergave
display
Muziek

Beoordeling op basis van 33 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

5,4

SKStra 28-08-2016 Product half jaar of langer in bezit

Heel duurzaam, goed, eenvoudig apparaat

Product inmiddels 6 jaar in bezit en VEEL gebruikt. Onze dochter heeft nooit meer dan een kik hoeven geven of we hadden het al door. De lampjes zijn ook erg handig, vooral als je het geluid zacht(er) moet zetten, of als je ergens bent waar het rumoerig is, en ze slaan altijd op het minste geluid al uit. Ik herken de minpunten wel, maar een reset helpt voor evt. connectieprobleem. Omdat je altijd een lichte ruis hoort als er verbinding is - ook al zegt de 'winkel' dat dit niet zo is, omdat het een digitale verbinding is - weet je dat, als het volledig stil is, je geen verbinding hebt. En als je het geluid vol aanzet, dan kan je de klok horen tikken en, veel belangrijker, je kindje zelfs horen ademen. Bij plotselinge uitval (in de ouder-unit) helpen nieuwe batterijen, en je kunt de handleiding via Internet vinden - daarin staat ook hoe je moet resetten. Het bereik is prima. Je kunt er makkelijk mee naar de buren of lekker in de tuin zitten. Ook vaak meegeweest op vakantie en dan is het erg prettig dat beide units op batterijen kunnen.

Pluspunten

• Duurzaam apparaat
  • Simpel, doeltreffend
  • Nachtlampje

Minpunten

• Geen muziekjes
  • Af en toe resetten

lovertjuh91 03-03-2015

mooie handzame babyfoon.

Kleine 2 jaar terug deze babyfoon gekocht.
Over het bereik ben ik zeer tevreden. Jammer genoeg begint hij kuren te krijgen.
Sinds een maand valt het geluid helemaal weg bij de ouderunit terwijl de lampjes gewoon blijven branden. Zo af en toe is er weer een paar seconde bereik, maar dan valt het geluid ook weer weg waardoor ik mijn zoontje niet meer kan horen.
Je hoopt dat de babyfoon lang genoeg mee gaat en niet na nog geen 2 jaar er mee stopt.

RickL 05-11-2014

Prachtig en eenvoudig apparaatje, maar nu ......

Geweldige babyfoon. Een van drie die we in huis hebben en waar de moderne apparaten met beeld hun signaal nog wel eens verliezen, hebben we er bij deze nooit last van.

Helaas lijkt hij nu na 3 jaar toch op zijn einde: Zonder enige vorm van signaal valt hij nu uit.
Batterijen vervangen, in eerste instantie door niet oplaadbare omdat we niets anders in huis hadden en hij deed het weer een uur of 10. Toen waren ze op. Inmiddels oplaadbare AAA's erin gedaan, maar helaas waren ook deze na een uur of 10 op. Het apparaat laadt dus niet meer op.

Wat ontzettend zonde is. Want inmiddels lijkt het apparaatje niet meer leverbaar te zijn. Zonde.

avotar 02-11-2014 Product jaar of meer in bezit

Al meer dan 3 jaar in gebruik en ik herken ook alle klachten die hier staan. Hij heeft meer gebruiksaanwijzing dan er in het boekje staat. Het signaal is vrij storingsgevoelig. Als hij op een gegeven moment continue geen signaal geeft, zit er iets in de buurt wat het blokkeert en moet je dus weer een ander plekje gaan zoeken voor het apparaat. Tevens heb ik gemerkt dat als hij te veel kuren geeft, je hem een keer moet resetten. (hou de volume - knop ingedrukt en steek hem opnieuw in het stopcontact en doe hem dan aan .... en laat dan pas de volume knop los) Dat lost ook vaak veel hinderlijk gedrag op.

Sinds gisteren viel hij ook na een paar seconden steeds gewoon uit. Maar blijkbaar heb ik dat door het vervangen van de batterijen in de ouder-unit oplost. (ondanks het feit dat hij gewoon aan de stroom staat)

jeromius 10-02-2014

eerste half jaar goed

Goede babyfoon met prima geluid. Alleen na een half jaar gebruik bromt het oudergedeelte wanneer hij van de oplader is. Ook valt hij dan na 1 minuut uit en is met de aan en uit knop niet meer aan te krijgen. Opnieuw de batterijen plaatsen en snel in de oplader zetten werkt vaak. Ben wel benieuwd of dit met met nieuwe oplaadbare batterijen opgelost zou zijn. Misschien kan Philips hier meer over vertellen?

Janne80 22-12-2013

Al ca 3 jaar zonder problemen in gebruik

Babyfoon werkt goed.
Ja, na ca 10 sec valt hij stil, maar de babyfoon slaat altijd aan als het kindje geluid maakt. Dit maakt de babyfoon zuiniger in gebruik. Als ik het kindje continue wil horen zet ik de sensitiviteit op hoog.
Babyfoon staan altijd aan, dus zeer intensief gebruikt.
Geluid is erg goed.
Enig minpuntje is dat het apparaat niet te dicht bij het muziekapparaat kan staan, dan gaat hij brommen.

gr.lost 08-09-2013 Product jaar of meer in bezit

De negatieve reacties op deze site herkennen wij niet met onze 2 stuks SCD510. Wij zijn erg tevreden met de set.
Wel hadden wij na 2 jaar ook een ruisende ouderunit op het moment dat de baby geluid maakte, zelfs aan de lader. De Philips klantenservice reageerde hierop ook met sorry "buiten de garantie", dit viel ons ook tegen. Gelukkig heb ik de AAA batterijen vervangen door Enelope batterijen en daarna was de storing weg en deed hij het 2 jaar prima (elke dag gebruikt). Bereik in het huis prima, maar 2 huizen verder deed hij het niet meer. Wij zetten dan facetime op de babyphones.

mamak 26-06-2013

erg jammer

2,5 jaar geleden dachten wij door voor een bekend merk te kiezen ook iets dergelijks gekocht te hebben. Niets bleek minder waar. Na 15 maanden begaf de eerste babyfoon het. Het kindergedeelte van de babyfoon kon niet meer aan het stroom. Teruggaan naar de winkel en meteen een nieuwe meegekregen. Na wederom 14 maanden begaf de babyfoon het opnieuw. Maar op deze babyfoon hebben we geen garantie meer! Want de eerste aankoopdatum is leidend! Dus deze babyfoon kan na 1,5 dus in de prullenbak. Lang leve de wegwerpmaatschappij.
Het ergste vind ik dat er niet opnieuw gewoon garantie op een nieuw artikel zit.

YJHMeijer 26-06-2013

Compact product

Het is een compact product. Het snoer heeft een fijne lengte. We hebben in 1,5 jaar tijd 2 kinderen gekregen dus we hebben hem heel intensief gebruikt. Middagdutjes en de nachten.
Maar na 2 jaar geeft deze een storend geluid steeds als je hem aanzet. Dit geluid duurt 5 minuten en dan houdt het op. Heel irritant!!! maar dit is wel na 2 jaar intensief gebruik!!!

Dion 23-06-2013

Batterijlader werkt niet goed, kort bereik

Als de adapter op de babyfoon is aangesloten, worden de batterijen niet volledig opgeladen. Op een bepaald moment geeft het toestel aan dat de batterijen vol zijn. Echter, deze zijn dan binnen een half uurtje alweer leeg! Dit ligt niet aan de batterijen maar aan de oplader. Als ik de batterijen uit het toestel haal en oplaad in een batterij oplader, gaan de batterijen minstens 10x zo lang mee!
Het signaal is ook vrij zwak. Binnen in huis gaat het prima, maar in de tuin raak het toestel al snel buiten bereik.

suzel77 07-06-2013 Product half jaar in bezit

4,2
helaas hebben ook wij een klacht over de verbinding. Dit was bij de 1e babyfoon ook al zo, omgeruild en nu na een paar maanden wederom dezelfde klacht. apparaat heeft geen verbinding, zonder dat je dat in de eerste instantie in de gaten hebt; de lampjes branden gewoon. Totaal onbetrouwbaar dus... we hebben hierdoor al een keer onze dochter niet gehoord, waardoor zij totaal overstuur in haar bedje lag. Morgen maar weer terug met deze babyfoon en hopen dat het goed wordt opgelost, want dit apparaat hoeven wij niet meer.

sonya2806 24-06-2012 Product jaar of meer in bezit

ondertussen 2jaar in bezit en zijn super blij. hij werkt goed en geeft een goed geluid. sensetivity voluit gezet zodat er ook continue contact is en niet alleen wanneer er geluid is in de babykamer. heel soms valt hij uit zonder eerst signaal te geven maar hij word bijna 24/7 gebruikt. geen temp of liedjes. wel jammer da we niet kunnen uitbreiden

IB80 24-04-2012 Product jaar of meer in bezit

Al 3 jaar in gebruik zonder enige problemen. Tja, bij binnengaan van het huis van de achterburen is de verbinding wat lastig te vinden, maar dan heb je het ook over een flinke afstand en natuurlijk muren ertussen...
Nu na 3 jaar begint de ouderunit iets te kraken en de batterij lijkt wat sneller leeg te raken. Met de 2e op komst nu op zoek naar een extra babyfoon, tevens reserve. Ik zou zeker weer voor deze kunnen kiezen.

mamaID 12-04-2012 Product jaar of meer in bezit

Eerst waren wij tevreden over de babyfoon, maar sinds enige tijd gaf de ouderunit vaak aan dat er verbinding was, terwijl dit helemaal niet geval bleek te zijn. Wij konden hierdoor niet meer op de babyfoon vertrouwen, heel vervelend en ook gevaarlijk. En sinds deze week doet de ouderunit het opeens helemaal niet meer.
Wij zijn dus helemaal niet tevreden en zouden het absoluut niet aanraden om deze aan te schaffen!!!

Gerda1977 11-04-2012 Product jaar of meer in bezit

Waardeloos!! Een duur apparaat en dan doet hij het niet eens goed en dan natuurlijk geen garantie meer... In het begin waren er geen problemen, helder geluid kortom super!. Toen begon de ouder unit te kraken en dan werd steeds erger, plotseling wegvallen of uitslaan terwijl er niets was. Weinig bereik, wanneer ik naar de buren ging viel het ontvangst al weg. Voor mij geen philips meer!!!

Kathleen_1 29-02-2012 Product paar weken in bezit

Hier alleen positieve ervaringen met deze babyfoon (hopelijk blijft het ook zo als ik de ervaringen hierboven zo lees). Vroeger hadden wij een Philips (2006) en ook heel tevreden van.
Goed geluid, goede indicatie van geen link of batterij plat (piept), onmiddellijke reactie op geluid. Enige nadeel is dat ie ruist (maar ons kindje is al wat ouder waardoor ik dit minder erg vind (had ik wel niet leuk gevonden als onze baby nog heel klein was geweest)

Vader1975 27-02-2012 Product jaar of meer in bezit

het is een gevaarlijke babyfoon, het apparaat geeft aan verbinding te hebben terwijl deze er niet is. Het apparaat heeft waarschuwingsindicator die niet betrouwbaar is aangezien deze dan weer wel dan weer niet waarschuwd als de verbinding er niet is. Kortom onbetrouwbaar ding!

Officiele reactie van Philips Nederland 02-03-2012

Wat ontzettend vervelend om te lezen dat u absoluut niet tevreden bent over deze babyfoon. Wij willen heel graag met u in contact komen.

Daarom willen wij u via deze weg verzoeken om contact op te nemen met Philips Webcare. U kunt ons bereiken van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 16.30 uur op het volgend telefoonnummer: 0900 202 11 77 (€0.10 c p/m). Vergeet niet om uw dossiernummer bij de hand te houden als u contact met mij opneemt, uw dossiernummer is: 50-980950797.

Wij hopen u snel te woord te mogen staan!

Philips Webcare

moike 20-01-2012

Waardeloos apparaat

Van het begin af aan een slecht bereik en valt vanzelf uit. Ik kan er niet op vertrouwen.
Mee terug gegaan naar de winkel, nieuwe toestel deed precies het zelfde

FatAbdul 13-10-2011

Simpel en functioneerd goed waarvoor het bedoeld is.

Ik ben erg tevreden met dit product. Vooral de terugspreekfunctie is erg makkelijk. Wij gebruiken het voor een kind van 6 jaar. De buren kunnen dan gewoon terug praten als hij een vraag heeft. Dit scheelt iedere keer komen kijken als er geluid is.

milsend 10-10-2011

super bereik

De AVENT dect babyfoon heeft een prima bereik, wanneer ik achter in mijn tuin bezig ben (80 meter) ontvang ik zonder storingen nog kraakhelder de geluidjes van mijn kleine ukkepuk. Hij is gemakkelijk in het gebruik en kan hem zeker aanbevelen