Alecto DBX-10 - Reviews

LED-indicatie
Muziek

7,6

Nico 26-10-2016 Product paar weken in bezit

Prima en simpel te bedienen apparaat

In gebruik nemen is wel erg eenvoudig: stekker van beide apparaten in stopcontact en het werkt.
Gevoeligheid is prima. Ook handig dat met lampjes het volume van de babygeluiden wordt aangegeven.

Pluspunten

• Erg eenvoudig in gebruik
  • Goede werking
  • Goed volume

Minpunten

• Geen ingebouwde oplader voor batterijen

Guido 14-10-2016 Product paar dagen in bezit

Prima geluid

Niet de duur en prima geluid, gemakkelijk te bedienen!
Speciaal voor onze kleinkinderen, handig als ze s'middags gaan slapen.

Hans 15-08-2016 Product paar weken in bezit

Goede, simpele babyfoon

Helder geluid.
Simpel in gebruik, bv super als babyfoon bij de grootouders.
Dus ideale oplossing voor deze prijs.

C.M. 09-08-2016 Product paar dagen in bezit

Goede simpele babyfoon

Was sceptisch qua prijs of deze babyfoon goed zou zijn,maar het is stekker in stopcontact,klaar,eenvoudige bediening,geluid goed en storingsvrij.Al na een paar dagen geen spijt van mijn aankoop

Guido 07-08-2016 Product paar dagen in bezit

goede prijs/kwaliteit

Is zeker zijn geld waard,geluid zou iets harder kunnen maar voor de rest heel degelijk toestel.Bij storing kan je simpel van kanaal veranderen (12 kanalen)

Wiellu 28-06-2016 Product paar dagen in bezit

Alecto DBX-10 babyfoon

Het is een prima babyfoon, zonder veel gedoe. Uit doos halen. Stekkers insteken en hij doet het. Bij storingen kun je naar 12 verschillende kanalen schakelen. Ook is er een duidelijke handleiding aanwezig. Ik zou de babyfoon aan iedereen willen aanbevelen. Prima prijs/kwaliteitverhouding!

Birgit87 28-06-2016 Product paar dagen in bezit

Goede prijs-kwaliteit

6,6
Het is een degelijke babyfoon. Maar het geluidsniveau is erg laag. De babyfoon is ideaal om te gebruiken bij grootouders of babysitters die deze maar 1 of 2 keer per week gebruiken maar niet aan te raden voor dagelijks gebruik.

Gritta 20-06-2016 Product paar dagen in bezit

zonder toeters en bellen, maar goed

Als oppas-oma zocht ik een eenvoudige, goedkope, maar toch betrouwbare babyfoon, want ik hoor niet zo goed meer. Alecto staat goed bekend, dus ik koos deze simpele babyfoon en probeerde hem meteen uit op een party, waarbij we achterin onze grote tuin toch de baby in de gaten wilden houden. Met batterijen in het ontvangst-unit, konden we de baby daar uitstekend horen. Binnenshuis werkt hij natuurlijk gewoon op stroom. Je kunt hem ook harder of zachter zetten. Kortom, ik ben super tevreden!

Annelies S. 30-04-2016 Product paar weken in bezit

Super content! En compleet storingsvrij!

In ons kinderdagverblijf had ik naast de camerabewaking in de 4 slaapkamers ook nog babyfoons nodig die niet zouden storen... Na zoeken en informeren kwam ik bij de Alecto DBX 10 uit.

Ik ben er heel content! We hebben via de camera's ook geluid, maar niet als ik ze alle 4 wil tesamen bekijken... Zo kon ik goed vergelijken. Ook het 'gebabbel' wordt rechtstreeks doorgegeven bij ons... De verbindingslampjes zijn superhandig om in een oogwenk gerustgesteld te zijn dat ze verbinding hebben, ook al is het stil. En als de verbinding wegvalt (doordat je een baby-unit uitschakelt bij het afsluiten van het kinderdagverblijf) geeft het een pieptoon. De visuele geluidsindicatie komt voor ons goed van pas om ook bij wat 'rumoer' te zien dat er iets aan de hand is boven in de kamers, en het feit dat je het geluid in 5 stappen kan regelen is ook mooi meegenomen.

Het meest fantastische aan de Alecto DBX 10 vindt ik persoonlijk dat hij COMPLEET STORINGSVRIJ is !!!! Ze staan met 4 netjes op een rij op het aanrecht in de keuken en het geluid wordt haarfijn weergegeven zonder gepiep en geruis zoals enkele andere uitgeteste exemplaren! De babyfoon stoort ook niet op ons camerabewakingssysteem of niets!!! Ik ben super content!!!

Het énige jammere is dat je er zelf batterijen in moet steken om ze mee naar buiten te nemen. Je kan er natuurlijk wel oplaadbare batterijen insteken maar als ze 'plat' zijn moet je ze eruit halen en zelf in de batterij oplader weer opladen. Gelukkig kan dit ;.) Ze werken op batterij of op netstroom, alleen dus niet 'automatisch' oplaadbaar zoals de meeste andere exemplaren. Desondanks, zou ik er geen andere meer kiezen.

Wij kunnen via het camera-systeem terug-spreken (meestal niet nodig, we lopen vaak genoeg op en neer) en slaapmuziek opzetten. Als de DBX-10 mijn énige babyfoon zou zijn voor thuis bijvoorbeeld zou ik de terugspreekfunctie wel missen denk ik. Ik ben zelf mama van 2 kindjes en heb dit toch een aantal keer gebruikt. Thuis hebben We de Alecto DBX - 76. Deze heeft wel al deze functies en een automatisch oplaadbare batterij. Heel gemakkelijk, maar in het kinderdagverblijf hebben we de camera's die ook deze functies vervullen, dus hadden we dat niet nodig.

An 25-04-2016 Product paar dagen in bezit

Eenvoudig en simpel, maar doet wat moet doen

Deze babyfoon is zeer goedkoop en doet wat hij moet doen, maar heeft een hoge geluidsdrempel. Pas als baby heel hard huilt, komt het geluid over. Verder niet veel opties en poespas, maar dat is bij deze babyfoon ook niet nodig. Wij gebruiken 'm als extra babyfoon, naast een beeldbabyfoon.

dustin 05-04-2016 Product paar dagen in bezit

Alecto DBX-10

5,6
Babyfoon stelt niet veel voor. Wel handig voor op vakantie of visite. Geluid is niet perfect, maar je hoort het wel.

Astrid 02-02-2016 Product maand in bezit

4,2
Deze babyfoon is helemaal storingsvrij zoals beloofd. Heel fijn. Niet goed is dat deze babyfoon een heel hoge geluidsdrempel heeft. Dat betekent dat hij het huilen van de baby pas heel laat meldt. We hadden eerder een babyfoon dat op de gang stond maar toch aangaf als ons kleintje begon te mopperen. Dat was handig als wij in de woonkamer op de begane grond waren terwijl de kleine op de eerste verdieping sliep. Deze babyfoon geeft gemopper niet aan. Hij slaat heel laat aan, pas als de kleine huilt. Dus hebben we de babyfoon naast het bedje op de grond geplaatst, wat we eigenlijk ivm electrosmog niet echt goed vonden. Maar dit hielp niet. Weer konden we de baby pas horen als hij al heel heftig huilde en we hem al door het plafond hoorden. Dan hebben we de babyfoon op dezelfde hoogte als de baby geplaatst/hoogte babybedje. Ook dan konden we ons kindje pas horen als hij echt huilde. De technische dienst van Alecto gaaf aan dat het niet mogelijk is bij deze babyfoon de geluidsdrempel lager in te stellen. Voor ons is hij dus helemaal nutteloos omdat het juist handig is je baby te horen als die alleen maar moppert: als je snel de speen geeft, slaapt die vaak nog een rondje door. De andere criteria die de website vraagt, zoals bereik, kunnen zeker goed zijn. En ook de mogelijkheden van de babyfoon voor deze lage prijs zijn zeker voldoende. De gebruiksgemak is ook o.k.: er zitten maar weinig toetsen op de babyfoon, dus je kunt er weinig fout doen. Hij ruist niet. Maar hij doet zijn werk gewoon niet. Dus we gebruiken hem niet meer en kunnen hem niet aanraden.

Bart 02-01-2016 Product paar dagen in bezit

Deze babyfoon doet eenvoudig wat hij doen moet. Het bereik binnenshuis is voldoende, als je huis niet te groot is. Je kunt hem inpluggen en hij doet het. Helaas is er geen mogelijkheid om tegen de baby te praten.

Jannie1982 19-12-2015 Product kwartaal in bezit

7,6
Prima babyfoon! Simpel model, maar bijv erg fijn om mee te nemen als we ergens op bezoek gaan en ze gaat bij hen slapen. Tevreden mee!