Kenwood KDC-BT73DAB - Reviews

USB-aansluiting
Bluetooth

Beoordeling op basis van 38 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

cramer_99 21-09-2016 Product paar dagen in bezit

Super Geluid!

Deze kenwood radio is een zeer mooi afgewerkt product en met name door zijn vele functies zoals DAB+ en Bluetooth zo prettig in gebruik. Het DAB+ ontvangst is bij ons in de regio tot nu toe zeer goed met kraakhelder geluid. En de bluetooth carkit werkt ook zoals je ervan zou verwachten, direct bij het opstarten van de radio heb je verbinding en het streamen werkt in één woord fantastisch. Zoek je een deugdelijke radio met een goede kwaliteit audio, kijk dan niet verder, maar kies deze!

Pluspunten

• Groot Scherm
  • DAB+ kwaliteit
  • Carkit geluid

Minpunten

• Helderheid kan hoger

hennie 12-12-2015 Product paar weken in bezit

ziet er strak uit enige wat jammer is dat het bovenste randje slecht leesbaar is als de radio wat lager geplaatst word. Even probleem met ontvangst maar na een simpele firmware update alles weer goed

Tiemen Groot 20-05-2017 Product paar dagen in bezit

Goede radio met mooi scherm en geluid

Gekozen voor deze Kenwood ivm alle mogelijk heden in een 1 din's toestel. DAB+, Carkit en bluetooth afspelen de cd-speler die er nog in zit is toch wel makkelijk ivm cd's van de kinderen.
Ook het 3 lijn display vind ik persoonlijk mooier als de 1 lijn's.
Totale uiterlijk zakelijk en strak.
de div kleuren in te stellen voor de toetsen en het scherm apart is erg handig, zo aan te passen aan je schakelaar kleuren
Wel wat extra tijd met het installeren van de DAB antenne en het microfoontje.

Pluspunten

• DAB+
  • 3 lijn scherm
  • Carkit met afspelen

Johan 16-04-2017 Product paar dagen in bezit

Fijne radio

Fijne radio met veel funkties.... Mooie strakke vormgeving. Zeer tevreden. Super mooi geluid en makkelijk te gebruiken.

Pluspunten

• Strak
  • Vele funkties

Wim V 02-03-2017 Product paar dagen in bezit

Groot scherm, compleet geleverd, gemakkelijke installatie

Een ongebruikelijk complete papierenhandleiding. Erg gemakkelijk als je ermee de auto induikt. Kabels, DAB antenne, montagebeugel, alles was aanwezig. Als ik één minpuntje mag noemen: ik heb een stalen dashboard in de auto, een opvulring, zodat het radioframe beter vastzit, zou mooi zijn geweest.
Na montage werkte DAB onmiddelijk. Het was me onduidelijk of ik de antenne"aarde" op kaal staal moest plakken. Niet dus, de lak mag op het metaal blijven zitten!! Geluid was meteen helemaal goed, beetje Bass-boost maakte het af. We hebben de radio in de camper-bus zitten, een oude Mercedes 407D (radiomoet dus ook hard kunnen ;-) ), dus afstandbediening erbij om hem vanuit bed te kunnen bedienen. Deed het ook meteen.
Kortom, mooie degelijke radio, een aanrader.

Pluspunten

• Compleet geleverd
  • Inclusief DAB+ Antenne
  • Goed geluid

Minpunten

• Uitleg DAB+ antenne kan beter
  • Geen opvulring voor het framepje

Koen 11-02-2017 Product paar dagen in bezit

DAB+ radio

Hele mooie radio met veel functies. DAB+ antenne bijgeleverd, beetje tricky om te installeren, maar het werkt perfect. Moest even een verloopje voor FM-antenne aanschaffen om die aan te kunnen sluiten. Erg mooi geluid, mooier dan de VDO radio die erin zat.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Veel functies
  • DAB+ (incl. bijgeleverde plakantenne
  • Kleur van display aanpasbaar

Minpunten

• Veel draden achterin, paste net
  • Menu soms wat ingewikkeld

H Guelen 02-01-2017 Product paar weken in bezit

vele mogelijkheden, oa duidelijk display,2x usb

prima radiomet een goede DAB+ ontvangst, menu structuur is ff puzzelen maar dat went snel,mis wel de afstandsbediening (is nu optie )

Pluspunten

• vele mogelijkheden
  • DAB+ ontvangst

Minpunten

• geen afstandsbediening bij geleverd
  • handleiding mag uitgebreider

Paul 12-11-2016 Product paar dagen in bezit

Veel mogelijkheden voor een redelijke prijs

Mijn oude radio ging defect dus nu tijd voor een radio met minimaal bluetooth en DAB+.
Ik heb er geen moment spijt van, prima radio. Erg makkelijk dat er 2 USB aansluitingen op zitten, zo kan er zowel een USB stick als mijn mobieltje tegelijk aangesloten blijven.
DAB+ is erg mooi om naar te luisteren, geen geruis meer ! Enige puntje is dat ik ne afvraagt waarom er nog een cd speler in zit, met alle andere mogelijkheden is die gewoonweg overbodig geworden.

Pluspunten

• DAB+
  • Twee keer USB
  • Bluetooth handsfree met extra microfoon

Minpunten

• Tot nu toe geen

Kees 09-09-2016 Product paar dagen in bezit

Super mogelijkheden

Prachtige radio, veel mogelijkheden, simpele bediening. Top!! Telefoon snel aangesloten, streamen van Spotify. Super eenvoudig.

Jack 27-08-2016 Product paar dagen in bezit

Grandioos

Deze radio is een geweldig prachtig en technisch zeer goed product. Prijs kwaliteit verhouding is in een woord geweldig goed. Een aanrader

Pluspunten

• Geweldig goed product

Minpunten

• Geen ontdekt

Roy 16-08-2016 Product paar dagen in bezit

KDC-BT73DAB

Hele mooie radio met superveel mogelijkheden ben blij dat ik deze heb gekozen!!! Voor al de digitale radio tuner wat erin zit is super geen gekraak meer. De usb aansluitingen zijn ook fijn want je hoeft niet perse in de radio zelf je usb stick te plaatsen dit kan in de achterste aansluiting die ik mooi in het handschoentjes heb ondergebracht. Al met al een super radio !!

Pluspunten

• Digitale radio
  • Handgereedschap bellen

Ton Vermeulen 23-07-2016 Product paar dagen in bezit

Lang gewacht, maar toch: Perfect!

9,6
Nadat ik de radio perfect heb laten inbouwen door Coolblue, heb ik er nu, een dikke maand later pas geweldig veel plezier van. Ik moest hem zelf instellen en aangezien ik allesbehalve een techneut ben en er heel weinig tijd voor heb gehad de laatste weken, is het er nu, vlak voor een korte vakantie toch van gekomen. Het resultaat? FANTASTISCH! Perfecte ontvangst, perfecte geluidskwaliteit, geen gemier met wegvallende ontvangst, een prachtig rustig uiterlijk en teveel mogelijkheden om op te noemen nadat je de zaak, met de nodige moeite dat wel, goed geïnstalleerd hebt. Ik zie er naar uit om ermee op vakantie te gaan. Zo hoeft zelfs een extra tijdje in de vakantiefile geen bezoeking te zijn. Meer dan warm aanbevolen!!!

Ton Vermeulen 20-07-2016 Product maand in bezit

Lang geduurd maar dan, perfect!

9,6
Nadat ik een een ruime maand gelden de radio heel mooi heb laten inbouwen door Coolblue moest ik hem nog wel even instellen. Omdat ik allerminst een techneut ben en het erge druk heb gehad is deze klus pas een paar dagen geleden geklaard. Maar nu is hij dan ook in een woord geweldig! Perfecte ontvangst, geen storingen meer, machtig geluid zowel voor pop, rock, klassiek als spraak en niet te vergeten een perfect rustig uiterlijk zonder enige vorm van toeters en bellen! Ik ga vandaag op een korte vakantie maar met dit apparaat en al zijn mogelijkheden hoeft zelfs een tijd in de vakantiefile geen bezoeking te zijn!!!

Kenneth 14-06-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi product

Na een vlekkeloze aankoop, wat zelfs op een zondag geleverd werd, meteen ingebouwd in de auto. Prima merk. Super geluid. Mooi uiterlijk door verschillende kleuren

Martin 09-06-2016 Product paar dagen in bezit

Kenwood KDC-BT73DAB

Fijne autoradio, het geluid is bijzonder goed, ziet er mooi uit, kleuren display heeft verschillende mooie kleuren en handsfree bellen is zeer goed.
Heel makkelijk te installeeren.

Henk 24-05-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer tevreden

7,6
Deze radio nu een dikke week in mijn auto. Een paar dagen geleden ook de DAB+ antenne en de microfoon in mijn auto gebouwd. Dat bleek bijzonder eenvoudig.

Het instellen van de radio is heel eenvoudig. Doordat er weinig knoppen op zitten, kan je je hier ook niet zo snel in vergissen. De menu's zijn verder logisch onderverdeeld waardoor alle instellingen snel te vinden zijn.

Over de radio-ontvangst op zowel FM als DAB+ kan ik kort zijn. Dat is uitstekend. Ik heb op allebei nog geen kraak of onderbreking gehoord.

Ook het luisteren naar usb of muziek via bluetooth bevalt mij goed. Net als het handsfree bellen, al vind ik de andere kant nog wat lastig te verstaan, maar dat zal wel een kwestie van wennen zijn.

Over de cd speler kan ik weinig zeggen, die gebruik ik niet.

Mijn enige kritiek op deze radio is het scherm. Drie regels klinkt mooi, en is ook best handig. Maar het scherm ververst zeer traag waardoor snel scrollen door het telefoonboek niet is aan te raden. Het hele scherm vervalt dan in een waas. Gelukkig is het wel mogelijk om op beginletter te zoeken, daar word het al iets makkelijker van.

martl20 23-05-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi en goed apparaat maar moeizame bediening

7,4
Product bij Coolblue gekocht en was compleet met DAB+ antenne en ISO Converter voor mijn audi tt uit 2001, ik moest alleen nog een antenne converter kopen. Radio ziet er erg mooi uit en ik had hem o.a. daarvoor aangeschaft daarnaast de usb aansluiting op de achterkant, kleur instelling en DAB+ waar ik ook erg blij mee ben. Antenne inbouwen is wel wat werk, maar de handleiding is erg duidelijk en daardoor goed te doen. Waar ik minder blij van wordt is de bediening van de radio. Er zitten bijna geen toetsen op en je moet met het beperkt aantal knoppen tal van instelling en voorkeuze zien te regelen. Zelf vind ik het totaal niet intuïtief en ben daarom ook een beetje teleurgesteld. Daarnaast vind ik het front een beetje fragiel en wiebelig aanvoelen, wat vaker het geval is met afneembare frontjes.

keeper5 20-04-2016 Product paar dagen in bezit

DAB radio Kenwoo

Deze radio al reeds een jaar geleden in een volkswagen polo laten inbouwen, werkt perfect. Zowel de DAB radio als de bluetooth audio functie wordt iedere dag gebruikt, ook in Limburg perfect DAB+ bereik. Nu we een tweede auto hebben gekocht, wederom deze radio laten inbouwen in een Golf.

Dré 12-02-2016 Product paar dagen in bezit

Geluid is geweldig. Zuiver en krachtig.
Digitale verbinding is perfect
Super veel mogelijkheden qua instellingen.
Menu is even oefenen.
Strakke en chique uitstraling

Jan 28-12-2015 Product paar dagen in bezit

7,6
Fijn toestel goed geluid goede instelmogelijkheden.
Alleen helderheid van lcd scherm had beter gekund.