Logitech Harmony Touch - Reviews

Instelmogelijkheid
learnable, computer

7,9

jspanninga 17-08-2015 Product paar weken in bezit

Dit is echt een fantastische afstandsbediening. We hebben de TV aangesloten via een versterker en HD tuner en een aantal gezinsleden snapten er niks meer van. 4 afstandsbedieningen, ze kwamen er niet meer uit.

Deze afstandsbediening geprogrammeerd en met 1 druk op het display worden alle apparaten opgestart en kun je TV kijken. Fantastisch!

audiofiel-100 09-04-2015 Product paar dagen in bezit

Ja een geweldige afstandsbediening!
in een klap van al je afstandsbedieningen af.
via de website van Logitech, super eenvoudig te programeren.
prijs kwaliteits verhouding; gewoon goed
een echte aanrader.

mvg, Rene

Fremer 28-01-2015 Product paar weken in bezit

Aangezien mijn Harmony One versleten was ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe. Dat is dan de Harmony Touch geworden. Een uitstekende afstandsbediening met ongekend veel mogelijkheden.
Ik heb alle apparaten "vers" geïnstalleerd wat een fluitje van een cent is met de enorme database van Logitech. Ook het instellen van de activiteiten kost weinig moeite als je de juiste ingangen en uitgangen van de apparaten gebruikt. Alles werkt perfect.
De afstandsbediening ligt goed in de hand en de touchscreen doet zijn werk prima. Even zoeken naar de verschillende pagina's en de mogelijkheden maar dat heb je zo onder de knie.
Conclusie: een ideale afstandsbediening met(voor mij)geen minpunten.

D.de Groot 10-01-2015 Product paar dagen in bezit

Besteld bij FOKA prima apparaat goede service van hun zijde .
Veelzijdig apparaat
In de data base van Logitech staan denk ik wel alle voorkomende apparaten die herkend en ingeladen kunnen worden in deze handige alles in 1 afstands bediening.
Prima dingetje ,moet wel enige kennis hebben om alles in te laden maar tenslotte werkt alles naar behoren

mdrongelen 28-10-2014 Product paar weken in bezit

Jammer dat hij de aan/uit opdracht voor een humax 5050c niet goed uitvoert. De humax ondersteunt dit niet dus schakelt hem uit als t soms niet moet.
Altijd aanlaten is een optie maar weer niet handig als je alsnog het apparaat handmatig moet uitzetten (of via afstandsbediening>apparaten>humax>power toggle).
Het is net iets te omslachtig om dit in een allesin1 afstandsbediening toch te moeten doen op die manier.

De afst.bed. ging na volledig opladen, en contrast op vrij laag te zetten maar hooguit 6 dagen mee.

Dit gaf voor mij de doorslag hem terug te sturen(binnen 14 dagen nietgoedgeldterug)

Wilco 31-08-2014 Product maand in bezit

6,3
Deze gekocht als vervanging van een Logitech 850. Ziet er mooi uit en instellingen zijn makkelijk te kopieeren. Maar ik mis het numerieke toetsenbord. Dit is nu alleen met touch en werkt erg slecht. Een zender als 404 selecteren kost meerdere pogingen. Deze gaat dus weer weg en word vervangen voor eentje met numeriek toetsenbord...

Sandervdmeer 23-07-2014 Product half jaar in bezit

Ruim een half jaar in mijn bezit. Ligt goed in de hand en werkt super.

De software die je er bij krijgt is wel even goed uitzoekwerk. Want naast het gemakkelijk toevoegen van je apparaten en activiteiten, zijn er ook opties om de knoppen apart aan te sturen in een bepaalde activiteit, is het soms goed om een vertragingstijd toe te voegen etc. Dit vraagt wel enige kennis.

Verder was ik verbaasd dat er zoveel apparaten in stonden. Van de standaard UPC Mediabox tot de settopbox van Telfort en de nieuwste LG TV (deze maand gekocht, 55" Ultra HD).

De batterij gaat, zonder opladen en normaal gebruik, enkele dagen (3-4) mee. Opladen is binnen een uur/45m gedaan.

PaulusKa 08-04-2014 Product paar weken in bezit

Een paar weken is hij nu in mijn bezit. Kwam van een Harmony 1000, een grote platte bak die is na 6 jaar is overleden. En nu moest ik weer een nieuwe met touchscreen... De Touch.

Fijne afstandbediening, werkt prima. Wel moest ik flink gaan tunen met de vertragingen. Het koste me behoorlijk wat tijd om alle instellingen goed te krijgen. Met name de HDMI ingang van de TV in combinatie met de AV Versterker. Uiteindelijk is het gelukt. De volgorde van apparaten is niet te wijzigen als er een scart gedefineert is maar dat is een algemeen Logitech probleem/feature. Dit kun je omzeilen maar het is nog niet zo makkelijk.

3 'nadelen':
Mijn oude Harmony 1000 gaf een geluidssignaal als ie de boel aan het inschakelen was. Dat was handig omdat ik vaak na het inschakelen snel nog even iets ging doen. Bij deze moet ik echt op het scherm kijken of ie gestart is.
Een ander nadeel is dat ik bij De Touch nog niet heb kunnen oplossen is de voorkeurszenders voor radio. Op de 1000 ging dat wel.
Hij ligt niet echt lekker op tafel. Wiebelt een beetje heen en weer.

Al met al prima tevreden hoor. Mooi dingetje, heerlijk om gewoon op een knopje te kunnen duwen en alles werkt. Aanrader dus.

Anoniem 24-12-2013 Product paar dagen in bezit

Jaren heb ik veel plezier gehad van de Harmony 600 maar na verloop van tijd begon het vihicle wat probleempjes te krijgen met een paar knoppen. Ik moest steeds harder drukken om iets voor elkaar te krijgen, slijtage denk ik. Eerst nog op het punt gestaan om de 650 aan te schaffen maar toch overstag voor de Harmony Touch.

Het instellen ging eigenlijk makkelijk maar met Google Chrome werkt het installeren totaal niet, blijft steeds om software vragen die al geïnstalleerd is. Met de Explorer werkt het goed. Ik kon met 1 knopdruk alle instellingen overnemen van de oude 600, dus dat gaf geen kopzorgen.

Wat wel erg jammer is, is dat er geen cijfertoetsen meer zijn. Dat went wel maar toch. Naast de FF forward en FF backwards snelspoeltoetsen mis ik wel de toetsen om een hoofdstulk verder of terug te kiezen. Ook staat het ding wat onstabiel op tafel maar voordeel is dan wel weer dat ik geen batterijen meer hoef te wisselen want de 600 vrat batterijen.

Hoewel de Touch een redelijk groot scherm heeft, zijn de zenderpictogrammen wel wat klein en moet ik (maar dat kan ook aan mij liggen) steeds een leesbril opzetten om ze te kunnen onderscheiden.

Conclusie, ik mis nog wat mogelijkheden van de 600, Gebruiksvriendelijkheid; te kleine pictogrammen;
Vormgeving de wat onstabiele onderzijde, dat had anders gekund, ligt verder wel goed in de hand.

Nog wat onwennig maar vandaag ga ik eens wat tijd besteden aan het finetunen van de Touch.

Rob

Henrydela 14-12-2013 Product maand in bezit

Inmiddels wel goed tevreden over deze afstandsbediening.

Heb eerder geschreven dat het een waardeloos apparaat was. Na in totaal 4 uur met de helpdesk aan de lijn te hebben gezeten en nog vele uren uitproberen en testen bleef de afstandsbediening problemen geven en stelde om de paar keer weer iets anders in werking, of niet, of niet meer uit etc.
Er zat de juiste software op enz enz maar niks hielp.
Helpdesk, goed bereikbaar trouwens, bleef maar andere adviezen en instellingen doorsturen. Ook de tweede lijn, waar je dan bij terecht komt, deed dat maar niets hielp.
Voor mij maar 1 conclusie..
DEZE WAS DUS GEWOON KAPOT...SOFTWARE..??

Hem terug gebracht naar de Mediamarkt waar ik meteen een nieuwe mee kreeg. Super geregeld dus.
Deze ingesteld en na een paar kleine wijzigingen werkt bijna alles zoals het moet. TV homecinema en UPC box reageren nu zoals het ingesteld is op de afstandbediening.
Enkele kleinere dingen zoals het toekennen van bepaalde functies aan knoppen nog niet helemaal maar dat is mogelijk anders op te lossen en ook niet echt een groot probleem.

Synchroniseren en het daarbij toestaan van activeX op de PC geeft gaf nog wel geregeld problemen. Ook na installatie van firefox, geadviseerd door de helpdesk van logitech, liep niet echt lekker en lukte dus niet. Het werkte pas weer na het gezamenlijk lange tijd indrukken van de knop off en menu (advies helpdesk) waarna er een ander scherm verscheen en ik wel kon synchroniseren. Dit zou toch anders moeten kunnen.

codel 12-12-2013 Product jaar of meer in bezit

2,3
Ik heb de touch gekocht via mycom.
Deze heb ik met korting gekregen omdat het een demo model was.
na deze ingesteld te hebben op mijn tv en media speler werkte het redelijk.
Na twee weken vakantie en de afstand bediening niet in de oplader gedaan.
bij thuis komst werkte deze niet meer het scherm was zwart.
nadat ik deze weer in de lader heb gedaan werd hij weer wakker en op het scherm was het merk naam en apparaat naam te lezen.
dit is er niet meer vanaf gegaan.
geprobeerd te synchroniseren met myharmony.com maar tevergeefs.
Hij word niet meer herkend. Hij heeft een aantal dagen in de lader gestaan op de batterijen goed op te laden maar ook dit had niet het gewenste effect.
was toch een duur apparaat en niet te gebruiken.
helaas een miskoop!!!!!

Henrydela 05-12-2013 Product kwartaal in bezit

Waardeloos apparaat. Alles al geprobeerd en tig keer gebeld met de helpdesk maar niks werkt goed. Geef hier morgen een hele uitleg over.

Eventueel alle mails ter inzage van de helpdesk.

Ritesh79 03-09-2013 Product paar dagen in bezit

Deze afstandsbediening is makkelijk in te stellen en makkelijk in gebruik. Hij 'herkende' al mijn apparaten (ook een 15 jaar oude minidiscspeler), alle knoppen zijn makkelijk terug te vinden. Kortom ik ben erg tevreden!

R.E. Laan 24-06-2013 Product paar dagen in bezit

Heb deze AB nu een paar dagen in bezit maar WOW wat een geweldig apparaat! Simpel via USB aan te sluiten op je computer en via de website van Harmony in te stellen, en dat allemaal in gewoon Nederlands (ook het touchscreen is Nederlands-talig). Eindelijk een apparaat waar eens over nagedacht is, niet veel knoppen (verlicht) waardoor lekker compact (de cijfers 0 t/m 9 worden bijv. via het touchscreen bediend) en m.b.v. de in te stellen favorieten in een oogwenk de juiste TV-zender. Toegegeven, deze AB is niet goedkoop maar bij aanschaf van een nieuwe AB is het zeker de moeite waard om voor deze Harmony Touch te gaan.

Ridder 09-06-2013 Product paar dagen in bezit

Na jarenlang een Harmony 785 gebruikt te hebben, waren er een paar knoppen die niet helemaal meer deden wat ze zouden moeten doen.
Helpdesk opgebeld en ik kreeg een 50% kortingscode voor "geselecteerde modellen".
Ik kon kiezen uit een Harmony van 65 euro en een Harmony van 325 euro.....net niet wat ik zocht dus. Ik kon geen gebruik maken van de code voor een Touch....en die wilde ik juist hebben als vervanger van de 785.
De helpdesk nog teruggemaild met de vraag of ik geen Touch met korting kon aanschaffen, maar daar werd niet op gereageerd.
Jammer maar helaas dus.
Dan maar doortobben met de 785.
Totdat ik deze week een mail kreeg van Logitech met 30% korting op geselecteerde modellen.....en daar zat de Touch ook bij!
Besteld en de volgende dag in huis.
Bij de 785 zat software om de remote in te stellen en naar je hand te zetten.
Bij de Touch doe je datzelfde op myharmony.com

Tot mijn verbazing werden de settings van de 785 grotendeels (95%) overgenomen door de Touch!
Het enige wat niet goed werkte was de Entone Amulet 400 glasvezel decoder.
Dat werkte wel goed bij de 785.....helpdesk opgebeld en daar werd mij verteld dat ik de diverse knoppen maar aan moest leren mbv de originele remote.
Dat heb ik gedaan, maar ik blijf het vreemd vinden dat de oude Harmony wel zonder aanpassingen werkte op de Entone.

Myharmony.com heb ik eerst op mijn MacBook Pro geprobeerd, maar dat was geen succes: Silverlight geïnstalleerd maar dat eiste zoveel resources, dat de CPU op een gegeven moment 90 graden was....
Daarna geprobeerd op mijn oudere, en minder krachtige iMac.
Ook weer Silverlight en de Harmony software geïnstalleerd en dat ging probleemloos, zonder warm of traag te worden.

Na wat aanpassingen voor de Entone werkte vrijwel alles zoals het zou horen.
Ook mijn Panasonic plasmaTV......die is zo'n 4 jaar oud en bij de 785 was er door een Logitech medewerker iets aangepast zodat de Harmony goed werkte bij Pana plasma's.
En bij de Touch werkte het gelukkig ook meteen goed.

Het apparaat zelf ligt goed in de hand en ziet er netjes uit, met een prettig display, welke goed werkt (het touch gedeelte).
De favorieten en bijbehorende iconen werken ook goed.
De favorieten kan je echter maar aan 1 activiteit toewijzen, en ik heb naast glasvezel, ook nog "gewone" kabelTV. Nu is de kabel slechts een backup voor de glasvezel en daarom is het niet echt een ramp dat je de favorieten niet kan gebruiken bij de (coax)kabel.
De locatie van de hardwarematige knoppen aan de bovenzijde van de Touch (stop, play etc)
vindt ik niet echt een probleem: je kan immers ook vegen en tikken op het touchgedeelte en dat werkt goed.

Kortom: ik heb veel negatieve reviews gelezen en was op voorhand een beetje huiverig, maar dat was nergens voor nodig: het werkt allemaal naar behoren.

PaliGap 26-03-2013 Product half jaar in bezit

5,7
UPDATE: inmiddels is de aanschaf bijna 5,5 maand geleden.
Voor mijn grootste probleem (de repeat instellingen) heeft men een werkende workaround aangeboden, waar ik dan ook erg blij mee ben. Dit maakt de AB tenminste bruikbaar! Wel jammer dat het bij de workaround blijft en de (makkelijke) structurele oplossing er kennelijk niet gaat komen.
Verder heb ik, de laatste keer dat ik het getest heb, nog steeds last van synchronisatieproblemen tussen de website en de AB. Ook springt de TV niet naar de juiste ingang na het overschakelen vanuit een andere activiteit, ondanks verschillende delay settings te hebben geprobeerd. Apparaatinstelling is wel goed, want bij het direct aanzetten van de TV activiteit wordt de juiste ingang gekozen. Het is wat storend, maar aangezien ik niet dagelijks synchroniseer en ik het meest gebruik maak van de TV activiteit (en anders de help-toets heb), kan ik er wel mee leven.
Nu ik wat langer gebruik maak van de AB wil ik nog een aantal punten plaatsen:
Negatief: accuduur had nog iets beter gekund (maar is ook weer niet superslecht!) en laatst is het klokje op de AB ineens (ten onrechte want veel te vroeg) naar de zomertijd gegaan (handmatig weer teruggedraaid).
Positief: sterkte infrarood, i.t.t. mijn oude AB hoef ik niet eens specifiek te richten, ik kan de AB zelfs gewoon naar het plafond richten bij wijze van spreken. Complimenten daarvoor.

Tot slot:
Ik lees een hoop positieve ervaringen. Ik kan me heel goed voorstellen dat als dit je eerste universele AB is, je hier zeker positiever over zult kunnen zijn dan ik. Ik ben, denk ik, verwend met universele AB's uit het verleden (heb dus een ander referentiekader) en volgens ICT-termen ben ik ook wel een 'poweruser', die verregaand van alle features gebruik maakt, waarschijnlijk meer dan de gemiddelde gebruiker.
Ook las ik positieve verhalen over de Logitech helpdesk. Die ervaring heb ik echter v.w.b. deze AB echt nog nooit gehad. Wellicht dat mijn wat 'lastige', niet direct oplosbare vragen hebben geleid tot een nogal botte houding van de helpdesk.
Hoe dan ook, ik heb de AB niet geretourneerd en gebruik hem dagelijks met plezier en gemak (alhoewel dat groter had kunnen zijn). Ik heb daarom mijn ratings eerlijkheidshalve wat naar boven bijgesteld om het vorenstaande te reflecteren.

Donald2 04-03-2013 Product paar weken in bezit

Dit is een geweldige oplossing voor de diverse (4) afstandbedieningen, die ik nu niet meer nodig heb. Werkt subliem. Programmeren is kinderlijk eenvoudig als je de aanwijzingen op het scherm maar opvolgt. Maar bovenal wil ik de geweldige service noemen van de Logitech helpdesk (Nico in het bijzonder). Een paar commando's kwamen niet goed over en ik kwam daar niet verder mee. Dus maar een mail gestuurd en prompt kreeg ik antwoord. De helpdesk (Nico dus) heeft me net zo lang geholpen tot alles naar behoren werkte. Tot en met een terugbelafspraak aan toe. Alles punctueel en zelfs een mailtje ontvangen dat het terugbellen iets later werd, uiteindelijk vrijdagavond terug gebeld. Ik ben bijzonder blij verrast, dat zie je niet veel meer tegenwoordig, zoveel aandacht voor de klant. Dus ik zeg: Chapeau voor Logitech!!

marcelfoe 18-02-2013 Product paar dagen in bezit

Sinds vorige week de Harmony touch in mijn bezit, en ik moet zeggen dat ik het apparaat meer en meer ga waarderen.
De mogelijkheden zijn eindeloos en vrij eenvoudig in te stellen allemaal.
Het werkt bij mij probleemloos bij een Samsung TV, Denon AVR-2113 AVreceiver en een Amino M540 HD recorder/settop box.
Onder de keuze voor de activiteiten komen er verschillende functies naar voren die je bij het TV kijken bijv. regelmatig doet, bijvoorbeeld teletekst, etc. Ook deze knoppen kunnen worden aangepast en toegevoegd.
Ook vertragingen en extra acties kunnen worden toegevoegd, helemaal zoals je hem hebben wilt.
Ook de batterij gaat zeker 5 dagen mee, voordat hij weer in de oplader gaat.
Ik vind het echt een aanrader en hij ziet er ook nog eens mooi uit.

gbbosma 16-02-2013 Product paar dagen in bezit

Deze gekocht ter vervanging van de Philips Prestigo SRT8215.
Wat een verbetering. Geweldige vormgeving en zéér makkelijk te programmeren. Alles ingesteld en gefinetuned en het werkt perfect. Radio luisteren, en dan overschakelen op een andere activiteit is een fluitje van een cent. Je hoeft eerst niet iets aftesluiten voor dat je een andere activiteit gaat gebruiken. Ook de mogelijkheid om de batterij op te kunnen laden lijkt mij ideaal, dus géén batterijen meer vervangen. Ook het display is duidelijk en goed verlicht. Instellingen kan je ook nog veranderen op de AB zelf. Als je echt even de tijd neemt om alles goed intestellen dan is er volgens mij geen betere AB te krijgen. Ook is de AB licht maar voelt wel degelijk aan. Gekocht bij Bobshop. 24uurs levering en de goedkoopste op dit moment.

v.Beijsterveld 27-01-2013 Product paar dagen in bezit

Even een eerste reactie,
Ik heb de AB een paar dagen, wat een vooruitgang van 5 AB naar 1.

Het installeren is kinderlijk eenvoudig, wel even goed de gebruiksaanwijzing doorlezen zodat je weet waar je mee bezig bent.
Wat meteen opvalt is hoe snel deze AB werkt en al mijn apparaten probleemloos inschakeld op de juiste instelling.
Gaat er toch iets niet goed dan is dit simpel te verhelpen met het vraagteken op de touchscreen, je communiceert als het ware met je AB en je beantwoordt de vragen die op het scherm komen om zo een eventueel probleem op te lossen.

Voor mij is het de oplossing.