De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Insta360 ONE X2 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

VideoMichie 13-01-2022

I love my Insta360 X2

Geschreven voor: Insta360 ONE X2

Videokwaliteit en vooral stabilisatie van de Insta360 X2 zijn zeer goed; om de prachtige kleuren te bekomen zoals te zien op internet(promo)filmpjes is het wel aangeraden met de settings te spelen. Opnames in donkere (duistere) omgeving vertonen ruis (net zoals de meeste toestellen met een sensor kleiner dan 1 inch). Stabilisatie getest op motorfiets en werkt vlekkeloos! De 'stitching line' is enkel op (zeer) korte afstand waar te nemen, en ook in enkele zeldzame gevallen (vb zonlicht op slechts 1 van de lenzen). Foto en videokwaliteit kunnen echter niet tippen aan mijn GoPro Hero 10, maar de Hero 10 is dan ook een echte Action Cam, terwijl de Insta 360 X2 een 360° Cam is. Opgelet: de 5K7 video kwaliteit geldt voor de ganse 360°; dit wil zeggen dat de kwaliteit bij het exporteren naar 'vlak' zakt naar HD kwaliteit!

Pluspunten

• videokwaliteit
  • stabilisatie
  • vrijwel nooit last van 'stitching line'
  • zeer gemakkelijke video-editing
  • ondersteunt micro-SD tot 1TB

Minpunten

• ruis in donker/duisternis
  • 'stitching line' op (zeer) korte afstand
  • 5.7K videokwaliteit is voor de volledige 360°