Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over bol..

bol. stelt zich voor

bol. opende op 30 maart 1999 zijn winkeldeuren. Twintig jaar later heeft de winkel meer dan 9 miljoen actieve klanten in Nederland en België en een assortiment van ruim 16 miljoen artikelen. bol. behoort tot de meest populaire (web)winkel van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van de online verkoop van boeken, entertainment, elektrische apparaten en speelgoed. Bij bol. vinden klanten het grootste assortiment in tientallen speciaalzaken met boeken & ebooks, muziek, film, games, elektronica, speelgoed, babyartikelen, tuin- en klusartikelen en alles voor wonen, dieren, sport, vrije tijd, persoonlijke verzorging, sieraden, horloges, tassen en lederwaren.

Gemiddelde beoordeling

Deze score is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

2,5

Help anderen en geef jouw mening over deze winkel. We verloten iedere maand onder alle reviewers 2 x € 250,-. Schrijf een review

Echte reviews van echte gebruikers, door ons gecontroleerd op betrouwbaarheid.

Ali Anaz 12-10-2023

Algemene score

1,0
Levert via postnl dat niet vertrouwbaar is en niet op tijd levert en regelmatig vraagt om zelf af te halen.
wat erg is dat zij liegen en beweren dat zij langs gekomen zijn en dat er niemand thuis was.

Reageer

Robyn Williams 15-08-2023

Algemene score

3,0
Ik heb onlangs een iPhone besteld via het platform van Bol.com bij een externe verkoper. Twee maal zelfs. De eerste keer is deze niet aangekomen op de beloofde leverdatum. Bol.com raadde aan enkele dagen te wachten, en na meermaals contact op te nemen via de livechat kreeg ik te horen dat de verkoper deze simpelweg niet had opgestuurd en dat ik terugbetaald werd.
De tweede keer plaatste ik de bestelling op 30/07, met belofte om te leveren tussen 3 en 7 aug. Een trackingcode werd voorzien, maar helaas ontving PostNL nooit een pakje. Na vele malen contact met de klantenservice van Bol.com (en ook berichten naar de externe verkoper via hun platform) werd uiteindelijk bevestigd dat het pakket niet verstuurd was, maar dat dit nog snel in orde zou worden gebracht. Enkele dagen later vertelde iemand anders me dat zij ook geen contact konden maken met de verkoper, en dit zouden doorzetten naar het hoofdkantoor en een onderzoek starten. Nu is er blijkbaar nog steeds geen onderzoek gestart, en Bol.com mailt ook niet meer terug.
Ik ben zeer teleurgesteld omdat ik altijd graag heb besteld bij Bol.com, maar dit is enorm slechte service. De zaak blijft aanslepen, en de enige optie die men aanbiedt is om het geld terug te betalen. Als ik aangeef hier niet mee in te stemmen, gezien dit de tweede keer is dat dit gebeurt, krijg ik dan maar geen antwoord. Ik heb intussen al een week geen info gehad op mijn mails ondanks enkele reminders, en als ik via live chat een update vraag lijken ze niet te kunnen helpen.

Reageer

Erwin 05-07-2023
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

9,0
Ik kocht een wildcamera die bleek niet te werken. Doordat ik verschillende kennissen raadpleegde was er meer dan een maand verstreken. Ik heb dan de verzendingskosten zelf betaald. Maar mijn camera is nooit aangekomen, bij Bpost vond men ook niets terug. Na heel wat (vriendelijke) mails heen en terug werd de knoop doorgehakt door bol.com. Ik kreeg een nieuwe camera!
Perfecte en correcte service, waarvoor heel veel dank.

Erwin

Reageer

Karel 29-06-2023

Algemene score

1,0
Artikel uit rubriek erotiek geleverd znd doos aan familielid. Prettige zaak

Reageer

Lut 08-06-2023

Algemene score

1,0
De ophaler weigerde het retourpakket in te scannen voor ontvangst. Dit is als de 2e keer dat zoiets gebeurt.
Toen ik bleef aandringen om dit te doen, wilde hij vertrekken, zonder het pakket mee te nemen.
Het retourpakket is niet ingescand geweest.
Wat een rotservice!

Reageer

Leen 02-05-2023

Algemene score

1,0
Deze week 2 x een bestelling gedaan. Geen van beide pakketten ontvangen. Leveringsdata worden niet nageleefd. Nochtans heb ik ´Select´ betaald. Is dit dat gewoon geldklopperij?

Reageer

Wat een ellende !! 21-04-2023

Algemene score

1,0
Ik zend hen drie onderdelen voor reparatie terug van mijn Nilfisk hogedrukreiniger. Hun diensten neemt foto’s van ontvangst waarop duidelijk de drie onderdelen te zien zijn. Na herstel zend men mij 1 van de drie onderdelen terug. Ik kaart dit aan en vraag om mij deze twee missende onderdelen na te zenden. Men bekijkt mijn case en zeggen prompt dat ze slechts 1 onderdeel hebben ontvangen ipv 3 . Dit terwijl zij zelf een foto van ontvangst van de goederen hebben waarop de drie onderdelen te zien zijn!
Ben nu al twee weken aan het wachten op mijn missende onderdelen zonder enige vorm van uitleg!
Na dit review laten jullie hier onmiddellijk een bericht achter dat jullie contact met mij zouden opnemen.
Wel, nog niemand gehoord of gezien hoor.
Ook mails naar jullie worden niet beantwoord.
Het valt me ook op wanneer ik de reviews van jullie bedrijf bekijk er niet al te veel happy zijn.
Ondertussen weten jullie dat de onderdelen die jullie zeggen niet ontvangen te hebben wel degelijk bij jullie zijn aangekomen . Jullie diensten hebben hier zelf foto’s van genomen bij ontvangst dat weten jullie ook ondertussen.
Toch blijft enige reactie naar mij toe uit ,desondanks de fout duidelijk bij jullie ligt.

Ik ben het ‘een beetje’ beu.
Meer dan 14 dagen om een probleem op te lossen dat nochtans zeer duidelijk is duurt me net iets te lang

Ik ga me bij een andere verkoper gewoon zelf deze twee onderdelen aankopen die door jullie gepruts zijn zoek geraakt.
Ik delete mijn privé en zakelijk account bij jullie .
Ik vind mijn spullen heus wel bij een leverancier die een beter overzicht heeft over zijn zaken en in’s and out’s ….

Reageer

Immanuel 21-02-2023

Algemene score

1,0
Gruwelijke service na verkoop.
Een bedrieger verkoopt mij 2 CO2-meters, markeert ze als verzonden, en volgens BOL.COM zijn ze vandaag 11 dagen geleden al aangekomen. Ik heb meerdere contacten met de klantendienst gehad, maar er komt geen eerlijke oplossing. Ze willen dat ik de bestelling annuleer, maar dat gaat niet, want ze is al verzonden. Ze willen dat ik retourneer, maar ik heb niks gehad , dus ik kan niet retourneren. Ik vraag een evaluatieformilier om de verkoper 'Dystrict' te beoordelen, en na vele malen vragen krijg ik een link, maar de review verschijnt niet, en helaas...... mijn pakketje ook niet.

Reageer

Dali 16-02-2023
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

10,0
Ik bestel vaak bij bol.com en heb nooit klachten gehad. Integendeel komen mijn pakjes ontzettend snel toe en ik krijg regelmatig updates over waar het pakje zich bevindt en wanneer het zal toekomen. Laatst bestelde ik 4 boeken, maar er miste 1 terwijl er stond dat die wel bezorgd was. Dan heb ik dit uitgelegd via de chat service en in minder dan 5 min was het opgelost werd er een vervangpakketje opgestuurd. Super vriendelijke service en een aangename shopervaring!

Reageer

Impact 28-01-2023

Algemene score

1,0
Ik had veel tijd genomen om mijn televisie te bestellen want hun stomme website kon mij bank applicatie niet opennen. Plotseling mijn mand stond leeg en de televisie stond buiten stock ik had de betaal qr code maar die ging niet meer.

Echt valse hoop deze website, gebruikt het nooit.

Reageer

guido 16-01-2023

Algemene score

1,0
denk niet hier nog veel te kopen late levering aan de de deur geweest niemand gezien ik stond aan de deur om het uur ze beweren
er waren contact met klantendienst gehad en daar moest ik het mee doen dat ze het normaal vonden bpost ap 1 adres dan aan mij om 21 uur 8 ze konden tot 22 uur komen en op plan waren ze 2 straten va,n mij af dit is blijkbaar het nieuwe normaal vorig jaar zat ik boven de 4000 euro aan aankopen hier gaat nu veel minder zijn hallo amazon

Reageer

Paul 14-01-2023

Algemene score

1,0
Via Bol een fietsdrager gekocht. Deze is wel bij post.nl toegekomen, maar nooit afgeleverd. 2 dagen na aankoop is dit artikel € 60 duurder bij Bol.com. Simle deals maakt zich er eenvoudig van af met een mailtje: jammer, maar gezien we deze niet meer op voorraad hebben, kunnen we niet helpen. Post.nl stuurde me door naar Bol.com. Bol zegt dat ik bij de leverancier moet zijn. Ik kan wel mijn geld terug krijgen, maar wil ik dezelfde fietsdrager, moet ik maar opnieuw bestellen voor € 60 extra. Zo simpel als dat.

Reageer

Patte 30-12-2022

Algemene score

2,0
Op 28 december bestelling gedaan als eindejaarsgeschenk (omdat een vorig pakket kwijt is gespeeld door een koerier) met duidelijk vermelding voor 24u bestelt, levering morgen. Vandaag zijn we 30 december nog steeds nougabollen...
Op 30/12 3x contact gehad met klantendienst via chat, 3x verschillend antwoord ontvangen, gaande van geduld, u ontvangt dit vandaag tot oei er is iets mis, zal niet meer voor dit jaar zijn. Wablieft!!
Leuk...en als je dan even begint door te vragen (geld terug,...) krijg je een paar lachende smileys als reactie. Is dit sarcastisch BOL.COM? Als je hen hierop wijst wat de bedoeling is, krijg je "oei sorry, het systeem doet raar". Ik heb ze nog alle vijf op een rij.
We zijn nu 16u10 en het pakket staat nog steeds in de voorraad.
Lach dus met een ander BOL.COM
Ik hoop dat jullie eindejaar even chaotisch verlopen zoals het mijne en dit allemaal dankzij BOL.COM
Bedankt!

Reageer

Josefien 27-12-2022

Algemene score

1,0
Vreselijke service
Bestelling gedaan van 2 dure voederbakken (op chip) en bij levering een kattenbak ontvangen ipv mijn voederbakken.
De partner die ze moest leveren, kan deze niet opnieuw opsturen omdat ze geen voorraad hebben. Als ik bij een andere partner wil bestellen moet ik (bij de goedkoopste) 25 euro extra betalen.
Contact opgenomen met bol.com zelf omwille van dit prijsverschil en geen passende oplossing gekregen. (Ik zou het prijsverschil aan de partner van de nieuwe bestelling moeten terugvragen??? Snappen wie snappen kan)
Het was zo makkelijk opgelost door dat verschil als tegoed op mijn account te zetten... Maar blijkbaar mogen we deze service niet verwachten. Ik moest 1 punt geven, maar wou er liever helemaal geen geven...

Reageer

augustine 09-12-2022

Algemene score

1,0
I ordered an item @bol.com for 66€.
The item got delivered with a price tag of 37€. This means that I paid almost double the price/value of the item.
When I asked for explanation, Bol.com customer service told me that the lower price on the price tag was due to a Black Friday discount from the supplier.
Personally I've never seen a discounted item where the original price is not indicated!

So, a small advice to you Bol.com : at least be honest about your much much higher prices. And do not insult your customers as if they were stupid.

Reageer

augustine 07-11-2022

Algemene score

1,0
Worst customer experience ever.
I ordered a product (19,95€) .
I received a cheaper brand (12,95€) without any prior warning
I'm a regular customer @ bol.com and they refused to help me solving the issue with their partner.
I had to handle this my self. Avoid if possible.
And in general, their products are way more expensive compared to their competition
Officiele reactie van Bol.com 08-11-2022

Hello Augustine,

Thank you for your review. I would like to ask you to send an e-mail to customerservice@bol.com with the description of the complaint and an order number/customer number. You can also reach us by phone on: 030 310 4999. As soon as we have received your email, we will contact you as soon as possible.

Kind regards,
Chantal from bol.com

Reageer

Chrisje 30-09-2022
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

4,0
De laatste aanschaf van 2 producten van vetverbranding zijn ondermaats en echt geen aanrader
Veel te duur

Reageer

roland rydams 26-09-2022

Algemene score

1,0
Bol is niet eerlijk met hun waarborg. ze weigeren waarborg zonder duidelijke reden.
ik koop nooit nog electronica bij Bol
Acer chromebook van geen twee jaar oud (in Belgie is de waarborg op electonica 2 jaar)
Officiele reactie van Bol.com 29-09-2022

Beste Roland,

Bedankt voor jouw bericht.
Ik verwijs je graag naar de e-mail en de foto's die wij hebben gestuurd op 27-9 om 13:14 uur.

Met vriendelijke groet,
Natalya van bol.com

Reageer

Joey 22-09-2022
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

9,0
Groot assortiment aan de meest gangbare prijzen. Indien er iets mis gaat wordt je hier goed geholpen, alles verloopt hier correct. Als gebruiker ben zo ook beschermt tegen ongemakken.

Reageer

Koen 07-09-2022

Algemene score

1,0
We hadden een samsung watch terug gestuurd tijdens de garantieperiode. Na 14 dagen kregen we het horloge terug in de veronderstelling dat deze gemaakt was. Er was echter geen herstelling gebeurd. Daarna zelf contact genomen voor uitleg. Tot dan was ons niets gemeld of gestuurd ivm de reparatie. Toen kregen we een mailtje met als titel "bewijs" waaruit blijkt dat er waterinseipeling was. Het toestel is nochtans geschikt voor zwemmen, er staat zelfs een training voor zwemmen op. Ik hen nog een mail gestuurd voor reactie maar geen antwoord gekregen.
Officiele reactie van Bol.com 09-09-2022

Beste Koen,

Bedankt voor jouw bericht.
Wat een ontzettend vervelende, maar ook verwarrende situatie. Ik ben het helemaal met je eens dat hier meer uitleg over moet komen en daar ga ik ook meteen achteraan.
Ik neem zo snel mogelijk weer contact met je op.

Met vriendelijke groet,
Natalya van bol.com

Reageer

GP 01-09-2022

Algemene score

1,0
Op 16 augustus 2022 heb ik een smartphone besteld.
Enkele dagen later heb ik deze retour verzonden.

Vandaag (1 september) krijg ik een email van bol.com dat het geretourneerde artikel niet overeenkomt, het betreft een printertoner.

Ik heb deze printertoner zelfs nooit besteld! Laat staan in huis gehad. Hoe kan ik dit dan teruggestuurd hebben?

Na lang chatten met een (onvriendelijke) medewerker, krijg ik te horen dat er niets aan te doen is, en dat ik mijn 308 euro kwijt ben. Het maakt haar ook niet uit dat ik niets meer op bol.com zou bestellen in de toekomst en dat ik mijn andere openstaande bestellingen retour ga zenden, dat is mijn eigen keuze.

Ik ben al jaar en dag vaste klant bij bol.com, en bestel daar regelmatig, soms voor hogere bedragen.
Ik vind het bijzonder triest dat ik beschouwd wordt als een oneerlijke persoon.
Officiele reactie van Bol.com 06-09-2022

Beste klant,

Bedankt voor jouw bericht.
Op Trustpilot hebben wij deze klacht al in behandeling genomen. Ik zal daarom via daar verder aan de slag gaan.

Met vriendelijke groet,
Natalya van bol.com

Reageer

Marina 15-08-2022

Algemene score

1,0
Altijd tevreden geweest. Maar nu al twee keer verkeerd Produkt ontvangen. Ik vraag een Lennexo iphonehouder voor op de fiets en ontvang al twee keer een Bracket. Tweemaal geretourneerd. Ze zeggen dat het dezelfde zijn maar klopt niet, helemaal ander systeem.

Reageer

Henk 02-08-2022

Algemene score

1,0
airpods besteld zogezegd beschikbaar en binnen 24u geleverd
na meer dan 1 week nog steeds niets voor levering aangeboden
niets van feedback gekregen
verkopen gewoon iets dat ze niet op stock hebben en hopen dat je wacht
geen woorden maar daden

Reageer

Michel 14-06-2022

Algemene score

3,0
Heb nu al twee keer dezelfde ervaring met Bol... Hun zogenaamde partners lijken mij meer en meer DEZELFDE partners onder een andere naam. Maanden geleden bij partner BOUW CHEMIE POLYESTER DE WITTE een enorme miskoop gedaan. Een lekkende brievenbus waar na maanden heen en weer mailen en bellen niks werd aan gedaan. Nu blijkt een bestelling bij BEST DEAL CLUB niet door te gaan omdat, volgens BOUW CHEMIE POLYESTER DE WITTE, de bestelling van de vracht zou zijn gevallen en dus niet kan worden geleverd. Zijn dat misschien twee dezelfde bedrijven...? Raar allemaal! Misschien doet Bol ook gewoon "rare zaakjes"...?
Officiele reactie van Bol.com 20-06-2022

Beste Michel,

Bedankt voor je review. Ik wil je vragen om een e-mail te sturen naar klantenservice@bol.com met daarin de omschrijving van de klacht en een bestelnummer/klantnummer. Ook kan je ons telefonisch bereiken op: 030 310 4999. Zodra wij de mail van je hebben ontvangen, nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,
Chantal van bol.com

Reageer

Chan 01-06-2022

Algemene score

1,0
Ik bestel een microgolf oven van BOL zelf,zou volgende dag leveren. Niks gehoord na 2 dagen kijk ik mijn account niks. Ik begin een chat. Zeggen niet levrebaar ik moet zelf annuleren! Vraag ik een schadevergoeding omdat ze ons niks hebben gezegd & ik moest zelf contact opnemen. Nee dat gebeurd niet zeggen ze. Als een partner van Bol zoiets lapt wordt zijn account meteen geschorst maar zij mogen alles doen!! Vals spelen.
Officiele reactie van Bol.com 03-06-2022

Beste Chan,

Bedankt voor je review. Ik wil je vragen om een e-mail te sturen naar klantenservice@bol.com met daarin de omschrijving van de klacht en een bestelnummer/klantnummer. Ook kan je ons telefonisch bereiken op: 030 310 4999. Zodra wij de mail van je hebben ontvangen, nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,
Chantal van bol.com

Reageer

Toon meer reviews