Sonos PLAY:5 wit - Reviews

Airplay

8,1

DaalRid 25-03-2016 Product jaar of meer in bezit

Instabiel systeem

Circa twee jaar gebruik ik een play 5 en twee kleintjes, de een. Het geluid is prima. De stabiliteit is ronduit slecht. Ik heb ook een bridge gekocht waardoor het altijd goed zou werken; not! Valt regelmatig uit krijg hem soms niet opgestart omdat er geen systeem zou zijn aangesloten. Het is best dure apparatuur en daar verwacht je meer kwaliteit van. Ik zou het niet meer kopen en uitwijken naar een Bose.

Mehmet Dogan 25-12-2015 Product jaar of meer in bezit

5,8
Ontevreden. Continu problemen met netwerk van Sonos. Er is mij verteld dat ik een bridge moest kopen om storingen te voorkomen. Ik heb alleen maar storingen. Snel even muziek opzetten zit er niet bij.

sfg1986 19-08-2015 Product jaar of meer in bezit

Ik heb de play 5 een jaar geleden gekocht en ik ben erg tevreden met deze speaker. Topgeluid uit een relatief kleine speaker. De speaker geeft een mooi diep geluid met een flinke bas. De app reageert af en toe wat traag maar dat zou mogelijk ook met mijn wifi netwerk te maken kunnen hebben.

jekyniyo 14-03-2015 Product jaar of meer in bezit

Eerst was ik ontevreden omdat het niet goed werkte, maar uiteindelijk ben ik na veel vijfen en zessen door de helpdesk uit de brand geholpen en eerlijk is eerlijk, als het eenmaal werkt dan is een erg mooi systeem.

jekyniyo 11-03-2015 Product jaar of meer in bezit

Ik heb al 2 jaar een sonos systeem en vanaf het begin ondervind ik problemen. het systeem valt onverwacht uit en dan duurt het dagen voordat het weer contact maakt, vaak maar even. Bedraad helpt niet. firewall problemen zijn er niet.FAQ's doorlopen heeft geen zin. Helpdesk is niet bereikbaar of verwijst naar FAQ. Ik word er behoorlijk wanhopig van. Heel erg slecht allemaal. Als het werkt is het mooi, maar dat is mijn geval af en toe. Ik ben zeer teleurgesteld en denk eraan alles weg te doen en over te stappen op een Bose systeem. Dat werkt tenminste.Jammer jammer, geen aanrader dus.

Mehmet Dogan 24-01-2015 Product half jaar in bezit

4,5
Al een jaar tevreden met Sonos. Vooral de koppeling met Spotify . Echter sinds de laatste update werkt de app niet goed. Behoorlijk irritant. Alles opnieuw installeren werkt soms wel, maar is natuurlijk niet de oplossing.
Dus de tevredenheid buigt nu om naar een ontevredenheid.

Edwin334 13-12-2014 Product paar dagen in bezit

6,2
Na het lezen van de reviews de play 5 besteld. Na ontvangst direct getest en vond het geluid tegen vallen. De bas is bij een laag volume mooi echter vervormt deze snel bij het verhogen van het volume. Tevens klinkt het geluid niet vol, mogelijk dat bij het opstellen van 2st play 5 dit meevalt.

Voor mij is dit geen 400 euro waard, product gaat dan ook retour.

henk004 18-09-2014 Product paar weken in bezit

Wat een super product!
Kost helaas wel 399 euro, maar heb er absoluut geen spijt van!
Voor zo'n box komt er echt super geluid uit! Woonkamervullend.
Toen ik in de grote winkel luisterde twijfelde ik, maar thuis is het geluid super.
Ik zet hem ook in de tuin en overal neer. Als je stroom hebt en wifi heb je voldoende.
Ik ben vooral te spreken over de gebruiksvriendelijkheid. Afstandsbediening is je smartphone of tablet, en het is erg gebruiksvriendelijk.
Ik gebruik hem met Spotify, maar er zijn ook talloze radiozenders en overige interessante diensten te installeren (bijv. 8tracks is super!)
Ook vind ik hem er mooi uitzien, heb de witte versie en hij ziet er "apple" achtig uit op mijn dressoir. j
Ook super dat je nu geen bridge oid meer nodig hebt, je kunt hem sinds kort gewoon aansluiten op je eigen wifi-netwerk zonder aanvullende voorzieningen.

sjoerd_polder 28-12-2013 Product paar dagen in bezit

ik twijfelde lang tussen een Play 5 en Play 3. ik heb gekozen voor een Play 5. wat een goede keuze. perfect geluid. ik stop de Play 5 + bridge in het stopcontact, druk op drie knoppen, geef hem een update en hij doet het gewoon. even spotify erbij en het is echt perfect

Mrs Eva 24-12-2013 Product paar dagen in bezit

Lang getwijfeld over Sonos (mede prijs). We hebben deze Play 5 vergeleken met de nieuwe systemen van Bose, maar konden qua geluidskwaliteit maar weinig verschil ontdekken. Wellicht dat dit voor de echte soundfreaks wel mogelijk is. Nu de Play 5 in de woonkamer staat ben ik zeker overtuigd van de goede keuze. Vooral de mogelijkheden om dit systeem uit te breiden maken de keuze voor de Sonos extra aantrekkelijk. Ben nu al aan het filosoferen wat ik nog meer wil kopen :). En de installatie is echt een eitje, ik geloof twee minuten werk. En daarna meteen genieten...

sanderfer 22-12-2013 Product paar dagen in bezit

Na lang twijfelen is mijn keuze op de Sonos Play5 gevallen.
In de mediamarkt klonk de set erg dof, maar dat gold eigenlijk voor alle sets (zelfs bose) waardoor ik vanwege de vele mogelijkheden mijn keuze toch op de Sonos heb laten vallen.
Thuis bleek meteen wat ik vermoedde (en hoopte): de grote en rumoerige ruimte in de mediamarkt verpeste het geluid.
De Sonos is ideaal dankzij de vele mogelijkheden met bridge, het mooie en compacte design en het prachtige geluid. Overigens is het bij het uitpakken letterlijk plug & play:
Je sluit de bridge aan op het stopcontact en de router en de box (of boxen) sluit je aan op het stopcontact. Via de app heb je ze binnen 2 minuten met elkaar verbonden en kun je aan de slag. Alles werkt razendsnel en makkelijk. Met de gratis app kun je naast de muziek die je al hebt ook gebruik maken van de vele gratis en betaalde geïntegreerde diensten zoals Tunein en Spotify. Ik mis persoonlijk wel de mogelijkheid om de gratis versie van spotify te kunnen gebruiken nu deze ook mobiel beschikbaar is. De app is wat mij betreft op de iPhone hard toe aan een update, want het design loopt zwaar achter op IOS7, iets wat voor zo'n jong en vlot merk totaal niet kan naar mijn mening. Laat je overigens niet al te veel afschrikken door de hoge prijs. Je Sonos set is namelijk nooit af en je kunt altijd nog uitbreiden en upgraden. Mijn conclusie:
Een ongelooflijk fijn apparaat waarvan alle kleine tekortkomingen met enkel een update kunnen worden opgelost (ook het updaten gaat trouwens via de app en is binnen een paar minuten voltooid, ideaal!). Als je net als mij niet tegen boxen met een lage geluidskwaliteit kunt is dit zeker zijn geld waard!

ph1 16-12-2013 Product paar dagen in bezit

Na lang aarzelen toch voor de Sonos play:5 gekozen, in vergelijking met de Bose Sound Touch 20. In de winkel klinkt de Sound Touch meer overweldigend dan de Sonos, die veeleer neutraal klinkt. Maar... de Bose werkt althans voor mij veel sneller vermoeiend dan de Sonos.
Zowel een cello concerto van Bach als bvb. de subliminale muziek van James Blake klinken overtuigend op de Sonos: zuiver in de hoge tonen, een breed spectrum met toch een voldoende diepe bas.
Technisch gezien hebben al velen de connectiviteit van Sonos geroemd. Ik kan dit alleen maar onderschrijven: gebruikersvriendelijke interface, gemakkelijke installatie (zowel Iphone als Android).
Dus voor mij een aanrader !

aebvl 26-11-2013 Product jaar of meer in bezit

plug and play. Echt. Je hoeft nergens verstand van te hebben. Stekker erin en je kunt aan de gang.
OOk regelmatig gratis updates beschikbaar zodat je product bij de tijd blijft.
Tip: heb je een smartphone of tablet dan hoef je echt geen sonos afstandsbediening te kopen. Zelfs dan zou ik nog eerder een tablet of Phone kopen dan investeren in een afstandsbediening.

De app op de pc en tablet werkt perfect. Een kind kan de was doen.
Wij hebben een spotify premium abonnement en de muziekwereld ligt aan je voeten. Ieder in huis heeft zijn eigen playlists. Je kunt de apparaten eenvoudig verslepen (handgreepje achterzijde, stekker uit het stopcontact) van de ene naar de andere kamer en daar (verder) luisteren. Ook het combineren van meerdere spelers bij een feestje geeft een schitterend geluid.

Geluid wordt zelfs voor de kritische luisteraars als goed benoemd.

Henzelman 16-11-2013 Product maand in bezit

Sinds kort heb ik e.e.a. van Sonos staan, te weten Play Bar, Play 5 en Play 3. Installatie bij tele2 ff zoeken met juiste kanaal. Eenmaal werkend helemaal perfect. Kost wat maar heb je ook heel veel wat in huis.

nailart10 26-04-2013 Product paar weken in bezit

geweldig systeem,ben zelf erg weg van bose maar omdat sonos draadloos streamen heeft toch overwogen de sonos playbar,sub,2 play 3 en een play 5 aan te schaffen.
hele makkelijke installatie alles werkt perfect ,super geluid, en een tal van mogelijkheden totaal geen spijt van,ik ben er superblij mee en overweegt u dit systeem te kopen dan zeg ik gewoon doen zo makkelijk in gebruik zo mooi om te zien en het geluid,oke het kost wat ,maar dan heb je ook wat !!!

jappiejappo 11-01-2013 Product paar weken in bezit

Geweldig systeem dat makkelijk Spotify op een goede set speakers krijgt. Het systeem is misschien wel wat aan de dure kant, maar hier krijg je mooi design (zeker in het zwart) en een duurzaam product voor terug.

RaymondD1968 09-12-2012 Product paar dagen in bezit

Gisteren gekocht: Sonos Play 3, 2x Sonos Play 5 en Sonos Bridge. Vanwege goeie recensies en snelle activering.
De activering viel echter enorm tegen en na wat forums te hebben gegoogled blijkt het aan de router/modem van Tele2 te liggen. Achterhaalde techniek en beperkingen. Slechte provider dus anno 2012.
De mensen die hier in hun recensie hebben aangegeven dat de installatie een fluitje van een cent is verzoek ik dan ook om mij door te geven welke internetprovider ze hebben

Ketelbinkie 27-11-2012 Product paar dagen in bezit

Geluidskwaliteit is zeer goed. Aansluiten ging zeer makkelijk. In de zomermaanden veel buiten gebruikt met behulp van een verlengsnoer, ideaal.

WSY 16-09-2012 Product paar weken in bezit

Aansluiten zo eenvoudig als in de bijgeleverde minimale handleiding staat.
1. Sonos bridge in de meterkast aan de (KNP Experia ZTE H220N) router koppelen; stekker in stopcontact
2. Play 5 stekker in stopcontact
3. Software op pc installeren. Wordt automatisch nieuwste versie van internet opgehaald.
4. Software vraagt om indrukken knopje op bridge
5. Software vraagt om indrukken 2 knopjes op Play 5
6. Nieuwste firmware wordt geïnstalleerd op bridge en Play 5
7. Registeren van nieuwe hardware en aanmaken account
8. Klaar

Geluid:
Naar mijn smaak te veel bas. Heb direct de loudness uitgezet en de bas minimaal. Zo is het voor mij een heel acceptabel geluid.
De kamer is ruim, dus er komt een 2e Play 5. Dit is geen must, maar meer een gevoel om toch stereo te hebben.

Bereik bridge:
Vanuit de meterkast naar woonkamer is 15 meter. Hangt naast 2 andere wireless apparaten wat geen probleem oplevert.

Prijs:
In de winkel € 428 als setprijs na heel kort onderhandelen.

App's
Geïnstalleerd op Samsung en iPad 3. Deze werken goed, maar geluidsinstellingen met uitzondering van het volume zijn alleen op de pc aan te passen.

Koppelingen:
Muziek opgeslagen in iTunes wordt direct door de Sonos software herkend op de pc. Ik heb deze nu op een USB memory stick gezet en in een van de USB poorten van de router geplaatst. Is zonder probleem te benaderen voor de Sonos en de pc hoeft niet aan te staan.

Chrisbrsvw 18-08-2012 Product jaar of meer in bezit

De installatie van de Sonos Play 5 was zeer eenvoudig, apparaat werkt naar behoren via zowel de laptop, telefoon als tablet (beide Android).

Ik deel de muziek via een NAS en dat werkt perfect. Kort geleden ging echter mijn modem/router van Telfort kapot, ik heb van Telfort een nieuw modem/router gekregen maar deze zag de Sonos Play 5 niet. Sonos helpdesk gebeld en zij hebben mijn computer op afstand overgenomen. Sonos heeft alle instellingen van het modem gecontroleerd maar kon het probleem niet oplossen. Ik heb toen van Sonos kosteloos een Sonos bridge gekregen en nu werkt alles weer normaal. Al met al was het probleem binnen vier dagen verholpen. Een super service, vriendelijke helpdesk en ben ook nog terug gebeld of alles naar tevredenheid verlopen was. Ze hebben mij zelfs nog geholpen om een nieuwe NAS te configureren.

Heel tevreden dus over Sonos.