Teufelaudio.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Teufelaudio.nl.

Teufelaudio.nl stelt zich voor

Teufel is een van de grootste Duitse fabrikanten van audioproducten. Het assortiment varieert van hifi, home cinema sets tot multimediasystemen, koptelefoons en bluetooth speakers. Het bedrijf begon in 1979 in Berlijn met de ontwikkeling van luidsprekerkits die mensen zelf in elkaar konden zetten. Inmiddels is het bedrijf met meer dan tweehonderd werknemers in heel Europa de nummer één in directe verkoop van audioproducten. Teufel ontwikkelt hoogstaande audioproducten tegen een bijzonder aantrekkelijke prijs. Geïnteresseerden kunnen Teufel producten exclusief in de online winkel kopen, deze vervolgens 8 weken thuis proberen en profiteren van een niet goed geld terug garantie.

Deze score is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

9,2

Robpiter1972 10-06-2012

Na me uitveorig te hebben verdiept in 5.1 systemen zonder al te grote subwoofer, kwam ik bij Teufel uit.

Intensief mailcontact leidde tot mijn keuze voor de theater 4 hybrid, omdat dit systeem twee ingebouwde subwoofers in de front luidsprekers heeft.

Ik vond de informatie op de website overzichtelijk en de service erg correct en vriendelijk.

Het systeem was goed verpakt en werd na 2 dage netjes door ups afgeleverd.

Zonder meer een aanrader voor audiofielen die verder kijken dan hun neus lang is.

remcok25 06-06-2012

Super product maar ook zeker de webshop, moderne website straalt als een goed bedrijf en de techniche omschrijving van elk product is zeer goed omschreven, dit heb ik zelf bij andere zeer bekende audioshops niet terug gevonden.
dat is de reden dat de website zeer goed scored!

er word duidelijk aangegeven wanneer je product verstuurd word, 2 dagen na bestelling heerlijk! ik zeg twijfel niet in kies voor TEUFEL! top product geniet heerlijk van mijn pc speakers achter me pc'tje :-)

Vincentdg 05-06-2012

Mede door de kortings actie toch maar een review schrijven.

Eigenlijk ben ik helemaal tevreden over de afhandeling van mijn bestelling. De website ziet er modern en verzorgt uit, heeft een zoekfunctie en bied voldoende informatie. misschien een idee om bij de Hifi luidsprekers een lijst te geven met goed te combinerende versterkers.

Bestelling en levering geef ik ''maar'' een 7 omdat bijv. een Bol.com de volgende dag al levert. Hier duurt dan 2 dagen. Niet erg maar leuker als je ze de volgende dag hebt!

bereikbaarheid is top! snelle en duidelijk emails.

ja, wat valt er verder noch te vertellen, mocht je nog twijfel...gewoon bestellen!

Jim222 12-04-2012

Recent de Teufel consono 35 set aangeschaft.
De website vind ik erg overzichtelijk en het bestellen verliep dan ook eenvoudig. Indicatie van levertijd was 1-2 weken maar had de set al na 3 dagen in huis. Voor de levertijd dus een dikke plus. Helaas bleek bij het uitpakken van de subwoofer deze beschadigt te zijn. Geen idee of dit een fabricage fout is of UPS die met dozen heeft gesmeten. Na het constateren van het defect direct gemailt naar Teufel aangezien het buiten kantoortijd was. Eerst volgende werkdag telefonisch contact opgenomen. Er werd opgenomen door een duits sprekende telefonist. Deze bood vriendelijk aan of ik terug gebeld wilden worden door een nederlande telefonist en zo geschiedde. Mijn verhaal uitgelegd en zonder enig gezeur hebben ze mij een nieuwe subwoofer toegezegd. Binnen 3 dagen was deze in huis en de oude subwoofer wordt kostenloos opgehaald door UPS. Bereikbaarheid en service tot nu toe dus top! Over de set ben ik tevens tevreden alhoewel de kwaliteit bij het afspelen van muziek iets achter blijft. Al met al ben ik een tevreden klant.

Th.W.M. Hoeks 10-04-2012

Ik heb op 07-03-2012 bovenstaande set besteld. Kreeg bericht van verwachte levering in week 11. Niets gehoord. Heb mail gestuurd met vraag wanneer de set geleverd zou worden. Kreeg te horen binnen een week. Weer niets ontvangen! Weer mail gestuurd: antwoord: voor 10 april zou geleverd worden en de toevoeging dat er iets is fout gegaan, maar ze weten niet wat.
We zijn ruim een maand verder en nog niets geleverd of ontvangen. Op mijn mails reageert men vanuit Teufel ook niet meer.

shovel1980 15-03-2012

Super snelle levering, goed verpakt. Ben zeer tevreden tot nu toe. Super geluid. Duidelijke website.

jagra 09-03-2012

Op zoek naar een paar gunstig geprijsde luidsprekers kwam ik op de website van Teufel terecht.

Ik heb nog geen produkt gekocht maar ben van plan binnenkort een paar luidsprekers te kopen, mijn keuze gaat uit naar de Ultima 40 of de wat duurdere T 400.

Ik heb al verschillende keren contact gehad met de webshop. Teufel is een Duitse firma uit Berlijn maar alle contacten gaan keurig in het Nederlands.

Goed uitgelegd wat ik wilde (twee luidsprekers ter vervanging van mijn huidige luidsprekers van het Home Cinema systeem bij de 3D TV), en ik werd netjes geadviseerd wat voor mij het beste is waardoor de keuze wat makkelijker wordt. Daarbij komt dat je het produkt 8 weken mag uitproberen en het kosteloos kunt retourneren binnen 2 weken. Teufel geeft ook nog eens 12 jaar garantie op de luidsprekers. Samengevat:

Een uitgebreide website
Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding
Produkten komen prima uit de diverse testrapporten
Emails worden snel behandeld
Betrouwbaar advies over de produkten
Je kunt je aanmelden voor hun nieuwsbrief zodat je op de hoogte blijft van de laatste aanbiedingen en voordeelacties.

Ik heb nu nog steeds twee 25 jaar oude Dynaudio luidsprekers, dus ik ben erg benieuwd hoe de Teufel luidsprekers gaan klinken.

Met vr.gr.Jan

willem_s 08-03-2012

Vol verwachting na het bestellen had ik binnen 2 dagen mijn bestelling binnen, keurig op tijd en netjes had ik mijn zuilen. na het aansluiten begon mijn teleurstelling. het geluid viel me erg tegen. Geen probleem wat je kunt immers gebruikmaken van retourrecht waar ze op de website veel reclame voor maken. Ik heb de procedure netjes gevolgd maar er bleken geen Nederlanders beschikbaar om je te helpen om retouren aan te nemen of te verwerken. na een week eindelijk na telefonisch contact opgenomen te hebben kreeg ik de sticker en retour gegevens via de mail.
Vind deze aftersales zeer slecht en de kwaliteit van Teufel is echt niet zo goed als ik in de meeste beoordelingen staat vermeld.

Ralive 11-02-2012

Eind december 2011 besloten een nieuwe centerspeaker aan te schaffen. Alleen bij Teufel vond ik een betaalbare versie die qua hoogte (9cm) paste onder/voor de TV. Ook het vermogen van 120 watt, was mooi. En wat een geluid tov mijn voorgaande center. Helder, duidelijk verstaanbare spraak en mooi breedstralend. Daarnaast oogt de luidspreker ook nog prima. De afhandeling was net als bij de vorige bestelling prima verzorgd en snel. Mijn volgende luidspreker bestelling gaat zeker weer naar Teufel.

huipri 23-01-2012

Op 2/1/2012 om 21:00 uur de Columa 900 "5.1-Set L" besteld voor een aanbiedingingsprijs van € 899,- inclusief verzendkosten; op 4/1/2012 om 13:00 al geleverd in 4 dozen !

Alles perfect verlopen, geen beschadigingen.
De set voldoet aan alle verwachtingen !

Fijne webshop, erg duidelijk, veel keus tegen een prima prijs !

Jim86 20-01-2012

In 2011 was ik al een tijdje opzoek naar een kwaliteits 2.1 hifi set voor de woonkamer.
Uiteindelijk kwam ik uit bij teufel door een goede vriend van mij.

Na even rond gekeken te hebben op de zeer overzichtelijke site kwam ik uit bij de teufel impaq 400, op dat moment in winter-sale dus ook nog eens aantrekkelijk geprijsd.

Bij teufel kreeg ik de kans om het product 8 weken uit te proberen, waardoor ik overstag ben gegaan om te bestellen. Dit gaf mij een vertrouwd gevoel.

De levering ging goed en snel via ups, het enige nadeel is dat je een heledag thuis moet zijn.
Maar dat was te overzien.

Contact met teufel is ook erg goed en snel.
Het prettige is daarbij dat je gewoon alles in het nederlands kan bespreken, terwijl het een duits merk is.

Al met al zeer tevreden over teufel en hun producten, mijn setje wil ik niet meer kwijt!
Denk er zelfs al aan een nieuw setje voor de pc te kopen.

amsterdam.1977 19-01-2012

Simpel gezegd een goed bedrijf met prima site:
-Produkten komen telkens als uitstekend uit de tests naar voren
-Uitstekende prijsstelling, over het algemeen volgens mij de beste prijs voor de kwaliteit
-Duidelijke site met links naar externe reviews
-Snelle email reactie
-Kabel vervangen zelfs na 5 maanden (weliswaar pas na 5 maanden aangesloten en toen pas defect opgemerkt)

PAD123 18-01-2012

Ik heb nog niet gekocht maar ben voornemend om wellicht een dezer dagen een de iTeufel Air te kopen. Heb meerdere malen contact gehad met de webshop en ze reageren heel snel en geven duidelijke antwoorden. Zo vroeg ik me af of je het product eerste kunt testen omdat het nergens staat uitgestalt. Dit was geen probleem en het product mag kosteloos retourneren binnen twee weken, je hoeft dan dan zelfs geen verzendkosten te betalen voor de retourzending. Verder hebben me ze de pas nieuwe Air aangeraden boven de Raumfeld One. Dit omdat ik opzoek ben naar een streaming oplossing voor iPod/iPad/iMac.

TJPerik 11-01-2012

Vorig jaar heb ik een Columa 900 5.1 set gekocht. Vooraf een paar vragen gemaild en binnen 3 uur had ik netjes antwoord op mijn vragen (toen nog in het Engels, nu zelfs netjes in het Nederlands). Bij de levering bleek een van de dozen beschadigd te zijn en daarmee ook 1 van de speakers. Na 1 telefoontje werd, zonder moeilijk te doen, geregeld dat deze doos werd omgewisseld.
Inmiddels heb ik meerdere Teufel producten in huis.

Kristof Muiter 11-01-2012

Ik was op zoek naar een homecinea set + stereo set. Ik wist niet goed waar te starten.

Via tweakers.net kwam de naam Teufel al een paar keer naar boven. Hun website liet me toe om boxen te kiezen die pasten bij de ruimte.

Omdat er nog onzekerheid bestond over de keuze van de boxen en welke type versterker ik nodig had, heb ik m'n vraag gesteld aan hen. Ze hebben me vriendelijk geholpen per mail. De vrouw in kwestie was zelfs ziek, maar stond me toch bij. Voor de versterker gaf ze me een lijst die voor hen het best compatibel waren met hun boxen. Ik koos voor Onkyo.

Ivm de boxen: Ik wou eerst de Motiv bestellen, maar ze raadden me hun Consono versie aan. Voor mij was dat meer dan voldoende. Ik heb gevraagd naar het verschil (kwaliteit in het uiterlijk & ivm 2 speakers per box: is het er 1) en dat is me duidelijk uitgelegd geweest.

Enige raad dat ik nog kan geven: ik was nogal verrast door de grote van de T-300 Stereo Set. Ik vroeg dus hoe ik gebruik kon maken van hun dienst om de boxen terug te sturen... Ik heb deze boxen nog een tijdje uitgetest en beluisterd en zowel ik als mijn vriendin hielden ervan. Dus we hebben ze gehouden! Gewoon een raad: als je zoals ik, de dimensies van de boxen niet kan inschatten: probeer het eens uit thuis, neem een meetlat,en zoek achter karton en bekijk zo de grootte.

Vervolgens wachtte ik een goede kortingsbon af: namelijk de verzendingskosten die wegvielen. Check zeker hun website/twitter/facebook. Er komen regelmatig acties naar voor. Om de bestelling door te geven, raadde ze me via mail aan om dit telefonisch te doen. Eénmaal aan de lijn, vertelden ze dat dit best gebeurde per webshop. Goed, eigenlijk maakt het niet uit. Ik heb de kortingen gehad, ik heb de aftersales gehad.

Waar ik vooral ben van verrast is dat ze me geholpen hebben in de keuze naar (merk voor) een versterker. Voor mij was prijs/kwaliteit heel belangrijk, want ik ben nog niet in staat om er een paar duizenden euros aan te geven. Hun garantie is goed voor 8(!) jaar (buiten de subwoofer van de Consono).

De installatie ging vrij gemakkelijk. Ik heb niet hun draden besteld, maar gekocht in de Brico. Voor mij is koper, koper en zolang het geluid geleid is dat prima. Wel heb ik de hangers voor de boxen bij hen gekocht. ze zijn prima en worden ook geleverd met geluiddempers. Ik vond het jammer dat er geen aanwijzing opstond hoe ik die moest plaatsen en heb ze bijgevolg niet gebruikt, maar wel tof dat ze eraan denken.

De VT-11 zijn gekocht voor mijn schoonmoeder. Het zijn mooie boxen die gewoon goed geluid geven. Van grootte zijn ze prima & van installatie gemak ook.

Ik zit nu zeker goed. Mijn vriendin en ik ben echt oprecht tevreden. (belangrijk voor de mannen: de boxen hebben een goede WAF (Wife Appreciation Factor) )

Ben je niet zeker van hun kwaliteit: maak gebruik van hun 8-weken garantie: niet tevreden: geld terug.

Niet twijfelen bij hen, gewoon doen. Ik ga er nog terug en zal ze zeker aanraden bij anderen.

bliksem100 09-01-2012

Prima zaak snel en betrouwbaar subwoofer was defect bij levering en kreeg binnen 3 dagen al een nieuwe thuis.

de leverg via ups is zeer snel en de verpaking prima

ik heb de Motiv 6 gekocht die perfecte goed klinken met de onkyo 709

echt een aanrader

St John 04-01-2012

Na lang twijfelen en zoeken toch besloten om de PC-speakers Concept B200 USB van Teufel te bestellen. Mijn twijfel was vooral de prijs, maar nu ik ze in huis heb zijn het geld dubbel en dik waard. Super geluid komt uit dit systeem.
Over bestellen bij Teufel ook alle lof, binnen 48 uur na bestelling had ik het setje thuis met 8 weken uitproberen en 12 jaar garantie geeft dit toch ook enige zekerheid.

hoeven 12-11-2011

Onlangs via deze webshop een Raumfeld Connector aangeschaft, om zodoende internet radio en draadloos mijn digitale muziek te streamen. De connector heb ik aangesloten op mijn HiFi en werkt prima. Ik gebruik een ipad als afstandbediening en dat werkt allemaal prima. Helaas is de app geschreven voor de iphone en dus wat klein scherm. Je kan vergroten maar dan neemt de visuele kwaliteit wat af. Ik ga er vanuit dat er binnenkort een ipad app voor gaat komen.
Op mijn vragen via de webshop heb ik altijd snel en duidelijke antwoorden gehad, en dat heeft mij over de streep getrokken om voor Teufel te kiezen.

Ralive 12-11-2011

Ik dacht al een tijdje over Teufel, dus toen mijn speakers aan vervanging toe waren een set Ultima 60 besteld. Levering top en razendsnel, alles goed verpakt. De zuilen ogen prima en klinken geweldig. Zowel in stereo als bij 5.1. Zelfs de sub is de deur uit omdat deze luidsprekers een geweldig laag produceren.

Jael de Jager 11-11-2011

Zeer goed geluid, heldere duidelijke bas.

Kwam eigenlijk bij teufel door de audioblaadjes van mn pa, ik had eerst een AVreceiver gekocht via Ibood en toen had ik natuurlijk speakers nodig. Na me overmatig verdiept te hebben in die blaadjes kwam ik eigenlijk uit op het merk teufel, want dat was goedkoop en goed.

Puike bas, detailrijk midden en hoog, gaat ook goed op hogere volumes, snel geleverd, makkelijk betalen.

website kan wat mij betreft visueel wat "lelijker" gemaakt worden zodat de pagina sneller laden, maar dat is een klein minpuntje. verder is het soms wel vervelend dat ze van die aanbiedingen hebben, want dan blijkt dat je soms toch meer betaalt hebt dan als je n maandje had gewacht maar dat is achteraf. Merk = aanrader

Dekeerle 10-11-2011

De website is duidelijk, uitleg over de producten zijn zeer goed
De leveringstijd is zeer vlot en goed te volgen.
vergeet niet om de nieuwsbrief met promo's aan te vragen een topper.

bureau in aanbouw 10-11-2011

Gedetailleerde info op de website. Snelle levering. Goede verpakking. Duidelijke bevestiging en order tracking. Een aanrader.

busje 10-11-2011

goede betrouwbare webshop ook alles in het Nederlands
vlotte levering en goede na service

busje 02-04-2012

hierbij een reactie op mijn eigen review ik heb het dus ondervonden dat na meer als 3 maanden geen reactie komt op vragen of klachten dus de bereikbaarheid gaat naar 2 en de aftersales naar 0
ik vind dit waardeloos zoals zij met klachten omgaan ik had voor dik € 2000,- spullen aangeschaft en er waren wat kleine problemen maar die worden NIET opgelost
dus vandaar deze korrektie op mijn review

jhariem 10-11-2011

Vorig jaar heb ik een SONOS systeem aangeschaft, de Zoneplayer 120, welke ik verborgen wilde laten staan (in een kast). Ik heb geen stereo installatie die het geluid kan versterken en dus zocht ik een set luidsprekers met naversterker die de 50 watt van het Sonos systeem een beetje kon opblazen. Na heel veel zoeken en vergelijken heb ik de M320F aangeschaft via de webshop van Teufel. De webshop was erg gebruikersvriendelijk en de bestelling was binnen een week in huis. Aangesloten en het geluid was fenomenaal!! Zelfs in mijn huiskamer met slechte accoustiek kwam het geluid tot op je bot. De verkoper van mijn reguliere electronica-winkel is nog komen luisteren en was zelf ook zeer onder de indruk! Toen een van de luidsprekers door een schadegeval (iemand heeft hem omvergelopen....) niet meer functioneerde kon ik zonder probleem een extra luidspreker bijbestellen. SUPER SERVICE!! Teufel is qua kwaliteit en service wat mij betreft een echte aanrader voor de audiofiel! Deze set staat bij mij nog steeds tot 100% tevredenheid.

Dennis Boerstra 07-11-2011

Ik was en aderhalfjaar geleden op zoek naar een degelijke 5.1 speaker set die ook een goed HiFi geluid kon weergeven voor een niet al te absurde prijs.
Ik was eerst bij een paar goede audio boeren geweest maar wat hun hadden staan wat mijn enigszins goed in de oren klonk zat ver boven mijn budget.
Na dagen te zoeken op het internet naar een set die aan mijn wensen voldeed kwam ik terecht op de site van Teufel naar wat gekeken te hebben op de website viel me oog op de System 5 THX select.

De set zag er goed uit met een tijdloos design met de nadruk op de kleuren zwart en zilver, met 2 weg full range surround speakers die niet al te groot waren en een kluit van een subwoofer.
Omdat ik voor het merendeel naar muziek luister was dit al meteen een kandidaat omdat de meeste surround setjes vaak geen full range speaker hebben.

Het was even door de zure appel heen bijten om hem te bestellen omdat Teufel zonder tussenhandel werkt en direct levert van hun filiaal in Berlijn dus je hebt niet de mogelijkheid om een set van tevoren te beluisteren.
Dit is een nadeel maar tegelijkertijd ook een "GROOT" voordeel omdat op deze manier Teufel de beste kwaliteit prijs garantie kan afgeven.
Ze hebben trouwens wel een prima niet goed geld terug regeling, wat je zou kunnen zien als een soort van luister periode, volgen mijn was dit 6 tot 8 weken?

Maar oké ik had de set dus besteld met de volgende accessoires, 2x een muurbeugel en 2x floor stands en een setje spikes voor de subwoofer.
Alles bij elkaar was ik nog geen 1000 euro kwijt wat in mijn ogen een ontzettend goede deal was.
Ik had als betaling optie een bankere transactie gekozen wat inhoud dat ik pas hoefde te betalen als ik de speaker daadwerkelijk had, ik zag dat ze nu een Nederlandse website erbij hebben gekregen die zelfs ideal als betalings optie heeft dus een positieve ontwikkeling in mijn ogen.

Ik kreeg de set ongeveer naar 2 weken binnen wat erg snel was want op de bevestigings mail stond dat het 4 weken ging duren, dus ze zijn sneller dan dat ze zelf zeggen.
De bezorger was verbaast en vroeg wat ik in godsnaam besteld had, wat ook wel een logische vraagstelling was aangezien het volume van het pakketje.
Alles was goed verpakt en beschermt dus ook hier een meer dan een voldoende.

Dus ik had alles uitgepakt en min of meer aangesloten, kom ik er tot mijn verbazing achter dat ik de verkeerde muurbeugels had besteld, dus even een mailtje gestuurd naar Teufel en binnen 24 uur had ik antwoord ik moest de verkeerde beugels terugsturen en een foto maken van de bon zodat ik de kosten van het opsturen vergoed kreeg.
Aftersales zijn dus erg goed te noemen, ze zijn snel accuraat en klantvriendelijk!

Ik had de speakers na ongeveer een maand goed ingewerkt en de perfecte plaatsing gevonden om in me huis neer te zetten.
En ik kan eigenlijk maar één ding zeggen ''WAUW'' wat een geluid!
Dit is de eerste surround set die ik echt goed vind klinken met zowel muziek als met films.
Het geluid is erg dynamisch met een natuurlijke noot erin, een erg mooie bas met een sprankelend midden alleen het hoog is wat schel naar mijn mening, maar dit valt op te lossen door de equalizer wat lager te zetten.
Als ik een soort gelijke set van een ander A-merk had gekocht was ik waarschijnlijk het dubbele kwijt geweest, met dat in het achterhoofd krijgt deze set een dikke vette voldoende.

Eindnoot is dat de formule die Teufel heeft gekozen erg goed werkt voor zowel het product als voor de klant, en dat ze van mijn kant niets minder dan lofzang kunnen krijgen.