Alecto WS-5500

Buitensensoren
regen, temperatuur, luchtvochtigheid, UV, luchtdruk, windrichting, windsnelheid
Binnensensoren
temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk
Tendens weergave
luchtdruk, temperatuur, luchtvochtigheid, UV

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 14 reviews die zijn achtergelaten voor de Alecto WS-5500 op Kieskeurig.be.

JGM 15-06-2017

Een stap voorwaarts

Geschreven voor: Alecto WS-5500

Ik heb jaren plezier gehad van m'n Alecto ACH-210, maar wilde wat meer. Heb gekeken naar verschillende opties maar kon geen keuze maken. Ik wilde in ieder geval wat grafiekjes kunnen maken. Via de Rentepuntenwinkel aangeschaft voor ongeveer de helft van de hier genoemde prijzen. Het loont dus om even te googelen voor een scherper aanbod. Volgens mij is het dezelfde als de Eurochron EFWS2900 / Ambient Weather WS-2902 / Ventus W830. Die hebben ook een wat uitgebreidere handleiding. Het is de moeite waard om die te downloaden. De montage was wat lastiger maar dat heb ik opgelost met een stelling buis van CanDo. Was nog in de aanbieding ook dus uiteindelijk ongeveer € 25 kwijt. Het systeem hangt aan de schuur in een woonwijk dus de windrichting en kracht is niet representatief. Ik dacht eerst dat het problematisch zou zijn als het vol in de zon hangt, maar ik moet zeggen dat dat meevalt. De temp is dan slechts iets te hoog. In ieder geval veel minder te hoog dan mijn oude ACH-210. Eventuele standaard afwijkingen kunnen ook worden gecorrigeerd. Het station werkt op zonnecellen, maar batterijen (Lithium) zijn aan te bevelen als reserve. Aanmelding via Wunderground.com bleek mee te vallen. Het duurde wel een paar uur voor de bevestigingslink ook daadwerkelijk was verwerkt. Via Wunderground zijn alle gegevens om de 5 minuten af te lezen in tabelvorm of grafiek. Gegevens zijn ook weer te downloaden voor eigen gebruik (Excel of wellicht ander weerprogramma). Op de website kun je ook kijken naar omliggende weerstations die ook verbonden zijn met Wunderground. Enige nadeel vind ik dat het display lastig af te lezen is als je er niet recht voor staat. Al met al een fijn weerstation voor iemand die net even wat meer wil maar geen al te hoge eisen stelt.

Pluspunten

• Extra opties t.o.v. eenvoudig weerstation
  • Data af te lezen via APP of website.

Minpunten

• Display lastig af te lezen onder een hoek.

Anthony Snellen 22-12-2018

Prima, behalve die onbereikbare Weather Underground-app :-(

Geschreven voor: Alecto WS-5500

Na wat internet speurwerk gekozen voor dit mooie en door velen aanbevolen weerstation. Levering was snel, instructies heel duidelijk en kwaliteit materiaal, looks geweldig. Installatie buiten- en binnenunit vrij eenvoudig en alles werkt meteen prima! Maar dan die Weather Underground-app.. ondanks alle pogingen, ook opnieuw instellen router, app op diverse mobiles, inhuren deskundigen en oeverloos (na) lezen alle instructies, dat ding niet aan de praat gekregen. Hoop dat Alecto een gratis update beschikbaar gaat stellen, of het gebruik van de onbereikbare Weather Underground-app uit de instrucie cq promotie haalt. Beetje een blamage voor Alecto..

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Looks
  • Gebruikersgemak

Minpunten

• Weather Underground-app

Jan 09-08-2018

Alecto 5500 WS weerstation

Geschreven voor: Alecto WS-5500

Ter vervanging van mijn Alecto 4000 WS de Alecto 5500 WS aangeschaft via Rentepuntenwinkel van ING voor 129,00 Euro. Installatie geen enkel probleem als je stap voor stap de meegeleverde handleiding volgt. Ook het aanmaken van het WS tool (app android) account en WIFI router aanmelden bij Wunderground.com geen probleem uiteindelijk, maar wel 2 keer geinstalleerd omdat na 1e keer installeren van app geen data zichtbaar was. Display is goed leesbaar behalve bij batterij gebruik, maar dat is ook zo bedoeld ivm sparen van de batterijen. Al met al uiterst tevreden al zal moeten blijken of dat ook zo blijft, pas 3 dagen werkend.

Pat 12-09-2019

Duidelijk scherm, perfecte samenwerking met internetsites

Geschreven voor: Alecto WS-5500

Deze unit is niet de goedkoopste, doch je krijgt daadwerkelijk waar voor jouw geld.
De unit is quasi professioneel te noemen.
Het kleurendisplay is helder ( regelbaar ) en is vrij simpel te bedienen.
De bijgeleverde handleiding is zeer duidelijk zowel op vlak van installatie als op vlak van eigenlijk gebruik. Heel interessant is de link die je kan leggen tussen uw unit en de website ecowitt.net die je op zowel smartphone als tablet een fantastisch beeld geeft van uw waarnemingen en waar alle waarden in één view zichtbaar zijn.

Pluspunten

• Duidelijk en scherp scherm van de home unit
  • De vele oproepbare functies
  • De duidelijke handleiding
  • De prijs/kwaliteitsverhouding

Super service 31-07-2019

Super service

Geschreven voor: Alecto WS-5500

Ik gebruik dit weerstation al anderhalf jaar met veel plezier. Via internet kan ik overal het weer thuis volgen. Na anderhalf jaar kreeg ik een nieuwe router en probeerde ik het station weer aan te melden. Dat lukte niet.

Na telefonisch overleg met de importeur (Hesdo) heb ik het station opgestuurd. Er was blijkbaar iets mis met het basisstation. Ik heb zojuist een compleet nieuw weerstation ontvangen en het werkt weer prima.

Super service!

Pluspunten

• Service
  • Bedieningsgemak en internetverbinding

Dennis 07-07-2019

Simpel te installeren

Geschreven voor: Alecto WS-5500

De WS 5500 gekocht van verjaardagsgeld. Was op zoek naar een degelijk apparaat wat ook met wunderground kon werken. (Ik wil het koppelen aan een Homey😉)
Installeren op een paal in hoek van perceel was niet moelijk, echter je moet wel even een(liefst) 5cm dikke buis hebben waar ie aan vastgemaakt kan worden. Daarna binnenunit onder stroom gezet en buitenunitgekoppeld, simpel!
Daarna via het stappenplan aangemeld op wunderground en klaar, kan nu mijn eigen weerstation uitlezen!

Pluspunten

• Simpel
  • Kwaliteit

Erik 21-04-2019

Alecto ws 5500 werkt goed!

Geschreven voor: Alecto WS-5500

Dit weerstation gekocht voor dagelijksgebruik voor oa zon intensiteit, en zijn overige functies. Het weerstation is eenvoudig te installeren, je moet alleen even goed opletten waar het noorden is, anders lees je de windrichting niet goed uit. De aansluiting op wifi start metde lage 2.5ghz snelheid, als je dat eenmaal gedaan hebt, verbindt hij automatisch met je wifi. De wunderground app werkt erg goed en laat grafieken zien. De laatste software update van wunderground gaf enkele problemen, maar een emailtje via hun systeem naar de support desk loste in 1 avond het probleem op. Het voordeel van dit weerstation is dat onderdelen los te koop zijn voor een normale prijs, dus als er wat kapot gaat hoef je niet het meteen het hele weerstation te vervangen. Samengevat dit weerstation bevalt goed en wordt door de hele familie dagelijks gebruikt ivm windrichting/kou fietsen, verbranden voorkomen van de zon, etc etc.. een aanrader.

Pluspunten

• Real time informatie in eigen tuin
  • Mooi display en appmet statistieken
  • Onderdelen tekoop
  • Goed te instaleren

Minpunten

• Wifi moest op 2,5ghz eerste keer voor installatie

Ted4 11-02-2019

Bediening bord

Geschreven voor: Alecto WS-5500

Het bedieningsbord is Niet verlicht waardoor het moeilijker te bedienen is, jammer.
Verder geen problemen!,

C de Vries 01-02-2019

Uitstekende service

Geschreven voor: Alecto WS-5500

Ik had dit weerstation al geruime tijd in bezit voordat er een probleem ontstond. De batterijen in de buiten unit waren binnen 2 dagen leeg, dus het weerstation stopte met gegevens zenden.
Toevallig moest ik in Den Bosch zijn dus gelijk maar even bij Hesdo langs gegaan. Volgens de medewerker zou ik op de reparatie kunnen wachten. Dus met een kopje koffie op de bank moest ik een 15 minuten wachten voordat de medewerker met een geheel nieuw station aan kwam zetten.
Het zou volgens hem te lang duren voordat de reparatie klaar was! Dus ik kreeg geheel volgens de garantie een nieuw weerstation mee naar huis! Deze uitstekende service had ik niet verwacht! bedankt voor dit top product.

Pluspunten

• service

FRED 22-12-2018

zeer goed verpakt geen schade en keurig geleverd

Geschreven voor: Alecto WS-5500

op en top in orde ik ben er blij met deze levering nu kan ik weer zien hoe koud het is en hoeveel

regen er is gevallen

Ted4 21-10-2018

Duidelijk en makkelijk ,,

Geschreven voor: Alecto WS-5500

Duidelijke omschrijving en installatie is gemakkelijk.
Wel de WiFi vraagt meer aandacht nog niet voor mekaar gekregen. Later nogmaals proberen.

Theo 26-09-2018

Mooi apparaat

Geschreven voor: Alecto WS-5500

Ik koos de WS 5500 vanwege het design en de aanbiedingsprijs in de rentepuntenwinkel van ING. Wat ik jammer vind is dat de kijkhoek erg klein is. Zit je iets lager of iets wat schuin naast de WS-5500 dan zie je alleen de gekleurde vakjes maar geen gegevens. Ook de windrichtingpijltjes zijn erg klein. Dit zou best iets groter mogen zijn. De back-up batterij wordt niet meegeleverd. Deze moet je weer apart bestellen. lastig als je wilt starten met plaatsen van buitenunit.

Pluspunten

• mooi design
  • gemakkelijke installatie

Minpunten

• kijkhoek is erg klein
  • Back-up batterij niet meegeleverd

kees 04-09-2018

makkelijk te instaleren

Geschreven voor: Alecto WS-5500

mooi en degelijk apparaat. wat ook simpel in te stellen en operationeel te maken is.
koppeling met internet is ook simpel.
nu zoek ik nog een duidelijke app die mijn gegevens zoals op basisstation, weergeeft op mijn smartphone. die zal er ongetwijfeld zijn.
ik ben er blij mee

Pluspunten

• instalatie
  • duidelijk scherm voor in huis

weerman 02-03-2018

mooi overzichtelijk weerstation

Geschreven voor: Alecto WS-5500

Mooi product met helder kleurenscherm en ook de buitensensors werken super
En het is een mooie compacte buitensensor