Alecto WS-2200 - Reviews

Tendens weergave
thermometer

C.W. Verhelst-Klein 05-12-2016 Product paar weken in bezit

Weerstation Alekto 2200

Ik ben erg tevreden met dit weerstation. De gebruiksaanwijzing is bijzonder duidelijk en de display is heel goed leesbaar ook op afstand.
De prijs staat beslist in verhouding met dit weerstation.
Het is echt een aanrader.

Pluspunten

• Duidelijkheid
  • Prijs voor dit product

Minpunten

• Geen ophamgbevestiging

F.Ploeg 30-11-2016 Product paar dagen in bezit

Scherm

Ik vind het scherm groot en duidelijk en de gebruiksaanwijzing is behoorlijk uitgebreid, jammer dat niet alle typen in de winkels verkrijgbaar zijn.

Pluspunten

• duidelijk scherm
  • gebruiksaanwijzing

Minpunten

• verkrijgbaarheid

H 23-11-2016 Product paar dagen in bezit

Prima apparaat

Dit weerstation een paar dagen in mijn bezit. De installatie was zeer eenvoudig. Het display is helder. De apparaat heeft een strakke vormgeving. Voldoet aan de verwachting.

KNARF 16-11-2016 Product paar dagen in bezit

alecto ws-2200

Heldere weergave
Genoeg mogelijkheden weergegeven
Mooi design
Heel schappelijke prijs

Pluspunten

• Geeft helder weer

eldijomo 15-11-2016 Product paar dagen in bezit

Klein, duidelijk en zeer overzichtelijk

We hebben al meerdere weerstations (4) gehad de afgelopen jaren en gemiddeld lijken ze 2 a 3 jaar mee te gaan. In de meeste gevallen gaan dan de buiten units defect, waarschijnlijk door ons Nederlands klimaat. De laatste had een zeer uitgebreid display met maanstanden en zo. Uiteindelijk is dat zeer druk en verwarrend om af te lezen zeker zonder backlight en de binnen unit was groot.

Deze Alecto WS-2200 hebben we gekozen omdat er veel positieve reacties te lezen zijn op diverse sites. De binnen unit de helft kleiner is dan we hadden, de gegevens op het display zeer duidelijk te lezen zijn en er niet te veel informatie op het scherm staat. Een weersvoorspelling voor de komende 12 tot 24h de binnen en buiten temperatuur en de tijd. Batterij leeg indicator voor de buiten unit op de binnen unit. 4 AA batterijen standaard meegeleverd. En omdat er een losse buiten unit te koop is op de Alecto site (buitensensor +WS-2200.777)

Een klein nadeel is dat de meeste, zo ook deze, geen constant backlight heeft zodat het als het donker wordt minder goed is af te lezen. Maar dit zal te maken hebben met het batterijverbruik wat dan hoger zal zijn. Mijn gevoel is dat de unit iets te duur is maar misschien is de kwaliteit wel zo goed dat het langer dan 3 jaar mee gaat.....

Ook de automatische tijdsaanpassing vanuit de zender in Duitsland wilde niet gebeuren. Ik heb na 12 uur wachten de tijd handmatig aangepast wat zeer simpel te doen is. Waarschijnlijk had ik langer moeten wachten. De beschrijving geeft aan dat het tot een dag kan duren maar ik ben wat ongeduldig. Ik ga er vanuit dat het deze zender alsnog wel oppakt en de tijd op de seconde gelijk houd.

Pluspunten

• compact
  • goed afleesbaar (grote letters)
  • sterk signaal
  • buiten unit ook los te koop
  • batterijen al meegeleverd

Minpunten

• Geen backlight
  • Tijd synchronisatie periode wat lang

Anton 10-11-2016 Product paar dagen in bezit

Gemakkelijk af te lezen door groot scherm

Ziet er mooi en strak uit en goed en duidelijk af te lezen gekocht bij media markt in Breda vind het een prima product

Pluspunten

• Goed af te lezen
  • Gemakkelijk in te stellen

Dave R 20-10-2016 Product paar dagen in bezit

Prima weerstation

Zeer tevreden met het Alecto WS 2200 weerstation. Een mooie vormgeving en duidelijk scherm. Displayverlichting erg handig. Een aanrader.

Pluspunten

• Duidelijk scherm
  • Installatie eenvoudig.

aadeus 01-10-2016 Product paar maanden in bezit

Super Service

Ik heb al een review geplaatst over mijn tevredenheid over de Alecto WS_2200. Echter de binnentemperatuurmeter deed het niet meer, ook niet na een reset. Contact gezocht met Alecto en zij stuurde mij per omgaande meteen een nieuw exemplaar. Geweldige service dus!!

Wim 16-09-2016 Product paar dagen in bezit

Duidelijk scherm

Werkt naar tevredenheid. Installatie was eenvoudig door duidelijke instructie. De plaatsing van het buitenstation was even een dingetje omdat je hem niet in de zon en uit de regen wilt hebben.

Hetty 17-08-2016 Product paar dagen in bezit

mooie vormgeving

Simpel apparaat .niet moeilijk in te stellen, duidelijk af te lezen, mooie vormgeving.
min duurde even voor de binnentemperatuur was in gelezen. min buitenmeter heeft geen display functie is dus moeilijk te controleren of temp juist is. voor de rest voor dit geld een prima apparaat

Pluspunten

• eenvoudig
  • makkelijk in te stellen

Jan 15-08-2016 Product paar dagen in bezit

Prima weerstation

Het Alecto WS-2200 weerstation voldoet aan de verwachtingen.
Gemakkelijk te bedienen met een overzichtelijk display.

Hans 19-06-2016 Product paar dagen in bezit

Alecto2200

Aangeschaft bij Karwei Mijdrecht met 20% korting
Makkelijk instelbaar en afleesbaar.
Nu kijken of de waarden een beetje kloppen.

aadeus 13-06-2016 Product paar dagen in bezit

superstation

Ik heb spijt dat ik niet eerder van weerstation gewisseld ben want dit is voor mij een superding. Gewoon binnen- en buitentemperatuur aangeven in een helder en duidelijk display. Het installeren gaat vanzelf zodra je de batterijen er in hebt gedaan. Handig is ook dat je 's avonds even de displayverlichting kunt inschakelen die na enkele ogenblikken vanzelf weer uitgaat. heel erg super.

J.W. van der Meer 06-06-2016 Product paar dagen in bezit

Prima weerstation zonder toeters en bellen

Het Alecto WS-2200 weerstation voldoet aan de verwachtingen. Gemakkelijk te bedienen, helder en overzichtelijk display, geen overbodige toeters en bellen en uitbreidbaar tot 3 buitensensors. Kortom een aanrader.

Marcel 23-03-2016 Product paar dagen in bezit

Doet precies wat je verwacht.

Een mooie duidelijk afleesbaar venster en een strak ontwerp.Het zou alleen handig zijn als je het weerstation ook op kan hangen.

Chris 28-02-2016 Product paar dagen in bezit

Uitstekend leesbare display en eenvoudige bediening. Ik had hiervoor en veel ingewikkelder ws waarvan de batterij zeer snel leegliep

L 12-02-2016 Product paar dagen in bezit

Heel duidelijke weergave,alleen de weerspiegeling van buiten af niet goed afleesbaar zodat je hem bij moet draaien.Mijn moeder van 87 is er dolblij mee, ze heeft het er haast elke dag over.

gerritvdsluijs 28-01-2016 Product paar dagen in bezit

Batterijen in binnen-en buitenunit. Even geduld tot het apparaat contacten heeft gemaakt.
Juiste tijd, binnen- en buitentemperatuur aanwezig.
Gewoon een toppertje.

Henk 28-12-2015 Product paar dagen in bezit

Een prima weerstation die eenvoudig is in te stellen en waarbij het display heel duidelijk is. Je hebt door de ingebouwde DCF ontvanger bovendien ook nog eens altijd de exacte tijd bij de hand. Kortom, een geweldig weerstation!

Jurgenuniek 23-12-2015 Product maand in bezit

Het voormaat is lekker compact en zeer goed af te lezen en degelijk, dat voel je al als je hem optilt, connectie maken tussen binnen en buiten station gaat heel makkelijk en snel. Instellen van het weerstation is ook zo gepiept. Het enige wat ik mis (dat had mijn vorig weerstation wel) is een tendens meter die aangeeft of het weer verbeterd of verslechterd, wel zie je 12 tot 24 vooruit (animatie: wolk/zon etc.) wat het voor weer type is/wordt.