De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 309 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alecto WS-4800 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

h**5@g**l.com 19-03-2022

Aanrader

Geschreven voor: Alecto WS-4800

Vervanger van een andere Alecto, de ACH-2010 die na ca. 15 jaar de geest heeft gegeven.
Dus nu de WS 48oo aangeschaft. Duidelijke display, goede koppeling met buitenunit.
Zeer tevreden

g**k@h**l.com 12-03-2022

Weerstation alecto 4800

Geschreven voor: Alecto WS-4800

Dit is een hele mooi weerstation. Wij hebben al ervaring met een weerstation van alecto maar die was inmiddels 14 jaar oud. Dus we waren toe aan een nieuwe. Nou onze verwachtingen zijn helemaal overtroffen. Werkt fantastisch. Kan wel een heel lang verhaal gaan schrijven maar dat moet ik steeds zeggen dat het perfect functioneert. Dus kort maar krachtig koop de WS 4800 en je zult zien dat heel nauwkeurig wordt weergegeven.

Pluspunten

• Helder
  • Juiste weergave
  • Zeer nauwkeurig
  • Snelle en simpele installatie

joelbrackx@hotmail.com 14-11-2021

AANRANDER

PRIJS / KWALITEIT IS HET OK
DUIDELIJK SCHERM
MAKKELIJK IN GEBRUIK
IK RAAD DIT PRODUCT AAN

Pluspunten

• PRIJS / KWALITEIT

Minpunten

• GEEN

J. Wijbenga 30-10-2021

Alecto-4800 functioneert zoals het hoort.

Geschreven voor: Alecto WS-4800

De beschrijving in de gebruiksaanwijzing is heel duidelijk!
Toch was het tot stand te brengen draadloze contact tussen binnen- en buitenunit moeizaam.; dat kwam niet door het product!! Telefonisch contact met de service-afdeling van Alecto bracht de oplossing.
Na het opnieuw inbrengen van de batterijen kwam het automatische contact tussen de twee delen wel goed tot stand en functioneert het geheel volkomen zoals verwacht. Alle lof voor de service-medewerkster van Alecto: ze was duidelijk, rustig en geduldig met uitleggen van mogelijke hiaten. Ik hoop hierna jaren plezier te hebben van mijn WS-4800 weerstation.

Pluspunten

• gebruiksaanwijzing okee
  • Atoomtijd
  • scherm goed
  • goed aansluit-/ bevestigingsmateriaal.

m**s@t**t.nl 06-08-2021

matig product

Geschreven voor: Alecto WS-4800

mooi weerstation gekocht makkelijk te installeren. alleen jammer dat de binnen temperatuur niet over een komt met de werkelijke temperatuur.

Edwin 13-01-2021

Alecto ws 4800

Geschreven voor: Alecto WS-4800

Weerstation voldoet geel goed, veel informatie, weinig onderhoud. Ook de batterijen doen het goed. Misschien omdat de afstand tussen weerstation en ontvanger niet zo groot is.
Wel nu een minpuntje, hij maakt een akelig irritant pieptoontje, dus nu batterij eruit en op non actief. Niet wat we willen maar opsturen en nakijken is relatief duur. Garantie is uiteraard verlopen al een jaar of 3..
Laat je niet tegenhouden door deze review om het weerstation te kopen. Zeker aan te raden.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Veel info
  • Leerzaam voor kids

Minpunten

• Pieptoon

Cor 06-01-2021

weerstation Alecto WS4800

Geschreven voor: Alecto WS-4800

Prima product heb er weer een gekocht aangezien de andere de buitenunit het niet meer goed deed. Heb deze gekocht bij Weerstation te Zoetermeer scherpe prijs en snelle levering product voldoet weer aan verwachting hoop er lang van te genieten

Pluspunten

• mooi pruduct
  • veel gegevens over het weer

Minpunten

• nog geen

Henk Wijers 24-12-2020

Alecto WS 4800

Geschreven voor: Alecto WS-4800

Dit is mijn 2e Alecto ( de eerste heeft het 10 jaar volgehouden tot volle tevredenheid) en nu geniet ik weer iedere dag van al hetgeen het apparaat last zien

Pluspunten

• Gemakkelijk te installeren
  • Werkt direct

Jan 12-12-2020
  • Product gekregen

Doet precies wat het beloofd. Perfecte ontvangst met sensor.

Geschreven voor: Alecto WS-4800

Pretendeerde snelle automatische installatie en snelle detectie met de buitensensor. Dit alles klopte. Het apparaat installeerde zichzelf binnen een kwartier en de buitensensor vond hij geheel volgens het boekje binnen twee minuten, ondanks het triplexglas van onze ramen.

Marc 04-12-2020

Toptoestel!

Geschreven voor: Alecto WS-4800

Ik kocht de Alecto WS 4800 omdat ik eerst de 4700 had ( dezelfde enkel ander kleur) . Installatie verloopt vlekkeloos en je krijgt heel veel data , alles is zeer overzichtelijk, ik kan niet meer zonder!

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Goed afleesbaar
  • Prijs kwaliteit top!

Jaap 19-11-2020

Na opstartproblemen wel tevreden

Geschreven voor: Alecto WS-4800

Na mijn vorige Alecto 3000 die het lang volhield, terwijl hij met ducktape bij elkaar gehouden werd, een AlectoWS-4800 gekocht. Prima verpakt, robuust apparaat zonder snoertjes, gaf een goede indruk.
Apparaat paste op de oude ronde mast, met wat opvul materiaal, en kon zo dus gemakkelijk op het noorden worden gericht. Binnen en buiten zender hadden gelijk contact. Maar de rest van de software liet het afweten. Had het apparaat al weer van de mast gehaald om terug te sturen, toen ik toch nog even de batterijen uit beide apparaten verwijderde en ze weer terugplaatste en ziedaar, opeens werkte alles naar behoren kon ik de klok instellen enz. Ben nu zeer tevreden.

Pluspunten

• Robuust apparaat
  • Zowel op mast als op vlak oppervlak te plaatsen
  • Gemakkelijk te installeren.

Minpunten

• Oplossingen voor problemen niet compleet

RJ van Hal 12-11-2020

Goed weerstation

Geschreven voor: Alecto WS-4800

Tevreden met deze aankoop, precies 2 jaar geleden. Werkt naar behoren.
Flink nadeel dat de buiten unit de speciale lithium batterijen (Varta) na 9 maanden al leeg zijn getrokken.
Vind dat vrij snel, terwijl er wordt aangegeven dat de batterijen minimaal 1 jaar mee gaan.
Best wel lastig om het dak op te gaan en dat kleine schroefje voorzichtig open te schroeven.

Minpunten

• Buiten unit vreet batterijen Lithium

Bianca 11-10-2020

Alecto ws-4800: veel informatie en duidelijk

Geschreven voor: Alecto WS-4800

Omdat onze vorige weerstation het begaf na 7 jaar, wilde we toch weer een nieuwe. Na veel vergelijken gekozen voor de alecta ws-4800. Geen moment spijt van gehad, je hebt 'm snel werkend en het scherm is ook duidelijk, net als de gebruiksaanwijzing. Ook fijn dat je de luchtdruk kan aanpassen naarmate je woonplaats. Kortom, goede aankoop.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Duidelijk scherm
  • Groot bereik

Minpunten

• Nog niet gevonden

Reinder 29-07-2020

Fijn weerstation

Geschreven voor: Alecto WS-4800

Heb hem nog maar een weekje, maar heb er veel plezier van. Het installeren was makkelijk, wel even geduld hebben voordat hij contact maakte met de radio-klok uit Frankfurt. Heldere display en goede gebruiksaanwijzing.

Pluspunten

• heldere display
  • makkelijk te installeren

E vd H 15-06-2020

Eindelijk weerstation zonder eindeloos instellen

Geschreven voor: Alecto WS-4800

Weerstation zonder eindeloos heen en weer rennen tussen mast en display om de juiste kalibratie en instellingen voor elkaar te krijgen. Dus geen ergernissen.
Doet wat het doen moet met meer als genoeg leuke extra's. Installatie en montage zijn erg eenvoudig en doordacht. En dat alles voor een prijs waar veel andere duurdere minder gemak en mogelijkheden bieden

Pluspunten

• mooie uitvoering
  • zeer gemakkelijke installatie
  • veel leuke handige extra's
  • duidelijke keuze uit diverse schermonderdelen
  • Tijdig alarm bij lege batterijen

Minpunten

• displayverlichting 5sec had 10 sec mogen zijn

A.J. Domselaar 28-05-2020

Betrouwbaar

Geschreven voor: Alecto WS-4800

Prima Weerstation de Alecto ws4800. Uitstekende service, mijn eerste ging kapot door een blikseminslag vlakbij(kerk). Bellen met Alecto en binnen 3 dagen een compleet nieuw weerstation thuis. Nu dus na 9 jaar een nieuwe aangeschaft, na overleg met Alecto omdat opsturen en repareren(zender buiten unit) duurder werd dan nieuwkoop.

Joop 26-05-2020

Fijn compleet weerstation die aan alle eisen voldoet

Geschreven voor: Alecto WS-4800

Mijn vorige weerstation was ook een Alecto die na 10 jaar trouwe dienst de geest gaf. De WS-4800 was voor de meest voor de hand liggende keuze. Redelijke prijs en eigenlijk alles voorhanden wat ik nodig had. Kon deze op de zelfde manier en plaats bevestigen als de vorige, groot voordeel is dat deze geen zichtbare kabels heeft die de vorige wel had. Display bevat echt alles wat ik nodig heb, tot slot is dit weerstation is een echte aanrader, en mijn eventuele nieuwe aanschaf ( hoop dat deze het de komende jaren goed blijft doen ) wordt uiteraard weer een Alecto!

Pluspunten

• geen draden aan het weerstation
  • ziet er professioneel en mooi uit
  • voldoet aan de verwachtingen

Desje58/ 29-04-2020

gemakkelijke installatie

Geschreven voor: Alecto WS-4800

kompleet weerstation beter of mijn oude van alecto dat reeds 10 jaar oud was gemakkelijke installatie niet mmer verbonden moeten zijn met internet gemakkelijk

rita 18-04-2020

zeer compleet weerstation

Geschreven voor: Alecto WS-4800

na veel opzoekwerk, ben ik tot de aankoop gekomen van dit weerstation, omdat dit het aan de meeste voorwaarden voldoet.
het is zeer gebruiksvriendelijk en het display geeft veel info weer
het was ook gemakkelijk en snel te monteren zowel de binnen als buitenunit
zeer compleet toestel

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • buitenunit gemakkelijk te monteren
  • binnenunit gemakkelijk in te stellen
  • veel info op display weergegeven
  • compleet toestel

Minpunten

• display niet instelbaar in het nederlands
  • verlichting display te korte tijd opgelicht
  • windsnelheid meet wat te laag
  • regenhoeveelheid is minder dan gewone regenmeter

Roel 07-04-2020

Zeer uitgebreide informatie verstrekker

Geschreven voor: Alecto WS-4800

Zeer duidelijke gebruiksaanwijzing, daardoor eenvoudig te plaatsen en te installeren.
Heb het apparaat nu in de huiskamer staan en ben heel benieuwd naar gebruiksgemak.
Ziet er overigens best veel belovend uit.

Pluspunten

• Groot en duidelijk leesbaar scherm
  • Geeft zeer veel weer informatie

Minpunten

• Staat in de houder heel erg recht op