Alecto WS-4800 - Reviews

Best Reviewed april 2017
Kleuren
wit
Buitensensoren
regen, temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk, windrichting, windsnelheid
Binnensensoren
temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk

Beoordeling op basis van 189 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

André 19-03-2017 Product paar weken in bezit

Compleet weerstation

Mijn huidige weerstation, een Alecto WS-3000 was na 12 jaar trouwe dienst (windmeter afgebroken) aan vervanging toe. De WS-4800 leek een goede vervanger met een goede prijs kwaliteits verhouding. Bij het uitpakken was al duidelijk de de kwaliteit beduidend beter is dan de (goedkopere) WS-3000. De installatie was eenvoudig, kon op dezelfde mast die op de dakrand is gemonteerd. Uitrichten op het noorden, batterijen (Lithium in de buitenunit - gaan lekker lang mee in en zijn niet zo temperatuurgevoelig). Binnen in voorzien van batterijen.... en werkt. T.o.v. de WS-3000 is de informatie op het display uitgebreid. Dubbele wind aanduiding (tegelijkertijd) in snelheid en Beaufort balken. Windrichting. Apparte gevoelstemperatuur aanduiding en de mogelijkheid om of een uitgebreide regenmeter of luchtdruk aanduiding. En nog veel meer....... De buitenunit is volledig van kunststof maar is voldoende robuust en ziet er degelijk uit. Kortom.... een aanrader.

Pluspunten

• Overzichtelijke informatie op display
  • Gespecificeerde batterij levensduur
  • Redelijke prijs

Patrick 13-02-2017 Product paar dagen in bezit

Prachtig toestel, eenvoudige bediening

Mijn vorige Alecto 3000 was aan vervanging toe. Daar ik nooit problemen heb gehad met dit toestel heb ik niet getwijfeld om terug een Alecto aan te kopen. Het toestel werd geleverd volgens de planning. Eenvoudige, duidelijke handleiding. Binnen- en buitenunit communiceren heel snel met elkaar.

Pluspunten

• Eenvoudige montage
  • Batterijen bijgeleverd
  • Gebruiksvriendelijk

Aart 20-10-2016 Product paar dagen in bezit

Alecto WS-4800 werkt goed

In heel korte tijd had ik het weerstation werkend. De aanduiding van de windrichting en windsnelheid wijken wat af van de werkelijkheid, maar dat kan liggen aan luchtwervelingen van het hoekhuis. Het scherm is duidelijk bij voldoende omgevingslicht.
Goede gebruiksaanwijzing en zeer overzichtelijk.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik te nemen
  • Complete set, incl. batterijen

chris 19-03-2016 Product paar dagen in bezit

Alecto WS-4800 prima en goed afgewerkt toestel

Na veel wikken en wegen besloten om de Alecto WS-4800 aan te schaffen. Gelijk bij het installeren, werkte het apparaat perfect. Bij het plaatsen van de buitenunit, heb ik gebruik gemaakt van de steigerbouw buis en koppelingen. Deze zijn verkrijgbaar bij de Gamma. Werkt perfect en bovendien goed afgewerkt.

J.de 28-06-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi weerstation

Sinds een paar dagen dit weerstation in bezit,het was gemakkelijk te installeren. De waarden zijn goed af te lezen. Wel jammer van de vierkante stang,hierdoor is het lastig om de windrichting goed in te stellen. Dit is echter het enige minpuntje , verder ben ik goed tevreden

Eric 26-06-2016 Product kwartaal in bezit

niet tevreden

Na 4 maanden stopte de aanduiding van windrichtin (blijft altijd op NNW staan) en de windsnelheid (altijd 1 Bft). Moet nu weer het dak op en het komplete apparaat versturen (heb de doos ook niet meer). Vervelende klussen.

Jan 05-01-2016 Product paar dagen in bezit

Het artikel is snel geleverd volgens afspraak. Goed verpakt met duidelijke beschrijvingen van plaatsing, installeren en instellen. Binnen en buitenunit zijn in zeer korte tijd met elkaar verbonden waardoor snel de juiste gegevens op het display afleesbaar zijn.

Pim Nugter 24-06-2017 Product paar dagen in bezit

Groot scherm, duidelijke infp

Ja, ik beveel dit product aan Deze review wordt nog gecontroleerd door Kieskeurig.be

Heb de WS4800 gekozen om zijn vele mogelijkheden en goede prijs kwaliteit verhouding. Is een solide product en zeer eenvoudig te installeren. Uitleg instellingen duidelijk. Is een top weerstation

Pluspunten

• Degelijk
  • Eenvoudige installatie
  • Groot scherm
  • Goed beschrijving
  • Top product

Van de Streek 17-06-2017 Product paar maanden in bezit

Mooi product

Metingen komen overeen met kwikthermometer en ook de neerslaghoeveelheid klopt met de regenmeter. Ik herken de negatieve reviews niet. Installatie eenvoudig en duidelijk beschreven.

willem 16-06-2017 Product paar weken in bezit

Goed weerstation met vele functies

Weerstation met vele functie,s , lijkt erg nauwkeurig als ik mijn waarde,s vergelijk met de
weerstations in mijn omgeving, goede duidelijke werkwijze bijgesloten

Mar 05-06-2017 Product paar dagen in bezit

Duidelijk scherm binnenunit

Mooi weerstation met goed leesbaar scherm, makkelijk te installeren en er zit op wat ik er van verwacht had zoals temperatuur, regenmeter, windrichting en snelheid en verwachting weertype. Ik heb al twee maal eerder een alecto weerstation gehad maar deze is uitgebreider en makkelijker te installeren.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Duidelijk en goed leesbaar scherm
  • Verlichting scherm

Joey 30-05-2017 Product paar weken in bezit

Duidelijk scherm en vele opties!

Na een tijdje zoeken naar een deftig weerstation (wegens meerdere mindere toestellen) op deze uitgekomen.
Tot op heden nog geen seconde spijt gehad!
Zeer duidelijk afleesbaar scherm (wat bij anderen een dikke tegenvallen kan zijn door beperkte kijkhoek). Zeer vele weergaveopties: Windrichting en snelheid, pluviometer, temperatuur in en uit, luchtdruk, klok en datum radiogestuurd,voorspelling van het weer de komende 12u, ...

Kortom: een dikke aanrader!

Pluspunten

• Duidelijk scherm en weergave
  • Vele metingen
  • Verlichting scherm
  • Snelle en eenvoudige installatie

Minpunten

• Geen!

Gerard 27-05-2017 Product paar dagen in bezit

Beste prijs/kwaliteit verhouding

Ik heb op kieskeurig naar alle beschikbare weerstations gekeken. Ik heb de aangeboden functionaliteit van weerstations afgezet tegen de beoordelingen en bewust voor de Alecto WS - 4800 gekozen. De beste prijs/kwaliteit/functionaliteit verhouding.

Pluspunten

• Makkelijk instelbaar

Minpunten

• Waterpas stellen moeilijk bij hoge plaatsing

Leo 21-05-2017 Product paar weken in bezit

Prima weerstation

Bij mijn oude weerstation Alecto DKW-2012 ging na een paar jaar het buitengedeelte kapot. Op zich een goed weerstation, maar niet zo degelijk. Vandaar dat ik nu de WS-4800 koos. Het buiten deel is veel degelijker dan mijn vorige weerstation en er zitten meer mogelijkheden op. Alleen vond ik bij het vorige weerstation het binnengedeelte prettiger omdat dat kleiner was. Maar deze werkt prima.

Pluspunten

• Degelijk

Minpunten

• Vrij groot binnengedeelte

Ron 14-05-2017 Product paar dagen in bezit

ws 4800 voldoet precies wat je verwacht van een weerstation

Het verkrijgen van de WS 4800 was meer werk dan verwacht, op internet overal uitverkocht en wachttijd was levering augustus... Maar als je Alecto belt geven zij aan wie er als laatste een zending heeft gekregen en zo dus dit product gekocht

Pluspunten

• degelijk

Minpunten

• levering internet

Bianca 12-05-2017 Product half jaar of langer in bezit

Na 2 jaar stuk

We hebben deze nu 2 jaar nu voor de tweede keer de batterijen vervangen van de buiten sensor. En wat blijkt hij is nu al weer stuk. Helaas. Debeerste die we hadden was ook al snel stuk. Dus we dachten we kopen een duurdere maar helaas ook snel kapot. Zonde van me geld.

Wim 10-05-2017 Product paar weken in bezit

duidelijk scherm makkelijk te instaleren

mooi weerstation met veel mogelijkheden. Buitensensor temperatuur gevoeliger als vorige, bij zon loopt hij al gauw op .

Pluspunten

• helder scherm
  • makkelijk te instaleren

Edmond Crabbe 02-05-2017 Product paar maanden in bezit

Handig toestel op alle vlakken.

Dit weerstation is het beste dat ik ooit gehad heb. Ik heb het nu al 5 maanden en ben er heel blij mee. De temperatuur gemeten als de de zon erop schijnt is steeds iets hoger dan de temperatuur onder thermometerhut die gemeten wordt bij het KMNI. Verder wordt alles correct gemeten en het scherm is heel overzichtelijk. Ik kan het aanbevelen.

Henk Hoge 01-05-2017 Product paar dagen in bezit

Goed afleesbaar en snelle instelling

Het weerstation wekt prima. De veranderingen worden snel draadloos doorgegeven.
De installatie verliep vlekkeloos mede dankzij de aanwezige waterpas.

Pluspunten

• Goed afleesbaar scherm
  • Snelle doorgaven veranderingen

Minpunten

• Windrichting in Engelse afkortingen

lefebvre 30-04-2017 Product paar dagen in bezit

alecto ws-4800 weerstation

heel gemakkelijke installatie en correcte informatie vergeleken met andere digitale toestellen.
handleiding is ook goed uitgelegd