Alecto WS-4800 - Reviews

Best Reviewed oktober 2016
Kleuren
wit
Buitensensoren
regen, temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk, windrichting, windsnelheid
Binnensensoren
temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk

chris 19-03-2016 Product paar dagen in bezit

Alecto WS-4800 prima en goed afgewerkt toestel

Na veel wikken en wegen besloten om de Alecto WS-4800 aan te schaffen. Gelijk bij het installeren, werkte het apparaat perfect. Bij het plaatsen van de buitenunit, heb ik gebruik gemaakt van de steigerbouw buis en koppelingen. Deze zijn verkrijgbaar bij de Gamma. Werkt perfect en bovendien goed afgewerkt.

Aart 20-10-2016 Product paar dagen in bezit

Alecto WS-4800 werkt goed

In heel korte tijd had ik het weerstation werkend. De aanduiding van de windrichting en windsnelheid wijken wat af van de werkelijkheid, maar dat kan liggen aan luchtwervelingen van het hoekhuis. Het scherm is duidelijk bij voldoende omgevingslicht.
Goede gebruiksaanwijzing en zeer overzichtelijk.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik te nemen
  • Complete set, incl. batterijen

J.de 28-06-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi weerstation

Sinds een paar dagen dit weerstation in bezit,het was gemakkelijk te installeren. De waarden zijn goed af te lezen. Wel jammer van de vierkante stang,hierdoor is het lastig om de windrichting goed in te stellen. Dit is echter het enige minpuntje , verder ben ik goed tevreden

Eric 26-06-2016 Product kwartaal in bezit

niet tevreden

Na 4 maanden stopte de aanduiding van windrichtin (blijft altijd op NNW staan) en de windsnelheid (altijd 1 Bft). Moet nu weer het dak op en het komplete apparaat versturen (heb de doos ook niet meer). Vervelende klussen.

Jan 05-01-2016 Product paar dagen in bezit

Het artikel is snel geleverd volgens afspraak. Goed verpakt met duidelijke beschrijvingen van plaatsing, installeren en instellen. Binnen en buitenunit zijn in zeer korte tijd met elkaar verbonden waardoor snel de juiste gegevens op het display afleesbaar zijn.

WS-4800 Alecto weerstation 18-01-2017 Product paar weken in bezit

Mooi compleet weerstation voor een redelijke prijs

De montage van de buitenunit van de WS-4800 is erg eenvoudig. Handel overeenkomstig de (meegeleverde) instructie en binnenunit en buitenunit zijn in no time op elkaar aangesloten. De binnenunit is een sieraad in de woonkamer. De WS-4800 verving de WS-3000 waarvan ik ruim 5 jaar veel plezier heb gehad. De WS-4800 daarentegen is qua geleverde data veel completer. Vooral de data ten aanzien van windchill, dewpoint, windrichting etc.
Wat mij bovendien aansprak is dat het apparaat geleverd werd compleet met goede handleiding alsmede met de benodigde batterijen.

Pluspunten

• goede leesbaarheid data binnenunit
  • praktische inschakelbare achtergrondverlichting
  • nauwkeurige barometerstand ( heb ik geijkt)
  • praktisch: windchill, dewpoint, maanstand,
  • prijs / kwaliteit erg gunstig.

Minpunten

• schroef batterijcompartiment buitenunit (te)klein

Gert Verschoor 17-01-2017 Product paar maanden in bezit

Top product

Mijn vorige weerstation verloor voortdurend de connectie met de buitenunit en was beperkt in z'n mogelijkheden. Na wat speurwerk gekozen voor dit station. Het installeren was een fluitje van een cent, vooral dankzij de veelzijdige bevestigingsbeugel van de buitenunit. Het instellen van de diverse parameters ging eenvoudig, dus in no-time alle informatie beschikbaar. Het station nu enkele maanden in gebruik. Het voldoet helemaal aan de verwachtingen. En ... wat voor mij erg belangrijk was: de connectie tussen binnen- en buitenunit is nog geen enkele keer verbroken, terwijl de afstand tussen die twee circa 30 meter is.

Pluspunten

• Goede prijs-/prestatieverhouding
  • Groot bereik
  • Veel informatie beschikbaar
  • Eenvoudig te installeren

Minpunten

• Geen kunnen ontdekken

J&C 10-01-2017 Product paar weken in bezit

Uitstekend weerstation

Na jaren weerstation Alecto WS 3000 in gebruik te hebben gehad en een van de schoepen van het windmolentje afbrak, was ik wederom op zoek naar een Alecto weerstation vanwege de betrouwbaarheid.
Mij keuze viel op de WS 4800. Het installeren was een fluitje van een cent en tot op heden ben ik wederom weer zeer tevreden. Extra is nu de windwijzer. Hopenlijk gaat deze wederom lang mee en verhuist de oude naar ons chalet omdat hij behalve de windmolen nog prima funktioneerd

Pluspunten

• Betrouwbaar
  • Snelle installatie

Minpunten

• Ontbreken buis in pakket voor montage

Richard W 08-01-2017 Product paar dagen in bezit

Duidelijk scherm en degelijke buitenmodule

Na het uitpakken ,batterijen plaatsen mast monteren en het weerstation werkt.
mooi en duidelijke binnenmodule en een buitenmodule die heel wat degelijker
is dan de weerstations van een paar tientjes.

Pluspunten

• duidelijk scherm
  • degelijke mast

Minpunten

• windrichting aanduiding had wat groter mogen zijn
  • geen aansluiting voor adapter

peter 07-01-2017 Product paar dagen in bezit

Alecto-Ws-4800

Hiervoor een Alecto WS-4500 maar na jaren plezier de laatste jaren geen internet info meer, toch weer gekozen voor een Alecto gezien de ervaring en de goede garantie service uit het verleden.
Was meteen weg van de ws4800,werkt zeer nauwkeurig en snel geinstaleerd.
Hij is mooi afgewerkt en zonder bedrading.

Pluspunten

• duidelijk afleesbaar display
  • installatie
  • snel en nauwkeurig

Minpunten

• batterij houder onderzijde

TH.Olijerhoek 03-01-2017 Product paar weken in bezit

Snel geinstaleerd, zeernauwkeurig mooi van afwerking

Eerst een Alecto 3000 maar na 8 jaar mankementen verder kijken naar weer een Alecto .
Was meteen weg van de ws4800,werkt zeer nauwkeurig en snel geinstaleerd,heb hem gelijk bij de buren aan bevolen.
Hij is mooi afgewerkt en zonder bedrading.

Pluspunten

• Makelijke instalatie,mooi duidelijk scherm
  • Zeer nauwkeurig

Erik 02-01-2017 Product paar dagen in bezit

Ws-4800

Makkelijk te installeren, alleen jammer dat er geen kompasje bij zit om het noorden te vinden. Verder mooi en simpel in de bediening.

Pluspunten

• Insallatie
  • Bediening

Minpunten

• Geen kompas

BenF 02-01-2017 Product paar maanden in bezit

Overzichtelijk scherm met veel mogelijkheden

Scherm is overzichtelijk en kan in het donker verlicht worden. Installatie is eenvoudig al moet je de batterijen in het buitenstation via de onderzijde monteren. Dit is mijn 2e Alecto weerstation en wederom ben ik zeer tevreden. Veel gegevens zijn zichtbaar door eenvoudig op extra knoppen te drukken.

Pluspunten

• Overzichtelijk scherm met verlichting
  • eenvoudig te installeren

Minpunten

• batterijen buitenstation aan onderzijde monteren

Stefan 01-01-2017 Product paar dagen in bezit

makkelijk te installeren,meet veel waarden en is naukeurig

voldoet aan mijn verwachtingen,makkelijk te installeren, meet veel waarden en is nauwkeurig, beste keuze na mijn mening

Pluspunten

• groot scherm

Pieter 31-12-2016 Product paar dagen in bezit

prima aankoop, scherm had wat duidelijker gemogen

Zoals al door meerdere mensen aangegeven installatie verloopt super makkelijk. Installatie buiten unit verliep ook probleemloos, indien je de juiste bevestiging steun c.q. punt of buis diameter hebt. Verlichting en zichtbaarheid is een stuk minder op binnen unit. Had eerst een Oregon Scientific BAR206, deze was wat afleesbaarheid een stuk duidelijker, maar heeft minder mogelijkheden. (Het zijn keuzes maken). Hoop ondanks alles toch veel plezier aan Alecto WS-4800 te beleven.

Pluspunten

• installatie
  • instellingen
  • compleet

Minpunten

• scherm afleesbaarheid
  • verlichting

Smits 29-12-2016 Product paar dagen in bezit

heel makkelijke installatie

je hoeft nauwelijks iets te doen, batterijen erin, buitenunit plaatsen en gaan met die banana. De persoonlijke instellingen zijn makkelijk te doen door de handleiding te volgen. Deze is makkelijk te begrijpen

Anno 29-12-2016 Product paar weken in bezit

Prima aankoop

Eerder ook al een Alecto gehad maar verbinding viel op gegeven moment weg, werkte met zonnepaneeltje en oplaadbare batterijen. Hier nu 'gewone' batterijen en geeft prima verbinding.
Handig compact/degelijke buitenunit. Scherm is logisch ingedeeld en fijn dat je ook enkel de regenmeter en history van laatste dagen kan zien

Pluspunten

• Handige installatie
  • Duidelijk scherm
  • keuze knoppen voor weergave scherm

Minpunten

• tot op heden geen

Ivan 29-12-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtig toestel een aanrader.

prijs - kwaliteitsverhouding vind ik heel goed. Het toestel werkt perfect en is heel makkelijk te installeren. Alles staat mooi vermeld in de bijgevoegde gebruiksaanwijzing.

Pluspunten

• Gemakkelijk te installeren

Skelter 24-12-2016 Product paar dagen in bezit

Veel informatie op groot scherm

De ws 4800 is voor mij een upgrade van de 3500. Deze gaf na verloop van tijd een storing. Dit onderdeel kan ik zo vlak na installatie niet beoordelen. Voor het overige geldt: relatief eenvoudige installatie. Zowel hardware (de installatie van indoor en outdoor unit) als ook de software (koppeling beide units aan elkaar) ging na twee keer goed. Manual geeft de juiste aanwijzingen. Outdoor unit staat op paal, het moet blijken of dit stabiel genoeg is om neerslag meter niet van de wijs te brengen (wipje).

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Witte behuizing, past in interieur
  • Veel knoppen voor eenvoudige bediening
  • Bijgeleverde batterijen

Minpunten

• Batterijklepje lastig dichtschroeven

Jacques van der Veen 23-12-2016 Product paar weken in bezit

Makkelijke installatie, uitstekende display en infographs

Mooi handzaam apparaat. Aanvankelijk duizelt het van de mogelijkheden , maar proefondervindelijk wijst alles zich bijna automatisch.
Jammer dat het niet duidelijk is (fabrieksgeheim?) hoe de regenmeter werkt en of je die moet legen of -als het vriest- moet schoonkrabben.
Uitstekende koop, ben er erg content mee.

Pluspunten

• overzichtelijk display
  • gemakkelijk te installeren

Minpunten

• werking regenmeter onduidelijk