Alecto WS-4800 - Reviews

Best Reviewed oktober 2016
Kleuren
wit
Buitensensoren
regen, temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk, windrichting, windsnelheid
Binnensensoren
temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk

chris 19-03-2016 Product paar dagen in bezit

Alecto WS-4800 prima en goed afgewerkt toestel

Na veel wikken en wegen besloten om de Alecto WS-4800 aan te schaffen. Gelijk bij het installeren, werkte het apparaat perfect. Bij het plaatsen van de buitenunit, heb ik gebruik gemaakt van de steigerbouw buis en koppelingen. Deze zijn verkrijgbaar bij de Gamma. Werkt perfect en bovendien goed afgewerkt.

Aart 20-10-2016 Product paar dagen in bezit

Alecto WS-4800 werkt goed

In heel korte tijd had ik het weerstation werkend. De aanduiding van de windrichting en windsnelheid wijken wat af van de werkelijkheid, maar dat kan liggen aan luchtwervelingen van het hoekhuis. Het scherm is duidelijk bij voldoende omgevingslicht.
Goede gebruiksaanwijzing en zeer overzichtelijk.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik te nemen
  • Complete set, incl. batterijen

J.de 28-06-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi weerstation

Sinds een paar dagen dit weerstation in bezit,het was gemakkelijk te installeren. De waarden zijn goed af te lezen. Wel jammer van de vierkante stang,hierdoor is het lastig om de windrichting goed in te stellen. Dit is echter het enige minpuntje , verder ben ik goed tevreden

Eric 26-06-2016 Product kwartaal in bezit

niet tevreden

Na 4 maanden stopte de aanduiding van windrichtin (blijft altijd op NNW staan) en de windsnelheid (altijd 1 Bft). Moet nu weer het dak op en het komplete apparaat versturen (heb de doos ook niet meer). Vervelende klussen.

Jan 05-01-2016 Product paar dagen in bezit

Het artikel is snel geleverd volgens afspraak. Goed verpakt met duidelijke beschrijvingen van plaatsing, installeren en instellen. Binnen en buitenunit zijn in zeer korte tijd met elkaar verbonden waardoor snel de juiste gegevens op het display afleesbaar zijn.

Leendert 16-02-2017 Product paar maanden in bezit

zeer mooi weerstation en zeer makkelijk te instaleren

ik wilde al jaren een weerstation waar ik alles op af kan lezen en makkelijk te bedienen is.
heel lang nagedacht en gezocht totdat ik de alecto WS-4800 op het internet tegen kwam.
gebeld en gezocht naar een winkel waar ze verkochten want ik wilde toch graag het product even bekijken voor ik het kocht.
hij staat nu bijna twee maanden op het dak en ben er erg blij mee.
werkt echt goed.

Patrick 13-02-2017 Product paar dagen in bezit

Prachtig toestel, eenvoudige bediening

Mijn vorige Alecto 3000 was aan vervanging toe. Daar ik nooit problemen heb gehad met dit toestel heb ik niet getwijfeld om terug een Alecto aan te kopen. Het toestel werd geleverd volgens de planning. Eenvoudige, duidelijke handleiding. Binnen- en buitenunit communiceren heel snel met elkaar.

Pluspunten

• Eenvoudige montage
  • Batterijen bijgeleverd
  • Gebruiksvriendelijk

Polderknight 11-02-2017 Product paar maanden in bezit

Zeer Nauwkeurig

Ik heb bewust even gewacht met het schrijven van een review, omdat je dit soort apparatuur ook op langere termijn moet beoordelen. Ik heb dit weerstation nu 3 maanden en het werkt perfect. De temperatuur en luchtdruk wordt erg nauwkeurig weergegeven. Ik hen meerdere weerstations verspreid over voor en achtertuin ( blijft een hobby) en het verschil is vrijwel nihil. De speciale batterijen die voor de buitenunit worden geleverd blijven werken onder felle kou. Het nadeel van de vierkante buis, heb ik ondervangen door de bevestiging 90* te draaien, en dan het geheel op een dikke cv buis te plaatsen, hij kan op die manier perfect op het noorden gedraaid worden, en zit gelijk behoorlijk hoog voor betere metingen

E v Drunen 07-02-2017 Product paar weken in bezit

duidelijke display

fijn dat de regenmeter geïntegreerd is in de mast.
heeft een goede ontvangst en duidelijk afleesbaar beeld op display.

Henk 07-02-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi compleet weerstation met een goed scherm

Heb hem nog niet zo lang maar tot heden ben ik zeer tevreden over de Alecto WS4800 het heeft een duidelijk overzichtelijk goed afleesbaar display en goede weergave van alle items .
De buiten sensoren zitten op een stevige houder en is makkelijk te plaatsen.
Mooi compleet weerstation. Moet nog afwachten of wat het op langere termijn goed blijft

Pluspunten

• compleet weerstation voor een goede prijs
  • Goed afleesbaar overzchtelijk scherm
  • Gemakkelijke bediening
  • Buitensensoren gemonteerd op stevige houder

Minpunten

• Display verlichting mocht iets langer aan blijven

Hans 06-02-2017 Product paar weken in bezit

Snel gebruiksklaar

Snel en gemakkelijk te installeren weerstation met uitgebreide waarnemingsmogelijkheden met historie en alarmfunctie. Zeer gunstige prijs/kwaliteitsverhouding.

Pluspunten

• snel en gemakkelijk te installeren
  • gunstige prijs kwaliteitsverhouding
  • accurate en duidelijke waarneming

Prima weerstation 04-02-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi weerstation voor de geïnteresseerde amateur

Een uitgebreid weerstation met gemakkelijke bediening. Alle functies die ik belangrijk vind staan er op.

Het enige nadeel is dat je in het display een keuze moet maken tussen luchtdruk of neerslag en tussen gevoelstemperatuur en wind. Alles in 1 oogopslag bekijken is niet mogelijk.

Pluspunten

• Moderne uitstraling
  • Alle opties beschikbaar

Minpunten

• Schakelen tussen menu's

MW 02-02-2017 Product paar dagen in bezit

Gemakkelijke montage,overzichtelijk scherm

ik had een weerstation dat aan vervanging toe was. Heb toestel gekozen omdat het bijna alles had wat mij van het weer interesseerde. Na het uitpakken was ik nog meer tevreden, zeker qua grote van heel het weerstation.

Pluspunten

• prijs
  • overzichtelijk scherm
  • gemakkelijk te instaleren
  • alle batterijen meegeleverd

Henk Visser 01-02-2017 Product paar weken in bezit

Duidelijk scherm

Had al eerder een Alecto weerstation gehad en was daar al zeer tevreden over dus bewust voor weer een Alecto gekozen.Fijn groot scherm,duidelijk af te lezen.Matriaal ook stevig,netjes afgewerkt.

Pluspunten

• groot scherm
  • netjes afgewerkt

Thijs Haring 29-01-2017 Product paar dagen in bezit

Degelijk ontwerp op diverse manieren te monteren.

Prima, weerstation. Enige nadeel is dat informatie over regen en barometer druk niet tegelijkertijd te zien is op de display.

Dick 27-01-2017 Product paar dagen in bezit

Goed weerstation

Is moeilijk op het noorden te richten, zou een ronde buisvoet met klem moeten hebben, is dan makkelijker te monteren.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Veel instellingen

Minpunten

• Moeilijk op het noorden te richten
  • Verlichting te kort

Bas B. 27-01-2017 Product paar dagen in bezit

Alecto WS-4800

Na een ongelukje bij het batterijen vervangen van mijn Alecto WS-3500, (schoepje afgebroken van de windmeter) die ik tot volle tevredenheid vanaf 2009 in gebruik had, de Alecto WS-4800 besteld.
Na bestelling binnen een dag in huis.
Na het uitpakken de duidelijke gebruiksaanwijzing gelezen en de batterijen geplaatst
Het was verrassend hoe snel de binnenunit de buitenunit gevonden had en alles zich instelde zonder dat ik iets moest doen.
Ik hoop dat ik hier net zo veel plezier aan beleefd als aan mijn vorige Alecto .

Pluspunten

• Montage , horizontaal/verticaal en op pijp.
  • Duidelijke gebruiksaanwijzing.
  • Makkelijke instelling.
  • Uitgebreide data
  • Goede afleesbaarheid

Minpunten

• Vrij korte verlichtingstijd display

GvanB 26-01-2017 Product paar dagen in bezit

compact station

mooi compact weerstation goed afleesbaar display heel makkelijk en snel te instaleren werk direct, en hoop voor jaren

Jos 26-01-2017 Product paar weken in bezit

Werkervaring met het weerstation

Zeer duidelijke gebruiksaanwijzing. Vlotte, eenvoudige bevestiging buitenstation, zowel verticaal als horizontaal mogelijk. Zolang alle instrumenten voldoende ruimte krijgen best goede meetresultaten. Meeteenheden op scherm wel klein, maar er staan natuurlijk ook veel gegevens op.

Pluspunten

• Eenvoudige montage
  • Diverse montage mogelijkheden
  • Robuust materiaal
  • Zowel min/max gegevens alsook gegevens per uur

Minpunten

• Meeteenheden klein weergegeven op display

Bosch 25-01-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi scherm en makkelijk te installeren.

Mooi scherm en makkelijk te installeren. Maximale afstand van buiten senor naar ontvanger binnen is goed, bij ons moet hij door verschillende muren en nog steeds goede ontvangts op 25 meter.

Pluspunten

• simpel te installeren
  • leuke opties op de ontvanger
  • mooi groot scherm
  • heeft veel beter ontvangst dan onze oude,

Minpunten

• batteriijen
  • veder niks