Philips OneBlade Pro QP6520

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 14 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips OneBlade Pro QP6520 op Kieskeurig.be.

artificial_sunlight 03-04-2017

Goede styler en trimmer, minder scheerapparaat

Geschreven voor: Philips OneBlade Pro QP6520

Voor mij is de OneBlade voornamelijk een trimmer en styler. Als scheerapparaat scheert hij voor mij niet glad genoeg.

Voordat ik de OneBlade had schoor ik me om de 3 dagen glad met een scheermes (ouderwets mesje (geen Gillette Mach3 oid) zeep en een kwast). Maar omdat ik toch mijn stoppelbaardje beter vind staan is een trimmer toch handig. De OneBlade kan hiervoor goed gebruikt worden. Ik beoordeel het apparaat per punt functie die Philips er zelf aan geeft:

Trimmen:
Het trimmen met deze OneBlade (QP6520) kan in lengtes van 0.4-10 mm. De eerste keer moet ik even kijken hoe de verstelbare kam er op- en af- geklikt moest worden, maar als je het eenmaal gedaan het is het simpel. Dan is het een kwestie van de lengte instellen en dan met de juiste kant van de kam tegen je gezicht aan en trimmen maar (ik had de eerste keer niet direct door hoe het zat en had dus een heel ongelijke baard). Het trimmen gaat wat mij betreft goed en ik blijf het ook met de OneBlade doen. Onder mijn neus kan ik met de verstelbare kam niet alles bereiken, dus moet ik de laatste haartjes zonder kam korter maken. Voorheen gebruikte ik een Philips Multigroom maar hiermee kon ik veel minder nauwkeurig trimmen.

Bijwerken:
Ook wel stylen. De contouren van mijn stoppelbaard kan ik met de OneBlade zonder kam mooi strak maken. Het apparaat ligt goed in de hand ondanks dat het maar een dun apparaat is (ik heb grote handen). Voorheen deed ik dit met een scheermes en dat vind ik een stuk lastiger.

Scheren:
Ik vind het scheren net zo goed gaan als met een series 1000 shaver van Philips (goedkoopste serie). Als ik me glad wil scheren en een baardje van een paar dagen heb, scheer ik me eerst met de OneBlade en scheer ik me daarna goed glad met een scheermes met zeep en een kwast. Anders lijkt het net of ik me al een dag niet meer geschoren heb. Dus echt glad scheren is er voor mij niet bij met dit apparaat.

Overige opmerkingen:
-De reis etui stelt niet veel voor, het is gewoon een zakje.
-De batterij laad snel op en gaat lang mee, ik heb hem pas 1 keer opgeladen en al ruim een maand in gebruik. ( de pro heeft Li-ion de gewone versie NiMH en die zal na een paar jaar dus snel verminderen in gebruiksduur (die ervaring heb ik met mijn tondeuse van Philips)
-De handleiding is heel erg karig. Ik heb hem niet onder de douche gebruikt, want dat staat er niet in bijvoorbeeld. Nu bestaat de handleiding uit 16 plaatjes.

Pluspunten

• Snel opladen
  • Lang gebruik zonder laden
  • Stylen gaat makkelijk

Minpunten

• Scheren niet super glad

Ron 13-10-2018

Mesjes gaan nog geen maand mee!

Geschreven voor: Philips OneBlade Pro QP6520

Scheerresultaat is goed maar mesjes 4 maanden!?!? Na een maand geeft indicator al aan dat ze vervangen moeten worden en heb gewoon normale baardgroei! Vanwege vervangkosten van de mesjes maar weer terug over gestapt naar oude apparaat!

YBTD 15-05-2017

Handig toestel, niet perfect glad

Geschreven voor: Philips OneBlade Pro QP6520

Eerste indruk is dat het een degelijk toestel is. Ik scheer mij normaal handmatig 2x per week. Met dit toestel moet ik het toch 3x per week doen. Ik krijg mij niet volledig gladgeschoren, hoe wel ik moet zeggen dat het vrij vlot gaat. Misschien moet ik het elektrisch scheren nog wat gewoon worden en beter onder de knie krijgen.

De batterij van het toestel is wel goed, ondertussen 2 weken verder en ze is nog steeds, na 3x scheren per week, voor 80 opgeladen. Dat is toch wel een mooi resultaat. Het proper maken van het mesje is net zoals bij de manuele gewoon goed onder de kraan spoelen en klaar.

Het toestel zelf is echt wel kwalitatief gebouwd en voelt degelijk aan, het heeft een goede grip en wijst zichzelf heel snel uit. Een plus is het bijgeleverde tasje om het toestel te vervoeren voor bijvoorbeeld op reis. Kabel van de oplader mocht misschien iets langer zijn.

Pluspunten

• Gemakkelijk
  • Snel in gebruik
  • Batterij
  • Kwalitatief toestel

Minpunten

• Geen glad resultaat

JimW 21-03-2017

doet zijn werk goed en snel!

Geschreven voor: Philips OneBlade Pro QP6520

Al met al is het een prima apparaat, enkele voordelen/ goede punten die er voor mij uitspringen zijn alsvolgt;
- eenvoudig in te stellen trimkop met zeer veel verschillende lengte mogelijkheden
- scheert soepel en snel
- ligt prettig in de hand
- veel scheermomenten op een volledig opgeladen accu (bij mij 5% stroom per volledige scheerbeurt van een gezicht met volledige baardgroei)
- compact design, dus goed mee te nemen op op bijvoorbeeld een vakantie
Daarnaast ziet het apparaat er stijlvol uit en is het accu percentage duidelijk af te lezen via de display.
Al met al een prima apparaat!

Steph26 27-09-2021

Le meilleur rasoir du moment !

Geschreven voor: Philips OneBlade Pro QP6520

Cela faisait longtemps que je cherchais un rasoir pouvant raser de très près avec comme résultat quelque chose qui se rapproche d'un vrai rabot; avec le OneBlade c'est chose faite sauf qu'il n'y a même pas besoin de mousse ou autre chose. Rapide et efficace !

Help ik 14-09-2021

Handig klein apparaat. Fijn op vakanties

Geschreven voor: Philips OneBlade Pro QP6520

Lekker in de hand. Lijkt net op een hand scheermesje, maar dan elektrisch. Systematisch in banen werken en je bent zo klaar

smsms 21-08-2021

Bon rasoir, je l'utilise quotdiennement.

Geschreven voor: Philips OneBlade Pro QP6520

Facilité d'utilisation. J'étais déjà possesseur d'un modèle plus basic auparavant. Ce modèle "Pro" me permet plus d'autonomie et une meilleure prise en main.

LemRay 10-07-2021

Ce que je recherchais.

Geschreven voor: Philips OneBlade Pro QP6520

Depuis longtemps je recherchais un rasoir qui n'irrite pas la peau et celui ci est parfait.
L'autonomie de la batterie est très bonne.
Il serait cependant bien que la pochette de rangement souple soit remplacée par un étui plus solide pour le transport.

Traxux 27-05-2021

Bon rasoir pour des vacances

Geschreven voor: Philips OneBlade Pro QP6520

J'utilise ce rasoir souvent pour des petits corrections et pendant des vacances. La batterie garde sa puissance pendant 3 semaines. (Je me rase 2-3 fois la semaine)

Fredton 06-05-2021

fijn precisie apparaat!

Geschreven voor: Philips OneBlade Pro QP6520

De beste gezichtshaar trimmer, die ik tot nu toe gehad heb! Licht van gewicht, zeer scherp, je voelt nagenoeg niets van scheren of trimmen. Ligt prima in de hand. Opladen duurt wel wat lang, maar eenmaal opgeladen kun je er lang mee scheren. Instelmogelijkheden voor lengte is uitstekend, nauwkeurig en werkt prettig.

Conga 21-03-2021

OneBlade is the One!

Geschreven voor: Philips OneBlade Pro QP6520

Is perfect! het scheerapparaat is aanpasbaar zodat je een redelijk korte scheerbeurt en gelijkmatig getrimd gezichtshaar zal bieden en de accuduur is prima....

Victor P 16-03-2021

Gretige trimmer

Geschreven voor: Philips OneBlade Pro QP6520

De Oneblade ligt fijn in de hand en laat ongelooflijk fijn trimmen en scherp stylen toe. De gretigheid waarmee hij trimt heb ik al lang moeten missen bij andere baardtrimmer. Hij neemt elk baardhaartje mooi aan en zorgt voor een strak resultaat.

Henkros 08-03-2021

Hand scheerapparaat

Geschreven voor: Philips OneBlade Pro QP6520

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik gebruik dit apparaat nu een kleine 2 weken. Ben erg tevreden over het apparaat. Ligt fijn in de hand. Maakt weinig geluid tijdens het gebruik en laat een mooi resultaat achter. Het enige minpuntje is dat de haartje rondvliegen tijdens het scheren. Voor de rest heel erg tevreden met het apparaat.

Kamp123 05-03-2021

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Philips OneBlade Pro QP6520

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] De oneblade is van een goede bouwkwaliteit en ligt fijn in de hand. De batterij duur is meer dan voldoende en gaat voor mij weken mee. (Gebruik hem 3 keer per week). Ook de kam voor het trimmen is erg fijn in gebruik.
Wil je na je baard weer glad scheren dan helpt de oneblade goed om van de lange haren af te komen zonder huidirritaties, waarna scheren met een apparaat of mesje veel makkelijker is.

Mihoen99 05-03-2021

Top apparaatje !!!

Geschreven voor: Philips OneBlade Pro QP6520

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Heel goed en secuur apparaatje ligt lekker in de hand precisie werk kan je ermee je kan goed trimmen mooie lijnen maken al met al een goed apparaatje aanrader!!

Bvdk 04-03-2021

Perfect scheer resultaat

Geschreven voor: Philips OneBlade Pro QP6520

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] De Philips Oneblade maakt het eenvoudig en gemakkelijk om me baard groei te scheren of te trimmen.

Anoniem 03-03-2021

Simpel en effectief!

Geschreven voor: Philips OneBlade Pro QP6520

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Scheren vind ik een noodzakelijk kwaad. Daarom moet het bij mij snel en gemakkelijk gaan. Met de Oneblade trim en scheer ik snel, zonder achteraf een geïrriteerde huid te krijgen. Fijn dat het product waterresistent is!

Patjezuidland 02-03-2021

Perfect voor een getrimde baard

Geschreven voor: Philips OneBlade Pro QP6520

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Hij scheert echt super glad! Maar heb recent ook me baard laten staan en hem getrimd 3,5mm en dat gaat perfect

Nederlander 02-03-2021

goed voor het gezicht, minder voor het lichaam

Geschreven voor: Philips OneBlade Pro QP6520

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] in het algemeen is het scheerapparaat goed voor het gezichtshaar, ook is het fijn dat het gebruikt kan worden met water, dus ook onder de douche. zonder het opzetstukje en of scheerschuim gaf het een goed glad resultaat op het gezicht. alleen was de oneblade ervaring voor het lichaamshaar niet zo prettig. het mesje was vaak te irriterend voor de huid, wel ging dit beter met het opzetstukje maar dan had je wel een minder glad resultaat.

SVersteegS 01-03-2021

Super fijn apparaat voor zowel trimmen als glad sc

Geschreven voor: Philips OneBlade Pro QP6520

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Heel fijn apparaat voor zowel trimmen als glad scheren. Met de Oneblad heb ik minder last van irritatie na het scheren.