LG OLED65E9PLA

Diepte
5,03 cm dikte
Schermgrootte
65,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 5 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Blu-ray specialist 15-12-2019

LG Oled 65E9 review

Geschreven voor: LG OLED65E9PLA

Aller eerst wil ik hierbij melden dat de E9 kwa beeldkwaliteit identiek is aan de C9 en W9. Met dezelfde processors, beschikken ze allemaal ook over de nieuwste Aplha 9 Gen 2 chip. Alle nieuwe modellen bezitten dezelfde oled-panelen. De E9 en de W9 hebben een uitgebreidere speakersysteem doormiddel van een soundbar.

Beeld algemeen
Mijn E9 paneel weergeeft een goede uniformiteit kleur wit en grijs. En zwart is ook echt zwart.
De contrasten en zwartwaarde zijn prima, de schaduwdetails zijn goed.
Vergeleken met mijn vorige LG Oled65E6V, ziet de E9 beeld eruit alsof het wat meer out of focus is, en wat meer gebrek heeft aan details met 1080i en 1080p. Het komt soms over als 720 x 576 (DVD) kwaliteit.
Door de scherpte omhoog te schroeven wordt het beeld niet veel mooier van, omdat alleen de randen worden verscherpt en geen betere beeldverwerking verkregen wordt.
Dan heb ik het niet alleen over TV uitzendingen, maar ook met Blu-ray. Daar ik een flinke collectie blu-rays bezit, en regelmatig films meerdere malen bekijk, zag ik duidelijk hoe het beeld op de E9 een minder goede upscaling weergeeft dan de E6V Oled TV’s, zonder dat ik beide TV's langs elkaar had staan. Aangezien dat men het meeste te maken hebt met videomateriaal in 1080p, 1080i is dat jammer.
De Beeldverwerking van de E9 is iets minder goed, tegenover andere merken, (zoals Panasonic, Sony en Philips) en van de LG Oled E6V voorganger.
Hierbij moet ik ook vermelden dat ik altijd de beeldverbeteraars uitzet, omdat beeldverbeteraars zoals ruisreductie enz, alleen maar meer kwaad dan goed doen.

Dolby Vision + HDR10
LG ondersteunt HDR10, HLG en Dolby Vision. HDR10+ blijft voorlopig afwezig, en de ondersteuning van Technicolor HDR is nog steeds nutteloos aangezien geen enkele content dit formaat gebruikt.
De E9 toont met HDR10, met behulp van “Dynamische Tonemapping” een beter witdetail. Het heeft een vergelijkbaar effect als dat van HDR10+

Helderheid (nits)
Op dit vlak heeft de E9 een hogere paneelhelderheid als zijn voorgangers. Op een 10% venster haalt de E9 ongeveer 811 nits piek (deze zakt wel na een langere tijd in naar 785 nits)

Kleuren
De kleuren van de LG Oled E9 worden goed en natuurlijk weergeven.

Motion
De Motion verschild, loopt algemeen soepel, maar soms treden er schokkende frames op (ondanks met echte bioscoop aan, en Trumotion op helder, of gebruiker mode).
OLED Motion kun je beter uit zetten, het beeld wordt te donker, en je krijgt last van flikkeringen.
en deze levert ook minder detail.

Kijkhoeken
Met de kijkhoek van de E9 is wel verbeterd en zeer goed te noemen.

HDMI 2.1
Met de hdmi 2.1zal het voor gamers met VRR een voordeel zijn. Games in 4K kun je dan ook in 48-60 fps spelen. Ook voor UHD films 120hz in 4:4:4 chroma subsampling is er dan een mogelijkheid.
HDMI 2.1 verdrievoudig je de bandbreedte met de voorheen 2.0, want deze 2.1 ondersteunt 49 Gbps. Hierdoor kan deze versie dus veel meer data tegelijkertijd verwerken.

Geluid
De E9 heeft een soundbar bestaande uit een 60W 4.2 geluidssysteem. 4 speakers en een dubbele woofer. Geluid is prima voor algemeen gebruik, zonder vervormingen.
Deze TV ondersteund Dolby Atmos, maar voor deze ingebouwde soundbar heb je er niet veel aan. Omdat ten eerste, echte DA speakers zouden aan het plafon gehangen moeten worden, voor de optimale geluidsweergave waarvoor het bedoeld is. Wil je dat niet is er een alternatief. Er zijn speciale DA speakers maar deze zijn naar boven gericht, zodat het geluid van het plafon weer naar beneden wordt weerkaatst. De soundbar van deze TV kan dat niet. Wij hebben de Dolby Atmos functie uitgezet.
ARC
Voor mij zijn er geen problemen met geluids delay, maar op forums zie je wel melding van lip-sync problemen.

Afstandsbediening
Er zijn een aantal functies weggestopt in het menu, in plaats van een knop op de afstandsbediening. Dit maakt het voor minder technische mensen wat moeilijker.
De afstandsbediening komt ook wat goedkoop over, vergeleken met zijn voorgangers.

De AI (Artificial Intelligence)
De AI voor het beeld voor de E9, voegt niks toe, eerder negatieven effecten zoals zomaar ineens de natuurlijke filmgrain beweging stilzet.
Je ziet ook geen verscherping of meer details daardoor. (De verschillende AI modi kun je aan en uitzetten)

Ingebouwde mediaplayer
Deze geïntegreerde mediaplayer ondersteund vrijwel alle media bestanden, en codecs (behalve 3D). LG heeft vrijwel de beste mediaplayer voor een TV.

Inbrandinggevaar van statische beelden
LG vermeld dat bij de Oled 9 serie de kans op inbrandingsgevaar bij statische beelden is verminderd, door een betere technieken toe te passen om dit te voorkomen. Dit moet zich uiteindelijk nog bewijzen, omdat de statische beelden (zoals niet transparante oranje omroep logo’s) bevinden zich steeds op dezelfde plekken. Waardoor de kleur slijtage van de Oled lampjes door voorgangers van de Oled E9 op die plekken na langere tijd (ongeveer 2 jaar) zich dan pas gingen openbaren.

Enkele minpunten
Regelmatig wordt het beeld van donkere naar heldere beeldweergaven met een delay weergeven, en ook andersom. Regelmatig worden ook ondertitels willekeurig helder of donkerder. (dit heeft niets met ABL en ASBL te maken)
LG is zich hier bewust van, en wil dit toekomstig oplossen met een firmware.
De bedrading, en het toegankelijkheid van externe ingangen, is het nogal een probleem voor mensen die de LG Oled E9 willen ophangen. Ook de netsnoer is te kort.

Pluspunten

• Geluid
  • HDMI 2.1
  • schaduw details
  • hogere nits
  • uniformiteit kleur wit en grijs

Minpunten

• kans op inbranden van statische beeld
  • beeldverwerking
  • aansluiting toegang als je de TV opgehangen is.
  • afstandsbediening
  • te korte netsnoer

De bruijn 28-01-2020

Geluid is fantastisch

Geschreven voor: LG OLED55E9PLA

Goede kwaliteit beeld en geluid
Wij Hebben geen surround systeem maar dit vinden wij nu ook niet meer nodig.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Kabeltje iets te kort

Dirk 24-01-2020

Geweldig beeld

Geschreven voor: LG OLED55E9PLA

Onze Samsung was aan vervanging toe, dus zochten wij een nieuwe.

Na verschillende tv's te hebben gekeken en vergleken (arme verkoper ook nog even de tv door de winkel laten sjouwen omdat we ook een normale uitzending wilden zien)vielen we voor LG 55 inch oled.

Wat een mooi rustig beeld, scherp zwart is echt zwart het design een lust voor het oog (en oor).

Wel jammer dat er een vrij korte netsnoer aan zit, de aansluitingen zijn moeilijk bereikbaar als de tv aan de wand hangt.

Pluspunten

• Mooi scherp en rustig beeld
  • Verbruik
  • Geluid
  • Bediening

Minpunten

• Kort netsnoer
  • Aansluitingen als de tv aan de wand hangt.

Martijn 24-12-2019

Nog nooit zo’n mooi beeldscherm gezien, fantastisch!

Geschreven voor: LG OLED55E9PLA

Oké, Hij is niet goedkoop , maar hij is iedere euro waard! Superscherp beeld en natuurgetrouwe kleuren. Zwart is echt zwart omdat hij geen backlight heeft (en dus ook geen backlichtbleeding) en elke pixel zijn eigen led heeft.Ook het geluid mag er wezen.

Pluspunten

• Strak design.
  • Levensechte kleuren.
  • Superscherp.
  • Zwart weergave is uitmuntend.
  • Geluid is heel goed,

Minpunten

• Prijzig

Jerry 22-12-2019

perfecte beeldkwaliteit en kijkhoek

Geschreven voor: LG OLED55E9PLA

over de kwaliteit van het beeld kan ik kort zijn; deze is perfect. Uit tests blijkt dit ook. De kijkhoek is groot. Dus als je schuin voor de TV zit dan is het beeld in tegenstelling tot veel andere TV’s een groot voordeel.

Het bereik van Bluetooth om een externe speaker aan te sluiten is slechts een meter of 5.

De afstandbediening is niet fijn. Onder andere om het volume aan te passen moet je kijken welke knoppen je moet bedienen, terwijl dit op gevoel moet kunnen zonder te kijken. Geen ramp, maar wel irritant. Voor het bereik via een externe ontvanger moet je goed richten. Dit werkte bij een vorige Samsung Qled TV veel beter (het beeld en de kijkhoek waren stukken slechter wat de reden was om deze in te ruilen voor deze TV).

Deze TV beschikt over AirPlay 2 zodat je rechtstreeks van iPhone of iPad kan streamen. Echter mp4 video’s kunnen niet gestreamd worden. Wel mov. video’s die met de iPhone zelf zijn opgenomen.

Pluspunten

• beeld
  • kijkhoek
  • contrast
  • weergave van zwart is echt zwart

Minpunten

• afstandbediening
  • Bluetooth afstand
  • AirPlay en mp4 video’s werkt niet

UnAl 22-12-2019

Top tv

Geschreven voor: LG OLED55E9PLA

Prachtig beeld en vooral een plus dat de tv goed geluid heeft. Op deze manier is een externe soundbar overbodig.

Pluspunten

• Geluid
  • Beeld
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Korte kabel

Auk Ales 19-12-2019

Aanschaf LG E9 (65 inch)

Geschreven voor: LG OLED65E9PLA

Zeer content met de aanschaf van deze televisie bij Kamera Express.
Winkelservice was goed en behulpzaam bij het vervoeren van dit product.

Al met al verdient deze winkel een pluim!

Pluspunten

• Mooi groot beeld
  • Scherp, kleurrijk

Minpunten

• Nog niet gevonden

HansT 12-12-2019

Prachtig beeld, schitterende kleuren en wat een contrast!

Geschreven voor: LG OLED55E9PLA

Na 13 jaar werd het tijd om onze oude LG LCD TV Full-HD 42 inch televisie te vervangen. Ik kijk graag films en vind beeldkwaliteit belangrijk. Voorkeur ging sowieso uit naar OLED of QLED. De verschillen zijn moeilijk te zien, het enige belangrijke verschil is dat QLED meer maximale helderheid geeft.
Via Internet meer informatie ingewonnen over LG OLED schermen want de vormgeving van dit merk spreekt me heel erg aan. De hogere helderheid van QLED was voor mij niet bepalend. Diverse filmpjes op YouTube hebben uiteindelijk geleid tot de keuze van een OLED LG scherm. Ook in de winkel toch nog eens vergeleken met QLED en toch vonden we de LG OLED schermen het mooist.
Deze televisie heeft de laatste technische snufjes meegekregen zoals o.a. HDMI 2.1 en HDR voor de best mogelijke beeld weergave. Toevallig was, voor korte tijd, deze TV in de aanbieding wegens Black Friday pre-sale, die kans lieten we niet voorbij gaan!
Deze 55 inch, vergeleken met de 42 inch die wij hiervoor hadden heeft effectief meer beeld oppervlakte, dit komt met name omdat het scherm bijna geen rand heeft. Daarbij komt dat hij ook nog eens dun is, vanwege het "Picture-on-Glas" ontwerp, echt heel fraai!
Het was niet moeilijk om de TV in te stellen, het menu spreekt voor zich. Om diverse bronnen eenvoudig aan te sluiten zoals de losse TV ontvanger en de DVD speler is hierdoor geen probleem.
Aansluiten op draadloos of bedraad Internet ook geen probleem. Het Smartmenu is snel en gebruiksvriendelijk. Zeker met de bij geleverde afstandsbediening ook prima te besturen.
Ook handig is de Netflix knop op de afstandsbediening, met 1 druk op de knop zit je op Netflix voor je favoriete serie.
Nu 3 weken in gebruik en hij bevalt prima!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Vormgeving
  • Gebruiksvriendelijkheid

Minpunten

• Kort 220 V aansluitsnoer

K. van Hal 10-12-2019

Groot scherm

Geschreven voor: LG OLED55E9PLA

Het is een prachtige tv, een mooi groot beeldscherm met zeer heldere weergave.
Een tv waarvan je iedere keer weer geniet als je kijkt.
ook het keuze menu is duidelijk en snel van weergave.
Wij zijn er erg blij mee

Rob 09-12-2019

Mooi design met eenstrakke uitstraling.

Geschreven voor: LG OLED55E9PLA

Een tv met een strakke uitstraling mooie kleuren en een super geluid en het voldoed aan al onze verwachtingen. En niet geheel onbelangrijk een goede prijs kwaliteit verhouding.

Minpunten

• nog niet gevonden

Dick 09-12-2019

Super beeld, prachtige kleuren

Geschreven voor: LG OLED55E9PLA

De prachtige kleuren, de eenvoudige afstandsbediening waren de reden van onze keuze. We zijn zeer tevreden. De LG is voor ons TOP

johan 09-12-2019

strak scherm met met ingebouwde soundbar

Heb hiervoor gekozen omdat 4k ultra naar mijn mening toekomst heeft
Het beeld heeft na meerdere vergelijkingen een natuurlijker kleur weergave ten aanzien van andere oled schermen maar dit is ook een kwestie van smaak denk ik

Pluspunten

• kan op analoog versterker via jackaansluiting
  • natuurlijke kleuren

Minpunten

• op dit moment nog niet

Janssen 09-12-2019

Uitstekende beeldkwaliteit

Geschreven voor: LG OLED55E9PLA

Beeldgrootte en beeldkwaliteit zijn uitstekend!
Geluid prima. Genot om tv te kijken. Enorme verbetering in vergelijking met vorige tv.

Maria 09-12-2019

Geweldige televisie

Geschreven voor: LG OLED65E9PLA

Prachtig beeld,zeker als het beeldmateriaal van goede kwaliteit is. Design is fraai. Geluid vrij goed voor ingebouwde speakers. Kortom zeer tevreden.

Peter 09-12-2019

LG oled 55inch E9PLA

Geschreven voor: LG OLED55E9PLA

7 weken geleden deze LG oled tv gekocht, daar heb ik nog geen minuut spijt van, wat een prachtige beeldkwaliteit heeft dit toestel. Het geluid van het toestel alleen is goed maar ik heb het via een Sonos aangesloten dus helemaal tevreden,
Leuke afstandsbediening zit erbij Die werkt met een aanwijspijltje op t scherm. In het begin even wennen maar daarna is t een makkelijk te bedienen toestel.
Over de duurzaamheid /levensduur kan ik natuurlijk nog niets zeggen, maar t toestel ziet er degelijk uit.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Aansluitmogelijkheden

Paul 28-11-2019

Groot scherm, geweldig beeld

Geschreven voor: LG OLED65E9PLA

De LG OLED65E9PLA gekocht bij Kamera Express.
Groot scherm, geweldig beeld en makkelijk in gebruik.
Voldoet aan alle verwachtingen.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • design
  • gebruiks vriendelijk

lammert 12-11-2019

LG OLED55e9PLA

Geschreven voor: LG OLED55E9PLA

prachtig toestel, zeer smalle rand om het scherm. Toestel staat op een voet, maar die zie je niet. Onderaan het scherm een smalle doorzichtige rand, die op het meubel steunt.
Afstandsbediening heeft een ' aanwijs- functie' daardoor hoef je , bij het invoeren van teksten, niet steeds met de pijltjestoetsen naar links en rechts.

Pluspunten

• design
  • afstandsbediening

Bart van der Velden 06-10-2019

Geweldige Oled

Geschreven voor: LG OLED55E9PLA

De tv werkt perfect, de of webos inclusief werkt subliem en met de juiste apps zoals Netflix en prime video kan je heerlijk genieten van 4k content.

Pluspunten

• Oled
  • Kleuren
  • Afstandbediening

Minpunten

• Niets

rednas789 19-09-2019

Hier wordt je blij van

Geschreven voor: LG OLED55E9PLA

Wat een beeld, wat een geluid. In één woord WAUW.
Eerste kennismaking met een OLED scherm bevalt zeer goed. Zwart is ook echt zwart,
voldoende helderheid en een prachtig geluid. Toestel werkt ook erg snel.
Kom van een LCD tv van 10 jaar oud, je merkt goed dat de ontwikkelingen gelukkig niet stil hebben gezeten.

Pluspunten

• Geluid
  • Beeldkwaliteit
  • De looks

Minpunten

• netsnoer zit vast

Jozef De Dobbeleer (Gooik) 30-07-2019

Prachtig beeld op groot scherm - uitstekende klankkwaliteit

Geschreven voor: LG OLED55E9PLA

Ik heb deze OLED TV gekozen omdat het beeld bij vergelijking met een QLED een duidelijk betere kwaliteit heeft. Het heeft ook een groot scherm waardoor de tekst onderaan ook veel gemakkelijker leesbaar zijn. Vroeger had ik een bril nodig om aangenaam te kunnen volgen, deze vervalt volledig.
Ondanks het feit dat het geluid van bijzondere kwaliteit is heb ik nog een sonos installatie hieraan gekoppeld waardoor het overheerlijk wordt om te luisteren en/ of te kijken

Pluspunten

• Mooi afgewerkt scherm zonder kader er omheen
  • Speciale opstelling luidsprekers kwalitatief prima

Minpunten

• mij voorlopig geen bekend