Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Rhone 12-11-2021

Prachtige TV

Geschreven voor: Philips 55OLED806/12 2021

Wat een prachtig scherp beeld levert deze televisie. Wat een kijkgenot, zeker nu dat alle zijden zijn voorzien van ambilight.

SusieQ1001 08-11-2021

Wat een prachtig beeld!

Geschreven voor: Philips 55OLED806/12 2021

Ik vind het nog ietsjes groot voor onze woonkamer, maar mijn man is erg blij met het formaat. Maar het beeld! Geweldig! Mooie kleuren, zelfs de oude films (waar ik van hou, vaak Z/W) komen goed op het scherm.

Jeffrey DP 30-10-2021

Jammer genoeg zijn er audioproblemen

Geschreven voor: Philips 55OLED806/12 2021

Ik heb deze tv nu voor iets meer dan een maand in gebruik. Eerst heb ik lang getwijfeld tussen een 55 en 65 variant. Gelukkig ben ik toch voor de laatste gegaan. over de beeldkwaliteit kan ik duidelijk zijn, deze is gewoon schitterend en dat is toch het belangrijkste voor een televisie niet? Ik had al wat minpunten gelezen over deze televisie en ik dacht dat het allemaal wel zou meevallen
Echter ervaar ik deze ook en dan voornamelijk met het geluid in combinatie met mijn soundbar. In tegenstelling tot wat Philips beweert kan deze tv geen earc aan. Van zodra je deze inschakelt starten allerlei problemen. Zo valt het geluid geregeld weg, verkrijg ik geen Dolby Atmos met mijn blu-rays of klinkt het geluid heel bizar.
Als ik earc uitschakel dan zijn de problemen wel verdwenen maar dit was in feite wel één van mijn redenen om deze tv te kopen. Naast de beeldkwaliteit is audio een belangrijke factor en dit is een groot minpunt van deze tv.
Daarnaast is de voetstandaard veel te laag, je kan op deze manier zeker niet genieten van de onderste ambilight. Ik denk dat ik deze op een andere standaard ga zetten zodat de tv wat hoger komt.

Bart_ 29-10-2021

Kijkervaring wordt verknalt door de vele fouten.

Geschreven voor: Philips 55OLED806/12 2021

Ik heb echt spijt dat ik deze televisie heb aangeschaft. Het werkt gewoon niet zoals je zou verwachten en hierdoor zijn de leuke televisiemomenten verandert naar televisie frustraties.

Deze nieuwe modellen van Philips zijn eindelijk voorzien van een HDMI 2.1 (eARC) aansluiting. Dit is absoluut één van de verbeteringen ten opzichte van hun modellen van vorig jaar. Alleen werkt het compleet niet zoals je zou verwachten. Standaard staat de functie van eARC zelfs uitgeschakeld. Het is alsof Philips wist dat dit niet goed werkt. Wanneer je deze inschakelt dan verkrijg je een heleboel ellende! Het geluid verdwijnt soms wanneer je tussen je bronnen schakelt en is praktisch onmogelijk om deze terug werkend te krijgen. eARC in combinatie met een home cinema systeem is dankzij deze televisie absoluut geen pretje.

Daarnaast maakt deze televisie het gebruik van de Apple TV zo goed als onmogelijk. Eerst en vooral zit je met het vervelende Dolby Vision probleem. Wanneer de Apple TV dergelijke content wilt afspelen waarbij ook de beeldsnelheid wordt aangepast aan het materiaal dan weet de TV hier geen raad mee. Hij vertoont de video en een paar seconden later verkrijg je een zwart beeld voor 1 a 2 seconden met een Dolby Vision label waarna de video weer hervat en dit blijft zich maar herhalen. Ook het geluid zit helemaal niet goed. Zeker niet wanneer je de eARC functionaliteit gebruikt met de “Multikanaal-Bypass” functie. De TV was in het begin zelfs niet in staat om Dolby Atmos door te sturen naar je Home Cinema systeem. Gelukkig heeft Philips dit wel kunnen oplossen. Maar wanneer je nu Dolby Digital 5.1 geluid wenst af te spelen dan wordt het geluid door de verkeerde luidsprekers afgespeeld. Het geluid van de center front speaker wordt dan namelijk door de surround linkse speaker gespeeld. Ook de speaker linksvoor, de rechtsvoor en de surround links worden afgespeeld door de center speaker.

Op papier lijkt dit wel een indrukwekkende televisie te zijn. Maar door alle softwarematige fouten slaagt deze televisie erin om je absoluut geen leuke kijkervaring te geven. De vraag is echter gaat Philips al deze problemen ooit oplossen? Ik kan enkel en alleen de raad geven om zeker niet deze televisie zomaar aan te kopen. Doe een zoektocht op Google en je zult merken dat vele anderen ook diverse problemen met deze televisie ondervinden.

PascalV 24-10-2021

Volop genieten!

Geschreven voor: Philips 55OLED806/12 2021

Na jaren niet, nu eindelijk weer Ambilight en dat is super, zeker 4-zijdig. Creëert.een bijzondere kijk ervaring. Geluid aangesloten op externe speaker (Sonos).en dat werkt goed (soms vertraging door CI+ kaart en melding dat TV speakers uitstaan blijft verschijnen). OLED beeld is even wennen want wel donkerder maar mooi om te zien. Android opties leuk, hoewel TV snel aangeeft dat intern geheugen vol zit (das gewoonlijk te weinig). Afstandsbediening is strak en had iets groter mogen zijn (voor mannen handen). Hangt aan Vogel's beugel en was nog ff lastig door de onderkant van TV
Zappen met iets vertraging

DitchleNys 18-10-2021

Impressionnant

Geschreven voor: Philips 55OLED806/12 2021

Rien à redire. Téléviseur aux images fluides et merveilleuses. On regarde la télé autrement! Le cinéma c'est maintenant chez nous... En mieux!

Supermario1965 15-10-2021

Super toestel.

Geschreven voor: Philips 55OLED806/12 2021

Tot nu toe ben ik super tevreden. Het is echt een aanrader, zeker met het ambilight, dit is voor mij in ieder geval echt relaxt tv kijken. Enige min punt vindt ik de afstandsbediening, omdat je de toetsen niet echt goed voelt, kun je niet op gevoel schakelen. Je moet echt op de afstandsbediening kijken op welke toets je moet drukken.
Voor de rest een top toestel.

Prima TV 13-10-2021

Prima tv

Geschreven voor: Philips 55OLED806/12 2021

Prima tv alleen + punten geen minpunten ook het instellen van de tv is kinderspel . Af standsbediening is ook klasse . Het ambilight is prachtig . Echt een aanrader

Pluspunten

• fijne afstandsbediening
  • Makkelijk instellen
  • Perfect beeld

Arie Lex 23-09-2021

55OLED856

Geschreven voor: Philips 55OLED806/12 2021

Zeer mooie tv! Prachtig beeld! Zeer mooi afgewerkt met de kabel goot. Flinter dun oled scherm!

Uitpakken was een uitdaging omdat je de doos niet omhoog van de tv trekt maar de tv uit de doos moet trekken. Het piepschuim zat goed vast dus ik was bang om het scherm te beschadigen. Uiteindelijk gelukt, maar om de voet te bevestigen moest het plastic er vanaf, terwijl de opbouw handleiding het tegenovergestelde zei. Wat bleek: de plastic bescherm zak zat er verkeerd om heen.

Uiteindelijk met z’n tweeën neergezet, let op, hij is zwaarder dan ie eruit ziet.

Beeld is hartstikke mooi, geluid ook, ook al gebruiken we externe speakers.

Ze hebben de Ambi light + Hue setup vernieuwd, deze is versimpeld.
De rekensnelheid is verbijsterend hoog, nog nooit zo snel de apps als netflix ed zien opstarten.

Het kopen waard!

Abiligh-T 25-11-2021

Prachtig beeld, mooi tijdloos design.

Geschreven voor: Philips 55OLED806/12 2021

Na een wat oudere LCD TV met prima en zeer scherp beeld, gekozen voor een Philips OLED TV met Ambilight. Het was de nieuwe beeldtechniek en de Ambilight optie die hierin de doorslag gaven voor de keuze.
De eerste indrukken waren dat beelden toch nog scherper kunnen met OLED TV in 4K. En wat een dynamiek met OLED, zwart is 100% zwart en kleuren zijn levendig.
Nu wil je echt geen SD kwaliteit meer kijken...
De Ambilight optie is een echte toevoeding wat ondanks dynamisch meekleurende leds toch voor een rustiger en optisch grotere beeldervaring zorgen. Een meerwaarde.

De bediening van de TV en het menu zijn redelijk autodidact. Het instellingemenu start op met een simpele versie voor de basisinstellingen. Via de keuze uitgebreid menu komen alle instellingen naar voren waarin heel veel mogelijk is. Ook de Ambilight opties zijn hier ruim en duidelijk in te stellen, zelfs de onderste ledbalk kan hier uitgezet worden, mocht de TV op een meubel staan waardoor de onderrand met Ambilight misschien beter uit kan. Wij houden hem aan, niks mis mee.

De afstandsbediening is mooi uitgevoerd, compleet met witte leds als achtergrondverlichting achter de toetsen. Alleen het langwerpige dunne formaat met de iets gladde achterkant ligt minder prettig in de hand. En je kunt door de lengte van de afstandsbediening niet alle toetsen met je duim indrukken.

De media software op de TV is uitgebreid, misschien iets te uitgebreid want naast het Philips eigen mediamenu vol apps is er ook nog het Android menu vol apps en veel is onderling het zelfde. Gebruik je daarnaast ook nog een AppleTV dan heb je veel zaken drie keer dubbel op. Wat mij betreft is dit kwantiteit aan software waar je in de praktijk misschien maar 10-20% van gebruikt.

Resumerend is dit een prachtige TV voor een conform aankoopbedrag, met misschien iets te veel software/apps die in de praktijk maar weinig worden gebruikt.