Sony Alpha A7 III Body zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 38 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Alpha A7 III Body zwart op Kieskeurig.be.

8,9

A. Barel 21-03-2018

Beste alround-camera van dit moment

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Ik was mij een tijdje aan het verdiepen in verschillende camera's voor met name videografie. Ik zat te twijfelen tussen een Sony A7S en een A7S II, omdat deze juist voor videografie geschikt zouden zijn. Na het huren van de A7S om uit te testen (wat me erg beviel), werd ik in de winkel gewezen op de A7 III die pas net een week uit zou zijn. Een medewerker van Sony was toevallig toen ook in de winkel (Kamera-Express) aanwezig om een demo te geven. Uiteindelijk ben ik dus voor dit model gegaan, omdat deze de goede sensor heeft van de A9, ook goed genoeg is in low-light en ook ingebouwde beeldstabilisatie heeft. Daarbij is het ook mogelijk om intern op te nemen in 4K-kwaliteit. Dit waren een aantal punten die de A7S II ook had, maar qua prijs voor mij net te duur was. De Sony A7 III zat qua prijs tussen de twee A7S-modellen in. Ik was meteen verkocht.
Ik heb de camera nu een kleine week en ben zeer tevreden. De beeldstabilisatie is goed (handheld) en alle video's (en foto's) zien er super scherp uit (zelfs al in HD). Ook leuk dat er een standaard functie op zit om in slow motion op te kunnen nemen. Ook is de display met touch screen waarmee je met een druk op het display de scherptediepte aan kan 'tikken'. Ik vind het echt een aanrader!

Pluspunten

• Goede kwaliteit foto's en video's
  • Goed in low-light situaties
  • Kan 4K intern opnemen
  • Ingebouwde beeldstabilisatie
  • touch screen display voor scherptediepte

Minpunten

• af en toe even zoeken in de menu's

a**l@h**l.com 27-07-2021

Full-frame camera bevalt goed

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

camera icm sony-lens 24-105 bevalt tot nu toe goed; nog niet zolang in bezit , dus nog niet alle mogelijkheden benut. Voor het eerst een full-frame camera. Resultaat tot nu toe uitstekend.

Pluspunten

• snelle autofocus
  • fotograveren met weinig licht

Minpunten

• tot nu toe geen

PetervG 24-07-2021
Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Heb mijn Sony A7 Mark III met Sigma 24-70mm F2.8 lens gekocht bij Foto Groep te Heerenveen. Wat een geweldige camera en wat een professionals van Foto Groep. Deze verkopers doen echt hun best om aan jou de camera te verkopen die het best bij jouw wensen past. Zij pushen niet, maar luisteren naar de klant en denken enorm goed mee.

Pluspunten

• veelzijdig
  • betaalbare fullframe kwaliteit

Brightlife 28-03-2021

Veel mogelijkheden, gebruiksgemak, prachtige foto's

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Een camera die zijn geld dubbel en dwars waard is. Oneindig veel mogelijkheden (en dan heb ik er nog niet eens mee gefilmd).

Pluspunten

• makkelijk scherpstellen
  • handmatig en in auto-stand gebruiksvriendelijk
  • helder scherm
  • oneindig veel mogelijkheden

Minpunten

• aanbod in betaalbare lenzen nog beperkt

Lennaert 05-03-2021

Uitstekende camera voor zowel fotografie als video

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Na jaren te hebben gewerkt met mijn trouwe Canon 60D werd het nu echt tijd om over te stappen op een modernere camera. Na lang onderzoek besloten om te switchen van Canon naar de Sony A7 III. Eigenlijk op bijna alle vlakken een verbetering, behalve misschien de Canon kleuren die nog steeds fantastisch zijn. (en het eenvoudigere menu op de Canon) Maar verder grote sprong vooruit, van crop spiegelreflex naar fullframe mirrorless, dus groter dynamisch bereik, scherpere beelden, en snellere auto focus. Bij video van max 1080P 30fps naar 120fps of zelf 4k opnames. Plus een in-body stabilisatie. Plus dubbele SD-kaart slots. Ook voor manual focus met mijn vintage lenzen is er een super sterk focus systeem waarbij een duidelijke indicatie toont waar de lens scherp is. Super! Ik heb de camera nog maar een week, maar merk nu al veel verschil. Maar das ook niet zo gek in vergelijking met een 12 jaar oude camera :D. Ik geniet weer van het filmen en fotograferen. Aanrader!

Pluspunten

• Full frame
  • 1080p t/m 120 fps
  • 4K video
  • Sterke AF
  • IBS

Minpunten

• Menu onoverzichtelijk
  • LCD scherm beperkt kantelbaar

LightHuesPhotography 04-01-2021

Ongelooflijke alles kunner voor een geweldige prijs.

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Na ruim drie jaar plezier gehad te hebben met mijn a6500 APS-C, kon ik niet langer wachten om over te stappen naar full frame. De A7iii is sinds dat hij uitgekomen is al geprijsd als beste all rounder en hij stelt zeker niet teleur. Zelfs nu bijna 3 jaar later is hij nog in the top of it's class. De A7RIV, de A9II en de gloed nieuwe Canon R5 overtreffen hem natuurlijk wel, maar dan praat je ook over camera's die meer dan 2 keer of zelfs bijna 3 keer zo duur zijn. De A7iii is heden namelijk zeer scherp geprijsd met ook nog eens 300€ cashback. Dat is niet te toppen. Voor meer detailed reviews echt even youtube kijken. Maar je kan niet mis gaan met deze.

Pluspunten

• Autofocus
  • Formaat
  • Qualiteit Foto's
  • Snel

Minpunten

• Geen flip LCD scherm
  • Menu layout

Debbie 12-12-2020

Toppertje

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Wat een prachtig toestel. Maakt zeker zijn verwachtingen waar. Een bruiloft mee mogen fotograferen en dat was super! Hij ligt goed in de hand. Ik heb kleine handen en een dslr is voor mij te groot. Mooie strakke behuizing. Scherm is kantelbaar. Goede accuduur, instellingen onder sneltoetsen. Heeft weinig knoppen aan de achterzijde, een stuk minder dan een dslr, maar ze zijn wel zelf in te stellen.

Pluspunten

• Goede accu
  • twee kaartsloten
  • ligt fijn in de hand (kleine handen)
  • scherm kantelbaar
  • mooie behuizing

Minpunten

• niet alles onder knoppen te vinden, maar in menu

Derycke Valerie 09-12-2020

Ideale allround camera, prijswaardig

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Snelle continue autofocus, scherpte. Toegankelijk personaliseerbaar menu, hoge iso performance, mooie allround camera moet nt onderdoen voor de prijzerige broertjes, veel dynamisch bereik, snzlle AF tracking, Voor video eerder beperkte features (geen s-log, 4K).

Pluspunten

• Snelle autofocus
  • Beeldstabilisatie
  • Scherpte foto's
  • Dynamisch bereik
  • Hoge iso performance

Minpunten

• Video beperkte features geen s-log, 4K

Dignus 29-11-2020

Sony a7iii en lens Sony FE 24-105 mm F4

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Fijne camera. Veel mogelijkheden. Scherpe foto's. Mooie kleuren. Beeldstabilisatie. Eye AF. Zeer tevreden met mijn aankoop.

Lens FE 24-105 mm
Beeldstabilisatie. Snelle autofocus

Pluspunten

• Full frame
  • Eye AF mens en dier
  • Beeldstabilisatie
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Lenzen zijn prijzig

arjan 26-11-2020

sony a7III

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Voor zover ik het nu kan beoordelen: camera van grote klasse. Nu met alle extra kortingen is hij ook nog eens een keer extra voordelig.

Semin 01-08-2020

Scherpe foto's, veel keuze en mogelijkheden

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Fantastische kamera! De foto's zijn super scherp en de kamera kan zo veel doen dat ik het nog langzaam moet ontdekken. Foto's uploaden is wel ingewikkelder gebleken dan ik had gehoopt. Je moet eerst een en ander software downloaden om de .arw bestanden kunnen bekijken en oude editing software herkent de bestanden ook niet. Allemaal op te lossen natuurlijk. Het hoort bij het ontdekproces van de kamera. Overal zeer tevreden!

Esther 20-04-2020

Zeer goede camera

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Ik wilde een nieuwe lens bij mijn canon spiegelreflex camera maar kwam uiteindelijk thuis met een systeemcamera. Na deskundige uitleg in de winkel en nog wat informatie en reviews bekeken te hebben, kocht ik twee weken geleden de Sony A7 mark III.

Na wat puzzelen en uitproberen van alle knopjes en functies de camera al aardig onder de knie.
Zeer scherpe foto's en talloze mogelijkheden om naar eigen wens in te stellen.

Een echt pluspunt aan deze camera is de eye-focus.
Als ik mijn spelende kinderen fotografeer zijn ze altijd goed scherp bij de ogen!

Kortom een goede keuze gemaakt.

Pluspunten

• Compact
  • Zeer scherp
  • Gebruiksvriendelijk

S. Karnis 15-04-2020

Fijne camera

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Ik ben overgestapt van Canon spiegelreflex naar Sony en geen spijt van. Een mooie camera met heel veel mogelijkheden. Wel wennen aan de instellingen en de vele mogelijkheden maar dat is kwestie van oefenen.

Pluspunten

• Animal Eye AF
  • Veel instelbaar
  • kleinere formaat

Minpunten

• Menu structuur bladeren duurt lang

Ahmed 12-03-2020

Mooie "instap" model

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Voor een "instap" model van Sony, kan deze camera ontzettend veel hetzelfde wat zijn duurdere grote broers ook kunnen.

Deze camera is samen met de 24-105 mm lens van Sony aan te raden als set. Mooie walk around lens.

Pluspunten

• Autofocus
  • Snelheid
  • Low light opties

Minpunten

• Soms ingewikkeld te vinden wat je zoekt

Ine Corstiaensen 10-03-2020

super fijne camera, geeft zeer scherpe beelden

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Ik wilde een nieuwe lens bij mijn canon spiegelreflex camera maar kwam uiteindelijk thuis met een systeemcamera. Na deskundige uitleg in de winkel en nog wat informatie en reviews bekeken te hebben, kocht ik een maand geleden de A7 mark III.
Zeer scherpe foto's en talloze mogelijkheden om naar eigen wens in te stellen. Nu heb ik nog 1 accu die vanaf de camera opgeladen moet worden. Gaat wel lang mee. Kortom een goede keuze gemaakt.

Rob 19-02-2020

Prima Camera

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Ik was opzoek naar een telelens voor mijn Olympus E620, Wat blijkt Olympus volledig gestopt met spiegelreflexcamera’s. Nu zit ik dus met 2 E620 camera’s en diverse lenzen en een onderwaterhuis met toebehoren waar voor dom weg niets meer te krijgen is. Met dank aan Olympus.
Ik ben op zoek gegaan naar een goede camera en een camera die wel in deze tijd past, ik ben na veel zoeken, vragen en lezen uitgekomen op de systeem camera van Sony A7 Mark 3 met een SEL 24240 en een SEL200600 lens, de foto’s die ik tot nu toe er mee heb gemaakt zijn van zeer hoge kwaliteit de camera kan erg snel focussen en de beelden zeer snel verwerken en omdat de camera full frame is zijn de foto’s echt super strak. De camera heeft veel instel mogelijk heden en is echt een camera van deze tijd en de toekomst, de camera doet veel meer dan dat ik er van had verwacht. Ik ben erg blij met deze camera.

Pluspunten

• Snelle focus
  • Snelle beeldverwerking

Minpunten

• grip wat klein

Een hobbyfotograaf 02-01-2020

Super fijne camera

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Camera aangeschaft i.c.m. een Tamron 28-75mm lens. Super gedetailleerde foto's, ook bij mindere lichtomstandigheden. Heel fijn is de animal Eye autofocus waarmee we mooie portretfoto's kunnen maken van onze hond. Het is even zoeken in de uitgebreide menu's, maar de vele voorkeursopties maken dat je snel de juiste instellingen kunt selecteren.

Pluspunten

• Kwaliteit foto's
  • Snelheid autofocus
  • Animal Eye AF
  • Stevige behuizing
  • Accuduur

Minpunten

• Menustructuur
  • Prijzige objectieven

Morris 01-01-2020

Geweldige all round full frame camera!

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Van een Sony a6000 de overstap gemaakt naar de Sony a7iii. Twijfelend tussen de a7ii en a7iii toch de a7iii gekozen. Maar wat een verschil! Het is echt fantastisch. De accuduur is geweldig, de eye focus werkt super goed (ook op dieren)! De 2 sloten voor sd kaartjes is heel fijn.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Full frame
  • Eye focus
  • Ligt fijn in de hand
  • Uitgebreid menu is erg aanpasbaar naar eigen wens

Minpunten

• Als je geen Sony gewend bent, een uitgebreid menu

Toin 25-12-2019

goede accuduur. Vowassen full-frame systeemcamera

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Fijne Camera, met legio custom instelbare knoppen, om m je eigen te maken. Al veel reviews van gezien, veel tevreden mensen. In combi met Tamron 28-75, f2.8 gekocht. Super ervaring. Ga ik veel plezier aan beleven. eye auto-focus werkt super. Camera en lens hadden bij aankoop al de laatste firmware. Hoefde zelf niet ermee aan de slag. ook fijn.

Pluspunten

• Handzaam
  • veel instelbaar

Minpunten

• nog geen

Mahoed 07-12-2019

Uitgebriede gebruiksmogelijheden

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Gekozen vanwege mogelijkheid oude lenzen optimaal te gebruiken. Via lensadapters kan je oude lenzen nieuwe techniek bieden.

Pluspunten

• Veelzuiigheid

Minpunten

• Duur