Sony α NEX-6L - Reviews

16,1 MP
Inclusief objectief
Filmen in full hd

pmestrom 09-09-2013 Product kwartaal in bezit

Na vele vakanties met een DSLR te hebben rondgezeuld (en dat wordt best irritant met zo'n zwaar ding in een warm klimaat) heb ik die camera verkocht en na veel researchwerk de Nex-6 aangeschaft. Ik moet zeggen: een openbaring!! Fantastische beeldkwaliteit. De 16-50 lens is een juweeltje. De automatische stand voldoet in 90% van de gevallen en de foto's zijn gewoon akelig scherp en mooi belicht. Ook de mogelijkheid om via een adapter alle lenzen te gebruiken die je maar 2ehands kunt kopen is geweldig. Ik maak met veel plezier gebruik van een paar Canon FD lenzen met een geweldige optische kwaliteit en gekocht voor een habbekrats. Kortom: aan te bevelen!!

paul2711 21-01-2013 Product paar dagen in bezit

Ik had een Canon 7D met de 24-70 lens. Prachtcombinatie. Zocht iets handzamers en wist dat ik aan optische kwaliteit zou gaan inleveren. Gestoten op de NEX-6.
Heb 'm nu een paar dagen en moet zeggen: wow...dit is ver boven mijn verwachting.
Gisteren met honden in de sneeuw actiefoto's gemaakt. In sportstand is hij supersnel en stelt snel scherp.
Optisch gezien hele goede kwaliteit voor zo'n kleine camera.
Wi-Fi aan boord en ik heb een Bravia TV: fluitje van een cent en gebruiksgemak is super. Opladen zoals ik mijn telefoon ook oplaadt, via microUSB.
Batterij gaat alleen niet zo lang mee. Paar uurtjes schieten, reservebatterij is dus wel handig om aan te schaffen.
Erg onder de indruk van de prestaties, gemak en de optische kwaliteit.

johanhe 26-11-2012 Product paar dagen in bezit

9,6
Na een jaar de NEX5n te hebben gebruikt besloot ik deze in te ruilen voor de NEX6.
De NEX5n is een van de beste systeemcamera's op dit moment (de NEX7 scoort iets hoger maar de prijs is een belemmering voor mij ).
Op het gebied van low light high ISO performance is er geen betere.
Waarom dan toch voor de NEX6 gekozen?
1e. De grote lens is vervangen door een veel kleiner exemplaar met dezelfde kaliteit
2e. Het hybride autofocussysteem werkt veel sneller wat prettig is bij snapshots.
3e. De amoled viewfinder is een uitkomst bij grote omgevingshelderheid.
4e. Het instelwiel onder de selectieknop is een handige voorziening.
Nadelen:
1e. Langere opstarttijd omdat eerst de lens uitgeschoven moet worden.
2e. Accu heeft een kortere gebruiksduur.
3e. Opladen accu duurt veel te lang en is lastig omdat dit via der camera moet gebeuren.
Totale conclusie: een geweldige aankoop en een aanrader voor wie het geld er voor over heeft.