Philips PerfectCare Elite GC9642/60 Stoomgenerator

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 38 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PerfectCare Elite GC9642/60 Stoomgenerator op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Conny 20-01-2019

Is een goede generator als hij het doet. Toestel is al twee maal in garantie binnengeweest omdat hij geen stoom meer maakt en er alleen nog water uitkomt. Na de reparatie gaat het dan weer enkele maanden goed en dan weer hetzelfde probleem. Garantie is nu voorbij en hij laat het weer afweten. Ik ontkalk het toestel als het dit aanheeft en soms zelfs eerder. Ik twijfel zeer sterk om hem nogmaals te laten herstellen. Ik zal vermoedelijk een andere aanschaffen en dit zal geen Philips meer zijn.

Pluspunten

• Krachtig
  • Goed strijkresultaat

Minpunten

• Zeer snel stuk

Niet tevreden 24-07-2017

2de keer stuk in 4 maanden tijd. Geen aanrader

Strijkt heel goed als het werkt. Toestel aangekocht 15/02/2017, reeds 1 maal in herstelling geweest, nu opnieuw zelfde probleem. Geeft geen stoom, niet handig natuurlijk bij een stoomgenerator.

insidergiraf 21-07-2015

Het is eerst een vooral een toestel dat mag gezien worden. Het toestel warmt redelijk snel op en geeft signaal wanneer het strijkklaar is (eerder verliest het water).
Voordelen : handig in gebruik, heel licht gewicht, zak om op te bergen, groot waterreservoir, maakt weinig lawaai, snel op temperatuur en temperatuur regelt zichzelf (sorteren in niet nodig), draagvergrendeling.
Nadelen : kan niet rechtop geplaatst worden, het ganse toestel is nogal groot (log) maar deze feiten wegen niet op tegen de voordelen van het toestel.
De stoomfunctie is even wennen maar vanaf nu in strijken een plezier!

Stephanie567 20-07-2015

Ongelooflijk toestel. je moet de temperatuur niet meer instellen, je gaat van je jeansbroek naar zijde, geen probleem.
Sterke stoomkracht
Snel strijken, aanzienlijk minder lang bezig
Licht en handig in gebruik
Heb vroeger al een Philips gehad, was er zeer tevreden over, nu opnieuw een Philips, en toch vind ik het dag en nacht verschil. Zo'n evolutie in het strijken had ik niet verwacht. Het is zeker de moeite om dit toch iets duurdere toestel aan te schaffen.

ingeV75 17-07-2015

Strijkt heel goed en de strijk is zeer snel gedaan. Het machine is ook heel stil, veel stiller dan mijn vorig stoomstrijkijzer. Heel handig is dat je ook geen temperatuur moet instellen en je je strijk niet moet sorteren op temperatuur. Het enigste nadeel is dat je niet over prints kunt strijken, dat kon ik met mijn vorig stoomstrijkijzer wel.

sareta 14-07-2015

Het is simpelweg een TOP product! Het is heel gebruiksvriendelijk, licht, geen temperatuurinstellingen,... Het enige minpuntje vind ik het opbergen van de snoer.

Carojaro 13-07-2015

Sinds een paar weken gebruiken we hier thuis de Philips PerfectCare Elite Silence.
Het apparaat is ten eerst zeer mooi van design! Zo is het niet erg als het eens niet opgeruimd wordt!;)
Het apparaat is ook zeer SNEL op temperatuur en geeft een geluidssignaal wanneer het klaar is voor gebruik.
Het ijzer zelf is zeer LICHT en is zeer fijn zodat je in de kleinste hoekjes kan geraken bij het strijken.
Het is wel even wennen als je gewoon bent om je ijzer rechtop op de plank te zetten, want dat gaat met dit ijzer niet.
De PerfectCare is ook zeer GEBRUIKSVRIENDELIJK, je hoeft de temperatuur niet in te stellen, je kan dus alle kledingstukken vlotjes achter mekaar strijken van een delicaat bloesje naar een stevige jeans. Je hoeft dus niet eerst alles te sorteren.
Verder is de PerfectCare ook zeer KRACHTIG : je hoeft je kleding maar aan één zijde te strijken en dit spaart heel wat tijd!
Verder maakt de 'Silence' zijn naam waar en is er inderdaad heel wat minder lawaai bij het stomen.
In ons huishouden probeerde ik vaak het klusje van strijken door te schuiven naar mijn man, maar door de Philips PerfectCare Elite Silence ben ik weer met plezier gaan strijken! :)

remytje 07-07-2015

superapparaat. Licht gewicht, gemakkelijk hanteerbaar. Een groot pluspunt is dat de temperatuur automatisch geregeld wordt, alle wasgoed kan door elkaar gestreken worden.

DaisyDW 05-07-2015

Het toestel ligt makkelijk in de hand, is heel licht en strijkt erg snel en goed. Het is snel gebruiksklaar en tijdens 1 uurtje strijk heb ik de generator 2x weten 'laden' en dit was veel stiller dan mijn huidige Philips stoomgenerator GC8320. Heel praktisch is dat je alle soorten stoffen door elkaar kan strijken zonder de temperatuur in te hoeven stellen. Dat bespaart een hoop (sorteer)tijd. Maar ik moet nog functionaliteit ontdekken, zoals de ontkalker, verticaal stomen, ... en voorlopig gebruik ik toch nog even gedistilleerd water ik zou niet willen dat hij daardoor sneller stuk gaat :-)

reysy 03-07-2015

De Philips Perfect care Elite is een strijkijzer dat eenvoudig en uitermate licht is in gebruik. Het heeft een goede handgreep,is makkelijk op te bergen en er is vooral geen gedoe met temperatuurregelingen.
Helemaal tevreden over de snelheid waarmee de strijk weggewerkt kan worden.

annelisevdw 03-07-2015

Dit toestel doet inderdaad wat het beweert te kunnen. Het glijdt soepel over de stoffen heen, zonder dat je je zorgen moet maken over temperatuur. Jeans, beddengoed, delicatere stoffen, het gaat allemaal vlot en kreukvrij!
Ik vond het vroeger vreselijk om lakens van een dubbel bed te strijken omdat het me met mijn stoomstrijkijzer veel moeite kostte. Dit toestel bevrijdt me van deze verschrikking.

Het toestel is snel klaar om te gebruiken en je kan zelfs een extra stoomboost geven voor de moeilijkere stoffen.

Het zou wel mooi zijn als men ook een zool zou voorzien om met prints om te kunnen gaan.

Dit toestel heeft Silent technology, maar maakt toch nog behoorlijk wat geluid als het aanslaat om stoom te genereren.

Al bij al is dit een prima toestel, dat de klus klaart. Zorg er wel voor dat je een aangepaste plank gebruikt om zowel het toestel te kunnen plaatsen, als plassen te vermijden.

Karemiet 28-06-2015

Super toestel ! Ben sowieso al een "grote strijker" met een gezin van 4 (en een man die alle dagen een vers hemd én onderhemd aandoet en soms 's avonds nog een ander hemd als we weg moeten) weet ik wel wat gestreken... Dit toestel is super handig omwille van het feit dat je zelf de temperatuur niet meer moet instellen. Dit lijkt een banaliteit (niet meer moeten voorsorteren) maar scheelt echt veel in tijd. Bovendien door de hoge druk gaan alle kreuken moeiteloos weg! Toestel "vliegt" als het ware over de strijk. Ik ben overtuigd en wil geen ander meer !

chanel1 26-06-2015

Het strijkijzer heeft in mijn ogen ongelòfelijk veel voordelen. Pluspunten zijn de grote watertank, het ligt heel gemakkelijk in de hand & is licht en heel snel klaar voor gebruik. Het heeft een bredere strijkzool dan ik gewoon ben en het is zeer handig dat je de strijkzool tussendoor zonder gevaar op de strijkplank kan laten staan. Met kinderen in huis vind ik de vergrendeling tegen het afglijden van de strijkzool van de basis een echte plus. Het strijkijzer past zich inderdaad aan aan eender welke stof. Super handig! Als ik dan toch een minpunt moet zoeken, dan is dat het stugge snoer dat je niet gemakkelijk in de zijkant kan opbergen. Het weinige lawaai (wat een verschil met mijn vorige stoomgenerator) en het feit dat je de kledingstukken effectief maar aan 1 kant hoeft te strijken (m.u.v. jeans) maken van dit toestel in mijn ogen een echte topper! En last but not least: het design is prachtig, de kleur past perfect in mijn interieur ;-).

MadamePip 26-06-2015

Als mama van 2 prinsessen heb ik een heleboel strijkwerk! Eindeloos veel kleedjes, bloesjes, rokjes,... passeren hier de revue.
Vandaag probeerde ik voor het eerst mijn nieuwe strijkijzer. Ik streek een zijden kleedje, katoenen kleedje (100% katoen) en shirtjes vlot na elkaar. Geen aanpassingen meer van de temperatuur, geen lange wachttijd... Zalig strijken! Alleen jammer dat ik niet eerder dergelijk strijkijzer kocht! Elke moeder zou er een moeten hebben!