Dyson Cinetic Big Ball Parquet - Reviews

Model stofzuiger
slede
Energielabel
E

Beoordeling op basis van 21 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Robin 25-01-2017 Product paar weken in bezit

NIET kopen!

Wat een WAARDELOZE stofzuiger! Altijd groot fan geweest van Dyson, maar deze laatste generatie stofzuigers is echt niet goed.

Al na de tweede keer stofzuigen brak een stuk van de stofzuiger af, het oogt niet alleen fragiel, maar het is ook fragiel!

Het lipje wat de stofbak dichthoud moet helemaal schoon zijn (wat het dus niet meer is als je de stofbak hebt geleegd), anders schiet het gewoon los de volgende keer dat je de stofbak van de stofzuiger af wil halen, met als gevolg dat al het stof op je stofzuiger ligt, en op de grond eromheen.

De parquet uitvoering was ooit voorzien van een stevige 'hard floor tool' die naast een houten vloer ook eenvoudig een tapijt kon zuigen, helaas moet er bij deze stofzuiger daarvoor van zuigmond worden gewisseld tijdens het stofzuigen van de woonkamer. Best vervelend als je dat niet gewend bent.

Wanneer ik een plukje stof verzamel en precies voor de zuigmond leg van de stofzuiger, wordt het gewoon niet opgezogen, de vorige Dyson leek wel 10x zoveel zuigkracht te hebben.

De zuigkracht is stukken slechter dan de 'oudere' Dysons, wat te maken heeft met de Europese unie die heeft ingegrepen op het stroomverbruik, maar los daarvan is het wel een feit.

Dit was het allerlaatste Dyson product ooit, de eerstvolgende keer in de buurt van Amsterdam ga ik de stofzuiger persoonlijk terugbezorgen op het hoofdkantoor.

Pluspunten

• De stofzuiger ziet er best aardig uit

Minpunten

• Fragiel, breken stukken af
  • Lastig op te bergen
  • stofbak sluit niet goed
  • klantenservice reageert nergens op

Officiele reactie van Dyson 26-01-2017

Beste Robin,

Wat jammer te horen dat u niet tevreden bent over uw Big Ball. Er zijn vloerzuigmonden beschikbaar waarme u zowel tapijten als harde vloeren kunt stofzuigen. Dit hangt af van de uitvoering die u gekozen heeft. De Dual Mode en Musclehead zijn beide geschikt voor diverse ondergronden.

In het begin zit het stofreservoir inderdaad wat stroever en moet u er zeker op letten dat het klepje goed dichtgemaakt wordt. Dit vermindert wel na verloop van tijd.

Om het onderdeel vervangen te zien neemt u best telefonisch contact op met onze Helpdesk op het gratis nummer 0800 0206 203.

Dyson Benelux

janny 16-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

mooie stofzuiger

omdat onze oude stofzuiger een prima apparaat was maar weer een Dyson aangeschaft.
de machine nu een halfjaar in gebruik maar vele kleine dingetjes die een probleem kunnen maken..
o.a. de opberging van de stang als machine niet gebruikt wordt mist.
machine is niet geheel geruisloos (maakt meer geluid als onze oude)
als ik weer terug kon had ik geen bedenktijd nodig.
dit kan mijn laatste Dyson zijn helaas.

Pluspunten

• dyson
  • dit is mijn laatste dyson

Minpunten

• geluid is wel teveel
  • wat doe ik met stang als hij niet wordt gebruikt

Eric 07-12-2016

Nou idd! We gebruiken Dyson al jaren maar de nieuwe modellen zijn echt rampzalig! De verschillende zuigmonden vinden wij vervelend en het opbergen is een crime...

Bernise 22-07-2016 Product maand in bezit

Een tevreden gebruiker

Sinds een maand gebruik ik de stofzuiger dyson cintic Bigbaal Parquet
Het is een plezier om mee te werken.
Hij is licht en wendbaar.Het wisselen van accessoires die vlot en vastzitten door het kliksysteem is een plezier. Zeer sterke zuigkracht.
Ik vond het een voordeel dat je de staaf aan de bol kunt haken, geen staaf meer op de grond als je even stopt of om weg te zetten.
Enkel jammer dat het inhaken soms stroef gaat.
Maar ik zou hem zeker aanbevelen, ik ben er blij mee

Voordelen
een mooi design
licht gewicht
niet te groot
sterke zuigkracht
goed hanteerbaar
goed wendbaar
handige accessoires
handige accessoireshouder, steeds de onderdelen bij de hand
goed kliksysteem
handgreep draaibaar + zuigkrachtregeling
dikkere buizen, geen verstopping
geen stofzakken en filters nodig

Nadeel
mocht iets stiller zijn
de staaf aan de bol haken : dat gaat niet altijd vlot

Prima apparaat 23-07-2017 Product paar dagen in bezit

Goede zuigkracht; flexibeler dan de voorgaande Dyson

De stofzuiger is wat duur, maar zuigt prima.
One vorige Dyson was echt aan vervanging toe, maar is dan ook dagelijks intensief gebruikt.

Pluspunten

• makkelijkere wijze van legen opvangreservoir
  • goede zuigkracht
  • flexibeler dan voorganger

Minpunten

• knopje aan/uit en snoer in wat fragiel
  • prijs

Frits 20-07-2017 Product paar dagen in bezit

Gekozen voor Dyson Cinetic Big Ball

In dit type zitten geen filters die periodiek moeten worden schoongemaakt. De filter die er in zit is onderhoudsvrij. Hadden een Dyson DC 11, die versleten was en wilden graag opnieuw een Dyson omdat de vorige ons uitstekend was bevallen.

Pluspunten

• Mooi ding
  • Enorme zuigkracht

Minpunten

• hoge prijs

Johan 18-07-2017 Product paar dagen in bezit

krachtige motor

We waren al een tijdje naar een nieuwe stofzuiger aan het uitkijken. Eéntje met een krachtige motor en een HEPA-filter. Deze Dyson doet goed wat ie moet doen en dat is stofzuigen. Eén minpunt: onze kat is geen fan van deze Dyson, maar dat was ook het geval met de vorige stofzuiger.

Pluspunten

• motor
  • zuigkracht

chrisje 17-07-2017 Product paar dagen in bezit

De bewegende bol

Ik had vroeger al een Dyson stofzuiger maar die was kapot en omdat ik er zo tevreden van was, zou ik terug een Dyson. Maar nu oogt hij nog veel mooier en zoeft hij zo over het parket en de vloer. Ook heeft hij terug een grote zuigkracht waar ik fan van ben. Het is een plezier om het ganse huis te stofzuigen en dat je dan ziet dat je huis proper ligt. Ook heeft de nieuwe stofzuiger nog meer borstels om in alle hoeken terecht te kunnen.

Pluspunten

• vorm
  • zuigkracht

Judith 16-07-2017 Product paar dagen in bezit

Fijne stozuiger

Na heel veel versleten stofzuigers, nu maar overstag gegaan. Bekenden hebben ook een Dyson en hebben deze al 11 jaar!! Kochten nu een nieuwe en deze heb ik mogen testen. Meteen naar de winkel gegaan om er zelf ook 1 te halen. Het is even wennen met het vasthouden en de voet. Maar na een paar keer gaat dit prima.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Zuigkracht

Minpunten

• Niet heel handig op te bergen

KOEN 14-07-2017 Product paar dagen in bezit

EENVOUD IN DE BESTE VORM

De altijd perfecte zuigkracht en solide behuizing. Een plezier om mee te werken.
Stofzuigen wordt een relaxe bezigheid.

Aletta 13-07-2017 Product paar dagen in bezit

Makkelijk te bedienen, perfect die bal, goede zuigkracht

Mijn oude stofzuiger kapot en wou graag een dyson weer.
Heb een tussenstofzuiger gehad die beviel niet terug naar de dyson.
Wij hebben voor de cinetic bigball parquet gekozen.
Ben er mee aan de slag gegaan direct weer het gevoel van een goed werkende
Stofzuiger, goede zuigkracht, veel hulpstukken, grote vangbak, makkelijk te legen.
Ben er blij mee

Pluspunten

• Handig en licht in gebruik
  • Makkelijk te legen
  • Goede zuigkracht
  • Goed schoon te houden
  • Balfunctie perfect

Kees 12-07-2017 Product paar dagen in bezit

Stiller da veewacht

We gebruiken al jaren een Dyson sledestofzuiger en hebben zojuist een nieuwe Conetic Big Balk Parquet gekocht. Zoals verwacht zijn alle zuighulpstukken weer keurig geleverd. Bij het eerste gebruik werden we aangenaam verrast door de grote vooruitgang van het geluid. Hoewel het aantal opgegeven decibels hoog lijkt, is deze beduidend stiller dan zijn voorganger. Chapeau!

• Veel hulpstukken

Minpunten

• Kleine aan/uit knop

Oum Bilal 12-07-2017 Product paar maanden in bezit

Speeltje,

Dyson ball is zeer compact, heeft goede zuigkracht, ziet erg mooi uit. Ik ben er super blij mee. Zelfs mijn zoontje van 2 jr. vind het leuk, vooral als het omvalt en weer opstaat.

Pluspunten

• Goeie zuigkracht
  • Diverse hulpstukken
  • Na het omvallen, komt zelf overeind
  • Ziet er leuk uit
  • Compact

Minpunten

• Te lawaarig

Alice Dingeman-Meppelder 09-07-2017 Product paar dagen in bezit

Voor mij geldt, eenmaal een Dyson altijd een Dyson.

Een super stofzuiger. We hadden al (jaren) een Dyson, deze deed het nog prima en daar hebben we iemand anders (die nodig aan een andere stofzuiger toe was) heel blij mee kunnen maken. Onze nieuwe heeft nog een betere zuigkracht, dat is erg prettig want we wonen in een bos en hebben 2 bouviers. Dus er valt genoeg te stofzuigen. Dat deze Dyson niet kan omvallen is ook een pluspunt. Kortom ik ben er weer erg blij mee, tenminste in hoeverre je blij kunt zijn met een apparaat waarmee je schoon moet maken :-) maar goed dat moet nu eenmaal dus is het wel zo plezierig wanneer je dan goed materiaal hebt om dat te kunnen doen. Een aanbeveling waard.

Pluspunten

• geen stofzak
  • geen filters om uit te moeten wassen
  • kan niet omvallen
  • mooie vormgeving

Marjo 07-07-2017 Product paar dagen in bezit

Mijn eerste Dyson

Hij voldoet aan de verwachtingen en het heeft een mooi design.
1 minpuntje is de gebruiksaanwijzing ten aanzien van de accessoires ik zit met 2 onderdelen die ik niet kan plaatsen.

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • handig in gebruik

Minpunten

• het snoer en het start knopje

Beppie 05-07-2017 Product paar dagen in bezit

Compact zonder zak en filter te verschonen

Fijne compacte mooie stofzuiger van deze tijd!
Makkelijk in gebruik en neemt niet veel plaats in.
Geen zakken of filter meer nodig, scheelt afval, tijd en geld.

Pluspunten

• Fijn compact
  • goede zuigkracht, die niet minder wordt.
  • mooi van vormgeving, oog wil ook wat.
  • Je hoeft geen filter schoon te maken!
  • Geen dure stofzuigerzakken meer nodig

Minpunten

• Snoerlengte zou 11 mogen zijn
  • Geluid mag wat minder

Caroline 03-07-2017 Product paar dagen in bezit

Dyson Cinetic Bigball Parquet

Fijne stofzuiger, zuigt krachtig en goed !
Makkelijk te legen boven de vuilnisbak.
Maakt wel veel lawaai.

Pluspunten

• Handige manier van legen
  • zuigt goed en krachtig

Minpunten

• maakt veel herrie

Kees 24-03-2017 Product paar dagen in bezit

compact apparaat met grote zuigkracht

compacte stofzuiger met veel hulpstukken.
goede zuigkracht
rijd makkelijk achter je aan.
snoer lang genoeg
makkelijk in onderhoud, geen zakken en filters enz.

Pluspunten

• compact
  • voldoende zuigkracht
  • veel hulpstukken

Minpunten

• gebruiksaanwijzing is minimaal
  • niet helemaal duidelijk waar hulpstukken voor zijn
  • duur

Caroline 31-07-2016 Product maand in bezit

superhandig, superwendebaar, super zuigkracht

Ik was al fan van dyson voor de aanschaf van deze stofzuiger.
Ik had al een snoerloos toestel waar ik al razend enthousiast over was dus de aankoop van deze bigball kon niet mis gaan.

En inderdaad weer super tevreden. Ik heb het enkel het gevoel dat mijn huis echt schoon is wanneer ik met dyson werk. Misschien is het omdat je ziet wat je hebt opgezogen? Maar toch een erg fijn gevoel.

De zuigkracht is enorm, het toestel is ook super licht om de trap op te gaan. De wendaabaarheid is enorm.
En het ziet er ook nog eens heel mooi uit.

Ik heb twee verschillende borstels, het opzetstuk speciaal voor parket zuigt echt mega hard, het andere opzet stuk is dan weer ideaal voor de vloer.

Super blij mee :)

Lieneke 30-07-2016 Product maand in bezit

Dyson Cinetic

Ik gebruik de Dyson Cinetic Big Ball sinds een maand en ik kan niet anders zeggen dan dat ik erg tevreden ben. Hij is zeer gebruiksvriendelijk, heeft een sterke zuigkracht en vooral het kliksysteem is erg handig. Ook zijn de bijgeleverde opzetstukken erg praktisch voor o.a. de lastige hoeken en bijboorbeeld de bank. De stofzuiger heeft een erg mooi design, is gemakkelijk op te bergen en voelt solide aan. Kortom: een goede investering!

Jos (Roeselare) 23-07-2016 Product maand in bezit

Review DYSON Cinetic Bigball Parket

Het was vrij lang en bang afwachten of onze inschrijving voor het testpanel voor de DYSON Cinetic Bigball Parquet sledestofzuiger wel tijdig ingediend én aanvaard was. Eindelijk kwam het verlossende maailtje en dan verliep het vlug en goed. Bestelling, betaling, bevestiging, verzendingsbericht en levering waren op een paar dagen in orde.
Vol verwachting werd de grote doos geopend en daar prijkte het prijsbeestje in al zijn glorie met alle mogelijke hulpstukken, borstels en andere attributen.
Nu, een maand na ontvangst kunnen wij als ervaringsdeskundige een vrij gefundeerd oordeel geven.
Ineenklikken, gebruik het is meteen verworven.
De handleiding kon duidelijker en vollediger. Zo de piepkleine witte/lichtgrijze lettertjes op een grijze achtergrond en het zoeken maar je je eigen landstaal niet echt een onoverkomenlijk probleem zijn dan is dit wel een ongelukkig en spijtig detail. Ook een lijstje met de onderdelen en toebehoren zou een nuttige vervollediging van de handleiding zijn. Het ontcijferen en lezen was immers de moeilijkste opdracht.
Ikzelf heb slechts enkele keren met het toestel gewerkt, mijn vrouw des te meer. En zij zou het voor geen geld ter wereld nog willen missen. Ze is er werkelijk van in de wolken.
Het is verwonderlijk licht en wendbaar. Het gebruik is zoals reeds aangegeven vlot en eenvoudig. Alles zit meteen en stevig vast door het toegepaste kliksysteem en je kan alles vlot aanpassen naar gelang de werk- en aanwendingsbehoeften.
Of de sledestofzuiger opnieuw rechtkomt na omvallen hebben we eigenhandig moeten uittesten want het is nooit voorgevallen dat hij zomaar omviel. Resultaat van onze proefneming: hij komt inderdaad opnieuw mooi recht.
Ik zou nog alinea's lang kunnen doorgaan maar zal mij beperken tot enkele punctuele kenmerken.
Wij zijn er werkelijk blij mee en kan de stofzuiger aan iedereen aanbevelen.
Pluspunten

een fraai design

licht, compact en wendbaar in tegenstelling tot wat men op het eerste zicht verwacht bij zijn sterke motor
sterke zuigkracht

gebruiksvriendelijk

goed hanteerbaar met een goed kliksysteem

handige en veel nuttige accessoires

leuke accessoireshouder, steeds de onderdelen bij de hand

de bevestiging van de buis aan het toestel is heel praktisch bij een onderbreking van het werk en beslist bij het opbergen

draaibare handgreep

regelbare zuigkracht

dikkere buizen waardoor verstopping vermeden wordt

geen stofzakken noch filters nodig

zeer onderhoudsvriendelijk

Minpunt(jes)

het aan/uitknopje en het oprolknopje ogen leuk maar zij lijken mij nogal fragiel. De vrees bestaat dat ze makkelijk zullen afbreken.
de documentatie is vatbaar voor verbetering qua volledigheid en duidelijkheid
het verdient aanbeveling om de aandacht te vestigen op het goe afsluiten van de
vrij luidruchtig
niet meteen energiezuinig
al zijn deze laatste twee eerder het gevolg van de krachtige, zware motor.

Ons besluit: op een paar details na heel veel comfortabel en krachtig stofzuigplezier dat zijn prijs ruimschoots waard is.