Dyson Big Ball Multifloor Pro - Reviews

Model stofzuiger
slede
Energielabel
A

Beoordeling op basis van 35 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

7,9

Yana 16-11-2016 Product paar maanden in bezit

Vreemde ervaring

Na de aankoop van een steelstofzuiger en een handstofzuiger van Dyson waar ik zeer tevreden mee was, ben ik ook overgegaan naar een Dyson sledestofzuiger, met name de Dyson Big Ball Multifloor Pro. Stofzuigen is hiermee echt geen pretje. De meegeleverde vloerzuigmond beweegt niet vlot over de vloer (wij hebben keramische tegel en ook laminaat). Je moet hard duwen en trekken bij elke beweging om de vloerzuigmond over de vloer te laten bewegen. En dan nog gaat hij in schokjes voor en achteruit. We hebben hem al op de laagste stand gezet, de hoogte van de vloerzuigmond aangepast, maar niets maakte het stofzuigen makkelijker. We hebben ook gemaild naar de klantendienst omdat we echt het gevoel hebben dat dit niet hoort, misschien deden we wel iets fout, maar ook zij hadden geen andere suggesties. Stofzuigen is nu echt een klusje waar we tegenop kijken. Ik vind dit nog steeds vreemd, want de steelstofzuiger en de handstofzuiger van Dyson zijn een zaligheid in het huishouden.

Pluspunten

• Veel accessoires

Minpunten

• Vloerzuigmond beweegt niet vlot
  • Grote ruimte nodig voor opbergen

Officiele reactie van Dyson 17-11-2016

Beste Yana,

Bedankt voor uw review. Wat jammer te horen dat u problemen ondervindt met uw vloerzuigmond tijdens het stofzuigen. Graag hadden wij gekeken wat wij voor u kunnen betekenen en hoe we uw probleem kunnen oplossen. Hiervoor verzoek ik u vriendelijk om contact op te nemen met de Dyson Helpdesk op het gratis nummer 0800 0206 203 (NL), 0800 392 08 (BE) of via e-mail, naar help@dyson.nl. Hierbij mag u als referentienummer 2082155 opgeven.

Astrid Bekker 06-12-2016 Product paar maanden in bezit

Multifloor Pro helemaal geweldig

Ik had al een oude dyson maar deze is het einde. Het snoer is langer er zijn veel hulpstukken en hij zuigt beter. De bal hobbelt rustig achter je aan en ligt nooit meer op zijn zij. Ook het legen gaat beter is wel even een handigheidje maar je bent niet meer aan het stof happen. Lawaai valt mee. Ik vind mijn vloer schoner.

Pluspunten

• lang snoer
  • legen zonder stof happen

Minpunten

• geen opbergrekje voor hulpstukken

Castro John 27-11-2016 Product paar dagen in bezit

Een tornado stofzuiger met orkaan zuigkracht

Zeer goed apparaat,wij hebben er echter maar kort plezier aan gehad,werd bij de inbraak meegenomen,zelfs de doos met hulpstukken,na onze ervaring met het vorige type die we jaren hebben gehad en dagelijks gebruikt werd voor 6 grote ruimtes ,waren we zo verkocht aan deze nieuwe Dyson.
Hij overtrof zelfs de stoutste verwachtingen,stofzuigen werd een makkie,bijna geruisloos,en een super zuigkracht.
Maar helaas wij hadden het geluk niet om er lang van te profiteren,maar eenieder die hem heeft of aanschaft,,,,,,,dit is de Beste Koop anno 2016 die je kunt doen.

Pluspunten

• Krachtig
  • energiezuinig
  • duurzaam
  • ergonomisch
  • wendbaar

Alainke 20-07-2017 Product half jaar of langer in bezit

Geweldige Garantie

Hadden een probleem met het toestel maar de garantie die Dyson aanbiedt en de efficiëntie waarmee zij het probleem hebben opgelost is rechtuit grandioos !!!

suzy 20-07-2017 Product paar dagen in bezit

praktisch, zuigt heel goed

Jaren geleden kocht ik een van de eerste Dyson stofzuigers die er waren. Jaren heeft hij zonder haperen dienst gedaan tot hij het laatst uiteindelijk toch begeven heeft. In tegenstelling tot mijn vorige stofzuigers die na een paar jaar zuigkracht verloren, heeft hij al die jaren zijn zuigkracht behouden. Toch getwijfeld of ik opnieuw een Dyson zou kopen, o.a. omdat hij wat zwaarder was dan de eerste en ik veronderstelde dat andere stofzuigers nu ook wel wat verbeterd zouden zijn. Omwille van de goede ervaring met de eerste heb ik nu toch mijn tweede Dyson stofzuiger en ben erg blij met deze beslissing. Geweldige stofzuiger!

Pluspunten

• blijvende zuigkracht

Mevr: A.C.Hoogendoorn Splinter 19-07-2017 Product paar dagen in bezit

Fantastise stofzuiger handzaam goede zuugkracht compact prim

Mooie goede stofzuiger doet wat die doen moet, en nog meer handig in gebruik, zuinig in gebruik mooi

Pluspunten

• compact
  • goede zuigkracht
  • mooi model
  • Geen stofzuiger zakken nodig
  • scheelt geld

Minpunten

• beetje zwaar
  • niks

Lefebvre Annelies 19-07-2017 Product paar dagen in bezit

Zeer wendbaar en krachtig

Net een nieuwe dyson gekocht, mijn vorige dyson na 10jaar begeven.
Wat een evolutie. Stiller, krachtiger, wendbaarder en ik was al zo tevreden

Pluspunten

• Filter gemakkelijk uit te halen om te wassen
  • Heel krachtig

Rob 18-07-2017 Product paar dagen in bezit

Ben 61 jaar en besef nu hoe ik me altijd heb moeten behelpen

Een fatsoenlijke stofzuiger die doet wat die moet doen.
Gelukkig geen geneuzel meer met zakken en filters die je dan net weer te goedkoop koopt met prutswerk tot gevolg.

Pluspunten

• Zuigt perfect
  • Gaat zelf weer overeind staan
  • Het snoer rolt perfect op

Minpunten

• Omschakelen van gladde vloer naar vloerbedekking

Ivan 17-07-2017 Product paar dagen in bezit

handig en lichtgewicht en prima zuigkracht

dit is onze tweede Dyson en zouden echt geen andere willen.De big ball multifloor pro is merkelijk lichter van gewicht en geruislozer dan de vorige Dyson.

Pluspunten

• geluidsarm
  • zeer goede zuigkracht

Minpunten

• geen bevestingsbeugel voor hulpstukken

Carla 16-07-2017 Product paar maanden in bezit

Teleurstellend

Ik was ooit zo blij met mijn zeer eenvoudige Dyson (de goedkoopste in zijn soort). Nu voor de BIg Ball Multifloor gekozen. Ik heb erg veel spijt van de aankoop. Erg grote zuigmond, kan al gauw niet ergens onder of tussen. De zuigmond duwt ook veel vuil weg in plaats van het op te zuigen.
De grootste ergernis is wel de kleine doorgang aan het eind van de slang voor de stoftrommel. Daar zit regelmatig iets klem wat wel door de rest van de slang kan.
Het verwisselen van de onderdelen gaat niet gemakkelijk en de onderdelen kunnen niet worden gedraaid omdat ze maar op een manier kunnen worden bevestigd.
De borstel op de spletenzuiger is erg zacht en de haren worden naar binnen gezogen.
Het enige goede is het mondje met de draaiende borstels. Dit werkt super bij haren.

Pluspunten

• De borstelmond met de draaiende haren

Minpunten

• Kleine ruimte aan het eind van de slang
  • Zuigmond is veel te groot
  • Slecht op rand vloerbedekking/harde ondergrond
  • Af en aanzetten onderdelen niet handig
  • Zwaar (je kan niet makkelijk lang het plafond)

Officiele reactie van Dyson 17-07-2017

Beste Carla,

Hartelijk dank voor uw review. Ik twijfel een beetje of deze review op de juiste plaats staat. Ik kan bijvoorbeeld geen versmalling ontdekken bij de ingang van de stofbak. Wellicht heeft u een andere machine, ik ga er bij mijn tips wel vanuit dat u een Big Ball Multifloor Pro heeft.

De Big Ball Multifloor Pro wordt met een reach-under tool geleverd, die speciaal bedoeld is om gemakkelijk onder en tussen object te kunnen zuigen. De buis is uit te schuiven tot 125 cm en in combinatie met een slang van ruim 1,5 meter en de flexibele handgreep zou u gemakkelijk op hoogte moeten kunnen stofzuigen. Wellicht dat het gebruik van deze hulpstukken uw problemen oplost. Als u vragen heeft over het gebruik van deze hulpstukken dan kunt u altijd terecht op 0800 0206203 of op de chatfunctie op onze website.

Groeten

Niels 16-07-2017 Product paar dagen in bezit

Minder kwaliteitsvol/functioneel als zijn voor ganger DC23

We hebben een dyson DC23 stofzuiger. Nu hadden we een tweede stofzuiger nodig. Aangzien we zo tevreden waren van de DC23 terug voor dyson gegaan. We wilden de opvolger DC33C kopen maar deze leek ons redelijk onstabiel qua sterkte. Dus maar voor de robuustere Big Ball gegaan. Eigenlijk beetje teleurstellend owv de volgende redenen:

* Knoppen zijn niet zo robuust als bij de DC23. Hier had je grote knoppen terwijl het nu kleine knopjes zijn. Ook om aan de filter te komen bij de bigball lijkt het klepje niet echt lang mee te gaan.

*Accesoires zijn niet meer te monteren op de stofzuiger zelf. Dit terwijl dat wel mogelijk was aan de DC23.

Qua zuigvermogen etc zeker te evenaren maar algemeen voor ons toch een beetje een achteruitgang. Goed dat onze DC23 na 10 jaar nog perfect werkt ;)

Pluspunten

• Goed zuigvermogen
  • Alles buiten de minpunten :)

Minpunten

• Knoppen niet zo robuust als DC23
  • Apparaat niet zo robuust als DC23
  • Klepje om naar filter te te komen niet stevig

Officiele reactie van Dyson 17-07-2017

Beste Niels,

Hartelijk dank voor uw review en fijn te horen dat u al lang plezier beleeft aan uw DC23. Wat betreft de duurzaamheid van uw Big Ball kan ik u geruststellen. Nieuwe soorten plastic stellen ons in staat steeds lichtere machines te maken zonder dat deze aan duurzaamheid inboeten. Zo is de stofbak van uw Big Ball van hetzelfde materiaal gemaakt als moderne (ME) politieschilden. Onderdelen zijn soms van dunner plastic, maar zeker niet minder sterk dan bij uw oude DC23. Mocht er echter toch iets stuk gaan, aarzel dan niet om contact op te nemen op 0800 0206203 of via de chatfunctie op onze website.

Groeten

Thieu 15-07-2017 Product paar dagen in bezit

Een grote zuigkracht en geen stofzuigerzakken

Keuze is gevallen vanwege de grote zuigkracht en geen stofzuigerzakken. Tevens is het een mooi model.

Pluspunten

• mooi model
  • grote zuigkracht

Minpunten

• teveel db
  • geen opbergmateriaal

Seven 14-07-2017 Product paar dagen in bezit

Wendbaar, zuigkracht en relatief stil

Apparaat zuigt geweldig. Zuigmond gemakkelijk van tapijtstand naar vloerstand te wijzigen met voet. Is enorm wendbaar. In reviews van anderen heb ik klachten over lawaai gelezen. Ik weet niet wat voor muisstille stofzuiger zij eerst hadden, maar ik vind deze een stuk stiller.
Het is me niet helemaal duidelijk waar ik alle hulpstukken moet laten en waar alles voor dient, beetje verwarrend.

Ann Van Exgergem 14-07-2017 Product half jaar of langer in bezit

Zeer goed toestel

Zeer goede zuigkracht.
Handig in gebruik.
Veel hulpstukken.
Mooie vormgeving.
Handige aan- en uitknop.

Sandy Voet 14-07-2017 Product paar dagen in bezit

dyson big ball multifloor pro

deze Dyson is zeer krachtige en handige stofzuiger met standaard veel hulp accessoires .Hij is ook handig om het vuil te loodsen in de vuilbak zonder in contact te komen met het vuil. Ook kan men de zuigkracht van de zuigmond regelen en u voelt wil degelijk het verschil .Prijs kwaliteit is er zeker. Plezier om te stofzuigen

Pluspunten

• leegen zonder in contact te komen met het vuil
  • veel hulp assesoires
  • regeling van kracht ziugmond

J. van der Laan 14-07-2017 Product paar dagen in bezit

Dyson Bigballmultifloorpr

Prima instructie en constructie van de stofzuiger. makkelijk in gebruik en veelzijdige voldoende hulpstukken. Echter de zuigkracht is slecht te regelen. In de laagste stand, ingesteld op de zuigvoet en eventueel met de ring in het handvat, is er veel kracht nodig om de slang te sturen.

Pluspunten

• goede stofopvang en verwijdering
  • prima constructie

Minpunten

• zuigkrachtregeling
  • gewicht aan de hoge kant

profi 12-07-2017 Product paar dagen in bezit

mooie vorm , niet te opvallende neutrale kleur

was op zoek naar een goede stofzuigers zonder altijd achter zakken te moeten zoeken . Daarbij is mijn keuze gevallen op een dyson pro . Prijs / kwaliteit volgens mij een zeer goede verhouding . Heeft me aangenaam verrast tijdens de eerste gebruiken .

Pluspunten

• zuigt super

Minpunten

• geen minpunten gevonden tot op heden

Marissa 12-07-2017 Product paar dagen in bezit

Dyson big ball, big pleasure

Vandaag de Dyson big ball multifloor pro gekocht. Direct uitgeprobeerd natuurlijk.
Ik was het zo zat om 10x over dezelfde plek te moeten zuigen en nog als je op blote voeten liep had je vieze voeten.
De eerste ervaring was zooo confronterend. Waaarom?
Ik had gisteren namelijk gestofzuigd met de oude stofzuiger. In de slaapkamers hebben wij laagpolig tapijt. Na het zuigen met de Dyson op 1 slaapkamer, zat de opvangbak voor en helft vol..
Nu weet ik zeker dat mijn huis zo goed als stof vrij is. Ik hoop echt dat de zuigkracht ook zo blijft. Het is zelfs zo dat als je op tapijt wilt stofzuigen dat je niet de maximale zuigkracht kan gebruiken, want je komt gewoon niet vooruit of achteruit.

Pluspunten

• Super zuigkracht
  • Makkelijk in gebruik
  • Leuke vormgeving
  • Goede accesoires

Minpunten

• Alles is plastic
  • Maakt best veel geluid
  • Vloerzuigmond, niet makkelijk met voet te bedienen

dossche jessy 10-07-2017 Product paar dagen in bezit

mijn nieuw schoonmaak wondertje.

toen mijn oude stofzuiger het begeven had, heb ik niet getwijfeld om een dyson te kopen. het is echt een wonder. de haren van de hond verdwijnen als magie in de stofzuiger. tapijten en zetels zijn terug als nieuw na een beurt van de dyson. het is een hap uit u buget, maar het is de moeite waard. twijfel niet en koop een dyson. het is een wonder om dit als hulp te hebben in het huishouden. ik zou geen andere stofzuiger meer willen of mijn wonder dyson.

Pluspunten

• geen stofzuigzak meer
  • kan niet meer omkantelen
  • blijvende zuigkracht

Sbart 09-07-2017 Product paar dagen in bezit

handige assecoires, rolt goed en zuigt fantistisch

zeer veel power dat al het vuil fantastisch weg zuigt.
een mooi ontwerp met een krachtige inhoud.
handige assecoires. ook het leegmaken van de afvalbak is in een handige schuifbeweging direct gemaakt.