Philips Performer Expert FC8727 blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Performer Expert FC8727 blauw op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

crea09 27-10-2014

Voordelen: Mooie stofzuiger, vrij stil, zuigt prima.

Nadelen:: mondstuk te dik, stofzuiger niet wendbaar

Peggy D.M. 21-10-2014

Deze lichtgewicht stofzuiger heeft een goede zuigkracht op harde vloeren,ondanks het lage vermogen. Dat maakt hem dan ook heel zuinig. Hij heeft een lang snoer waardoor je niet om de haverklap van stopcontact moet wisselen en een voldende lange steel met handig handvat (goed voor de rug.De borstel is wel wat te hoog om goed onder de kasten te kunnen stofzuigen.

Clatat 20-10-2014

Uitstekende stofzuiger. Handig en efficiënt in gebruik. Maakt bijzonder weinig lawaai in de lagere standen, maar behoud er toch zijn sterke zuigkracht door (ideaal voor op harde vloeren). Lawaaierig in de hoogste stand bij gebruik op tapijt of vloermat, maar dan ook bijzonder krachtig en effectief! Door de grote wielen is hij minder wendbaar dan onze eerdere stofzuiger (een Nilfisk), maar dan weer wel stabieler (slaat minder snel om). De afstandbediening is handig, en bovenal neem je een betere, ergonomische houding aan door de handgreep...goed voor je rug dus!
Super goed toestel in alle omstandigheden!

mamaaake 18-10-2014

Enkele weken terug viel onze oude cyclonale stofzuiger zonder zak na 6 jaar in panne met een kapotte motor. Toen ik zag dat er een mogelijkheid bestond om een nieuwe Phillips stofzuiger te testen heb ik mij ingeschreven.
Ik had geluk en was één van de geselecteerden die mocht testen.
De stofzuiger kwam toe: een exemplaar mét zak, de de FC 8727.
De doos is betrekkelijk klein en licht.
In de doos zitten volgende zaken: de hulpstukken, garantiebewijzen, handleidingen. Een Nederlandstalige handleiding heb ik echter niet gevonden. Philips is toch een Nederlands bedrijf?
De stofzuiger is licht en kan heel gemakkelijk de trap op gedragen worden. De stofzuiger kan zowel horizontaal alsook verticaal weggeborgen worden. In deze twee posities is er ook plaats om de darm aan het toestel te bevestigen.
Aan het handvat zit de afstandbediening.
Op zich vind ik de afstandsbediening wel een goed idee maar spijtig genoeg is deze nogal ongelukkig geplaatst. Zo gebeurt het regelmatig dat ik het handvat te veel naar boven vastpak en daarmee de aan/uit toets per ongeluk aanraak. Heel vervelend is dat: een stofzuiger die regelmatig uitvalt (toch zo'n twee keer per poetsbeurt). Wij hebben ook een kuisvrouw en die zei dat bij het blijven op + duwen de stofzuiger plots uitviel. Ik veronderstel dat zij eveneens hetzelfde probleem had. Waar ik in de eerste plaats enthousiast over was vind ik het nu meer een gimmick.
Daarom deze ideeën/voorstellen wat betreft de afstandbediening:
Waarom wordt deze afstandbediening niet wat verder van de handgreep van het handvat geplaatst zodat men de stofzuiger niet per ongeluk kan uit zetten? Is het bovendien niet mogelijk de batterijen te vervangen door een bediening zonder batterijen? De stofzuiger heeft per definitie toch altijd elektriciteit nodig om te werken, waarom dan geen bediening die gebruik maakt van deze elektriciteit? Die batterijen gaan er ook niet goed in omdat één van de veertjes wat scheef staat. Uiteindelijk lukt het mij toch om de batterijen erin te krijgen.
Onze kuisvrouw vindt eveneens dat de stofzuiger niet zo goed in de hoeken zuigt en daar heeft ze gelijk in.
De stofzuiger heeft grote wielen en volgt goed waar men mee bezig is. Bovendien zuigt deze stofzuiger heel goed op harde ondergrond. Het probleem is echter dat voetmatjes blijven plakken. Zelfs op de stand om matten te reinigen en met minimum zuigkracht blijven de voetmatjes hangen aan de stofzuiger.
Wat betreft de opbergruimte voor hulpstukken heb ik geen plaats gevonden. Dit vind ik toch heel jammer want wanneer ik boven op zolder bezig ben heb ik geen zin om terug te moeten naar het gelijkvloers om een hulpstuk te zoeken. Voortdurend de hulpstukken op de stofzuiger bewaren geeft natuurlijk extra gewicht maar dit weegt volgens mij niet op tegen het ongemak voortdurend hulpstukken te moeten bijhalen of met een zak hulpstukken te moeten rondlopen.
Als laatste puntje: de voedingskabel rolt niet goed op. Wanneer ik soms een klein plekje wil stofzuigen en de kabel slechts een halve meter uitrol, komt de kabel niet terug wanneer ik op de knop druk. Ik moet dan de kabel verder uitrollen en dan zit er wel genoeg spanning op het oprolmechanisme.
De voedingskabel is wel heel lang (wat een pluspunt is).

Al bij al een stille stofzuiger (en al helemaal als je op minimum kracht zuigt).

pluspunten:
- licht en gemakkelijk mee te nemen
- wielen draaien goed mee
- zuigt goed op harde ondergrond
- kan zowel horizontaal als verticaal weggeborgen worden
- lange voedingskabel
- stil

minpunten:
- geen Nederlandstalige handleiding gevonden
- geen plaats om hulpstukken in weg te steken
- matje zuigt te hard aan (ook op minimumstand)
- niet goed in de hoeken (kuisvrouw)
- bij +++ plots niets meer (kuisvrouw)
- tijdens het "verkeerd vastpakken" van het handvat een paar keer per ongeluk op de uitknop gedrukt
- de batterijen van de afstandsbediening gaan er niet goed in
- waarom batterijen en geen bediening via elektrische draad in darm
- de voedingskabel rolt niet goed terug op

algemene conclusie:
Niet tevreden en we gaan dan ook in onze oude stofzuiger een nieuwe motor laten steken.

chenzytje 17-10-2014

ik heb de kans gekregen om via the insiders de nieuwe philips performer expert stofzuiger type FC8727/09 te mogen testen.Heb dit product iedere dag al gebruikt en het is zalig om er mee te werken hij is licht van gewicht maakt veel minder geluid en heeft een enorme zuigkracht ik heb 2 honden en 3 poezen de haren waren in een fluitje verdwenen.Het is ook makkelijk dat je een afstandbediening hebt voor de zuigkracht te minderen of vermeerderen waardoor je je niet iedere keer moet neerbuigen rugbesparend dus alsook de lange buis. De borstel heeft ook haartjes aan de zijkant wat ook makkelijk is voor de hoekjes en kantjes . Deze stofzuiger is voor mij het ideale product qua gebruik design en zuigkracht.1 klein minpuntje is dat de borstel niet overal onder kan maar dit vind ik niet zo erg.Het is een aanrader voor iedereen

yverhofs 16-10-2014

Dit is echt de "Rolls Royce" onder de stofzuigers ! Zo wendbaar en licht in gebruik : met 1 hand kan je moeiteloos je hele huis stofzuigen, zelfs mijn dochtertje van 4 gaat er zonder problemen de hele kamer mee rond ! Waar vroeger het stofzuigen van ons huis een echte sport was, gaat het met deze stofzuiger beduidend veel makkelijker. Hij is licht van gewicht, rijdt soepel, heeft 2 goede handvaten waarmee je hem kan dragen als je bijvoorbeeld de trap stofzuigt, is heel handig om helemaal onder de bedden te geraken, de zuigkracht is ook zichtbaar beter dan mijn vorige en wat me hierbij zeker opvalt is dat hij erg efficiënt is in hoeken en tegen de plinten door de vorm van het mondstuk en de haartjes aan de zijkant.
Over dit model stofzuiger is duidelijk nagedacht : hij is stil, heeft een afstandsbediening op het handvat, de stang klikt handig in en uit elkaar, het snoer kan heel makkelijk in en uit de stofzuiger rollen, er zijn hier en daar gleuven waar je bijvoorbeeld de hulpstukken kwijt kan of de stang kan inschuiven om hem netjes weg te zetten,... Misschien details, maar al die kleine dingetjes maken het gebruiksgemak optimaal ! Zelfs de kleur oogt heel chic, doordat hij slechts lichtjes glanzend is. Het is geen goedkoop model maar echt zijn prijs zeker waard.

ejb007 11-10-2014

Wat een geweldige stofzuiger is de Philips Performer Expert Stofzuiger (wij hebben de FC8727/09).
Voor mijn gevoel zat er nooit zo heel erg veel verschil tussen stofzuigers. Je hebt ze met en zonder zak en de een zuigt net dat beetje beter dan de ander, maar dat was het voor mijn gevoel wel zo’n beetje. Mijn mening is nu toch echt bijgesteld. Deze Philips stofzuiger is in alle opzichten beter/anders dan de stofzuigers die ik hiervoor heb gehad.
Het eerste wat opviel bij het in elkaar zetten was het aparte handvat met aan/uit knop en zuigkrachtregeling. Dat had ik nog niet eerder gezien en ik was benieuwd hoe het zou bevallen. En ik kan nu al zeggen, heel erg goed. Ideaal om de stofzuiger aan en uit te kunnen zetten daar waar je hem vast houdt (hele fijne grip ook) en ook het regelen van de zuigkracht komt soms van pas.
Toen ik hem aanzette viel me meteen op hoe enorm stil deze stofzuiger is, veel stiller dan elke andere stofzuiger die ik tot nu toe heb meegemaakt. Het verminderde geluid gaat echter niet ten koste van de zuigkracht, want die is enorm goed. Wellicht wordt dit ook (mede) veroorzaakt door de flexibele zuigmond die de zuigmond, ook op een wat minder gladde ondergrond, goed aan de grond houdt.
Mijn oude stofzuiger had al een lang snoer, maar voor onze vrij grote beneden etage moest ik toch één keer van stopcontact wisselen, met deze Philips stofzuiger, met 11 meter snoer hou ik snoer over!
Ook heb ik het aparte opzetborsteltje uitgeprobeerd, wat enorm goed beviel voor het verwijderen van spinrag van het plafond en het stof van de schouw boven mijn fornuis. Zelfs de laptops heb ik met dat zuigmondje uitgezogen.
Al vind ik dat persoonlijk minder van belang, de stofzuiger ziet er mooi uit en als bonus heeft hij ook nog een laag energieverbruik, klasse A.
Een echte aanrader dus wat mij betreft, deze top stofzuiger!