Canon EOS 5D Mark III zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS 5D Mark III zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,2

Walter 08-05-2017

Algemeen vlot toestel, zowel in gebruik als in menu

Geschreven voor: Canon EOS 5D Mark III zwart

Dit toestel is een serieuze verbetering t.o.v. zijn oudste broer uit de 5D-serie. O.a. de automatische ISO-aanpassing, sensor-reinigingsfunctie, HDR-instelling, maar ook de HD film-functie geeft een serieuze meerwaarde.

Pluspunten

• Automatische ISO-aanpassing
  • HD-filmfunctie

Urbanfoto 30-04-2012
Geschreven voor: Canon EOS 5D Mark III zwart

De foto's die uit dit toestel komen zij haarscherp! Trefzeker met het nieuwe AF systeem. Ze hebben uit de fouten geleerd van de 5DII

Helaas zijn er bij de eerste leveringen van het toestel fouten ontdekt zoals het lichtlek.
Het probleem is herkend door Canon maar spijtig genoeg gaan hun hersteldiensten in Nederland er geen aktie voor ondernemen terwijl ze dit verplicht zouden moeten zijn vanaf 10 mei 2012.

Daarom verkoop ik alles van Canon. Spijtig want ik begon er net plezier aan te beleven na al de tegenslag die ik heb gehad met de 5D2.

Bramgra 02-07-2012

Zie hier:

Anoniem 24-08-2015

Beste Urban,

Echt wereldschokkend is het niet en het kan voorkomen als het zesde cijfer van het serienummer een 1 of een 2 is. Ik schrijf dus kan, dus niet dat ze het allemaal hebben. Ik ben in het zielsgelukkige bezit van deze camera met als zesde cijfer een 2 maar ik heb geen last van het lichtlek.

Je kunt het ook zelf testen bij je eigen camera met de volgende procedure:

* Plaats de cameradop op de camera
* Plaats het afdekplaatje op de meegeleverde draagriem voor de zoeker (om licht te weren)
* Zet de camera op een vaste, relatief hoge ISO-waarde (b.v. 800) in de P-stand.
* Klik de ontspanknop half in zodat de lichtmeting op het lcd-scherm zichtbaar wordt
* Schakel de verlichting van het lcd-scherm aan en uit om te kijken of de sluitertijd wijzigt

Bron: fotovideo.nu

Succes verder met je keuze.

Foto Gerard