Klipsch RP-280F vloerspeaker / kers, zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Klipsch RP-280F vloerspeaker / kers, zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Olivier 08-07-2017

Amerikaanse power

Na heel wat jaren proberen van bepaalde merken zoals Sony , magnat , dali en polk audio , besloten om voor klipsch te gaan klipsch was altijd een droom , en deze droom komt nu uit .
Begonnen met de center , De klipsch rp 450 c , dan de subwoofer , De r 115 sw , dan de r- 15m's voor L-R , maar nu dan vervangen door de klipsch rp 280f's. En klipsch heeft voor mij het mooiste geluid en ook het geluid dat het dichtste bij cinema geluid komt . Klipsch , power . Detail . Emotion.

Klipsch RP-280F ,

De luidsprekers- de afwerking is zeer mooi .
Transparante grill , houd geen geluid tegen .
En zeer flexibel .
Naadloos design - geen schroeven zichtbaar .
Mdf satin plint
Mooie koper kleurige woofers 2x8 inch .
Grote hoorn 90x90 . Rubber materiaal .
Mogelijkheid om te bi-ampen
De luidsprekers leunen een beetje naar achter. Dit om het geluid beter naar je toe te sturen .
Het luidsprekerdoek is met magneetjes bevestigd en gemakkelijk af te nemen .

Geluid van de RP-280F
Klipsch is bekend om zijn hoorn geladen luidsprekers
Het is simpel , je houd er van , of niet
Het geluid is erg mooi .
De grote rubberen hoorn geeft de hoge tonen mooi weer .
Niet te scherp of pijnlijk. Gewoon luid en duidelijk en
Heel gedetailleerd
De 2 x 8 inch woofers geven voldoende laag
De 90x90 hoorn geeft een goed en gedetailleerd geluid weer
Maar subwoofer is zeker nodig voor het kijken van films .

Mijn versterkeuze

Ik heb gekozen voor een onkyo tx-rz800
THX gecertificeerd
Krachtig , veel opties , future proof
Kortom - ik denk dat de meeste versterkers goed passen bij klipsch , het draait ook allemaal om persoonlijke smaak.

Plaatsen van de klipsch .
Ik ben begonnen met het uitmeten.
Luidsprekers op dezelfde afstand .
Accueq room callibration van onkyo zijn werk laten doen
Achteraf wat bij gewerkt . Je checkt altijd beter dubbel .
De rp 280f's staan nu op 40 hz . - 1db
Ik gebruik konig OFC pure Copper luidspreker kabel 2x4mm met Nakamichi banaan stekkers

Ik gebruik meestal deze tips en deze werken goed .

Muziek .
Om te weten wat de luidsprekers nu echt in hun mars hebben , heb ik er wat bass rijke muziek bij gehaald.
Ik hou sowieso van stevige muziek .
Eerst en vooral , mijn favoriet klonk super door de klipsch
1ste nummer was - Push- universal nation .
Diepe bass , veel toeters en bellen

2de nummer, een hardcore nummer , een nummer met veel bass en toch ook tekst , De rp 280f's geven dan ook voldoende laag en teksten proper weer .
Paul elstak- i'm not an addictict

3 , nummer - een metal nummer , ruwe gitaren en veel gebrul . Ook bij zo een nummer hoor je wat de klipsch kan. Ik had het gevoel dat ik op een rock concert aanwezig was , klonk zo echt . Annihilator - deadlock

Voor het 4de nummer zocht ik iets rustiger .
Ja hoor , phil collins hoor ik ook wel eens graag
Die man zijn stem klinkt zo warm door de hoorn ,
Ik gebruikte een bekende , another day in paradise.

De eerste film die ik keek was
Transformers: Age of Extinction .
Deze heeft dolby atmos codering, wat natuurlijk zorgt voor heel veel laag en een geweldige surround . Voor de klipsch ook geen probleem , De stemmen zijn zo diep , alles klinkt zo echt en dichtbij . Natuurlijk gebruikte ik hier wel de subwoofer . De klipsch r-115sw . Wat ook een perfecte combinatie is met de 280f's.
Kortom . De film is echt gemaakt met diepe bass en veel effecten, wat je ook naar de klipsch gooit , ze zullen alles doen om jouw tevreden te houden , ik moet ze nu nog even los spelen . Maar uit de doos , klinken ze al geweldig.

Conclusie .
Grote luidsprekers
Je hebt er echt de ruimte voor nodig
Geen vervorming , geschikt voor hoge , maar ook lagere volumes , bij lagere volumes blijf je voldoende detail horen . Er gaat niets verloren
Ze zijn zwaar (30kg per stuk)
Stevig gebouwd
Super mooi afgewerkt
Spikes meegeleverd
Rubberen voetjes
Handleiding met voldoende uitleg over plaatsing en hoe je ze het beste kan instellen . En hoe je alles monteert of ophangt .
Ze geven echt een gedetailleerd bioscoop geluid .

Pluspunten

• Transparante grill
  • Grote rubberen hoorn
  • Gedetaileerd geluid
  • Voldoende bass aanwezig
  • Niet te scherp of te hoog

Minpunten

• Zwaar
  • Een subwoofer is wel nodig bij films
  • Je hebt maar beter goede buren