Jamo S 608 - Reviews

Aantal speakerunits
Kleuren
bruin

hubert5 30-01-2013 Product jaar of meer in bezit

Mooie speakers om te zien alleen een minpunt en dat is de basweergave. Die gaat soms bonken en is echt niet mooi. Allerlei opstellingen geprobeerd echter weinig resultaat. Ik heb toen de basspeaker uit de kast geschroefd en toen zag ik het probleem. In deze slanke hoge kast was in het basgedeelte en dat rijkt tot boven in de kast geen enkele demping aangebracht waardoor staande golven de vervelende bas veroorzaken. ik heb toen een mat pritex dempingswol aangebracht net boven de bas reflexpijp. Daar waar de versteviging van de wanden zit en geloof het of niet...een wereld van verschil. De bas is nu veel strakker en geen gebonk meer. Heb je ook dit probleem en durf je het aan breng dan een opgerolde mat pritex van 50 cm bij 100cm opgerold aan in deze ruimte. Daarna weer alles netjes monteren.Succes.

hvgeffen 01-11-2012 Product paar dagen in bezit

Na jarenlang (15j) plezier gehad te hebben van mijn KEF Q35 luidsprekers, heb ik deze na lang zoeken en luisteren vervangen voor een set JAMO Studio S608.
Ik luister graag klassieke muziek en had eerst zo mijn twijfels of een speaker van JAMO uit de C reeks niet beter bij dit soort muziek zou passen( lees de diverse recensies op internet) kwam ik na dit vergeleken te hebben in de luisterstudio bij Smits te Arnhem voor mij persoonlijk toch uit bij de S608.
De S608 komt heel goed uit de verf voor wat betreft hoge- en midden tonen, klinkt mooi open en zeer helder, ook aan lage tonen geen gebrek, al met al een goede keus voor een ieder die van klassieke muziek houd, uiteraard is dit natuurlijk heel persoonlijk daarom kan ik adviseren om in iedergeval eerst te gaan luisteren (je eigen muziek meenemen is bij Smits geen enkel probleem) voordat je besluit tot aanschaf van luidsprekers over te gaan.

Lees ook eens de review op de site van Hifi.nl: http://www.hifi.nl/recensies/4044/Jamo-S-608-Jamo-S-608.html-

Ook mede gelet op de prijs van €249,00 p/st. is deze luidspreker een absolute aanrader in dit segment, ik zeg doen!!!

Waardering: [gemiddeld 9 van de 10 sterren!]

H.Zuidema 31-01-2012 Product half jaar in bezit

---------Update review, 31-1-2012-----------
Als lezer van de reviews zult u wel denken wat is dat voor een man. Ik ben net op tijd wakker geworden en mijn oren gebruikt waarvoor ze gemaakt zijn. Ik heb ondekt dat de S 608 Jamo speaker het bovenste gedeelte van de Bass niet meeneemt rond de 300 Hz en ook bij zangstemmen gaat de tweeter flubberen/ dubbelslaan dus totaal niet geschikt voor koorzang.Ik heb ze daarom verkocht op marktplaats. Daarvoor in de plaatst heb ik nu B&W Matrix speaker in huis gehaald.Daar wordt je echt stil van wat een verademing.

----------8e review, 13-1-2012----------
Ook in het nieuwe jaar ben ik nog steeds zeer tevreden over de Jamo S 608 het geluid is zeer helder sprankelend en krachtig met mooi gedetailleerd midden gebied. Ook heeft deze speaker meer dan genoeg bas zonder aan de toonregeling te komen of subsonic filter alles staat op neutraal dus zero.

Zeer veel kwaliteit voor erg weinig geld.

---------7e review, 26-12-2011---------
Nogmaals plaats ik een review omtrent de S608 van Jamo. Ik blijf bij mijn persoonlijke stelling dat de Amerikaanse MIT2 kabel voor mijn geluidsruimte en mijn oren de beste kabels zijn. Ik heb vele kabels geprobeert maar er treed veel vervorming en verdoezeling op in het midden/hoog,ook klinkt alles zeer vlak met gewone luidspreker kabels. Dus mijn stelling blijft de MIT2 zijn de beste luidsprekerkabels tot nu toe en ze geven veel meer diepe aan het geluidsbeeld ,plaatsing en een sprankelend en heldere spreiding van het geluid samen met deze zeer goede speakers.
Als dirigent heb ik zeer goede oren en hoor dingen die een ander niet hoort of minder hoort.
Het is niet ieder gegeven en niet iedereen heeft een absoluut gehoor zoals ik.Ik weet dat het soms lastig is maar ik ben er zeer blij mee en daarom bezoek ik ook geen concerten want ik hoor dingen waar ik mij aan erger!! Dus blijf ik thuis naar de S608 luisteren met mijn geselecteerde CD's want ook opnames verschillen ernorm.

---------6e review, 7-12-2011----------
Ik ben nog steeds tevreden over de S608 van Jamo, geen klachten mooi open en helder geluid met veel diepte in de bas speaker.

---------5e review, 8-9-2011-----------
Beste muziek luisteraars, ik heb nu weer andere kabels aangesloten op mijn 608 dus een upgrade namelijk de Terminator mit 2 een Amerikaanse kabel en geweldig wat een geluid alle voorgaande reviews van mij kun je vergeten. Dit is werkelijk spectaculair wat een goede kabel voor deze 608 speaker van Jamo. Ik heb dagelijks live concerten in huis via CD en Tuner. Ze kosten wel wat maar dan heb je ook wat voor de eeuwigheid.

--------4e review, 19-8-2011---------
Beste muziek beluisteraars geweldig deze prachtige speakers.
Ik heb nu een Amerikaanse set Teminator mit 2 ertussen gezet. Wat een geweldige druk en compressie met deze kabel voor 100 euro {op marktplaats}
Mijn voorgaande reviews kunnen jullie allemaal vergeten. Dus willen bedankt Willem voor al jou tips ik ben er nu uit.

Ook heb ik nu een andere versterker namelijk de Fa 930 van Marantz / Philips tijd deze klinkt nog beter als zijn opvolger Fa 931 en dat voor 80,00 hele euro's op marktplaats. Deze kwaliteit wordt niet meer gemaakt tegenwoordig dan kom je uit op een versterker van duizenden's euro's heden ten dage met dezelfde klank kwaliteits.Ik zit nu thuis in een concertzaal met de zelfde druk en copressie als in de de Oosterpoort te Groningen.Zeer gedefinieerd en in balans prachtige klank.

---------3e review, 24-4-2011--------
Het is onbeschrijfelijk zo mooi als het nu klinkt met aan elke aansluiting een coaxkabel op de S608 en de koperen verbindings plaatjes natuurlijk ook weghalen!!! De radio uitzendingen klinken nu als een prachtige CD weergave. Wat ik vergeten ben de 4 coax kabels moet men samenbinden met tie rips om de boel mooi bij elkaar te houden en dus achter de versterker samen knopen min op min en plus op plus.

Het klinkt werkelijk fantastisch zo ruimtelijk een dikke deken is er afgehaald en wat de massa betreft daar doe ik niks mee.

---------2e review, 31-3-2011----------
Subliem Subliem ik ben maar in de pen geklommen om deze review te schrijven omdat het werkelijk een geweldige speaker is voor wel zeer weinig geld. Grandioos elk detail wordt gehoord met mijn versterker legendarische Fa 931 van Philips/ Marantz.

---------1e review, 27-2-2011---------
Nadat ik vele rieviews heb gelezen hebben wij besloten de S608 te kopen bij Foka in Rotterdam. In een woord geweldig wat een klank en dat voor deze prijs.Ik wil nog wel even uitzoeken welke kabels er het beste op passen kwa klank bij mijn versterker.Jamo gefeliciteerd met deze speaker. Ik heb gelezen dat het een ontwerp is van Klipsch en Jamo en dat hoor je werkelijk fantastisch in een woord.

paladin1 23-11-2011 Product jaar of meer in bezit

Mijn Jamo's S608 verkocht en omdat ik Jamo toch nog 'n 2e kans wil geven heb ik de C607 aangeschaft. Wat een verschil, ze zijn 10x beter dan de S608 en ik weet nu ook waar het verschil zit. De 3 middentoon-units (laag-midden, midden-midden en hoog-midden) zorgen voor 'n blikkerige, rommelige en soms chaotische weergave waar dit bij de C607 niet het geval is door de ene middentoon-unit die het gehele gebied bestrijkt. Dit zorgt voor 'n heldere, transparante, rustige en strakke klank. En het stereo-beeld is ook nog 'ns beter dan van de S608. Dit is pas echt genieten.

Paladin1 19-09-2011 Product half jaar in bezit

Ik heb mijn speakers nu 'n half jaar, van alles geprobeerd om het geluid te verbeteren maat het klinkt nog steeds niet wat ik ervan verwacht. Met mijn koptelefoon rechtstreeks op mijn Philips PA930 versterker klinkt de muziek fantastisch, dus ligt het niet aan mijn versterker.

Karel 53 16-08-2011 Product paar weken in bezit

De luidsprekers gekocht bij Eshop.
Goede services.
Ik had al veel goede dingen gehoord over de Jamo S 608
ik heb ze nu twee weken en ben nog steeds verbaasd over het goede geluid.

Ik kan er nog wel meer over vertellen maar als je deze luidsprekers koopt zal je er geen spijt van krijgen.

groet,

Karel

Otto62 29-07-2011 Product paar weken in bezit

Geweldig, wat een verbetering. Wij hebben onze oude criterion boxen na 20 jaar vervangen. Dat hadden we veel eerder moeten doen. Mooi helder hoog en midden, warm en strak laag.
Ik luister het meest klassiek, daar vind ik hem in uitblinken. Onze oude (toen dure) JVC versterker kan zelfs gewoon nog door als ik afga op wat ik nu hoor. De kasten zijn mooi in zwart, lekker smal ook. Ik ken niet veel andere boxen, maar met deze ben ik evenals mijn vrouw en dochter, compleet tevreden.
Het voelt allemaal degelijk aan.

BenDonkelaar 15-05-2011 Product jaar of meer in bezit

Perfecte Luidsprekers voor dit geld, Ok er zijn betere maar daar betaal je dan ook voor. ik heb ze nu ruim 1 jaar en doen niet onder de Infinity type Renaissance 90 die ik er bij heb en veel duurder waren. Zeker geen miskoop. Een goed versterker is wel een pre om er uit te wat hier in zit.

patmar 28-10-2010 Product kwartaal in bezit

hallo, ik heb de S608's inmiddels zo'n 3 maanden in bezit en nog totaal geen spijt. compleet met de center en rear's.
ik heb ze gekocht op basis van recenties, luisteren naar S606's bij een kennis en het uiterlijk. In het verleden (lees: 1998) ooit eens D165's gehad van Jamo en die waren toen ook niet verkeerd.
Ik heb ze aangesloten op een Sony STR-DH700, een 7.1 7x100watt versterker en hierop klinken ze voortreffelijk. Ze staan opgesteld links en rechts van het dressoir met de subwoofer aan de buitenkant.
Met Films en muziek kunnen de boxen goed overweg. Op dit moment heb ik nog de oude sub aangesloten van mijn eerste sony surroundset, een actieve sony met 100watt. morgen komt de Jamo sub300 ter aanvulling binnen, dan kunnen we echt knallen.
Ik heb nog niet het volle vermogen gevraagd van de complete set, dat gaat binnenkort een keer gebeuren, maar hier verwacht ik heel veel van. de Sony versterker is aleens naar de 45 gegaan (op schaal van 73) maar kon geen enkele vervorming horen.

het enige nadeel, dat vind mijn vriendin althans, het glimmende piano-zwarte trekt best wat stof aan.

mark van nes 06-10-2010 Product paar weken in bezit

---------Update review, 6-10-2010----------
Inmiddels heb ik mijn jamo´s zo´n twee weken in huis. Helaas moet in concluderen dat het geluid mij ietswat tegenvalt tov mijn bose 401 die ik voorheen had. Dit hoeft niet perse aan de speakers te liggen maar eerder aan mijn akoestiek in de woonkamer. De lagetoonweergaves zijn niet mooi strak maar deinze als het ware door. Verder zijn de midden en hoge tonen wel mooi en is het stereobeeld enorm. Mijn woonkamer kan ik helaas niet veranderen. Mijn luisterpositie is tegen de achterwand, de luidsprekers staan op zo´n 30cm van hun achterwand en zijwand. Dit zorgt er waarschijnlijk voor dat de lage tonen niet mooi strak zijn.

Als iemand weet hoe ik dit kan oplossen. Waarschijnlijk niet zonder mijn hele woonkamer te veranderen.

---------1e review, 24-9-2010---------
Sinds gisteren een set Jamo´s 608 in mijn huiskamer en ik moet zeggen dat ze geweldig klinken. Ze zijn erg helder, geven over het gehele gebied de tonen goed weer en hebben een behoorlijk lage toon weergave. Voorlopig wacht ik even met een sub aanschaffen. Wel even met de instellingen van de versterker aan de gang geweest omdat ik af en toe de hoogste tonen te veel aanwezig vond. Inmiddels alles goed ingesteld en heel erg happy. Heb de Jamo´s aangesloten op een onkyo tx-sr703. Heb er niet voor gekozen om ze bi wired aan te sluiten. Wellicht doe ik dat in de toekomst nog eens. Maar voor degene die twijfelen over de jamo. Geweldige speakers voor een leuk prijsje.

hubert5 16-08-2010 Product maand in bezit

De grote doos werd afgeleverd en na het weghalen van het witte piepschuim kwamen er 2 schitterend afgewerkte luidsprekers tevoorschijn.Eerst geplaatst met de basspeakers naar de muur gericht.Heel veel laag aanwezig en super bijna tastbare midden en hoge tonen vooral de stemmen loepzuiver.Na enkele uren luisteren besloten om de speakers te verwisselen dus met de basspeakers naar elkaar toe en ik wist niet wat ik toen hoorde,zeer strakke bassen en een super geplaatst stereobeeld, alsof de zanger of zangeres voor je in de kamer staat.Nu na enkele weken luisteren en inspelen gaan ze steeds mooier klinken.Voor de prijs van deze jamo's vind je echt niets beters. Heb jarenlang naar speakers geluisterd die 2 tot zelf 3 keer zo duur waren en echt niet beter klonken..integendeel deze jamo's klinken beter dan mijn oude B&W en Nuberts resp. 800 en 1420 euro per paar.Mijn ervaring is dat duur niet altijd beter of mooier hoeft te zijn.

Jeff82 26-04-2010 Product paar dagen in bezit

Sinds afgelopen vrijdag in huis. Kwam in eerste instantie voor de kleinere broertjes kijken, de S606, die eigenlijk ook helemaal niet slecht klonken (vooral gezien de prijs).

Echter, toen de S608-en werden ingeschakeld werd er zoveel meer definitie weergegeven dat ik om was.

Thuis geinstalleerd met kwaliteitsdraad en het hele weekend zitten genieten. Van Andrea Bocelli to Avatar; het detail is zo ontzettend groot dat het keer op keer genieten is. Vooral het middengebied wordt heel mooi en helder weergegeven door de hoog-midden, midden-midden én laag-midden conus. Echt top!

Voor een ieder die twijfelt tussen de S606 en de S608....gewoon even luisteren en iets meer betalen voor echt luisterplezier. Je zult niet geloven hoeveel mooier de S608's klinken.

HaroldH 02-02-2010 Product paar weken in bezit

Heb ze nu 2 weken in bezit en ben reuze tevreden. Ik had eigenlijk de S606 besteld bij Smits maar de levering zou nog weken gaan duren. Ik kreeg een aanbod (ism de importeur werd gezegd) om een setje S608 voor 398,- Nou, dat kon ik natuurlijk niet afslaan. Ik had geen zin om langer te wachten en voor die paar tientjes meer heb ik dan ook superspeakers. Ik had een nieuwe surroundset maar heb inmiddels de (actieve) subwoofer al verkocht en de floorstands te koop aangeboden.
Duurzaamheid kan ik eigenlijk nog niets over zeggen vandaar de 7.

TommyH 01-12-2009 Product paar dagen in bezit

Fenomenaal,en dat vr 499 per stel! Vergeleken met de s606 een wereld van verschil.Erzit ee n enro m geluidsverschil qua hoge en lage tonen, en voll klank. Heb 3 verschillende Jamos bij de importuer beluisterd, eean was ak gauw besloten. De s608 is zn kleine zusje,deze s608 steekt er ver boven uit. Voor dat kleine prijsverschil is de s608 een aanrader! Prijs en kwaliteitsverhouding is perfect. Heb zelfs de KEFi90 gehoord, tja daar valt niet over te twisten, deze Jamo is duidelijk voller van klank en klinkt vele malen beter. Ps ik werk nie t bi j Jam oof importeur en heb niets met het merk te maken qua werkof iets dergelijks, ik ga voor betaalbare kwaliteit. Koop hem.