Bose Soundbar 500 zwart

Bluetooth
bluetooth
Type/soort
soundbar

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 31 reviews die zijn achtergelaten voor de Bose Soundbar 500 zwart op Kieskeurig.be.

Jack 05-01-2019

mooie vormgeving en uitstraling

Geschreven voor: Bose Soundbar 500 zwart

De handleiding is, wat de meesten al schreven, erg summier en alles moet dus via de app. Ook bij mij ging dat niet vlekkeloos maar met wat geduld toch gelukt. Het resultaat mag er zijn. Ik heb ook de sub erbij gekocht. De bas overheerst absoluut niet wat bij de goedkope soundbars nog wel eens het geval is. Echt een geweldig geluid waarbij de diverse tonen perfect op elkaar zijn afgestemd. Nogmaals: geen overdadige bas aanwezig. Geluid is erg mooi zelfs als het volume erg laag staat.

Pluspunten

• vormgeving
  • geluid
  • bediening vrij eenvoudig

Minpunten

• prijs
  • handleiding

STMM 23-10-2018

Prachtig geluid, mooi design

Geschreven voor: Bose Soundbar 500 zwart

Sinds een paar weken heb ik de soundbar 500 in mijn bezit. Na het installeren van de app en het inpluggen van de kabels gaat de soundbar de instellingen afstemmen op jouw kamer. Dit ging bij mij een paar maal mis. De helpdesk van Bose heeft me perfect en snel geholpen dit probleem op te lossen. Daarna ben ik lekker voor een film gaan zitten. Fantastisch geluid door de hele kamer. Voor de echte bioscoopervaring miste ik de diepe bas. Met de aanschaf van de bassmodule 500 is dit probleem opgelost; wat een fantastische set!
Mijn kamer is getransformeerd in een thuisbioscoop, niet te geloven dat dit geluid uit deze twee relatief kleine producten komt. Daarnaast is de set ook nog een pareltje voor het oog.
Een minpuntje is de summiere handleiding; deze beschrijft alleen hoe de set aan te sluiten op de app en daarna moet je zelf maar uitvinden hoe dingen in te stellen, aan te passen of te gebruiken. Dit had ik zelf graag anders gezien. Met behulp van de klantenservice en de meest gestelde vragen op de website van Bose kom je wel een heel eind met alles juist instellen.
Conclusie: de set voldoet echt aan de Bose-standaard en is fantastisch.

Pluspunten

• Prachtig design
  • Mooi geluid
  • Uit te breiden met een bassmodule
  • Handige app
  • Afstemming op jouw kamer

Minpunten

• Summiere handleiding

kingnacco 15-10-2018

Aanwinst voor in de woonkamer!

Geschreven voor: Bose Soundbar 500 zwart

I.v.m. de verhuizing naar mijn nieuwe woning was ik op zoek naar een nieuw geluidssysteem voor in mijn woonkamer. Dat ik een nu een soundbar wilde was wel duidelijk alleen bleef de vraag over welke? Aangezien ik ook al een Bose bluetooth speaker had en daarover zeer tevreden ben, ben ik me gaan oriënteren op Bose. Sinds een aantal weken ben ik nu in het bezit van de Bose Soundbar 500.
De Soundbar is verpakt in een mooie doos met daarin de Soundbar, een afstandsbediening, de netvoeding adapter, een HDMI kabel een adaptiq koptelefoon en een installatiehandleiding.
Om de installatie te doen heb je de Bose music App nodig die beschikbaar is voor IOS en Android. De installatie is eenvoudig te volgen. In eerste instantie kreeg ik geen weergave van het geluid via de HDMI maar nadat ik de uitgebreide handleiding via de website had gedownload was het meer duidelijk en is het wel gelukt. Ook vind je in de handleiding meer informatie over de functies die de Soundbar heeft. De Bose music App is dus handig om de soundbar te installeren maar wil je meer info hebben over de functies en betekenis van bepaalde lampjes en signalen dan moet je toch echt de uitgebreide handleiding downloaden.
Via de Bose music APP kan je de lage, hoge en middeltonen naar eigen voorkeur instellen. Ook via dezelfde App kan je verbinding maken met je eigen Spotify profiel. Op de afstandsbediening is deze snel te selecteren door op het geluidsymbool te drukken waarnaar Spotify gelijk begint te spelen met de muziek die je de laatste keer hebt gekozen. Het geluid is wat je verwacht van een Bose, mooie en volle klanken.

Pluspunten

• top geluid
  • mooi design
  • compact

Minpunten

• niet goedkoop

Wim 29-01-2019

Bose installatie met basmodule en extra surround-boxen

Geschreven voor: Bose Soundbar 500 zwart

Het product werkt prima. Een prachtig geluid bij films en dergelijke. De Bose-app vind ik iets minder gebruiksvriendelijk. Enkel goed informeren welke toestellen compatibel zijn. Er zijn meerdere Bose-app's die elk werken met bepaalde producten waardoor je niet alles kan koppelen

Pluspunten

• Prachtig geluid
  • Oogt mooi

Minpunten

• Vind de app niet super
  • Geen streaming, enkel via bluetooth YouTube speelt

Greeny 01-01-2019

Werelds geluid en niet "te aanwezig"

Geschreven voor: Bose Soundbar 500 zwart

Op zoek naar een niet zo "aanwezige" soundbar voor de televisie uitgekomen op de Soundbar 500.
Niet te hoog, niet te breed, en geen opdringerige keuzeleds aan de voorzijde (daar zit je dus steeds tegenaan te kijken).
Wel de bijbehorende subwoofer aangeschaft voor het broodnodige laag wat de sounbar los nauwelijks heeft.
Volg de instructies middels de Bose app ( zowel voor IOS als Android) en binnen een kwartier is het genieten.

Pluspunten

• Afmetingen , design
  • Geluidweergave, klankkleur
  • Bedieningsgemak
  • Bose App voor de persoonlijke instellingen

Minpunten

• min. 80cm onder de tv anders voor de tv plaatsen
  • Nog niet kunnen vinden

Sss 18-10-2018

Bij mij werkt hij niet op de tv

Geschreven voor: Bose Soundbar 500 zwart

Ik had er hoge verwachtingen bij. Bij het openmaken van de doos waren de hoge verwachtingen ook terecht!!. Wat een uitstraling strak en mooi. Mat zwart en zeker juiste formaat. Niet overheersend.het installeren ging bij de soundbar snel. Hij deed alles vanzelf. Ik heb de bose musici app gedownload en de soundbar gekoppeld. Dit ging heel eenvoudig. Eigen muziek zenders top! Jammer genoeg kan je Spotify niet zo luisteren. Je moet Premium hebben om deze te kunnen afspelen via je zondag. Voor de tv moet je ook de app downloaden van bose. Mij lukte dit niet omdat dit via play store moet (google). Baalde ik wel van !! Muziek wat eruit komt is wel heel goed!!! Je kan ook een soort van koptelefoontje gebruiken voor de juiste tonen te beluisteren, ook deze deed het niet(( moest contact opnemen met bose)... dus hierin zit wel wat verbeterpunten... verder mooie systeem als hij werkt na behoren ( de app in combinatie op je tv en de koptelefoon)

Pluspunten

• Uitstraling
  • Muziek zenders
  • Aansluiten/ het zelf instellen van het systeem

Minpunten

• App downloaden op je tv
  • Koptelefoon voor de juiste tonen werkt niet
  • Spotify

Randy Monhemius 17-10-2018

Enorm mooi geluid.

Geschreven voor: Bose Soundbar 500 zwart

Ik heb deze Soundbar nu een aantal weken in huis. Het moment van binnenkomen en aansluiten duurde nog geen 10 min. Als je de app hebt gedownload loop je er zo door heen. Samen met de Bass module geeft dit apparaat een geweldig geluid alsof het lijkt dat je in een bioscoop zit. Het design is schitterend en zeker niet te groot ( waar ik niet van hou).
Ik kan dit product dan ook een ieder aanraden als je een mooie set in huis wilt nemen waarvan het geluid zeer optimaal is. Of je nu een film kijkt of een muziekje afspeelt via Spotify die zo verbonden is met het netwerk. Het is allemaal zo in te stellen!!!!

Ik zou niet meer zonder dit apparaat kunnen. Misschien neem ik zelfs de kleine speakers er bij om het helemaal compleet te maken!!!

• Geluid
  • Aansluiting

HenkB 10-10-2018

Super mooie compacte krachtige soundbar

Geschreven voor: Bose Soundbar 500 zwart

Ik had nooit gedacht dat uit zo'n kleine slanke soundbar een mooi geluid kon komen, maar het tegendeel is waar. Fantastisch deze manier van tv kijken en muziek luisteren. Deze soundbar icm een subwoofer maken muziek luisteren nog leuker. Na makkelijk kalibreren met de adaptIQ komt het geluid overal in de woonkamer. Wel even wat problemen gehad met aansluiten op de wifi maar dit snel kunnen oplossen. De app om dit alles besturen is super fijn, van presets naar spotify, het gaat allemaal super. Enige minpunt is dat de oude soundtouch apparaten niet verbonden kunnen worden met deze soundbar.

Pluspunten

• Slank design
  • zeeg goed geluid

Minpunten

• geen connectiviteit met soundtouch

Wim 27-05-2019

Klein formaat, super geluid.

Geschreven voor: Bose Soundbar 500 zwart

Een aantal maanden gelden deze bose 500 soundbar gekocht. Verbluffend mooi geluid zowel bij hoog als laag, ook geen vervorming! Na een paar weken toch gezwicht voor de kleine bijbehorende basmudule. Bizar wat een diepgang!! Die moet je behoorlijk dichtknijpen anders voel je de bassen in de buik😅😃. Ik was voor de aanschaf van de soundbar verwend met grote staande boxen. Dat is voor een soundbar natuurlijk niet haalbaar. Tot dat ik gisteren besloten de heb bijpassende surroundspeakers erbij aan te schaffen. Deze zorgen voor een nog beter verspreiding van muziek in de woonkamer. Niet alleen bij films dus, maar ook echt bij alle muziek is de huiskamer evenwichtig gevuld!! Echt een groot verschil. Voor het beste resultaat wel alles weer even callibreren met de adaptiq op je hoofd. Met de app is de volume van de bassmodule en de surround speakers goed bij te stellen naar eigen smaak. Eerlijk is eerlijk alles bij elkaar is het natuurlijk behoorlijk kostbaar. Maar voor iets wat je echt UREN per dag gebruikt, is daar ook wel weer overheen te komen. Binnenkort is ook Google Assistant beschikbaar. Ben benieuwd wat we daar weer mee kunnen😃

Pluspunten

• Klein
  • Mooi geluid

Minpunten

• Duur
  • Inregelen kost wel wat tijd.
  • Ontvangers van surroundsp. zijn groot

Anita 21-01-2019

Mooi handig perfect

Mooie vormgeving
Goede kwaliteit geluid
Makkelijke installatie
Simpele app voor instellingen
Goede aanvullingen

Pluspunten

• Goed geluid
  • Goede prijs

Minpunten

• Kleine afstandsbediening

Karel69 09-11-2018

Zeer goed geluid en mooi vormgegeven

Geschreven voor: Bose Soundbar 500 zwart

Relatief klein formaat soundbar en sub, maar wat een mooi en warm geluid! Was echt verbaasd over het volume, warmte en diepgang. Wel ietwat verbaasd dat de soundbar wordt verkocht zonder sub. Geluid van de soundbar is heel goed, maar met de sub echt fenomenaal. Ander minpuntje is dat het samen wel een stevig prijskaartje heeft. Verder echt meer dan tevreden. Installeren is eenvoudig en snel gedaan. De app werkt goed en snel. En doordat de sub draadloos is ook weer een kabel minder! En ook niet onbelangrijk is dat de set er gewoon heel strak uitziet! Wat mij betreft een aanrader!

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Warm geluid
  • Eenvoudige installatie
  • Gebruiksvriendelijke app
  • Draadloze sub voor nog warmer geluid

Minpunten

• Stevig prijskaartje
  • Standaard geleverd zonder sub

ruud 01-10-2019

na 3 weken defect

Geschreven voor: Bose Soundbar 500 zwart

gekocht naar aanleiding van de goede recensies . Installeren ging niet makkelijk. Eenmaal geïnstalleerd was het geluid super via de tv, wifi en bluetooth werkte alles naar behoren. In combinatie met de basspeaker was geluid super. Na 3 weken echter geen geluid meer via de televisie (hdmi-arc). Op andere tv's aan gesloten zonder resultaat. Teruggebracht naar BCC die het apparaat ter reparatie naar Bose stuurde. Nu, 4 weken later , heb ik het nog steeds niet retour. Het zou bij navraag nog wel een week kunnen duren. voor een dergelijk apparaat en gerenommeerd merk valt mij dit enorm tegen.

Pluspunten

• goed geluid

Minpunten

• installatie moeizaam

C. Kem 22-07-2019

Bose 500 op 21-7-2019 gekocht

Geschreven voor: Bose Soundbar 500 zwart

Afgelopen zondag deze mooie soundbar gekocht. Er komt, zelfs zonder subwoofer, een grandioos geluid uit. Het is typisch Bose kwaliteit.
Ik las in andere reviews hieronder dat installeren soms wat lastig was. Ik heb daar totaal niets ban gemerkt. Persoonlijk ervoer ik het als handig dat je de Bose music app stapsgewijs volgt. Bij het updaten van de speaker bleef deze even hangen, maar verder was de installatie een fluitje van een cent.
Ook het formaat is mooi; 80cm breed bij een tv van 108cm. Niet te opvallend en groots (moet je van houden).
Mocht je een goede en betaalbare soundbar zoeken, denk dan zeker aan deze!

Martin 18-06-2019

Mooi design

Geschreven voor: Bose Soundbar 500 zwart

Geweldige soundbar, wat een sound! Makkelijk te installeren en in gebruik. Een verrijking in televisiekijken.

Pluspunten

• Disign
  • Erg mooi geluid

Jur 23-03-2019

Bose 500 mooie vormgeving en uitstekend geluid

Geschreven voor: Bose Soundbar 500 zwart

Bose 500 soundbar in combinatie met de basmodule is een prima draadloos systeem, eenvoudig te installeren via de Bose App, voldoet uitstekend in onze woonkamer van ruim 75mtr2. In eerste instantie alleen de soundbar gekocht maar iets later besloten toch ook de basmodule aan te schaffen wat direct een voller geluid betekende, Top !

Pluspunten

• Geluid
  • Slank, mooie vormgeving

Minpunten

• Duur

René 11 04-12-2018

Mooi geluid lastige wifi

Geschreven voor: Bose Soundbar 500 zwart

Vorige week gekocht. Bleef maar stoeien met de wifi. Bose gebeld. Meer dan een uur geprobeerd aan te sluiten. Kreeg advies terug naar de winkel. Daar deed men het voor prima. Thuis weer niet gelukt. Uiteindelijk lukte het met de Apple App. iPhone dus. Heb het idee dat de Android versie niet goed is. In elk geval moet de instructie veel beter. Nu na vijf dagen ben ik tevreden.

Endelbeek 24-10-2018

Belevenis

Geschreven voor: Bose Soundbar 500 zwart

Sinds een paar weken in het bezig van de soundbar 500.

Na wat opstart problemen qua installatie werkt de soundbar prima.
Een fantastisch geluid welke goed is afgesteld in de woonkamer

Het kijken naar films/series is veel intenser geworden met deze soundbar. Echter zonder bassmodule is belevenis wel wat minder.

Via de app muziek en radio streamen werkt prima. Het instellen van 6 keuzekanalen op de afstandsbediening is goed te doen. Hierdoor heb je niet telkens een tablet of telefoon nodig om radio te streamen.
De app heeft nog wat kinderziektes, zoals de spraakmodus. Ik ga ervan uit dat bose dit gaat oplossen.

Een prima product welke ik zeker kan aanbevelen aan de film/muziek liefhebber

Pluspunten

• geluid
  • installatie

Minpunten

• app

RonaldS 22-10-2018

Geweldige TV aanvulling. Aanrader!

Geschreven voor: Bose Soundbar 500 zwart

Ik heb deze soundbar nu 4 weken in huis maar ga nooit meer zonder soundbar tv kijken
Dit maakt je tv compleet, beleef de sport levendiger, stap in de formule 1, game volgas, de film komt tot leven.
Tv kijken word een beleving.

Installeer de Bose app op je telefoon en koppel de tv met de soundbar.
Stream muziek vanaf je telefoon met één beweging.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Geluidskwaliteit
  • Uitstraling

JRDB1987 22-10-2018

Niet goedkoop, maar het geld waard

Geschreven voor: Bose Soundbar 500 zwart

Je waant je in een cinema met deze soundbar. Ik heb 'm getest (4 weken lang) en stuur 'm met pijn in mijn hart terug. Het is een hoop geld, maar de kwaliteit van geluid is zó goed. Ik woon in een klein appartement en heb het volume tot maximaal 30% gebruikt in verband met de buren. Design is prachtig, strakke vorm en staat prachtig op mijn tv meubel. Installatie van het product is even puzzelen maar zodra alles eenmaal staat, is het genieten. Ik gebruik 'm voor TV, Netflix en muziek. Enige vervelende is dat het manueel schakelen is, zodra ik de TV aanzet springt mijn scherm op het Bose kanaal. Al met al heel erg blij met deze soundbar, zou hem graag nog langer laten staan.

Pluspunten

• design
  • kwaliteit

Minpunten

• prijs
  • installatie

Sandman 21-10-2018

Fantastisch design, mooi Bose geluid

Geschreven voor: Bose Soundbar 500 zwart

In het verleden heb ik meerdere Bose producten getest en nu de soundbar 500 samen met de subwoofer. Het kalibreren van het product op jou huiskamer resulteert in een geweldig evenwichtig geluid, vol door de hele kamer. Het is wel zo dat het geluid echt uit de soundbar komt, en niet echt een surround geluid. Hiervoor denk ik dat je de surround speakers nog moet hebben. Design is heel strak, laag en past daardoor goed onder je TV. Connectie via de app werkt super snel, via de wifi

Pluspunten

• Design, slank
  • Wifi aansluiting
  • Vol geluid in combinatie met subwoofer