Sony Xperia 5 128 GB / grijs / (dualsim)

Best Reviewed mrt 2020 Sony Xperia 5 128 GB / grijs / (dualsim)
Best Reviewed - maart 2020
Display
6.1 inch scherm
Opslag
128 GB opslag
Besturingssysteem
Android 9.0

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 122 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia 5 128 GB / grijs / (dualsim) op Kieskeurig.be.

8,9

Ahmed 06-03-2020

Geweldige TELEFOON

Geschreven voor: Sony Xperia 5 128 GB / zwart / (dualsim)

WAT een telefoon zeg ! geweldige interface en ongelofelijk beeld en camera, de foto's zijn niet te vergelijken met andere toestellen (haar scherp). beter dan mijn iPhone X !

Pluspunten

• Camera
  • Interface

Minpunten

• had ik maar eerder gekocht :(

J1034 21-02-2020

Goede camera, beste geluidskwaliteit en een mooi design

Geschreven voor: Sony Xperia 5 128 GB / zwart / (dualsim)

De Sony Xperia 5 is voor mij de beste smartphone in zijn klasse. Stabiel, snel en een uitstekende geluidskwaliteit. De Sony werkt sneller dan de concurrerende Samsung modellen en past ook nog eens goed in elke zak dankzij het unieke design.

Foto's zien er natuurlijk uit, dus zonder teveel post-processing, iets wat je wel ziet bij de concurrentie. Daarbij is de microfoon erg duidelijk, dus goed geschikt voor het opnemen van filmpjes.

Het OLED scherm oogt natuurlijk en scherp, en komt inclusief HDR zodat Netflix series er op hun best uitzien. Dit in combinatie met het geluid bij het gebruik van goede oordopjes of een koptelefoon zorgt voor een positieve ervaring.

Pluspunten

• Scherm
  • Geluidskwaliteit
  • Kwaliteit camera
  • Microfoon
  • Uniek design

GJ 20-02-2020

Groot scherm heerlijk lezen én tv kijken

Geschreven voor: Sony Xperia 5 128 GB / zwart / (dualsim)

Groot hoog scherm wat erg handig is om websites te lezen, houd de Xperia 5 dwars én je hebt breedbeeld tv. Voldoende geheugen wat ook uitbreidbaar is. Zeker aan te raden én momenteel geweldige €100,- cashback actie

Pluspunten

• Groot scherm
  • Geheugen intern
  • Geheugen uitbreidbaar

Minpunten

• Klepje simkaart/SD in moet is véél te breekbaar

Bart Broos 12-02-2020

Uniek toestel van hoge kwaliteit!

Geschreven voor: Sony Xperia 5 128 GB / zwart / (dualsim)

Sony heeft al jarenlang de nieuwste technieken m.b.t. mobiele telefoons. Ik ben erg tevreden met de afmetingen van dit toestel. Hij ligt fijn in de hand en je kunt goed bij alle toetsen. Verder werkt de camera erg goed en ook de vingerafdruk scanner werkt veel praktischer dan bij de concurrent (achterkant vh toestel).

Pluspunten

• toestel afmetingen
  • vingerafdruk scanner

Minpunten

• weinig verkooppunten
  • Niet goedkoop

Aalberts JJ 03-04-2020

Super mooi afgewerkt toestel

Geschreven voor: Sony Xperia 5 128 GB / zwart / (dualsim)

Wow wow wow, ik wilde eens voor wat anders proberen dan een Sony, maar na veel wikken en wegen toch weer mijn favoriete merk gekocht. Je weet gewoon wat je koopt en dat het altijd naar behoren functioneert. Lekker kale Android. En gelukkig is dit toestel niet meer zo vierkant. M'n 1e met Amoled, high-end, snapdragon 855, etc. En nu met cashback actie. Echt een hele goede koop!!!

Omar 02-04-2020

Top toestel. Mooi beeld, snel!

Geschreven voor: Sony Xperia 5 128 GB / zwart / (dualsim)

Ik koos voor dit toestel omdat ik opzoek was naar een toestel met goed beeld, een goede camera, een zakelijk uiterlijk en veel een groot geheugen.
Ik kan alleen maar zeggen dat de Xperia 5 daar precies aan voldoet.

Pluspunten

• Snel
  • Lange batterij duur

Minpunten

• Nvt

Sony Love 01-04-2020

Degelijke Sony, met Sony Love

Geschreven voor: Sony Xperia 5 128 GB / zwart / (dualsim)

Een mooi en degelijk toestel.
Sony eigen design en vormgeving.
Lekker vlot en ligt lekker in de hand.
Super mooi groot scherm met mooie kleuren en contrast, mooi stereo (of eigenlijk 360 graden) geluid wat echt om je heen vormt door de Dolby Atmos.
Super camera ('s) met Sony's alfa camera techniek.
Degelijke accuduur met een niet extreme accu.
Al met al een echte Sony, met Sony Love.

Leonie 31-03-2020

Fijne telefoon

Geschreven voor: Sony Xperia 5 128 GB / zwart / (dualsim)

Dit is mijn 3e Sony telefoon en nog steeds blij met de kwaliteit. Voor mij persoonlijk is het scherm iets te groot waardoor je het wat moeilijker met 1 hand kan bedienen maar dat went snel. Verder reageert hij goed, goed geheugen en mooie foto's.

Pluspunten

• Duidelijk scherm
  • Mooie foto's
  • Kwaliteit

Minpunten

• Formaat

Omar 30-03-2020

Top toestel. Mooi beeld, snel!

Geschreven voor: Sony Xperia 5 128 GB / zwart / (dualsim)

Ik kan alleen maar zeggen dat de Xperia 5 daar precies aan voldoet.

Pluspunten

• Snel
  • Lange batterij duur

Minpunten

• Nvt

A Garcia 30-03-2020

Good so far

Geschreven voor: Sony Xperia 5 128 GB / zwart / (dualsim)

The Xperia 5 is the 4th Xperia I've owned, having previously had the M4 Aqua, and two different devices of Xperia X, it was an easy choice moving on to the Xperia 5, as I'm comfortable with the design and usability of Xperia phones.
I've only had the 5 for a few days, but everything is running smoothly, and the camera and overall power is definitely and upgrade from the Xperia X. Would recommend, specially if you like Xperia phones.

• Screen quality
  • Weight

Minpunten

• No headphone jack
  • length

Lhasa 30-03-2020

Goed formaat

Geschreven voor: Sony Xperia 5 128 GB / zwart / (dualsim)

Sony is een zeer goede telefoon merk en dus heb ik dit merk gekozen als mijn nieuwe telefoon. De Sony xperia 5 heeft een goed schermformaat, je kunt het goed vasthouden en het is erg praktisch mee te nemen aangezien het niet te groot is. De accu en de manier hoe het werkt is ook goed

Pluspunten

• Goed formaat
  • Werkt soepel
  • Goede camera

Minpunten

• De accu gaat niet 24 uur mee

S.B. Pruiksma 29-03-2020

Top toestel met goede prijs / kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Sony Xperia 5 128 GB / zwart / (dualsim)

De keuze was voor mijn eigenlijk niet zo moeilijk om ook voor de Xperia 5 te gaan. Mijn man had deze namelijk ook al. Dit toestel heeft alles wat ik nodig heb. Ten eerste goed geluid en ten tweede goede camera's. Daarbij moet ik nog vermelden dat het scherm echt subliem is. Super helder en scherp. Dan vergeet ik nog te vermelden hoe mooi deze camera kan filmen. Het formaat is even wennen, maar het is ideaal om video's en filmpjes te bekijken. Ook kan ik mijn bedrade earphones nog gebruiken d.m.v. het meegeleverde adapterkabeltje. Kortom, ik ben super tevreden.

H 26-03-2020

Super heldere telefoon in goed hanteerbaar formaat

Geschreven voor: Sony Xperia 5 128 GB / zwart / (dualsim)

Werkt zoals verwacht, super telefoon zoals je gewend bent van Sony. Veel foto opties. Prijs vele malen beter dan bij andere merken. Waar voor je geld

Pluspunten

• Helderheid
  • Batterij gaat 2 dgn mee
  • Voor wat er op zit en mee kan nog redelijk klein

Roy Hebers 26-03-2020

Geniale smartphone in een geweldig formaat!

Geschreven voor: Sony Xperia 5 128 GB / zwart / (dualsim)

De Xperia 5 is mijn 4e Sony toestel achterelkaar en ik ben weer verbaasd over de kwaliteit, vernieuwingen en opties! Complimenten! Deze toestel houdt enorm lekker vast waarbij ik met mijn duim alles kan bedienen op het fantastische heldere scherm! De 3 camera's aan de achterkant is werkelijk een geweldige toevoeging!! Dit maakt de smartphone voor mij onmisbaar... Onderweg of gewoon thuis (2 ondeugende katten) zie ik 9 van de 10 x onverwachts een mooi foto moment die de oudere smartphones het net niet goed genoeg maken of dat het moment zelf alweer voorbij is voordat de spiegelreflexcamera is opgestart, dit is met de Xperia5 verleden tijd! Snelheid & kwaliteit van de camera is uitstekend! De Apps en service van Sony zijn absoluut een meerwaarde! Ik blijf in de toekomst zeker Sony Fan.

Pluspunten

• Camera's
  • Model

mdsmulders 25-03-2020

Fijne telefoon, weinig vernieuwing

Geschreven voor: Sony Xperia 5 128 GB / zwart / (dualsim)

Mijn laatste 3 telefoons waren Sony's en heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad. Deze telefoon is eigenlijk ongeveer hetzelfde als mijn vorige (Xperia XZ1) qua gebruik en mogelijkheden. Wat wel fijner is geworden is de schermvorm, deze is langgerektes en daardoor vind ik makkelijker bestuurbaar. Verder is het dus gewoon weer een goeie telefoon. Enige minpunten zijn de batterijduur, deze is voor een net nieuwe telefoon wat kort. Verder is de vingerafdrukscanner een andere knop als de aan/uit knop. Hier wen je op de langere termijn vaker, maar vond het fijner toen het 1 knop was (zoals bij de XZ1)

Pluspunten

• Fijne schermvorm
  • Goede Camera
  • Snel
  • Handig in gebruik

Minpunten

• Vingerafdrukscanner
  • Batterijduur
  • Weinig verschil met oudere Sony's

Perry 24-03-2020

Fantastisch scherm en Camera

Geschreven voor: Sony Xperia 5 128 GB / zwart / (dualsim)

Fantastisch telefoon met een schitterende HD scherm en geweldig camera met slow motion en 4k filmen echt een aanrader ❤️💯💯💯

Randy 22-03-2020

wisselend positief

Geschreven voor: Sony Xperia 5 128 GB / zwart / (dualsim)

Ben een paar jaar geleden al overgestapt op Sony mobiele telefoons, omdat je voelt dat het kwaliteit is. (Het voelt niet als die plastic troep van Samsung.) Verder vind ik het prettig dat er niet zoveel extra en verplichte apps op staan. Net als m'n vorige Sony Xperia is het beeld gewoon supergoed en ook het geluid is top. In de winkel zat er zo'n beveiligingsding aan de telefoon vast waardoor ik het niet goed in m'n hand kon houden en de medewerker mocht de beveiliging er niet af halen. Na aankoop en openen van de doos zou het niet meer geruild kunnen worden, maar ik heb de telefoon toch gekocht want het is een Sony Xperia en mijn ervaringen met vorige Sony Xperia telefoons zijn alleen maar positief. Het scherm is wel lekker groot dus dat is prettig voor het kijken van bijvoorbeeld series. Voor verder normaal gebruik van de telefoon vind ik het scherm eigenlijk irritant groot. Dit scherm is duidelijk niet gemaakt om met 1 hand bediend te worden; dit realiseerde ik me niet genoeg in de winkel omdat ik het niet goed vast kon houden. De telefoon heeft wel een stand voor gebruik in 1 hand: het verkleint het scherm waardoor het makkelijker met 1 hand te bedienen is. Maar ja. Je betaalt voor het volledige scherm; waarom zou je 25% van het scherm uitschakelen als je je telefoon wil gebruiken? Verder heeft het een zijsensor waarbij je een snelmenu kunt openen. Ik ben niet snel chagrijnig te krijgen, maar die zijsensor werkt voor geen meter (ondanks alle tutoriallessen). Als ik het wil oproepen, verschijnt het niet. Als ik het niet wil, verschijnt het opeens in beeld. Ik heb die functie maar uitgeschakeld. Voor de rest is het gewoon een prima telefoon: bellen, gebeld worden, appen, internet, etc. Prima en het toestel reageert ook snel.

Pluspunten

• kwaliteitsmateriaal
  • uitstekend beeld
  • fantastisch geluid
  • scherpe camera

Minpunten

• scherm te groot voor gebruik met 1 hand
  • zijsensor werkt voor geen meter

Kenan 22-03-2020

Groot scherm en mooi design

Geschreven voor: Sony Xperia 5 128 GB / zwart / (dualsim)

Sony Xperia vertrouwen kwaliteit merk. Mooi foto's kunnen maken, goed geluid en degelijke kwaliteit telefoon.

Pluspunten

• Degelijke kwaliteit telefoon
  • Telefoon voor elke nivt

Trientje 22-03-2020

Makkelijk te bedienen.

Geschreven voor: Sony Xperia 5 128 GB / zwart / (dualsim)

Het scherm is groter als ik had verwacht toch blijft het toestel makkelijk bedienbaar met 1 hand net zoals de compact versies van Sony.
De grote opslagruimte vind ik erg fijn en ook de optie van een dualsim is is erg handig.
Het beeld en geluid zijn uitstekend en de kwaliteit van de camera verbaasd me zo scherp en duidelijk. Goeie mooie en sterke telefoon met vele opties.

Pluspunten

• Makkelijk bedienbaar
  • Ruimte voor 2e sim-kaart of sd-kaart

Wesley 21-03-2020

Prachtig oled scherm, super camera, snel, goede accu

Geschreven voor: Sony Xperia 5 128 GB / zwart / (dualsim)

Weer een Sony zoals ik gewend ben, vol met redenen, waardoor ik ze al jaren trouw ben.

Prachtig scherm, scherp, goede kleurweergave, door oled ook prachtige zwartwaarden.

Camera zoals gebruikelijk weer super goed, realistisch beeld, stelt snel scherp en maakt snel fotos, goede kleurweergave.

Processor en ram zorgen dat alles snel werkt zonder haperingen. Ook ruim in zijn opslag ,waardoor ik het SD kaartje dit x eigenlijk niet eens gebruik.

Kale android android qua software, snel en zonder onzin, heerlijk, vind dat toch net iets fijner dan bij mijn Samsung tablet.

21:9 is nog wel even wennen, kon voorheen overal makkelijker bij met 1 hand (XZ premium), maar ook daarvoor zitten trucjes in de software, wat dan wel weer slim is. Met 2 tikjes tegen de zijkant van het toestel of een sleepbeweging langs de zijkant van het scherm kun je 1 hand modus of de splitscreen functie (2 apps verdeeld over de helft van het scherm) activeren.

Verder ook zoals gewend van Sony een goede accuduur, 2 dagen houdt hij het tot nu toe vol op 1 laadbeurt en ben er toch aardig mee aan het spelen en instellen, aangezien ik hem net zo vaak n klein weekje heb.

Verder ziet het toestel er ook erg fraai uit, zelf geen fan van de Notch, heeft deze gelukkig niet, gewoon een subtiele zwarte balk aan de bovenkant van misschien 2-3mm. Het toestel bestaat uit een mix van metaal en glas, waardoor het erg degelijk en chique overkomt.

Pluspunten

• Oled scherm
  • Camera
  • Prestaties
  • Accu

Minpunten

• 21:9 is even wennen