Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 46 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Shaver S9000 Prestige SP9820/12 Nat en droog elektrisch scheerapparaat, 9000-serie op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Zeitoun 23-11-2018

Gladgeschoren

Zowel nat als droog goed, glad scheerresultaat. Een aanrader qua prijs/kwaliteit. Zelfs de moeilijk bereikbare plaatsen zijn goed. En bovenal heen scheer uitslag.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Gladgeschoren

Waas.land 23-11-2018

Een ultiem scheerresultaat

IK heb al enige ervaring met de scheertoestellen van Philips. Doch voldeden ze niet steeds aan mijn verwachting. Ik besloot de ultieme test uit te voeren met een baard van een 5-tal dagen oud. Tot mijn verbazing scheerde het toestel mijn huid vlot terug glad. Ik heb zelfs geen last van enige irritatie na het scheren. Ook de kleine fijne haartjes (waarbij de vorige series scheertoestellen een steek lieten vallen) bedwong hij rimpeloos! Het scheertoestel zelf heeft een mooi strak design en werkt quasi geruisloos. De batterij is snel opgeladen en gaat verbazend lang mee (ongeveer een 10-tal dagen). Door middel van de + en - knop kan je de snelheid van het scheren kiezen. Je ziet door middel van een led-scherm hoeveel procent het scheertoestel nog is opgeladen. Het schoonmaken van de kop gaat erg vlot. De koppen zelf kan je afspoelen. Het scheertoestel kan je opbergen in een handige etui. Bij het toestel zit ook een extra scheerkop om evt. je baard bij te trimmen Het toestel heeft mijn verwachting overtroffen! Een absolute aanrader voor iedereen die zoekt naar een perfect scheerresultaat.

Pluspunten

• Accuduur
  • Scheerresultaat

Minpunten

• Prijs

Luk 21-11-2018

Degelijk toestel met goeie batterij

De batterij van het toestel gaat zeer lang mee.
Het toestel scheert ook goed. Wel schrikkelde ik een dag om te weten of hij een schrikkeldag ook goed zou verwerken bij het scheren zelf en dit blijkt het geval. Ook onder de douche werkt het toestel vlot zonder enig probleem! Het aantal accessoires is wel beperkt; enkel een trimmertje voor bakkenbaarden (of verwijderen baard). Het toestel is wel prijzig, maar voelt zeer robuust aan en het doet dan ook vermoeden dat dit lang zal kunnen meegaan.

Pluspunten

• Batterij
  • Robuust
  • Scheergemak
  • Nat scheren mogelijk

Minpunten

• prijs

J V H 20-11-2018
Van eerste keer glad! Lang geleden dat het zo was, vrouwtje blij :-)
Makkelijk in gebruik, batterij gaat lang mee, stil. Mooi toestel in inox look.
Nadeel is het reinigen, kop met snijmessen moet losgemaakt worden van ander deel scheerkop, is moeilijk te ledigen boven vuilbak zonder een deel er in te laten vallen.

Pluspunten

• Mooie inox afwerking
  • Glad resultaat
  • Gaat lang mee

Minpunten

• Moeilijker te reinigen

wielerfanaat 20-11-2018

super scheerapparaat

Bij het uitpakken van het toestel werd al meteen duidelijk dat het hier om een luxe scheerapparaat gaat, een mooie verpakking , en het scheerapparaat zelf ziet er ook erg high class uit, aluminium knap afgewerkt.
Erg handig is het percentage batterij dat er nog rest in het apparaat, zo kom je nooit voor verassingen te staan. De eerste scheerervaring met dit apparaat heeft me aangenaam verrast in de zin dat dit scheerapparaat veel efficiënter en sneller scheert dan mijn vorige scheerapparaat van Philips ( 7-tal jaar oud) de kop beweegt over elke contour van je huid en scheert ook met gemak haartjes af die al een week te zien zijn. De scheerkop voelt wel iets ruwer aan dan mijn vorige toestel. Verder is het een erg stille machine , wat het ook aangenaam maakt zonder al te veel herrie.
Na ongeveer een uurtje is de batterij opgeladen en gaat gemiddeld een 8-tal scheerbeurten mee met een volle batterij.
Het reinigen verloopt ook erg handig aangezien het toestel volledig waterdicht is en de scheerkop eenvoudig onder de kraan kan proper gemaakt worden.

Pluspunten

• gemakkelijk in onderhoud
  • stil
  • uniek design
  • lange batterijduur
  • indicatie batterij in percent

Minpunten

• prijs

SB 20-11-2018

Degelijk toestel, goede scheerresultaten

Gebruik het toestel nu al even en het is duidelijk beter dan mijn vorige. Het is zeer stil, laad snel op en handig mee te nemen in de meegeleverde opbergetui. De ligging in de hand is ook zeer ergonomisch. Wat ook praktisch is is dat de scheerkop er volledig af kan om te reinigen. Het belangrijkste is uiteraard dat hij beter scheert en dat is zeker het geval, ik moet minder over mijn baard gaan voor hij weg is en hij heeft ook alle haartjes mee, waar er voordien soms nog bleven staan na het scheren. Ook met scheerschuim werkt hij goed. Zeer tevreden met het toestel!

Pluspunten

• snel opgeladen
  • goed scheerresultaat

Tim 20-11-2018

Top-apparaat

Dit scheerapparaat is een klasse hoger dan al mijn voorgaande toestellen. Aangezien ik me dagelijks scheer, is een snel en glad resultaat een absolute vereiste. En daar slaagt deze Philips SP9820/12 perfect in.

De mesjes voelen heel aangenaam en ik heb absoluut geen last van rode huid of irritaties. Het toestel ligt goed in de hand en laat zich heel makkelijk bedienen. Absoluut zeer tevreden! De batterij is snel opgeladen en je kan ongeveer 3 weken verder (bij dagelijks scheren).

Alles zit netjes ingepakt in een mooi etui waardoor je geen schrik moet hebben om hem te beschadigen als je hem meepakt op reis.

Pluspunten

• Glad resultaat
  • Snel
  • Batterij

Minpunten

• Groot

Aric 19-11-2018

Nog eens handleiding lezen + ervaring.

Scheren en trimmen lijkt het apparaat goed en vlot te doen. Het was me wel even zoek om de scheerkop te reinigen. Bij het behandelen van de elementen krijg ik een fragiele indruk. Ik zal best nog eens de handleiding lezen.
Na enkele weken ben ik al gewoon aan het reinigen van de scheerkop. Alle elementen zijn blijkbaar nog OK. Het gevoel van fragiliteit heb ik niet meer. Dit was ook maar bij eerste gebruik. Een nieuw toestel is altijd even wennen. Verder stel ik vast dat de batterij het voor mij zeker meerdere scheerbeurten (+7) uit houd. Het betreft een toestel zonder oplaadpad. Opladen lijkt te verlopen zoals in de handleiding staat vermeld. Bij het scheren is dit het stilste toestel dat ik tot nu toe gebruikte. Waarschijnlijk door die flexibiliteit van die scheerkoppen, geloof ik ook dat dit mij het beste scheerresultaat bezorgd. Nat scheren met scheerapparaat is nieuw voor mij. Toestel is zeker een aanrader voor iemand die iets bijzonder zoekt. De scheermachine met scheerkop past net in het etui (zie foto). Ik vond het verrijkend om dit toptoestel te mogen gebruiken maar momenteel, door mijn persoonlijke situatie, zou ik eerder een goedkoper oplossing overwegen.

Pluspunten

• geluidsniveau
  • autonomie
  • contourscheerkop
  • reinigen met water
  • droog en nat scheren

Minpunten

• prijs
  • clicksystemen

stevenna 19-11-2018

Prima toestel

Toestel ligt heel vlot in de hand en heeft een miniem gewicht. Resultaat is prima, vooral bij nat scheren. Autonomie van batterij is goed.

Spoker 19-11-2018
Het eerste wat me opvalt bij het openen van de doos is de luxe uitstraling. Dit is zonder meer een premium apparaat. Bij het unboxen valt de grootte me op. Dit apparaat is beduidend groter dan mijn oude philishave coolskin. Het is echter een pak lichter dan het eruit ziet en ligt goed in de hand. Het display geeft duidelijk aan hoeveel energie er nog resteert. Ik koos bewust voor het apparaat zonder oplaadmat omdat ik niet veel ruimte heb om het toestel open en bloot te laten liggen. Met het meegeleverde snoer is het apparaat in minder dan een uur volledig opgeladen. Na 4 weken dagelijks gebruik is het nog steeds ongeveer 20% opgeladen. Het scheren gaat vlot, maar ik ben dan gewend om (droog) elektrisch te scheren. De scheerkoppen liggen wel wat verder uiteen dan mijn vroegere apparaat, maar dit heeft geen effect op de scheerervaring. De eerste paar dagen was er wat lichte irritatie, wat op zich niet vreemd is gezien dit nieuwe mesjes zijn, daarna was mijn huid eraan gewend. Wanneer gebruikt om nat te scheren, met schuim, is het resultaat nog iets gladder. Ik doe dit echter weinig, voornamelijk omwille van de extra tijd die het vraagt (ook om uit te spoelen) en visueel is het verschil niet te merken. Wat me ook onmiddellijk opvalt is dat dit apparaat erg stil draait. Ik gebruik standaard de hoogste stand en zelfs dan is dit scheerapparaat heel wat stiller dan mijn vroeger apparaat. Kortom een duidelijk premiumapparaat dat goed in de hand ligt, stil scheert en snel werkt.

Pluspunten

• Mooi design
  • Stil
  • Lange batterijduur met indicator

Minpunten

• prijs
  • geen neushaartrimmer

Stijn80 19-11-2018

Sterke prestaties, zelfs bij lange baardharen

Ik ben enorm verrast door dit toestel. Door een beetje in vakantiemodus te zitten had ik mij al 4 dagen niet geschoren, normaal zou dit een serieus probleem geven om alles mooi weg te scheren... Dat was dus buiten dit prachtig toestel gerekend. Ik begon er aan, niet met volle overtuiging, tot ik zag en hoorde met hoeveel gemak alle haartjes werden afgeschoren, net alsof ik me de dag voordien pas zou geschoren hebben! Dit alles in droge toestand. De machine is ook heel stil, wat dan weer fijn is als je vroeg in de ochtend die baard wil aanpakken zonder vrouw of kinderen wakker te maken. Het display geeft heel mooi het resterende percentage aan, enorm handig dat je dan weet of je er nog een scheerbeurt uit kan halen of toch maar even vlug laden eerst, en moet hij toch geladen worden, na een uurtje zit hij weer aan de volle 100%. Verder ligt het toestel goed in de hand en is hij vrij licht. Totaal geen last van irritatie of andere ongemakken tijdens en na het scheren. Na het scheren gewoon even alles mooi leegmaken in de vuilbak en spoelen onder de kraan, hoe makkelijk kan het zijn! Proficiat Philips, met dit toestel gaan jullie zeker en vast scoren!

Pluspunten

• Zacht voor gevoelige huid
  • Perfect voor baardje van meerdere dagen
  • Makkelijk te reinigen
  • Ligt goed in de hand
  • Stil en goede accuduur

DaveH 19-11-2018

Lange batterijduur, stil high end toestel

Pluspunten

• Batterijduur / indicatie batterij
  • Stil
  • Mooi Design
  • eenvoudig schoon te maken

Minpunten

• Prijs
  • Grovere gevoel op de huid

Alouatta 18-11-2018

Futuristisch en scherp (te scherp?)

De eerste indruk van het apparaat was: mooi design, ligt goed in de hand, maar wat een grote scheerkop. Die grote scheerkop hoeft geen nadeel te zijn, want dan ben je misschien sneller klaar.
Als je het toestel aanzet, dan is die echt fluisterstil!
De eerste scheerbeurt vond ik niet zo aangenaam. De S9000 had niet zo zeer een probleem met mijn 3 dagen wildgroei, maar de scheerkoppen zijn vrij scherp. De stoppels blijven erachter hangen. Hierdoor krijg je zeer veel wrijving. Ik had er vooral last van aan kin en kaak.
Maar eerlijk is eerlijk, hij scheert wel alles vlot weg. Mijn oudere Philips (S3000), zelfs met nieuwe mesjes, heeft hier meer moeite mee. Op de hals moet ik wel wat wat meer geduld hebben. Daar blijven wat occasionele haartjes staan. Dan mis je wel een trimmer die geïntegreerd zit op het apparaat. De bijgeleverde trimmer is er wel snel op te klikken, maar zelf heb ik hem liever op het apparaat.
Wat ik wel gemerkt heb is dat er af en toe een klein bloedvlekje zichtbaar is. Dit was meestal in de hals of kin. Dat heb ik nog nooit meegemaakt met een scheerapparaat.
Nat scheren is aan te raden onder de douche. Aan een lavabo blijven er steeds druppels uit de scheerkoppen druppelen, na het afspoelen.
1 - 2 dagen baardgroei: scheert hij zonder problemen
3 dagen baardgroei: de stoppels blijven soms hangen achter de scheerkoppen
4 - 5 dagen baardgroei: gaat vrijwel zeer vlot, in tegenstelling tot mijn andere apparaat. Daar trim ik meestal op voorhand wat bij om de stoppels in te korten.

Het design is lekker stoer en voelt zeer premium aan. Het is ook handig dat je een percentage van de batterij kan zien. Dat geeft toch een betere indicatie dan bv 3 lampjes.
Ook de batterij stemt me tevreden. Iedereen scheert anders, maar hier na 3 weken nog steeds 48 % batterij.

Pluspunten

• Snel opgeladen en lang te gebruiken
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Koppen blijven achter stoppels hangen
  • Af en toe een bloedplekje
  • Afzonderlijke trimmer

Capella 16-11-2018

Excellent toestel

De Philips SP9820/12 ligt ergonomisch goed in de hand en mag er qua uiterlijk ook best zijn. Hij beschikt over een schakelaar om de snelheid in te stellen (3 stappen) en een display om het batterijvolume en de snelheid van de mesjes weer te geven. Dit display licht op bij beweging zodat u weet zonder het te starten hoeveel batterij er nog rest. Het scheren zelf verloopt zelfs droog best aangenaam. Met scheergel- of schuim wordt de scheerbeurt een fluitje van een cent. Ook is het zeer gemakkelijk om de mesjes van het toestel te halen om ze schoon te maken. Het instellen van de snelheid heeft voor mij echter niet echt een meerwaarde, maar kan dat misschien voor personen met een lange baard, of voor diegenen die niet elke dag gebruik maken van het toestel wel zijn.
Conclusie: fraai, degelijk, en stil toestel, dat goed in de hand ligt en zijn werk uiterst behoorlijk doet.

Pluspunten

• ergonomisch design
  • batterijduur
  • geluidsniveau
  • display

Minpunten

• prijs

Tove 16-11-2018

Het toestel is heel stil en ligt prettig in de hand.
Bovendien ziet het er ook heel mooi en luxueus uit, met makkelijk af te lezen symbolen en batterijpercentage.
Waar ik wel nog moet aan wennen is de noodzaak om kleine cirkelbewegingen te maken tijdens het scheren. Bij mijn vorige shaver kon je gewoon op en neer bewegen.
Maar het resultaat is super, lekker glad, zonder enige irritatie en bijzonder snel.
Enkel ter hoogte van de bakkebaarden ben ik nog op zoek naar de goeie methode zonder te veel te moeten switchen met de afzonderlijke trimmer (opzetstuk ter vervanging van de scheerkop).
Het reinigen van het toestel gaat bijzonder makkelijk, gewoon even afspoelen en klaar.
Enig puntje van kritiek is de omvang van het reisetui

Pluspunten

• Heel stil
  • Makkelijk proper te maken
  • Groot en goed afleesbaar scherm
  • Snel en goed scheerresultaat

Minpunten

• Trimmer is opzetstuk
  • Heel groot reisetui

KevinV 15-11-2018

Mooi design, goede batterij, makkelijk in gebruik

Al 20 jaar scheer ik me met bedrade en draadloze scheerapparaten van Philips. De ene wat beter dan de andere. Vol verwachting keek ik er dan ook naar uit om dit apparaat te kunnen testen. In tegenstelling tot m'n vorige draadloos toestel, dat om de 3 beurten geladen moest worden, is de S9000 een ware verbetering. Het laat minder haartjes staan, scheert veel stiller, ik versta men vriendin nu als ze tegen me praat en de batterij gaat een volledige week mee op 1 lading. Het laden zelf gaat ook zeer snel. Geen uren meer in het stopcontact maar 1 uurtje voor een hele week. Dat je nat en droog en ook nog eens onder de douche kan scheren is ook mooi meegenomen. Om toch 1 minpunt te noemen, ik mis een houder om het toestel mooi in te plaatsen tijdens het laden want het design mag zeker gezien worden.

Pluspunten

• Mooi design
  • Makkelijk te reinigen
  • Stil
  • Nat en droog scheren en onder de douche
  • Snel laden en lange accuduur

Minpunten

• Geen houder om in te plaatsen.

Fabio 13-11-2018

overtuigend

Ik kreeg mijn philips s9000 aan en was onmiddellijk onder de indruk over de luxueuze verpakking en qualiteit van het product. Op naar de eerste scheerbeurt, zelfs een stoppelbaard van enkele dagen bleek geen enkel probleem om een glad resultaat te bekomen. + materiaal + licht + batterijduur + snelle scheerbeurt + gladde huid Een aanrader.  Lees minder

Pluspunten

• batterijduur
  • snelle scheerbeurt
  • gladde huid

Koen107 08-11-2018

Verbluffend resultaat!

Mijn eerste indruk was al direct, een mooi gestroomlijnd toestel, dit wil ik onmiddellijk uittesten. Maar eerst opladen en laat dit dan het enigste nadeel zijn. Je kan niet scheren tijdens het laden. Maar dit gaat wel redelijk snel, van 10 naar 100% in amper 1 uur tijd. En dan was het zover, het eerste gebruik. Ik hen altijd een baard met een lengte van ongeveer 8mm gehad. Dit was wel iets te lang voor het apparaat, maar gelukkig is de scheerkop heel gemakkelijk in zijn geheel van het toestel af te halen en te vervangen door een meegeleverde tondeuse. Het scheren daarna ging perfect, heel gemakkelijk en smooth en het resultaat was verbluffend. Ik ben een ander toestel gewend, maar ik heb totaal geen last gehad van geirriteerde huid of uitslag. Wel een beetje rood maar helemaal niet gevoelig. Je kan het toestel ook perfect onder de douche gebruiken. Waardoor het dus ook perfect onder stromend water af te spoelen is. Je kan van de scheerkop al de onderdeeltjes uit elkaar halen om afzonderlijk te reinigen en ook heel gemakkelijk terug in elkaar zetten. Je kan het toestel ook overal mee naartoe nemen door de compacte etui, waar je scheerapparaat, de laadkabel alsook de tondeuse in past. Kortom, een toptoestel en een echte aanrader!

Pluspunten

• Mooi, gestroomlijnd toestel
  • Laad snel op
  • Je kan onder de douche scheren

Minpunten

• Je kunt niet scheren tijdens het laden

MartijnW 02-11-2018

Stil, goed en kwaliteitsvol

Bij het openen van de doos valt direct op dat dit een stevig toestel is. Zit goed in de hand en voelt kwaliteitsvol aan. De eerste scheerbeurt ging vlot en wat opvalt is dat het toestel zeer stil werkt. Tof om zo de dag te starten!
Na enkele weken gebruik ben ik uiterst tevreden van dit toestel. De scheerbeurt gaat vlot, stil en het resultaat is prima. De accu gaat lang mee (zit nog aan 75 procent na 2 weken - kun je handig aflezen op de display) en is snel opgeladen. Ook het spoelen van het toestel is zonder problemen gebeurd. Zeer goed toestel en zeker een aanrader! Mijn beste scheerapparaat ooit.

Pluspunten

• Scheerresultaat
  • Vlot in gebruik
  • Accu
  • Makkelijk te reinigen

Samuel 26-10-2018

degelijk toestel

Het droog scheren gaat vlot en geeft een aangenaam gevoel. Toch heb ik de indruk dat het niet vlotter of sneller gaat dan andere toestellen. Het scherm is heel handig en geeft aan wanneer je batterij bijna leeg is of wanneer je het toestel dient te reinigen. De scheerkoppen bewegen mee met de vorm van het gezicht wat een aangenaam gevoel is. Het toestel is vrij licht, maar ook niet echt compact. Om mee op reis te nemen is dit niet echt aan te raden. De trimmer werkt zoals het moet en het toestel maakt een zacht geluid. Als je een degelijke scheermachine zoekt met een prachtig design is dit zeker een aanrader. Hou er ook wel rekening mee dat je dan wat meer zal betalen. Ik heb de indruk dat er vooral voor een mooi design werd gekozen in plaats van een vernieuwende technologie. Prijs-kwaliteit zijn er betere toestellen te vinden!

Pluspunten

• design
  • geluid

Minpunten

• duur
  • groot