Philips SHAVER Series 9000 SP9820

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 44 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 9000 SP9820 op Kieskeurig.be.

DaveH 19-11-2018

Lange batterijduur, stil high end toestel

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

Bij het uitpakken van het toestel werd al meteen duidelijk dat het hier om een luxe scheerapparaat gaat, een mooie verpakking , en het scheerapparaat zelf ziet er ook erg high class uit, aluminium knap afgewerkt.
Erg handig is het percentage batterij dat er nog rest in het apparaat, zo kom je nooit voor verassingen te staan. De eerste scheerervaring met dit apparaat heeft me aangenaam verrast in de zin dat dit scheerapparaat veel efficiënter en sneller scheert dan mijn vorige scheerapparaat van Philips ( 7-tal jaar oud) de kop beweegt over elke contour van je huid en scheert ook met gemak haartjes af die al een week te zien zijn. De scheerkop voelt wel iets ruwer aan dan mijn vorige toestel. Verder is het een erg stille machine , wat het ook aangenaam maakt zonder al te veel herrie.
Na ongeveer een uurtje is de batterij opgeladen en gaat gemiddeld een 8-tal scheerbeurten mee met een volle batterij.
Het reinigen verloopt ook erg handig aangezien het toestel volledig waterdicht is en de scheerkop eenvoudig onder de kraan kan proper gemaakt worden.

Pluspunten

• Batterijduur / indicatie batterij
  • Mooi Design
  • eenvoudig schoon te maken

Minpunten

• Grovere gevoel op de huid

M. van der Hout 23-07-2020

De scheerbeurt duurt erg lang

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

Ik heb dit product gekocht omdat het veel stiller is dan een Braun. Ik heb eerst een Philips uit de 5000 serie geleend, maar die draaide heel traag en een scheerbeurt duurde wel 15 minuten.
Dit apparaat heeft een regelbaar en hoger toerental waardoor het scheren iets vlugger gaat, maar 10 minuten moet je er wel voor uittrekken. Na 10 minuten stop ik met scheren, maar je hoort dat het scheren eigenlijk niet klaar is. Al ga je 50x over dezelfde plek, hij blijft stoppeltjes vinden. Ook is de afstand tussen de scheerkopjes te groot, bij een wat oudere slappe huid, komt de huid tussen de scheerkopjes.

Pluspunten

• geluidsniveau tov een Braun

Minpunten

• prijs-kwaliteit
  • eenscheerbeurt duurt erg lang
  • je moet zelf uitvinden hoe je de scheerkop opent
  • een beschermkapje ontbreekt
  • je kan niet zonder schoonmaak/smeermiddel

Waas.land 23-11-2018

Een ultiem scheerresultaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

IK heb al enige ervaring met de scheertoestellen van Philips. Doch voldeden ze niet steeds aan mijn verwachting. Ik besloot de ultieme test uit te voeren met een baard van een 5-tal dagen oud. Tot mijn verbazing scheerde het toestel mijn huid vlot terug glad. Ik heb zelfs geen last van enige irritatie na het scheren. Ook de kleine fijne haartjes (waarbij de vorige series scheertoestellen een steek lieten vallen) bedwong hij rimpeloos! Het scheertoestel zelf heeft een mooi strak design en werkt quasi geruisloos. De batterij is snel opgeladen en gaat verbazend lang mee (ongeveer een 10-tal dagen). Door middel van de + en - knop kan je de snelheid van het scheren kiezen. Je ziet door middel van een led-scherm hoeveel procent het scheertoestel nog is opgeladen. Het schoonmaken van de kop gaat erg vlot. De koppen zelf kan je afspoelen. Het scheertoestel kan je opbergen in een handige etui. Bij het toestel zit ook een extra scheerkop om evt. je baard bij te trimmen Het toestel heeft mijn verwachting overtroffen! Een absolute aanrader voor iedereen die zoekt naar een perfect scheerresultaat.

Pluspunten

• Accuduur
  • Scheerresultaat

Rick B. 22-11-2018

Een top scheer-ervaring!

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

Dit apparaat is een genot om mee te scheren, zowel nat als droog. Het design is al erg mooi, maar ook de resultaten zijn meer dan prima. Erg glad resultaat en je kan er ook echt een aantal keer mee scheren voordat hij opgeladen hoeft te worden. Schoonmaken is ook geen probleem, dus al met al een top apparaat!

• Glad scheren
  • Lange batterijduur

Menno A 21-11-2018

Snel en glad scheerresultaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

Mooi apparaat, laadt heel snel op en gaat lang mee. Ik ben nu al twee weken aan het scheren op één oplaadbeurt en kan nog even vooruit. Nat scheren geeft een heel mooi glad resultaat en gaat geweldig snel. Vooral met scheerschuim geeft goede resultaten. Mijn voorkeur is dus nat scheren. Heel eenvoudig schoon te maken. De scheerkop is heel makkelijk te wisselen met de trimmer. Drie snelheden in te stellen en stil. Mooie opbergdoos. Top product.

Pluspunten

• Uitstekend resultaat
  • Snel klaar
  • Eenvoudig schoon te maken
  • Handzaam

Peter 21-11-2018

Geen irritatie meer!

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

Het eerste wat mij direct positief opviel was het stille geluid van het scheerapparaat. Het apparat scheert erg glad, waarbij alle hoeken vloeiend gedaan kunnen worden door de dynamische kop.
Na scheren ook absoluut geen irritatie en de kop is gemakkelijk en snel schoon te maken.
Het geheel voelt degelijk aan en het design mag er zeker wezen.
Nadelen zijn voor mij de prijs, wat waarschijnlijk met het design te maken heeft. Ik vraag me af of de meerprijs ten goede komt van de scheerervaring. Bovendien klinkt de kop wat plastic-achtig bij het scheren van de kaaklijn.

Pluspunten

• Moi design

Lauraatje39 21-11-2018

Glad resultaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

Mijn man heeft een zware baardgroei en scheert zich daarom eigenlijk altijd met een mesje. Nu toch over gegaan op een schaarapparaat. Hij is echt om. Zelfs na een aantal dagen gaat de baard er nog goed vanaf. Hij heeft een gevoelige huid maar na het scheren heeft hij geen rode of branderige huid. Hij scheert wel liever droog dan nat met het apparaat. De batterij gaat lang mee als je het scheerapparaat oppakt zie je al hoeveel % batterij je nog hebt, en het schoonmaken is heel makkelijk.

Pluspunten

• Ligt lekker in de hand
  • Batterij gaat lang mee
  • Schoonmaken gaat makkelijk

Luk 21-11-2018

Degelijk toestel met goeie batterij

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

De batterij van het toestel gaat zeer lang mee.
Het toestel scheert ook goed. Wel schrikkelde ik een dag om te weten of hij een schrikkeldag ook goed zou verwerken bij het scheren zelf en dit blijkt het geval. Ook onder de douche werkt het toestel vlot zonder enig probleem! Het aantal accessoires is wel beperkt; enkel een trimmertje voor bakkenbaarden (of verwijderen baard). Het toestel is wel prijzig, maar voelt zeer robuust aan en het doet dan ook vermoeden dat dit lang zal kunnen meegaan.

Pluspunten

• Batterij
  • Robuust
  • Scheergemak
  • Nat scheren mogelijk

Minpunten

• prijs

Blokkedoos 14-08-2020

Prima scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

Prima scheerapparaat voor dagelijks gebruik. Scheert nat (schuim/gel) net wat gladder dan droog. Apparaat heeft toch wat moeite om een zwaardere zevendaagse baard glad te krijgen. Accuduur is prima , bij dagelijks gebruik gaat de accu ongeveer een 8 a 9 dagen mee. Het apparaat voelt wat goedkoop aan door het gebruik van slap plastic.

Pluspunten

• Accuduur
  • Nat scheren
  • Prima voor dagelijks gebruik

Minpunten

• Zwaardere zevendaagse baard is lastig
  • Voelt plastic aan

Ivarr 09-08-2020

Top scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

De Philips S9000 scheert echt glad, bijna zo glad als met een mesje. Maar het belangrijkste vind ik dat ik met dit apparaat niet of nauwelijks last heb van huidirritatie.

De accu gaat lang mee. Opladen gaat ook erg snel, binnen een uur volledig opgeladen. Verder is het prettig dat het apparaat erg stil is. De meegeleverde trimmer is ook erg handig.

Het schoonmaken gaat makkelijk, het scheerhoofd even eraf klikken, afspoelen en klaar. Ik mis wel een schoonmaakborsteltje. Ook zou een standaard o.i.d. handig zijn. Er zit wel een reisetui bij, maar om het apparaat daar iedere keer (nat) in te stoppen lijkt me geen goed idee.

Pluspunten

• Glad scheerresultaat
  • Geen irritatie bij nat scheren
  • Batterij gaat lang mee
  • Snelle oplaadtijd

Minpunten

• Geen schoonmaakborsteltje
  • Geen standaard

Jopie 05-08-2020

Uitstekend product

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

Huid Nog nooit zo glad geweest.
Ligt gemakkelijk in de hand.
Batterij gaat lang mee en is snel opgeladen.
Gemakkelijk fijne harde cover. Met voldoende ruimte voor alle onderdelen.
Scheert heel goed en fijn onder de douche.
De trimmer fijn in gebruik, makkelijk te monteren op apparaat.
Fijn dat je het apparaat kunt blokkeren.

Helaas Geen Nederlandse handleiding, wel duidelijke handleiding met afbeeldingen
Apparaat is vrij Prijzig. Maar goede kwaliteit
Kabel is aan de korte kant.

Pluspunten

• Scheert super glad Droog en nat
  • Ligt fijn in de hand
  • Korte oplaadduur, accu gaat lang mee
  • Fijne harde cover
  • De blokkeer functie is fijn

Minpunten

• Geen geschreven Nederlandse handleiding
  • Kabel aan de korte kant
  • Prijzig

Groot577462 04-08-2020
  • Product gekregen

Scheert zeer glad

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

Dit scheerapparaat scheert zeer glad. Zelfs klein haartjes in de hals scheert dit makkelijk weg. Het beste scheerapparaat wat ik tot nu toe gehad heb. prettig om onder de douche mee te scheren.
Accu gaat zeker tot 15 scheerbeurten mee.

Pluspunten

• scheert glad
  • lange accuduur
  • mooi apparaat

Tim Timmermans 04-08-2020

Luxe scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

Een geweldig scheerapparaat. Het voelt heel luxe aan met bijgeleverde case. Batterij gaat lang mee en onder de douche fijn te gebruiken. Mooi model ook en door stalen uiterlijk een mooi

Pluspunten

• Scheert glad
  • Luxe uitstraling

Minpunten

• Trimmen

Martens 03-08-2020

Topscheerapparaat, ook voor natscheerders!

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

Normaalgesproken scheer ik alleen nat, maar dat is nogal een gedoe af en toe. Als je haast hebt is een goed scheerapparaat superhandig. De s9000 komt van alle scheerapparaten die ik in mijn leven heb gehad het dichtst bij een glad resultaat zoals bij “nat” scheren, dus voor mij een geweldige aanvulling.

Lange batterijduur, lekker makkelijk schoon te maken omdat ‘ie waterdicht is en het belangrijkste: een superglad resultaat. Aanrader!

Pluspunten

• Glad resultaat
  • Lange batterijduur
  • Precies scheren met baard
  • Makkelijk schoonmaken

Minpunten

• Prijzig

louis 25-01-2020

scheerapperaten

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

scheert zeer goed en ligt zeer goed in de hand is mijn 4e scheerapperaat de vorige gingen 15 jaar per stukmee

Pluspunten

• alles

Minpunten

• niks

Zeitoun 23-11-2018

Gladgeschoren

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

Zowel nat als droog goed, glad scheerresultaat. Een aanrader qua prijs/kwaliteit. Zelfs de moeilijk bereikbare plaatsen zijn goed. En bovenal heen scheer uitslag.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Gladgeschoren

Wouter 22-11-2018

Luxe en goed apparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

In vergelijk met mijn vorige Philips scheerapparaat is hij ietsje groter, maar niet hinderlijk, voelt stevig aan, en luxe door het mooie geborstelde metaal. Ook stuk stiller. Goede trimmer. Display is erg handig, daar ik met de vorige soms halverwege scheren met leeg apparaat stond. Laad snel op en goede accu duur.

Scheert erg glad, ook bij een "paar dagen" baardje. Pakt nu ook meteen in een keer de langere haartjes in hals mee. Voorheen bleef dat wel eens zitten.

Kortom. Geeft je luxe gevoel door mooie etui, en uitstraling/gevoel van het apparaat met zeer goed scheerresultaat.

Pluspunten

• scheerresultaat
  • accuduur
  • display
  • luxe etui
  • geluid

Minpunten

• losse trimmer

J V H 20-11-2018

Glad geschoren !!!!

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

Van eerste keer glad! Lang geleden dat het zo was, vrouwtje blij :-)
Makkelijk in gebruik, batterij gaat lang mee, stil. Mooi toestel in inox look.
Nadeel is het reinigen, kop met snijmessen moet losgemaakt worden van ander deel scheerkop, is moeilijk te ledigen boven vuilbak zonder een deel er in te laten vallen.

Pluspunten

• Mooie inox afwerking
  • Glad resultaat
  • Gaat lang mee

Minpunten

• Moeilijker te reinigen

wielerfanaat 20-11-2018

super scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

Pluspunten

• gemakkelijk in onderhoud
  • stil
  • uniek design
  • lange batterijduur
  • indicatie batterij in percent

Minpunten

• prijs

Robbie17 20-11-2018

Innovatief en prima resultaat!

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9820

Het scheerapparaat was verpakt in een ontzettend mooie, "soft touch" doos. Op zich al een genot om uit te pakken maar om uiteindelijk het apparaat zelf in handen te hebben....in 1 woord geweldig! Als accessoire het opzetstuk van de tondeuse. Prachtig uitgevoerd en als je het aanzet hoor je een zacht futuristisch geluid waaruit je al op kunt maken dat je met een innovatief en perfect apparaat te maken hebt. Duidelijk display waarop precies af te lezen is hoe lang je er nog mee kunt scheren en ik kan zeggen dat het eenmaal geladen ontzettend lang meegaat! Ook wordt op het display zichtbaar zodra het tijd is om schoon te maken. De eerste scheerbeurten heb ik inmiddels gedaan en waar mijn andere scheerapparaat nog deeltjes van baardhaartjes achterlaat ( het Ruud Lubbers effect zeg maar) scheert dit apparaat werkelijk perfect glad, zowel voelbaar als zichtbaar. Schoonmaken gewoon onder de kraan werkt zo makkelijk ook. Volgende keer ga ik hem eens onder de douche gebruiken dus wordt vervolgd! Complimenten voor de ontwikkelaars van dit werkelijk geweldig mooi en functioneel scheerapparaat! Update: Inmiddels heb ik mij met het apparaat ook nat geschoren. Iets omslachtiger vind ik zelf dan droog scheren al is dat voor een ieder anders maar het resultaat mocht er zijn: prima glad.

Pluspunten

• Prachtig Design
  • Makkelijk schoon te maken
  • Prima resultaat!